etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور رمز وای فای ذخیره شده در اندروید را ببینم؟

4.5
(4)
حسین رجب چالی
3 سال پیش
چطور رمز وای فای ذخیره شده در اندروید را ببینم؟

آیا می‌خواهید رمز عبور وای فای که در اندروید ذخیره شده را پیدا کنید؟ شاید به شبکه‌ای متصل شده‌اید و رمز عبور آن را فراموش کرده‌اید و حالا که دوست‌تان می‌خواهد به همان شبکه متصل شود، رمز را ندارید که به او بدهید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از چند روش رمز عبور وای فای ذخیره شده در سیستم عامل اندروید را پیدا کنید. توجه داشته باشید که این روش‌ها فقط برای شبکه‌های قبلا به آن‌ها متصل شده‌اید کاربرد دارند. در ادامه با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مشاهده رمز عبور وای‌فای بدون روت کردن گوشی اندروید

مشاهده رمز عبور وای‌فای بدون روت کردن گوشی اندروید

در گوشی‌های دارای اندروید ۱۰ به بالا، می‌توانید رمز عبور وای‌فای ذخیره شده را بدون روت کردن گوشی ببینید. در ادامه روش انجام این کار را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که این کار ممکن است بسته به گوشی و نسخه اندروید شما متفاوت باشد

برای مشاهده رمز عبور وای‌فای در اندروید ۱۰ و بالاتر، تنظیمات را باز کنید و وارد Network & internet شوید. روی Wi-Fi تب کنید؛ در اینجا شبکه وای‌فای فعلی خود را در بالای لیست مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده تنظیمات شبکه آن را انتخاب کنید.

در این صفحه، دکمه اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید. برای ادامه کار، باید صورت / اثر انگشت خود را برای تایید کار تایید کنید یا کد PIN گوشی را وارد کنید. پس از این کار، یک QR می‌بینید و زیر آن هم رمز عبور وای‌فای قابل مشاهده است.

اگر به دلایلی رمز عبور پایین کد نشان داده نشد، با دستگاه دیگر می‌توان کد QR را اسکن تا به شبکه وای‌فای متصل شود.

مشاهده رمز عبور وای‌فای در اندروید ۹ و پایین‌تر

مشاهده رمز عبور وای‌فای در اندروید ۹ و پایین‌تر

اگر گوشی شما سیستم‌عامل اندروید ۹ یا پایین‌تر از آن را دارد؛ یا گوشی شما امکانات بالا را ندارد باید برای پیدا کردن رمز عبور وای‌فای روش‌های دیگری را امتحان کنید. متاسفانه همه این روش‌ها نیاز به یک گوشی روت شده دارند.

دلیل این اتفاق این است که فایلی که رمز وای‌فای در آن ذخیره‌شده داخل فهرستی رمزگذاری شده در حافظه گوشی نگه داشته می‌شود و شما اجازه دسترسی به این پوشه یا پرونده را ندارید؛ مگر اینکه گوشی شما روت شده باشد.

این مطلب را هم بخوانید: چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟

اگر گوشی شما روت شده است، می‌توانید با استفاده از جستجوگر فایل به آدرس data/misc/wifi/ بروید. در اینجا wpa_supplicant.conf را باز کنید. حالا می‌توانید نام شبکه (ssid) و رمز عبور آن (psk) را ببینید.

اگر نتوانستید این کار را انجام دهید یا می‌خواهید روش دیگری را امتحان کنید، می‌توانید از یک اپلیکیشن مشاهده رمز عبور وای‌فای در اندروید مانند WiFi Password Viewer استفاده کنید.

این اپلیکیشن‌ها هم نیاز به روت دارند و کاربران تجربه‌های متفاوتی با این نرم‌افزارها دارند. چنانچه این روش هم جواب نداد، اگر گوشی شما فایل‌های حاوی رمز عبورهای وای‌فای را رمزگذاری کند، کار زیادی از دست شما برنمی‌آید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :