etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور در واتساپ بدون ذخیره شماره شخصی به او پیام دهیم؟

4.5
(4)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
چطور در واتساپ بدون ذخیره شماره شخصی به او پیام دهیم؟

مدتی است که پیام‌رسان واتساپ با وجود مشکلاتی که دارد، با توجه شرایط، در کشورمان مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. در این پیام رسان با بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه در سراسر جهان، احتمالا هرکسی که می‌خواهید با او در ارتباط باشید، در این اپلیکیشن حساب دارد. با این حال، این سرویس فاقد یک ویژگی کلیدی است و آن هم امکان ارسال پیام به شماره‌ای است که در مخاطبان شما ذخیره نشده است.

ممکن است گاهی اوقات بخواهید با یک کسب‌وکار یا شرکت خدماتی تماس بگیرید یا به آن‌ها پیام دهید؛ اما اضافه کردن این شماره‌ها به مخاطبان معمولا نیزا نیست. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید در واتساپ به شماره‌ای که در مخاطبان‌تان ذخیره نشده پیام دهید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

با استفاده از پیوند کوتاه واتساپ، یک چت را در مرورگر خود آغاز کنید

با استفاده از پیوند کوتاه واتساپ، یک چت را در مرورگر خود آغاز کنید

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که واتساپ هیچ راهی برای شروع بدون ذخیره کردن شماره ندارد. با این حال، این سرویس قابلیت‌هایی دارد که احتمالا برای یکپارچه‌سازی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها طراحی شده است. قابلیت کلیک برای چت واتساپ از لینک‌های میانبر wa.ma برای شروع چت با هر حسابی فعال واتساپ استفاده می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: کاربران می‌توانند چت‌های واتساپ را از آیفون به اندروید منتقل کنند

برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است تا وارد مرورگر خود شوید و آدرس https://wa.me/phonenumber را تایپ کنید. فیلد شماره تلفن باید شامل کد کشور و منطقه نیز باشد؛ اما هیچ پیش‌وندی مانند + یا – یا 00 نباید داشته باشد. برای مثال، برای ارسال پیام به مخاطبی در ایران، باید آدرس شما به صورت https://wa.me/98912223344 باشد.

حالا اینتر را بزنید تا واتساپ شما را به وبسایتی با یک دکمه سبز هدایت کند. با زدن این دکمه وارد چت می‌شوید.

از یک اپلیکیشن برای ورود به چت واتساپ استفاده کنید

از یک اپلیکیشن برای ورود به چت واتساپ استفاده کنید

اگر فرایند بالا برای شما پیچیده به نظر می‌رسد، تعدادی اپلیکیشن وجود دارد که از همان سیستم استفاده می‌کنند؛ اما شروع چت واتساپ بدون ذخیره شماره را برای شما سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند.

WhatsDirect یکی از آن اپلیکیشن‌هاست که می‌توانید در آن شماره تلفن و پیام خود را وارد کنید تا مستقیما به اپلیکیشن پایم‌رسان اصلی هدایت شوید. این اپلیکیشن به هیچ دسترسی احتیاج ندارد اما در رابط کاربری تبلیغات نمایش می‌دهد. گزینه دیگر هم اپلیکیشن
Click to chat است که دقیقا همان کار را انجام می‌دهد اما تبلیغات ندارد.

چطور در آیفون بدون ذخیره شماره به کسی پیام دهیم؟

با اینکه همان روش wa.ma در آیفون هم به خوبی جواب می‌دهد؛ راه بهتری برای ارسال پیام واتساپ بدون ذخیره شماره تلفن در iOS وجود دارد. اپلیکیشن میانبرها به شما اجازه می‌دهد یک راه سریع برای وارد کردن شماره تلفن و شروع چت ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به اپلیکیشن shortcuts بروید و یک میانبر جدید ایجاد کنید.
  • برای اقدام اول، روی افزودن عمل ضربه بزنید و  ask for input را جستجو کنید.
  • پس از انتخاب آن، روی فیلد افزودن عمل ضربه بزنید و آن را طوری تنظیم کنید که یک عدد بخواهد. به آن یک برچسب ساده مانند شماره تلفن اختصاص دهید.
  • حالا عمل دوم را اضافه کنید. برای عمل دوم، باید آن را به عنوان یک متغیر تنظیم کنید. در فیلد اول، همان برچسب بالا را تایپ کنید که همان شماره تلفن است. در قسمت دوم، ورودی ارائه شده را انتخاب کنید. این کار اطمینان حاصل می‌کند که شماره تلفن پس از اضافه شدن به فیلد خاصی اختصاص داده می‌شود.
  • برای عمل سوم گزینه url را انتخاب کنید و درون آن آدرس http://api.whatsapp.com/send?phone=98 وارد کنید و آن را به متغیری که در بالا اختصاص دادیم (همان شماره تلفن) وصل کنید. حواس‌تان باشد که عدد 98 همان کد کشور است و اگر می‌خواهید با اشخاصی خارج از ایران ارتباط برقرار کنید این عدد را با کد کشور مقصد جایگزین کنید.
  • در نهایت، عمل چهارم اجرای مرورگر با URL است.

حالا می‌توانید این میانبر را به صفحه اصلی آیفون خود اضافه کنید؛ آن را از طریق جستجوی اسپات‌لایت اجرا کنید یا از سیری بخواهید که چت بدون ذخیره کردن شماره تلفن برای شما باز کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :