etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور قفل آیفون را با ماسک باز کنیم؟

4.3
(7)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
چطور قفل آیفون را با ماسک باز کنیم؟

برای بسیاری از افراد، استفاده از فیس آیدی اپل طی دو سال گذشته و همه‌گیری کرونا، اذیت‌کننده بوده است؛ چون این قابلیت با ماسک کار نمی‌کند. اما این وضعیت در iOS 15.4 تغییر می‌کند. این نسخه از سیستم‌عامل اپل در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتای عمومی در دسترس است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با ماسک قفل گوشی و فیس آیدی آیفون خود را باز کنید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

تشخیص چهره آیفون با ماسک چطور کار می‌کند؟

فیس آیدی در حالی که نیمه پایینی صورت شما با ماسک پوشیده شده است، چشم شما را اسکن می‌کند هویت‌تان را تایید کند. به گفته اپل، فیس آیدی با ماسک، «ویژگی‌های منحصربه‌فرد» اطراف چشم را تشخیص می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید: چطور در آیفون فعالیت‌های یک اپلیکیشن را ضبط کنیم؟

فیس آیدی در زمان پوشیدن ماسک، دقیقا مانند زمانی که ماسک ندارید عمل می‌کند. برای این کار، روی نمایشگر آیفون انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا با اسکن فیس آیدی قفل گوشی باز شود. در این حالت، گوشی شما هنگام زدن ماسک یا بدون آن، دقیقا یکسان عمل می‌کند.

فیس آیدی با ماسک تقریبا از هر نظر با فیس آیدی بدون ماسک یکسان است؛ اما چند مرحله تنظیمات اضافی وجود دارد که باید طی شود. این ویژگی با عینک آفتابی کار نمی‌کند و چند محدودیت دیگر هم در آن وجود دارد؛ چون فیس آیدی با ماسک، قبل از باز شدن قفل باید چشمان شما را به وضوح ببیند.

باز کردن قفل آیفون با ماسک

باز کردن قفل آیفون با ماسک

وقتی گوشی خود را به iOS 15.4 به‌روزرسانی کنید، یک فرایند فیس آیدی با ماسک وجود دارد که از شما می‌خواهد آن را تکمیل کنید. این فرایند دقیقا مشابه تنظیم اولیه فیس آیدی است و از شما خواسته می‌شود تا اکسن سه‌بعدی صورت خود را تکمیل کنید.

اگر این فرایند را انجام ندهید، می‌توانید بعدا نیز آن را روشن کنید. تنظیمات را باز کنید، روی Face ID & Passcode ضربه بزنید، با یک رمز عبور احراز هویت و Use Face ID With a Mask گزینه را روشن کنید.

اگر از عینک استفاده می‌کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

تنظیم فیس آیدی با ماسک و عینک

به دلیل اینکه فیس آیدی با ماسک از اسکن ناحیه چشم استفاده می‌کند، عینک‌های که استفاده می‌کنید باید به صورت جداگانه به تنظیمات اضافه شوند. اگر از چندین عینک استفاده می‌کنید باید همه آن‌ها را اسکن کنید.

برای انجام مراحل افزودن عینک وارد تنظیمات شوید و روی Face ID & Passcode ضربه بزنید. در ادامه با رمز عبور احراز هویت کنید و روی Add Glasses ضربه بزنید.

تنظیم فیس آیدی با ماسک و عینک

در اینجا باید عینک خود را روی چشم قرار دهید و فرایند فیس آیدی را طی کنید که مشابه دیگر اسکن‌های فیس آیدی است.

فیس آیدی با ماسک از عینک آفتابی پشتیبانی نمی‌کند

با اینکه فیس آیدی استاندارد با بیشتر عینک‌های آفتابی کار می‌کند، این مسئله برای فیس آیدی با ماسک کاربرد ندارد. فیس آیدی با ماسک برای کار کردن نیاز به به تماس مستقیم چشمی دارد و عینک آفتابی این کار را مختل می‌کند.

فیس آیدی با Mask Authentication

فیس آیدی با Mask Authentication

هنگام استفاده از ماسک، فیس آیدی دقیقا مانند زمانی که ماسک ندارید عمل می‌کند. می‌توان قفل آیفون را باز کرد؛ خریدهای Apple Pay را احراز هویت کرد و به جای رمز عبور در اپلیکیشن‌های شخص ثالث از فیس آیدی استفاده کرد. این مسئله کاملا در تضاد با ویژگی «Unlock With Apple Watch» است که اپل سال گذشته به iOS 14.5 اضافه کرد که نمی‌تواند تراکنش‌ها را تایید کند.

این مطلب را هم بخوانید: ۷ ترفند کلیدی برای صرفه جویی در مصرف باتری آیفون

محدودیت دستگاه‌های فیس آیدی با ماسک

شناسایی چهره با ماسک در مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ استفاده می‌شود و با آیفون‌های قبلی و آیپد کار نمی‌کند.اپل مشخص نکرده که این اتفاق به دلیل محدودیت سخت‌افزاری در مدل‌های پشتیبانی نشده است یا خیر.

مفاهیم امنیتی

به گفته اپل، فیس آیدی زمانی «دقیق‌ترین» عملکرد را دارد که فقط برای تشخیص تمام چهره تنظیم شده باشد؛ اما مشخص نیست که آیا با تحلیل بخشی از چهره مشکلات امنیتی به وجود خواهد آمد یا خیر.

اپل اطلاعات دقیقی در مورد نحوه عملکرد و امنیت فیس آیدی با ماسک در مقایسه فیس آیدی معمولی ارائه نکرده است؛ از طرف دیگر، نگفته که این قابلیت از امنیت کمتری برخوردار است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :