etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور مشکل آنتن‌دهی آیفون را حل کنم؟

4.2
(12)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
چطور مشکل آنتن‌دهی آیفون را حل کنم؟

آیا آیفون خریده‌اید و با مشکل آنتن‌دهی آن روبرو شده‌اید و نمی‌دانید برای این مشکل چه کار کنید؟ در این مطلب به حل مشکل آنتن پرچمداران فعلی اپل یعنی سری آیفون ۱۲ می‌پردازیم.

برخی از کاربران آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو گزارش داده‌اند که بعضی اوقات آنتن گوشی آن‌ها از بین می‌رود. مشکل اینجاست که این مسئله برای پرچمداران جدید اپل زمانی اتفاق می‌افتد که مدل‌های قدیمی‌تر آیفون در همان منطقه مشکل آنتن‌دهی ندارند.

آیا این مشکل سخت‌افزاری است؟ مشکل آنتن‌دهی گوشی‌های آیفون فقط مختص سری آیفون ۱۲ نیست. از همان زمان عرضه آیفون ۴، این گوشی‌ها مشکل آنتن داشتند. آنتن آیفونِ سال ۲۰۱۰ اپل وقتی کاربر سمت کناری گوشی (همان قسمتی که آنتن گوشی قرار داشت) را لمس می‌کرد از دسترس خارج می‌شد.

به نظر می‌رسد این مشکل سری آیفون 12 زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه بین سیم‌کارت‌ها جابه‌جا می‌شود. با مجله اعتبارکالا و چگونگی رفع مشکل آنتن‌دهی آیفون همراه باشید.

چگونه مشکل آنتن‌دهی آیفون ۱۲ را حل کنیم؟

قبل از انجام روش‌هایی که در زیر توضیح داده می‌شود اگر می‌توانید، آنتن‌دهی یک آیفون دیگر یا گوشی دوم خود را چک کنید. با این کار می‌توانید مطمئن شوید که مشکل از سیم‌کارت است یا گوشی.

۱. حالت هواپیما را فعال یا غیرفعال کنید

این روش سریع‌ترین راه برای حل مشکل عدم آنتن‌دهی آیفون است. غیرفعال کردن حالت هواپیما سیم‌کارت شما را مجبور می‌کند تا به نزدیک‌ترین سرویس شبکه متصل شود و بنابراین آنتن گوشی دوباره برمی‌گردد.

حالت هواپیما را فعال یا غیرفعال کنید

روش انجام: سمت راست صفحه را پایین بکشید و روی آیکون AirPlane Mode بزنید تا فعال شود. چند ثانیه صبر کنید و مجددا روی همان آیکون بزنید تا گوشی از حالت هواپیما خارج شود. آنتن گوشی را بررسی کنید و ببینید که علامت آنتن برگشته یا خیر.

۲. آیفون را مجدد راه‌اندازی کنید

اگر مشکل برطرف نشد پیشنهاد می‌کنیم که آیفون ۱۲ خود را ری‌استارت کنید. این کار علاوه بر اینکه گوشی شما را مجبور می‌کند تا دوباره به شبکه وصل شود، تمام مشکلات نرم‌افزاری جزئی که موجب خطای آنتن‌دهی آیفون شده است را برطرف می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: ساده‌ترین و کوتاه‌ترین روش ساخت اپل آیدی

روش انجام: دکمه‌های زیاد کردن و کم کردن صدا را به سرعت فشار دهید و آن را رها کنید و سپس دکمه پاور را نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایان شود.

۳. سیم‌کارت را تمیز کنید

آیفون ۱۲ با کمک سیم‌کارت به اینترنت موبایل متصل می‌شود و اگر از سیم‌کارت آیفون قدیمی خود به اینترنت متصل می‌شوید ممکن است گوشی با مشکل مواجه شود.

روش انجام: گوشی را خاموش کنید. سیم‌کارت را با کمک سوزن (که خوشبختانه هنوز از جعبه گوشی حذف نشده) از خشاب سیم‌کارت خارج کنید. سیم‌کارت را تمیز کنید و دوباره آن را داخل خشاب بگذارید. گوشی را روشن کنید و امیدوار باشید که مشکل حل شود.

۴. شبکه داده 5G را غیرفعال کنید

مشکل عدم آنتن‌دهی آیفون ۱۲ ممکن است به دلیل نبود خدمات 5G در ایران باشد. می‌توانید 5G را خاموش کنید و ببینید که مشکل حل شده یا نه.

شبکه داده 5G را غیرفعال کنید

روش انجام: وارد تنظیمات شده و Cellular را جستجو کنید و روی Cellular Data Options تب کنید. Voice & Data را باز کنید و به جای 5G، گزینه LTE را انتخاب کنید.

۵. رومینگ را غیرفعال کنید

احتمال دارد که رومینگ گوشی آیفون شما روشن باشد و با خاموش کردن آن آنتن گوشی برگردد.

رومینگ را غیرفعال کنید

روش انجام: تنظیمات را باز کرده Cellular را جستجو کنید و سپس وارد Cellular Data Options شوید. برای خاموش کردن رومینگ ضامن کشویی Data Roaming را بزنید تا غیرفعال شود.

۶. مطمئن شوید که نرم‌افزار گوشی به‌روز است

مطمئن شوید که نرم‌افزار گوشی به‌روز است

مطمئن شوید که آیفون ۱۲ شما به آخرین نسخه iOS به‌روز شده است. آخرین نسخه سیستم‌عامل اپل iOS 14.6 است که برای تمام نسخه‌های سری آیفون ۱۲ منتشر شده است. 

۷. انتخاب دستی شبکه

برخی کاربران آیفون ۱۲ گزارش داده‌اند که با غیرفعال کردن 5G و انتخاب دستی شبکه مشکل آنتن‌دهی گوشی آن‌ها رفع شده است.

این مطلب را هم بخوانید: چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟

روش انجام: وارد تنظیمات شده و Cellular را انتخاب کنید. پس از آن روی Network Selection بزنید و Automatic را غیرفعال کنید. در ادامه شبکه مورد نظر خود را به دستی از لیست انتخاب کنید.

مشکلات آیفون ۱۲ گزارش شده توسط کاربران:

  • علی: من و همسرم هر دو آیفون ۱۲ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت داریم که فقط رنگ آن‌ها باهم تفاوت دارد. گوشی من مشکلی ندارد؛ ولی سیگنال گوشی همسرم همیشه می‌رود. گاهی اوقات گوشی زنگ می‌خورد و گاهی اوقات نه. گوشی من کاملا سالم است و هیچ مشکلی ندارد.
  • شقایق: آنتن گوشی من مشکل دارد و می‌خواستم ببینم که دیگران هم همین مشکل را دارند یا نه؟ من آیفون ۱۲ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت دارم و 5G هنوز در شهر ما فعال نشده است. آنتن گوشی من تا امروز چندین بار در مناطقی که قبلا هیچ مشکلی نداشته از دست رفته است.
  • احمد: چند روز پیش آیفون ۱۲ گرفتم و واقعا آنتن ضعیفی دارد. من دو سیم‌کارت داخل گوشی دارم که هر دو آن‌ها سیگنال ضعیفی دارند. آنتن گوشی من روزی چند بار قطع می‌شود و خدمات مشتریان اپل پیشنهاد داد که با اپراتور مخابراتی تماس بگیرم.
  • رضا: آنتن آیفون ۱۲ جدید من در طول یک هفته ۵ بار قطع شده است و مجبورم گوشی را خاموش و دوباره روشن کنم تا آنتن برگردد؛ چون حتی در صورت تغییر مکان هم آنتن وصل نمی‌شود.
  • سیاوش: من هم با آیفون ۱۲ خود مشکل مشابهی دارم و حتی یک سیم‌کارت جدید گرفتم و باز هم با آنتن گوشی مشکل دارم. مجبورم گوشی را در حالت هواپیما قرار دهم تا مشکل برطرف شود. پیش از این آیفون ۱۱ داشتم و با چنین مشکلی روبرو نشده بودم.
  • نرگس: آیفون ۱۲ پرو آبی من پس از سه روز هیچ تماس و پیامی دریافت نمی‌کند. به خدمات مشتریان اپراتور تلفن همراه مراجعه کردم و آن‌ها گفتند که این مشکل سخت‌افزاری و از طرف اپل است و باید گوشی را مرجوع کنم.

آیا شما هم مانند این کاربران با مشکل آنتن‌دهی آیفون مواجه هستید؟ راهکارهایی که در بالا گفته شد موجب رفع این مشکل شد؟

اگر قبلا چنین مشکلی داشتید و آن را به روشی برطرف کرده‌اید که در بالا گفته نشده حتما به اطلاع دهید تا مقاله را به‌روز کنیم. همچنین می‌توانید نظرات خود در مورد این مقاله را در بخش نظرات با ما و دیگران کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 12

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مرتضی گفت:

باسلام رومینگ ایفون۱۳ رو چگونه فعال کنم؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به منظور فعال سازی رومینگ اینترنت آیفون لازم است از میان منوهای موجود در صفحه تنظیمات، گزینه Carrier را انتخاب نمایید.
در صفحه تنظیمات رومینگ گوشی که تحت عنوان Network Selection به شما نمایش داده می شود، گزینه Automatic را به حالت خاموش درآورده و سپس از میان شبکه های اینترنتی که نمایش داده می شود، شبکه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
دوباره به صفحه اصلی تنظیمات گوشی تلفن همراه آیفون خود بازگشته و در این مرحله منو Cellular را انتخاب نمایید.
زمانی که صفحه جدیدی باز می شود، گزینه های Cellular Data و Data Roaming را به ترتیب به حالت روشن دربیاورید.
بدین ترتیب از قسمت تنظیمات، رومینگ اینترنت تلفن همراه آیفون شما فعال می شود و می توانید به راحتی از اینترنت خط خودتان در کشور مقصد استفاده نمایید.

مائده میم گفت:

خیر

مائده گفت:

من یکسال هست که با آیفون ۱۲ پرومکس مشکل آنتن دهی دارم و حتی شرکت آیفون گوشی نو به من دادن اما باز هم مشکل آنتن دهی وجود داره ، در ضمن من در اروپا هستم و اصلا مشکل آنتنی در اینجا وجود نداره، مشکل از خود گوشی هست .

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اینکه تجربه خودتان را باما درمیان گذاشتید سپاسگزاریم

سعید گفت:

دوستان هردو حالت شبکه دوسیم را حالت3G بزارید احتمال زیاد درست میشه

علیرضا گفت:

درود
بنده ایفون دوازده پرومکس دارم
بعد اینکه سیمکارت دوم رو گرفتم و همزمان با دوسیم کارت شروع به فعالیت کردم انتن هردو سیمکارت به صورت نامنظم قطع شده و فقط باید یکبار ایرپلن مد رو خاموش روشن کنم و یه تماس برقرار کنم تا انتن برگرده
این مشکل سخت افزاری هستش یا نرم افزاری؟

حسین رجب چالی گفت:

ممکنه این مشکل شما با رسیت فکتوری درست بشه؛ ولی این مشکل برای گوشی‌های آیفون ممکنه پیش بیاد.

جوانمرد گفت:

سلام من ایفون ۱۲ مینی دارم
چند هفته پیش مسافرت خارج از شهر داشتم که آنتن اونجا ضعیف بود ولی تمام همراهان من آنتن داشتن حتی مادرم که ایفون ۱۱ داره
منم آنتن داشتم ولی تماس نمیتونستم برقرار کنم
این مشکل ادامه داشت تا شبی که اینستاگرام قطع شد از اون شب تا سه روز درست شد و باز بعدش همون حالت قبلی

حسین رجب چالی گفت:

سلام.
احتمال داره این مشکل واسه این پیش اومده که تو اون منطقه بند آنتنی که گوشی شما پشتیبانی می‌کنه وجود نداشته باشه. قطعی اینستاگرام ارتباطی با آنتن نداره. این مسئله بین‌المللی بوده. خوشحالم که مشکل برطرف شده.