etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور اندازه Gboard را در اندروید تغییر دهیم؟

5
(1)
حسین رجب چالی
3 سال پیش

کیبورد گوگل (Gboard) یکی از محبوب‌ترین صفحه‌کلیدهای اندروید است و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن شخصی‌سازی‌های زیاد محسوب می‌شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید اندازه کیبورد گوگل را تغییر دهید. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

Gboard برای تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی در دسترس است و به عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض گوشی‌های پیکسل، در برخی دستگاه‌های اندرویدی از قبل نصب شده است. می‌توانید این کیبورد را از فروشگاه گوگل استور دانلود کنید و آن را به عنوان صفحه‌کلید اصلی گوشی خود تنظیم کنید.

این مطلب را هم بخوانید: چطور پیامک مهمی را در اندروید ستاره‌دار کنم؟

ابتدا در یک کادر شروع به تایپ کنید تا کیبورد گوگل ظاهر شود. در اینجا آیکون چرخ‌دنده را انتخاب کنید تا تنظیمات اپلیکیشن باز شود.

اینجا آیکون چرخ‌دنده را انتخاب کنید تا تنظیمات اپلیکیشن باز شود

در ادامه وارد صفحه Preferences شوید.

وارد صفحه Preferences شوید

در بخش Layout گزینه Keyboard Height را انتخاب کنید.

در بخش Layout گزینه Keyboard Height را انتخاب کنید

در اینجا گزینه‌های مختلفی برای ارتفاع اپلیکیشن وجود دارد. بهتر است که برای راحتی بیشتر، اول کمی اندازه کیبورد را تغییر دهید تا به ارتفاع مورد نظر خود برسید.

گزینه‌های مختلفی برای ارتفاع اپلیکیشن وجود دارد

پس از آن، ارتفاع کیبورد بلافاصله تغییر می‌کند. برای اجرای دوباره صفحه کلید، دوباره شروع به تایپ کنید. اگر هنوز احساس می‌کنید که اندازه کیبورد مناسب نیست؛ دوباره مراحل بالا را طی کنید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، اندازه‌ها خیلی با یکدیگر متفاوت نیستند.

اندازه‌ها خیلی با یکدیگر متفاوت نیستند

تنظیم ارتفاع صفحه کلید، یکی از ساده‌ترین کارها برای بهبود سرعت و راحتی تایپ روی صفحه لمسی است. صفحه کلید کوچک موجب سختی تایپ و اشتباهات زیاد هنگام نوشتن می‌شود و کمی بزرگ کردن اندازه Gboard، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :