etebarkala snappay
etebarkala snappay

راهنمای خرید مانیتور مناسب برای اپل مک مینی ۲۰۲۳

5
(1)
شکیبا گیلانی
11 ماه پیش
راهنمای خرید مانیتور مناسب برای اپل مک مینی ۲۰۲۳

کیفیت نمایشگر همواره برای طراحان و فیلمبرداران و افراد درگیر با کارهای گرافیکی ضروری بوده است. مک مینی‌ها به دلیل طراحی ساده و زیبای خود یکی از محبوب‌ترین رایانه‌ها برای این دسته از کاربران هستند. اما این افراد به نمایشگرهای عالی نیز جهت اجرای پروژه‌های خود نیاز دارند. نمایشگرهایی که بتواند به خوبی با این رایانه لینک شده و کیفیت مورد نیاز طراحان را تامین کند.

جدیدترین مک مینی‌ها دارای آخرین پردازنده سیلیکون M1 بوده که حافظه یکپارچه فوق سریعی را جهت افزاریش عملکرد کلی به ارمغان می‌آورد. مک مینی‌ها از اتصالات نمایشگر با استفاده از تاندربولت و HDMI پشتیبانی می‌کنند. اگر به دنبال مانیتوری برای Mac Mini خود هستید، منطقی است که مانیتوری با کیفیت چشمگیر و در حد مک‌های اپل تهیه کنید. در این راهنمای خرید با ما همراه باشید تا نکات مهم و کلیدی در رابطه با خرید یک مانتیور مناسب برای مک مینی‌های اپل را شرح دهیم.

نکاتی مهم هنگام خرید مانتیور مناسب برای مک مینی

علاوه بر قیمت، در حالت ایده‌آل شما به مانیتوری نیازدارید که از USB-C، Thunderbolt یا HDMI پشتیبانی کند، اما در این بین فاکتورهای دیگری مانند وضوح و دقت رنگ را نیز در نظر بگیرید. اگر از مک مینی خود برای سرگرمی یا بازی نیز استفاده می‌کنید، به نمایشگری با ابعاد بزرگ نیاز دارید.

ابعاد مانیتور مناسب برای اپل مک مینی ۲۰۲۳

از نظر ابعاد نمایشگر هیچ محدودیتی برای انتخاب شما وجود ندارد، مگر اینکه فضای محدودی داشته باشید. مانیتورهایی با نمایشگر ۲۷ اینچی یا بزرگتر یک انتخاب عالی برای افرادی است که از مک مینی خود هم برای بازی و هم برای کارهای گرافیکی استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که معمولا مانیتورهایی با اندازه نمایشگر کمتر از ۲۴ اینچ معمولا وضوح 4K را ارائه نمی‌دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید وضوح و تراکم پیکسلی عالی داشته باشید، حداقل به یک مانیتور ۲۴ اینچی نیاز دارید. اگر از مک مینی خود برای کارهای اداری استفاده می‌کنید، ممکن است به دنبال نمایشگرهای بزرگتر و ۳۲ اینچی بروید چرا که یک مانیتور فوق عریض برای انجام بازی و کارهای گرافیکی، گزینه مناسب‌تری است.

وضوح تصویر مانیتور مناسب برای اپل مک مینی ۲۰۲۳

نمایشگر 4K این روزها اولین انتخاب افرادی است که به دنبال یک مانیتور با کیفیت هستند. البته شما می‌توانید با استفاده از یک نمایشگر 2K که QuadHD نیز شناخته می‌شود، در هزینه خود صرفه جویی کنید اما تصویر واضحی که مک مینی شما قادر به تولید آن است را دریافت نمی‌کنید. با سیستم عامل مک، یک مانتیور با ویژگی HiDPI گزینه درستی است.

خوشبختانه Mac Mini از اکثر نمایشگرها پشتیبانی می‌کند. البته گاهی اوقات سیستم عامل مک در مورد فعال کردن حالت HiDPI روی وضوح مانیتورهایی که پیش فرض اپل نیستند، به مشکل بر می‌خورد.

اتصالات مانیتور مناسب برای اپل Mac Mini 2023

مک مینی اپل با سیلیکون M1 می‌تواند از یک نمایشگر خارجی با درگاه Thunderbolt 3 (USB-C) با وضوح حداکثر 6K و از یک نمایشگر خارجی را با پورت HDMI 2.0 تا حداکثر 4K پشتیبانی کند. اگر مانیتور شما دارای کانکتور DP باشد، به کابل آداپتور Thunderbolt 3 / USB-C و DisplayPort (DP) نیاز دارید.

مانیتور اپل Pro Display XDR بهترین کیفیت تصویر برای Mac Mini

Apple Pro Display XDویژگی‌ها
پنل نمایشگرنمایشگر ۳۲ اینچی رتینا/ ۶۰۱۶ در ۳۳۸۴ پیکسل
وضوح تصویرK6 / ۲۱۸ پیکسل در اینچ
شدت روشنایی۱۶۰۰ نیت
سایر ویژگی‌هاپوشش ضد انعکاس / گزینه شیشه‌ای با بافت نانو
وب‌کمندارد
بلندگوهاندارد
پایه مانیتورویژگی Pro Stand / آداپتور VESA mount
اتصالاتسه پورت USB-C برای لوازم جانبی/ یک پورت Thunderbolt 3 برای اتصال و شارژ مک

در سال ۲۰۱۹، اپل با معرفی Pro Display XDR سرفصل خبرها شد، زیرا در آن زمان بالاترین وضوح تصویر را ارائه می‌داد و تحسین کاربران اپل را برانگیخته بود. اگرچه Liquid Retina 6 تا مدت‌ها مقام اول را در اختیار داشت، اما یافتن این مانیتورها دشوار بوده و از طرفی فراتر از توانایی‌های M1 Mac Mini است.

مک مینی جدید اپل می‌تواند تا دو نمایشگر یکی با وضوح حداکثر 6K در ۶۰ هرتز که از طریق Thunderbolt متصل می‌شود و دیگری با وضوح حداکثر 4K در ۶۰ هرتز که از طریق HDMI 2.0 وصل شده است را پشتیبانی کند. بنابراین اتصال نمایشگری که وضوح تصویر بالاتر از k6‌ را ارائه می‌دهد فایده‌ای نخواهد داشت.

نمایشگر PRO Display XDR  با طرحی زیبا و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم صیقلی و سوراخ‌های بزرگ هیت سینک، یک مانیتور بزرگ، سنگین و مستحکم است. این مانیتور علاوه بر رزولوشن 6K، قادر به چرخش ۹۰ درجه بوده تا در حالت پرتره نیز کار کند. وقتی برای اتصال مک مینی خود از مانیتور اپل استفاده کنید، به مشکلات اتصالی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم بر نخواهید خورد چرا که همه چیز توسط سیستم‌عامل Mac OS کنترل می‌شود.

این مانیتور دارای Thunderbolt 3.0 و سه پورت USB-C بوده و علیرغم اینکه مجهز به Beats است، بلندگو پخش صدا ندارد.

اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید، خرید مانیتور Apple Pro Display XDR برای مک مینی، یک انتخاب معقول و مناسب است. در غیر این صورت باید به سراغ سایر برندها بروید که احتمال خطای اتصال بسیار زیاد است.  

مانیتور اپل Studio Display بهترین نمایشگر خارجی ویژه مک مینی

Apple Studio Displayویژگی‌ها
پنل نمایشگرنمایشگر ۲۷ اینچی رتینا / ۲۸۸۰ در ۵۱۲۰ پیکسل
وضوح تصویرK5 / ۲۱۸ پیکسل در اینچ
شدت روشنایی۶۰۰ نیت
سایر ویژگی‌هاپوشش ضد انعکاس / شیشه ای با بافت نانو
وب‌کمدوربین ۱۲ مگاپیکسلی Ultra Wide با مرکز استیج
بلندگوها۳ میکروفون/ سیستم صوتی ۶ بلندگو با صدای فراگیر
پایه مانیتورپایه قابل تنظیم شیب/ پایه قابل تنظیم شیب و ارتفاع/ آداپتور VESA mount
اتصالاتسه پورت USB-C برای لوازم جانبی/ یک پورت Thunderbolt 3 برای اتصال و شارژ مک

جدیدترین مانیتور اپل از ابتدا به گونه‌ای طراحی شده است تا به عنوان یک نمایشگر خارجی برای محصولات مک عمل کند و برای مک مینی مناسب باشد. مانیتور Studio Display با ابعاد ۲۷ اینچ، وضوح 5K با فناوری پنل رتینا اپل و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض یک گزینه مناسب برای کنفرانس‌های تحت وب است.

این مانیتور همچنین دارای یک سیستم صوتی عالی با شش بلندگو است که شامل پشتیبانی صوتی فراگیر اپل برای فایل‌های صوتی سازگار است.

نمایشگر استودیو گزینه ای برای افزودن شیشه با بافت نانو دارد که به کاهش تابش نور هنگام کار در شرایط آفتابی یا روشن کمک می کند. این نمایشگر قابلیت تنظیم ارتفاع پایه یا VESA را دارد که می‌توانید آن را به دلخواه خود تنظیم کنید.

روشنایی ۶۰۰ نیت برای یک مانیتور حرفه‌ای کاملا مناسب است که نمایشگر Apple Studio Display این حد از روشنایی را علاوه بر طیف رنگی یک میلیارد رنگ مختلف پشتیبانی می‌کند. نمایشگر  Studio Display به سه پورت USB-C مجهز شده است، و نمایشگر می‌تواند به طور خودکار با Mac Mini شما در حین راه اندازی لینک شود. 

مانیتور ایسوس ProArt PA278CV بهترین مانیتور اقتصادی برای مک‌مینی

پنل نمایشگرنمایشگر ۲۷ اینچی IPS
وضوح تصویر۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
شدت روشنایی۳۵۰ نیت
بلندگوهادو بلندگو استریو ۲ وات
پایه مانیتورابعاد با پایه: ۶۱۵x۲۲۶ میلی‌متر ابعاد بدون پایه: ۶۱۵x۳۷۲x۵۱ میلی متر
اتصالاتیک عدد پورت HDMI / سه عدد پورت USB/ یک عدد پورت DVI/ Mini Display Port/ ورودی صدا

ایسوس ProArt PA278CV یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه از بهترین مانیتورهای لیست مک مینی است. ممکن است در اینجا رزولوشن 4K دریافت نکنید که باید به خاطر داشته باشید چنین وضوح تصویری تنها برای آن دسته از کاربرانی مورد نیاز است که روزانه حجم زیادی از کارهای گرافیکی را با نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین انجام می‌دهند. در غیر این صورت چنین وضوح تصویری چندان کاربردی نخواهد بود.

این نمایشگر از دقت رنگ بسیار بالایی برخودار بوده و طیف رنگ Delta E <2 و 100% sRGB و 100% REC 709 را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر یک ویرایشگر عکس و فیلم هستید، این مانیتور می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. اگرچه سطح روشنایی ۳۵۰ نیتی آن عالی نیست اما به اندازه‌ای خواهد بود که بتوانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید.

و این همان چیزی است که این صفحه نمایش مقرون به صرفه ارائه می دهد. این بالاتر از دقت رنگ Calman Verified آن از Delta E <2 و 100% sRGB و 100% REC 709 طیف رنگی است که اگر نیاز به ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها هر از گاهی داشته باشید، همچنان آن را به یک نمایشگر عالی تبدیل می‌کند. اگرچه سطح روشنایی آن چیزی برای نوشتن نیست، 350 نیت اساساً این روزها استاندارد است.

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این نمایشگر می‌توان به روکش مقیاس‌پذیری روی نمایشگر، قابلیت اتصال دو نمایشگر به هم از طریق DisplayPort و تعداد مناسب پورت‌ها اشاره کرد. به طور کلی، این مانیتور ارزش خرید بالایی دارد.

سخن پایانی

گرچه بسیاری از مانیتورها را می‌توان برای یک مک مینی ۲۰۲۳ در نظر گرفت اما همواره استفاده از مانیتور اپل برای رایانه‌های اپل گزینه بهتری است. چرا که یک مانیتور اپل قابلیت پشتیبانی از مک‌های اپل را داشته و در هنگام اتصال بدون هیچ مشکلی با یکدیگر لینک می‌شوند. از طرفی طراحی ظاهری این مانیتورها به گونه‌ای است که با مک مینی‌ها کاملا همخوانی دارد. در نهایت اگر قصد خرید یک مانیتور مناسب برای مک مینی خود را دارید، دو مانیتور اپل Pro Display XDR و اپل Studio Display گزینه‌های بسیار مناسبی هستند که اگر قصد خرید یک مانیتور با قابلیت‌های کامل و عالی را دارید، نمایشگر اپل Studio Display یک گزینه ایده‌آل است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

دانیال دهنوی گفت:

سلام میتونم رو pc سیستم عامل مک نصب کنم؟

یه گیمر گفت:

این مانیتورها برای گیم مناسب هستن؟ یا بهتره مانیتور سامسونگ بگیرم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به دلیل نرخ نوسازی پایینی که دارند برای گیم مناسب نبوده و برای کارهای گرافیکی مناسب است. برای گیم سراغ مانیتورهای گیمینگ سامسنونگ بروید