etebarkala snappay
etebarkala snappay

رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات در اندروید

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات در اندروید

اشتراک گذاری اینترنت از یک دستگاه قابل حمل به دستگاه دیگر راحت است و اغلب در هر دستگاه نیز مشکلات خود را دارد. خواه یک لپ‌تاپ ویندوزی و دستگاه‌های iOS (iPhone و iPad) باشد و خواه یک گوشی هوشمند اندرویدی، بالاخره روزی هنگام استفاده از هات اسپات موبایل به طور غیرمنتظره‌ای با مشکل مواجه خواهید شد. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما ۵ روش تضمینی را برای رفع مشکل خاموش شدن هات اسپات اندروید ارائه کرده‌ایم. برای رفع این مشکل در گوشی هوشمند اندرویدی خود با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بررسی اولیه

ابتدا، بررسی کنید که دستگاه شما دارای قدرت یا دریافت شبکه اینترنتی قوی باشد. اگر اتصال تلفن همراه یا اینترنت فعال نباشد، Hotspot موبایل به طور خودکار در دستگاه اندرویدی شما خاموش می‌شود. امیدواریم منطقه‌ای که در آن هستید دارای پوشش شبکه قوی باشد. همچنین می‌توانید هات اسپات موبایل را غیرفعال کنید و پس از مدتی دوباره آن را روشن کنید. بهتر است دستگاه خود را برای چند دقیقه در حالت AirPlane قرار دهید و آن را خاموش کنید. اگر به اینترنت قوی دسترسی دارید و همچنان هات اسپات آن فعال نمی‌شود، سراغ موارد زیر بروید.

راه حل اول؛ راه اندازی مجدد گوشی

معمولا دستگاه‌های اندرویدی پس از اجرای برنامه‌های زیاد و یا روشن ماندن برای مدت طولانی، دچار اختلال می‌شوند. خوشبختانه، راه اندازی مجدد دستگاه می‌تواند ویژگی‌ها، برنامه‌ها یا فرآیندهای آسیب دیده را به حالت عادی بازگرداند. اگر هات اسپات تلفن همراه همچنان خاموش است، تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود را مجددا راه اندازی کنید. دکمه پاور را نگه دارید و روی گزینه Restart کلیک کنید.

اگر پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، Hotspot موبایل همچنان خاموش است، به راه‌حل بعدی بروید.

راه حل دوم؛ تنظیمات زمان توقف هات اسپات را تغییر دهید

برخی از تلفن‌های اندرویدی دارای تنظیمات Timeout هستند تا در صورت عدم اتصال دستگاه، اتصال اینترنت به اینترنت را به طور خودکار خاموش کنند. بنابراین تنظیمات Hotspot تلفن همراه خود را برای هر پیکربندی مهلت زمانی بررسی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تنظیمات را باز کنید و گزینه شبکه و اینترنت (Network & Internet) را انتخاب کنید.
  • گزینه هات اسپات و اتصال به اینترنت (Hotspot & tethering) را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Wi-Fi Hotspot را انتخاب کنید.

نکته: بسته به برند و مدل دستگاه شما، این گزینه می‌تواند با نام Mobile Hotspot یا Internet Hotspot نیز نمایش داده شود.

  • روی دکمه کشویی Advanced ضربه بزنید.
  • گزینه خاموش کردن خودکار هات اسپات (Turn off hotspot automatically) را خاموش کنید.

در برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، به عنوان مثال، دستگاه‌های سامسونگ، گزینه‌ای برای حذف مهلت زمانی هات اسپات با نام‌های Never timeout، Always Keep Wi-Fi hotspot on و یا Unlimited پیدا خواهید کرد.

بنابراین، اگر یکی از این گزینه‌ها را در تنظیمات Hotspot موبایل خود مشاهده کردید، آن‌ها را برای غیرفعال کردن هرگونه محدودیت زمانی اعمال شده انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات Timeout را طوری پیکربندی کنید که مدت زمان بیشتری روشن بماند. مثلا برای ۳۰ دقیقه یا بیشتر.

نکته؛ فعال کردن هات اسپات تلفن همراه حتی بدون اتصال دستگاه دیگر به آن، می‌تواند باتری گوشی هوشمند یا تبلت شما را سریع‌تر تخلیه کند.

راه حل سوم؛ گزینه ذخیره باتری را غیرفعال کنید

اگر هات اسپات موبایل علیرغم غیرفعال کردن یا تغییر تنظیمات مهلت زمانی آن، همچنان غیر فعال است، بررسی کنید که بهینه سازی باتری را فعال نکرده باشید. اگر حالت صرفه جویی در باتری فعال باشد، این قدرت را دارد که به طور موقت برخی از برنامه‌ها را برای افزایش عمر باتری دستگاه شما محدود کند. اگر هات اسپات اندروید شما مدام خاموش می‌شود، بهینه‌سازی باتری را غیرفعال کنید و دوباره امتحان کنید. برای غیر فعال کردن حالت صرفه جویی باتری، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد بخش تنظیمات شده و گزینه باتری را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، گزینه Battery Saver را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Turn Off Now ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید Battery Saver را از پنل اعلان دستگاه خود غیرفعال کنید. صفحه را از بالای نمایشگر گوشی هوشمند خود به پایین بکشید، نماد باتری را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا بهینه‌سازی باتری غیرفعال شود.

راه حل چهارم؛ وای فای را غیرفعال کنید

هات اسپات موبایل در اندروید و تقریبا سایر سیستم‌عامل‌های تلفن همراه فقط از اتصال داده‌های تلفن همراه پشتیبانی می‌کند. هنگامی که به یک شبکه Wi-Fi متصل می‌شوید، نمی‌توانید اینترنت تلفن هوشمند اندرویدی خود را از طریق هات اسپات موبایل با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید. این همان چیزی است که باعث می‌شود هات اسپات اندروید گاهی اوقات خاموش شود.

اگر وای فای گوشی هوشمند و یا تبلت شما همیشه روشن است، حتی زمانی که به هیچ شبکه‌ای متصل نیست، به طور خودکار شبکه‌های ذخیره شده مانند شبکه‌های وای فای منزل یا محل کار شما را اسکن می‌کند تا به آن متصل شود. در این شرایط  بلافاصله هات اسپات موبایل شما غیرفعال می‌شود.

اگر هات اسپات موبایل خود را روشن کردید ولی همچنان خاموش می‌شود، وای فای دستگاهتان را غیرفعال کنید. این کار باید اتصال هات اسپات را تثبیت کند. به Settings > Network & Internet > Wi-Fi بروید و Use Wi-Fi را خاموش کنید. همچنین می‌توانید، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و روی نماد Wi-Fi ضربه بزنید.

راه حل پنجم؛ به روز رسانی گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از چنین اشکالاتی به‌روز نگه داشتن سیستم‌عامل اندروید است. برخی از نسخه‌های قدیمی اندروید سابقه از کار انداختن قابلیت Hotspot موبایل را دارند. بنابراین، سعی کنید سیستم عامل دستگاه خود را به‌روز کنید و امیدواریم که مشکل خاموش شدن هات اسپات گوشی یا تبلت هوشمند شما برطرف شود.

سخن پایانی

برخی از برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل مانند Xender و سایر برنامه‌هایی که اجازه فعال کردن اتصال اینترنت را دارند نیز می‌توانند با Hotspot موبایل دستگاه شما مشکل داشته باشند. این برنامه‌ها که به طور خودکار در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را ببندید و دوباره از Mobile Hotspot استفاده کنید. علاوه بر این، بازنشانی تنظیمات شبکه تلفن نیز ممکن است به رفع مشکل کمک کند. تمامی راه‌حل‌های ذکر شده را امتحان کنید و به ما بگویید که کدام یک برای شما مفید بوده است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :