etebarkala snappay
etebarkala snappay

حل مشکل شارژ نشدن گوشی هوشمند

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
حل مشکل شارژ نشدن گوشی هوشمند

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از پشت سر گذاشتن یک روز پر مشغله گوشی هوشمند خود را به شارژر متصل کنید و در کمال تعجب متوجه شوید که گوشی شارژ نمی‌شود! مشکل شارژ یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که هر کاربری با آن مواجه می‌شود و مسلما اگر به سرعت به گوشی خود برای انجام کارها و یا قرارهای اداری خود نیاز داشته باشید، یک دردسر بزرگ است. در این مقاله قصد داریم مواردی که ممکن است مانع شارژ شدن گوشی هوشمند شما شده باشد را شرح داده تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کنید. با ما تا انتهای مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

از برنامه Ampere استفاده کنید

اپلیکیشن Ampere یک برنامه عالی بوده که به شما نشان می‌دهد که باتری گوشی هوشمندتان در حال شارژ است یا خیر و چقدر از شارژ آن باقی مانده است. همچنین این برنامه مشخص می‌کند که چه ولتاژی وارد دستگاه شما می‌شود. به همین دلیل، این برنامه برای اطمینان یافتن از اینکه آیا گوشی شما اصلا شارژ می‌شود یا خیر، بسیار عالی عمل می‌کند.

اگر گوشی شما شارژ نمی‌شود، هنگامی که آن را به برق وصل کرده اید، از این برنامه استفاده کنید و ببینید وضعیت شارژ دستگاه به چه صورت است. اگر به رنگ سبز بود یعنی گوشی در حال شارژ شدن است و اگر قرمز بود یعنی باتری شارژ نمی‌شود و گوشی مستقیما از برق شهری استفاده می‌کند.

کابل شارژ را بررسی کنید

دلایل زیادی وجود دارد که گوشی هوشمند شما شارژ نشود، اما کابل شارژ یکی از اولین مواردی است که باید همان ابتدا سلامت آن بررسی شود؛ به خصوص اگر مدت زمان زیادی باشد که از آن استفاده می‌کنید. کابل شارژ معمولا بد نگهداری می‌شود؛ شما آن را در داخل کیف خو می‌گذارید و اغلب موارد گره می‌خورد، یا ممکن است روی آن لگد بگذارید و به سوکت آن سیب وارد شود، بنابراین سریع‌تر از سایر لوازم جانبی تلفن همراه، آسیب خواهد دید.  

کابل شارژ خود را به طور کامل بررسی کنید و ببینید آیا علائم آشکاری از آسیب وجود دارد یا خیر. هرگونه پارگی، خمیدگی، بریدگی یا آسیب کلی دلیل موجهی برای عدم کارکرد صحیح کابل‌ها خواهد بود. همچنین سعی کنید دستگاه دیگری را با آن شارژ کنید و ببینید کار می کند یا خیر. اگر گوشی دیگری را به راحتی شارژ کرد که مشکل از جای دیگری است و اگر شارژ نکرد، یعنی مشکل از کابل شارژ بوده و باید آن را تعویض کنید.

آداپتور را بررسی کنید

آداپتور نیز به اندازه کابل مهم است. پس از اطمینان یافتن از سلامت کابل، به سراغ آداپتور بروید و سلامت آن را از نظر ظاهری بررسی کنید. ترک‌ها یا دوشاخه‌های خمیده نشانه‌های واضحی هستند که نشان می‌دهد آداپتور مشکل پیدا کرده است. بنابراین، همانگونه که در مورد کابل شارژ بررسی کردید که دستگاه دیگری را شارژ می‌کند یا خیر، آداپتور را نیز با دستگاه دیگری بررسی کنید و ببینید مشکلی در شارژ کردن سایر دستگاه‌ها وجود دارد یا خیر.

پورت شارژ خود را بررسی کنید

 اگر کابل و شارژر شما با دستگاه‌های دیگر کار می‌کند و آداپتور نیز سالم است، وقت آن رسیده که به سراغ گوشی هوشمند خود بروید. یکی از رایج‌ترین ایرادات مربوط به درگاه شارژ گوشی هوشمند است. برای شروع، بررسی کنید که آیا خاک یا غبار در داخل پورت وجود دارد یا خیر. گرد و غبار می‌تواند به سادگی پورت گوشی را با مشکل مواجه کند و مانع شارژ شدن آن شود. با یک برس کوچک و نرم و یا اسپری هوای فشرده، آن را تمیز کنید . مجدد به شارژر وصل کنید تا شارژ شود.

آیا اخیرا متوجه شل شدن پورت شده‌اید؟ پورت‌ها با استفاده بیش از حد فرسوده و بعضی اوقات شل می‌شوند. همچنین دقت کنید و ببنید که آیا نشانه‌هایی از خوردگی در داخل پورت وجود دارد یا خیر. اگر پورت گوشی آسیب دیده باشد متأسفانه، به جز تعویض گوشی یا تلاش برای تعویض پورت، کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید.

شارژر بی سیم را بررسی کنید

با توجه به اینکه گوشی شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و شما یک شارژر بی سیم دارید، این یک راه آسان برای بررسی اینکه آیا مشکل مربوط به گوشی یا لوازم جانبی است، می باشد. فقط سعی کنید گوشی خود را با یک شارژر بی سیم شارژ کنید. این همچنین می تواند یک راه حل موقت برای کارکردن تلفن شما تا زمانی که مشکل را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. اگر گوشی شما شارژ نمی شود، ممکن است مشکل بزرگتری در رابطه با باتری داشته باشید.

پریز برق دیگری را امتحان کنید

یک دستگاه دیگری را به همان پریزی که می‌خواهید گوشی خود را با آن شارژ کنید وصل کنید و ببینید کار می‌کند یا خیر. گاهی اوقات مشکل از پریز برق است یا ممکن است بخشی از سیم‌کشی برق خانه شما دچار مشکل شده باشد. علاوه بر این، برخی از پریزهای برق ممکن است ضعیف باشند. اگر مشکلی در پریز برق خود پیدا کردید، سایر پریزهای خانه را امتحان کنید. توجه داشته باشید کسانی که سعی می‌کنند با اتصال پورت USB به رایانه گوشی خود را شارژ کنند، ممکن است ولتاژ مورد نیاز را به میزان کافی دریافت نکنند.

گوشی خود را خاموش یا ریستارت کنید

ریستارت کردن گوشی معمولا بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را حل می‌کند و اگر مشکل نرم‌افزاری مانع شارژ گوشی شما شده باشد، با این عمل، مشکل حل خواهد شد. خاموش کردن کامل گوشی نیز ممکن است به شارژ بهتر باتری گوشی هوشمند شما کمک کند. هر گونه استفاده سنگین یا فرآیندهای پس زمینه می‌تواند بر عملکرد شارژ تأثیر بگذارد. خاموش کردن تلفن، همه منابع را پاک می‌کند تا دستگاه شما بتواند صرفا روی شارژ کردن تمرکز کند. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و روی Restart ضربه بزنید. یا می توانید خاموش کردن را انتخاب کنید.

اگر می‌توانید باتری را تعویض کنید

این روزها کمتر گوشی هوشمندی وجود دارد که باتری آن قابل تعویض باشد. گوشی‌های هوشمند جدید دارای باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض هستند. اما اگر همچنان از یک گوشی نسبتا قدیمی استفاده می‌کنید که باتری آن قابل تعویض است، می‌توانید باتری مدل گوشی خود را خریداری کرده و آن را با باتری قدیمی تعویض کنید. اگرچه باتری‌هایی که در بازار وجود دارند نمی‌توانند مدت زمان زیادی مثل روز نخست کار کنند و بعد از چند ماه به سرعت تخلیه می‌شوند، اما گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به خرید یک گوشی هوشمند است.

ممکن است باتری به طور کامل تخلیه شده باشد

 تلفن شما برای ادامه عملکرد صحیح به حداقل کمی انرژی نیاز دارد. دستگاه‌ها در واقع قبل از اینکه باتری به صفر برسد، خاموش می‌شوند، فقط به این دلیل که دفعه بعد که آن‌ها را روشن می‌کنید، مقداری انرژی برای بوت شدن در اختیار داشته باشند. زمانی که باتری گوشی را به طور کامل خالی کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. باید صبورتر باشید پس از اتصال به شارژ مدتی صبر کنید و بعد آن را روشن کنید.

به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

یک راه حل ساده ممکن است بررسی به روز رسانی نرم افزار باشد. کافیست به Settings > System > System Update > Check for Update بروید. در صورت موجود بودن به‌روزرسانی، دستورالعمل‌های زیر را برای ارتقا دنبال کنید.

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • به سیستم بروید.
  • روی System Update ضربه بزنید.
  • گزینه Check for Update را انتخاب کنید.
  • گوشی به شما اطلاع می‌دهد که آیا دستگاه شما به روز رسانی نیاز دارد یا خیر. دستورالعمل ها را برای تکمیل به روز رسانی دنبال کنید.

 سخن پایانی

معمولا مراحلی که در بالا به آن پرداخته شد، مشکل شارژ نشدن گوشی را حل می‌کند، اما اگر تمام راه‌ها رفتید و نتیجه‌ای دریافت نکردید، باید سراغ خرید یک گوشی هوشمند جدید بروید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :