etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس در سال ۲۰۲۱

4.2
(5)

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس در اندروید و iOS که می‌توان با آن‌ها تصاویر زیبایی ایجاد کرد

حسین رجب چالی
2 سال پیش
بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس در سال ۲۰۲۱

بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس می‌توانند حتی بهترین عکس‌های شما را، چه عکاس معمولی باشید چه حرفه‌ای، بهبود ببخشند و ویرایش کنند. این یک حقیقت است که هر عکسی که داشته باشید، پس از ویرایش در این اپلیکیشن‌ها بهتر از قبل به نظر می‌رسد.

حالا این سوال پیش می‌آید که چه چیزی یک اپلیکیشن ادیت عکس را عالی می‌کند؟ خب، باید رابط کاربری زیبا و راحت داشته باشد؛ چون هیچ‌کس دوست ندارد ساعت‌ها در منوها بچرخد تا گزینه‌های مناسب خودش را پیدا کند.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس باید باید مجموعه‌ای جامع از ابزارها را داشته باشند تا عکس‌های شما زیبایی خاصی پیدا کنند. در نهایت، در این اپلیکیشن‌ها باید به اشتراک‌گذاری تصاویر بین خانواده و دوستان راحت باشد. اگر هنوز نمی‌دانید چه اپلیکیشنی را انتخاب کنید نگران نباشید؛ ما در این مطلب بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس فعلی را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس

۱. PicsArt (اندروید، iOS)

به نظر ما، اپلیکیشن PicsArt بهترین اپلیکیشن ویرایش عکس است؛ چون هم سرگرم‌کننده است و هم به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. به علاوه، تقریبا تمام نیازهایی که برای ویرایش تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی نیاز دارید را برطرف می‌کند. این اپلیکیشن کنترل‌های خلاقانه، ابزارهای ابزارهای عالی برای ویرایش تصویر و طیف وسیعی از فیلترهای جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها، می‌توانید خیلی سریع استیکرهای سرگرم‌کننده ایجاد یا انتخاب کنید، تصاویر خود را در کلاژهای شخصی سازی شده قرار دهید، متن هنری به عکس خود اضافه کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. ماژول دوربین نیز امکانات کاملی شامل افکت‌های پیش از عکس‌برداری و ابزارهای تصویر در اختیار شما می‌گذارد.

این مطلب را هم بخوانید: ترفند برعکس کردن عکس‌های سلفی در آیفون

می‌توانید از Remix Chat برای اشتراک‌گذاری و ویرایش مشترک عکس‌ها با ۱۵۰ میلیون کاربر پیکس‌آرت یا فقط با دوستان خود استفاده کنید. دیدن آموزش‌های داخل اپلیکیشن نیز آسان است و کاربران را وادار می‌کند تا آثار خود را براساس نوع خاصی از ویرایش یا موضوع به اشتراک بگذارند. برندگان نیز با رای عمومی انتخاب می‌شوند.

با این حال، تبلیغات پیکس‌آرت اغلب به طور آزاردهنده‌ای وسط فرایند ویرایش عکس ظاهر می‌شوند. برای حذف تبلیغات کاربر باید نسخه اشتراک این اپلیکیشن را خریداری کند.

۲. Snapseed (اندروید، iOS)

در بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس اپلیکیشن اسنپ‌سید مناسب کاربران معمولی نیست؛ بلکه برای عکاسان حرفه‌ای است که می‌خواهند یا نیاز دارند برای ایجاد بهترین تصویر ممکن از گوشی خود استفاده کنند. به این ترتیب، مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایش تصویر، از جمله براش‌های ویرایش، به علاوه مجموعه‌ای زیبا از فیلترهای حرفه‌ای مانند Lens Blur، Retrolux و Double Exposure در اختیار عکاسان قرار دارد.

برای عکاسانی که به جزئیات اهمیت می‌دهند، اسنپ‌سید نه تنها سرگرم‌کننده است؛ بلکه اعتیادآور نیز خواهد بود. این اپلیکیشن آن چنان ابزارهای زیادی دارد که من حتی نتوانستم تمام آن‌ها را امتحان کنم. در این اپلیکیشن می‌توانید همیشه به پشت لایه ویرایش‌ها بروید و هرگونه ویرایشی که می‌خواهید را تنظیم یا حذف کنید. یا مثلا می‌توانید از براش Stacks برای اعمال افکت فقط روی بخشی از تصویر خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید مجموعه‌ای از ویرایش‌هایی را که روی یک عکس اعمال کرده‌اید، به عنوان «Look» ذخیره کنید که در آینده روی عکس‌های دیگر نیز اعمال شود و با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شود.

۳. Adobe Photoshop Camera (اندروید، iOS)

اپلیکیشن Adobe Photoshop Camera به واسطه هوش مصنوعی خود یکی از بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس است که جلوه‌های ویژه و اصلاحات تصویر را قبل یا بعد از عکاسی با دوربین گوشی ارائه می‌دهد.

دوربین فتوشاپ از فیلترهایی به نام «Lenses» برای اعمال جلوه‌های ویژه یا تنظیمات رنگ، نور و وضوح تصویر استفاده می‌کند؛ اما چیزی که این دوربین را خاص می‌کند، استفاده از Adobe Sensei است که به طور خودکار نوع عکس (پرتره یا لنداسکیپ) را تشخیص می‌دهد و ماسک‌هایی را برای بخش‌های کلیدی مانند چهره شخص یا آسمان ایجاد می‌کند. بنابراین، به عنوان مثال، لنزهای آسمان می‌توانند رنگ آسمان را تغییر دهند، ابرها را اضافه یا حذف کنند و حتی انعکاس‌های مناسب به سطح اب اضافه کنند؛ بدون اینکه روی بخش‌های دیگر تصویر تاثیر بگذارند.

این مطلب را هم بخوانید: چطور عکس‌ها را در آیفون برش دهیم؟

همچنین، برخی لنزها دارای «sprites» هستند؛ این‌ها اشیایی هستند که می‌توان آن‌ها را بزرگ یا کوچک کرد و در ناحیه‌ای از تصویر که توسط Sensei شناسایی شده قرار داد. این کار، امکان اضافه کردن و تغییر اندازه اشیا قرار گرفته در لنز (مانند سیاره‌ها یا ابرها) را فراهم می‌کند. برخی لنزها انیمیشن‌های کوچکی نیز دارند؛ مانند ستاره‌های دنباله‌دار یا سفینه‌های موشکی.

نسخه آیپد فتوشاپ چندین ویژگی دسکتاپ با خود به همراه دارد. از این ویژگی‌های می‌توان به براش اصلاح لبه اشاره کرد (که به شما اجازه می‌دهد شیئی را که می‌خواهید انتخاب کنید و اصلاح کنید) و چرخش کانواس اشاره کرد. هر دو این ویژگی‌ها حساس به لمس نیز هستند.

۴. Pixlr (اندروید، iOS)

اپلیکیشن Pixlr یکی از بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس برای عکاسان معمولی است و کمی تنظیمات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند افکت‌های جزئی به تصاویر خود اضافه کنند و سپس آن را در هر شبکه اجتماعی که خواستند به اشتراک بگذارند. رابط کاربری این ابزار ساده است؛ بنابراین از ویرایش عکس‌های خود در Pixlr لذت خواهید برد.

اپلیکیشن Pixlr دارای تنوع خوبی از ابزارهای ویرایش عکس با امکان استفاده راحت است. از این ابزارها می‌توان به براش‌هایی برای اعمال ادیت‌های خاص (مانند تاریک کردن یا برگشت به قبل) اشاره کرد. کتابخانه مجموعه فیلترهای جلوه‌های ویژه، overlay-ها و حاشیه‌های جالب اشاره کرد. استیکرهای کارتونی این اپلیکیشن نیز متنوع و سرگرم‌کننده هستند. با استفاده از طرح‌بندی‌های از پیش تعیین شده یا قالب‌های طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های‌تان را مخلوط کنید، بزرگ‌نمایی کنید و آن‌ها را جابجا کنید و به سرعت کلاژ بسازید.

اپلیکیشن Pixlr در نسخه عادی تبلیغات نمایش می‌دهد و برخی قابلیت‌های آن در دسترس نیست و برای استفاده از آن‌ها و حذف تبلیغات باید نسخه پریمیوم را خریداری کرد.

۵. Adobe Lightroom (اندروید، iOS)

نسخه موبایل اپلیکیشن ادوبی لایت روم بخشی از محیط کاری ابری ادوبی است که کل کتابخانه عکس شما را ذخیره می‌کند و فایل‌های باکیفیت (اصلی و ویرایش شده) در همه دستگاه‌های شما (موبایل، لپ‌تاپ و دسکتاپ) را در دسترس‌تان قرار می‌دهد. البته تمام این موارد در شرایطی امکان‌پذیر است که کاربر کل سیستم لایت روم را خریداری کرده باشد. با این حال، در کشور ما که این امکان تقریبا فراهم نیست، بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس را در گوشی موبایل یا تبلت را خواهید داشت. 

اپلیکیشن Lightroom Mobile یک پلتفرم یادگیری عالی است. کتابخانه همیشه در حال رشد آموزش‌های تعاملی آن به شما می‌آموزد که تصاویر خود را مانند یک کاربر حرفه‌ای ویرایش کنید. چنین اتفاقی خیلی خوب است؛ چون کار با مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار عالی، با ده‌ها ابزار برای کار با نوردهی، رنگ، ویرایش بخش انتخاب شده، فیلترها و غیره را یاد خواهید گرفت. اکثر ویرایش‌ها دارای کنترل اسلایدی و پاسخ سریع هستند؛ بنابراین شما دقیقا می‌دانید که این ابزار روی عکس شما چه تاثیری می‌گذارد. لایت روم علاوه بر به اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی، دارای منطقه‌ای به نام Discover است که در آن می‌توانید انیمیشن‌هایی مراحل کار دیگر عکاسان و هنرمندان برای ایجاد تصاویر زیبا را مشاهده کنید. حتی شما نیز می‌توانید تصاویر ایجاد شده خود را در لایت روم دیسکاور منتشر کنید.

لایت روم موبایل یک اپلیکیشن ادیت عکس درجه یک برای تمام افرادی است که به دنبال بهترین نتیجه هستند‌؛ اما شاید برای افرادی که می‌خواهند قبل از به اشتراک گذاشتن عکس‌های‌شان، کمی عکس را روشن کنند و جلوه‌های ویژه به آن اضافه کنند زیاد باشد.

۶. Google Photos (اندروید، iOS)

گوگل فوتوز تنها اپلیکیشن عکسی است که در فهرست بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس ما، آن را به همه توصیه می‌کنیم. اگر تا به حال فایل‌های رسانه‌ای خود را هنگام از بین یا جابجایی از دست داده باشید، دلیل این مسئله را خواهید فهمید. گوگل فوتوز علاوه بر امکان ویرایش عکس، تصاویر و ویدئوهای شما را نیز سازماندهی می‌کند؛ اشتراک‌گذاری آن‌ها راحت کرده و (مهم‌تر از همه) به طور خودکار، از فایل‌های شما در فضای ابری پشتیبان‌گیری می‌کند و می‌توانید در هر دستگاهی که این اپلیکیشن روی آن نصب شده به تمام فایل‌ها دسترسی داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های آیفون (مهر ۱۴۰۰)

قابلیت‌های ویرایش عکس گوگل فوتوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به تلاش کمی از طرف کاربر نیاز دارند؛ به همین دلیل سریع و ساده هستند. به عنوان مثال، فقط اسلایدرهایی برای تنظیم رنگ، نور و کنتراست در پنجره ویرایش قرار دارد. همچنین تعدادی فیلتر با یک اسلایدر، برای تنظیم قدرت افکت در دسترس شما است. این اپلیکیشن جنبه سرگرمی نیز دارد؛ مثلا به طور خودکار گیف‌های متحرکی از عکس‌هایی که به صورت دسته‌ای انتخاب می‌کنید می‌سازد.

جدا از تمام این قابلیت‌ها، گوگل فوتوز برای هر دستگاهی که دارید واجب است. حتما آن را دانلود نصب کنید و اجازه دهید که در پس‌زمینه به کار خود ادامه دهد.

۷. TouchRetouch (اندروید، iOS)

ابزار جدید Magic Eraser گوگل از زمانی با گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو عرضه شد، توجه زیادی را به سمت خود جلب کرد؛ اما این ابزار اولین اپلیکیشنی نیست که این کار را انجام می‌دهد. اپلیکیشن TouchRetouch برای چندین سال است که این کار را انجام می‌دهد و شما را از شر اشیای اضافی در پس‌زمینه و خرابی‌های عکس خلاص می‌کند. استفاده از آن فوق‌العاده آسان است؛ به این صورت که جسمی که می‌خواهید حذف کنید را روی عکس انتخاب می‌کنید و روی دکمه «Go» تب می‌کنید و شی حذف می‌شود.

مطمئنا تاچ‌ریتاچ مانند دیگر ابزارهای آورده شده در فهرست بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس نیست و همیشه هم به طور کامل موفقیت‌امیز نیست و بیشتر برای اجسام ساده پس‌زمینه کاربرد دارد؛ اما در بیشتر مواقع عملکرد خوبی دارد.

در این مطلب تلاش کردیم بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

کیوان تیر گفت:

بله