etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن‌های آیفون (مهر ۱۴۰۰)

5
(2)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
بهترین اپلیکیشن‌های آیفون (مهر ۱۴۰۰)

امروزه گوشی‌های موبایل قادر به هر کاری هستند و اگر آیفون یا آیپد دارید فروشگاه اپ استور (App Store) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه اپلیکیشن‌های کاربردی دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهد. مجموعه‌ای بی‌شمار از نرم‌افزار و بازی که تمام دسته‌های محبوب را شامل می‌شود.

اما مشکلی که کاربران معمولا با آن برخورد می‌کنند، یافتن بهترین اپلیکیشن‌ها در بین هزاران برنامه اپ استور اپل است. در این مطلب مجله اعتبارکالا بهترین اپلیکیشن‌های آیفون در دسته‌های مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

ضروری‌های iOS

گوگل

درست است که شما از گوشی آیفون استفاده می‌کنید؛ اما باید بگوییم که اپلیکیشن گوگل در iOS به راحتی اجرا می‌شود و تمام قابلیت‌های نرم‌افزار اصلی این شرکت بزرگ را با خود به همراه دارد. می‌توان گفت که گوگل جواب تمام سوالات شما را دارد و حتی اگر از گوشی‌ها و سیستم‌عامل این شرکت استفاده نکنید حتما از موتور جستجوی آن استفاده خواهید کرد. در این اپلیکیشن اطلاعات شما مستقیما از حساب گوگل شما بازخوانی می‌شود و هر رویداد یا خبری که به آن علاقه دارید را به شما نشان می‌دهد. این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن‌های iOS است.

این مطلب را هم بخوانید: ۵ اپلیکیشن و بازی برتر شهریور ۱۴۰۰ (اندروید)

ارتباطات و پیام‌رسانی

GroupMe

اپلیکیشن‌های چت روزبه‌روز بیشتر می‌شوند و چت گروهی نیز در این برنامه‌های هر روز سخت‌تر می‌شود. اگر شما هم مثل من هستید، احتمالا در چندین اپلیکیشن چند چت گروهی دارید و جابجایی بین این اپلیکیشن‌ها و دیدن اعلان آن‌ها اعصاب‌تان را بهم می‌ریزد. حالا GroupMe آمده تا پیدا کردن این چت‌های گروهی را راحت‌تر کند. افراد را فقط با شماره تماس‌شان در این نرم‌افزار کنید تا آن‌ها بتوانند بدون دانلود برنامه چت را شروع کنند. می‌توانید برای گروه‌های خود نام تعیین کنید یا آواتار برای آن تنظیم کنید. حتی می‌توانید تصاویر و فیلم‌های گروه‌ها را ذخیره تا دوباره بتوانید به آن‌ها مراجعه کنید. این اپلیکیشن یک نسخه دسکتاپ نیز دارد؛ بنابراین می‌توانید بدون اینکه از گوشی استفاده کنید، به صحبت با دیگر افراد ادامه دهید.

غذا

Lifesum

رعایت رژیم غذایی مناسب ممکن است برای برخی افراد سخت باشد؛ اما لایف‌سام (Lifesum) می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر کند. چه به دنبال کاهش وزن باشید یا به رژیم غذایی سالم علاقه داشته باشید، لایف سام می‌تواند فهرستی از برنامه‌ها و رژیم‌های غذایی را در اختیار شما می‌گذارد. این اپلیکیشن گزینه‌هایی برای رژیم‌های وگان، کتو و پالئو دارد؛ همچنین یک دفتر خاطرات غذایی و ردیابی ماکرو دارد تا بیشتر مراقب مصرف خود باشید. با این حال، توجه داشته باشید که بهترین ویژگی‌های برنامه بعد از خرید حق اشتراک در دسترس شما قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها شامل رژیم غذایی شخصی‌تر، ردیابی ماکرو، ردیابی نامحدود و دیگر ابزارهای کاربردی هستند.

بازی

Twitch

Twitch

توییچ (Twitch) بهترین فضا برای تماشای بازی افراد هنگام انجام بازی‌های ویدئویی، مسابقات حرفه‌ای یا فقط لذت بردن از بازی‌های رومیزی است. درست است که رابط کاربری این اپلیکیشن خیلی چنگی به دل نمی‌زند اما پس از کمی استفاده با آن احساس راحتی خواهید کرد. اگر علاقه دارید که بازی گیمرهای حرفه‌ای در Hearthstone با تورنمنت League of Legends را ببینید، توییچ به شما این امکان را خواهد داد؛ علاوه بر آن می‌توانید استریمرها و بینندگان هم چت کنید؛ فیلم‌های ضبط شده قبلی را هم می‌توانید دوباره مشاهده کنید.

رهیابی

Google Maps

باید بپذیریم که گوگل مپ یکی قوی‌ترین اپلیکیشن‌های نقشه دنیا است. گوگل مپ به دلایلی متعددی پادشاه اپلیکیشن‌های ردیابی و نقشه‌خوانی است. این سرویس قابل اعتماد، بدون هیچ پیش‌نیازی در دسترس کاربران قرار دارد. گوگل مپ فقط یک نقشه نیست و می‌تواند به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای شرایط ترافیکی و اطلاعات حمل‌ونقل عمومی را نیز در اختیار شما قرار دهد. می‌توانید در داخل نرم‌افزار نظرات دیگران در مورد رستوران‌ها و کسب‌وکارها را بخوانید و خودتان هم نظر بنویسید. مکان‌های مورد علاقه خود را برچسب‌گذاری کنید؛ جدول زمانی فعالیت‌های خود را مشاهده کنید و مکان فعلی خود را با خانواده و دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

سلامتی و تناسب اندام

Wakeout

شرایط فعلی همه‌گیری کرونا باعث شده تا سلامت بسیاری از افراد به دلیل نشستن طولانی مدت، دراز کشیدن یا فقط کسالت ناشی از قرنطینه با تهدید روبه‌رو شود. به همین دلیل، Wakeout به عنوان اپلیکیشن سال آیفون شناخته شده است. تفاوت این اپلیکیشن با دیگر سرویس‌ها در این است که دیگر نیازی به تشک یوگا یا فضای خالی ندارید برای ورزش ندارید. در عوض، Wakeout به شما تمریناتی پیشنهاد می‌کند که در هر شرایطی مثل نشسته یا درازکش می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. می‌توانید تمرین خود را در طول روز زمان‌بندی کنید تا از برنامه‌های Wind Down برای ریلکسیشن قبل از خواب بهره ببرید. اگر شما کسی هستید که به طور مداوم ورزش نمی‌کنید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم که Wakeout را دانلود و کمی استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید: تمام قابلیت‌های به روزرسانی جدید تلگرام

موزیک

اپلیکیشن موسیقی پیش‌فرض آیفون و آیپد یعنی Apple Music سرویس اشتراکی مخصوص به خود دارد و یکی بهترین سرویس‌های موسیقی در بین پلتفرم‌های موبایل است؛ اما اگر این اپلیکیشن نظر شما را به خود جلب نکرده است می‌توانید پیشنهاد دیگر ما را نیز امتحان کنید.

Spotify

اسپاتیفای با پیشرفت روز افزون خود در حال تغییر در صنعت موسیقی است. این پلتفرم یک حساب رایگان دارد؛ اما اگر می‌خواهید از تمام قابلیت‌های اپلیکیشن استفاده کنید باید سرویس اشتراکی آن را خریداری کنید که به نظر ما ارزش خرید بالایی هم دارد.

اخبار

سرویس Apple News اپلیکیشن خبر پیش‌فرض iOS است که به تنهایی بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند؛ اما تنها اپلیکیشن خبر بازار نیست. چنانچه به سرویس تخصصی‌تر یا سرعت بیشتر برای دسترسی به اخبار نیاز دارید، پیشنهادی که در ادامه آمده را از دست ندهید.

Google News

اگر فکر می‌کنید حالا که از آیفون استفاده می‌کنید دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی برای جالب نیستند پیشنهاد می‌کنیم کمی دست نگه دارید. سرویس اخبار گوگل (Google News) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای دسترسی اخبار است. این سرویس با دسترسی به تمام منابع خبری دنیا، یکی بهترین اپلیکیشن‌ها برای هر لحظه در جریان خبرها بودن است.

عکاسی

Adobe Lightroom Photo Editor

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای ویرایش تصویر هستید چرا به سراغ استاد این کار نروید؟ Adobe Lightroom حالا برای iOS موجود است و شما می‌توانید به مجموعه‌ای فوق‌العاده قدرتمند برای ویرایش عکس دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن همه ابزارهای مورد نیاز شما را دارد؛ از ساده‌ترین قابلیت‌ها گرفته تا جزئی‌ترین تغییرات. همچنین می‌توانید از اپ دوربین حرفه‌ای آن نیز استفاده کنید. حالت پریمیوم نیز در دسترس که با اشتراک Adobe Creative Cloud همراه شده است. اگر از نرم‌افزارهای رومیزی ادوبی استفاده می‌کنید، این اپلیکیشن برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

مطالعه

بسیاری از کاربران آیفون و آیپد برای مطالعه کتاب به چیزی بیشتر از Apple Book نیاز ندارند؛ چون این اپلیکیشن، سرویس پیش‌فرض دستگاه‌های اپل است. با این حال، اپلیکیشن‌های خوب دیگری نیز در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها برای مطالعه استفاده کنید. در ادامه یکی از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

Kindle

آمازون به دنیای کتاب‌های الکترونیکی حکومت می‌کند و بخش عمده‌ای از آن به لطف اپلیکیشن کیندل که همه‌جا در دسترس کاربران قرار دارد امکان‌پذیر شده است. این اپلیکیشن مجموعه عظیمی از کتاب‌های الکترونیکی دارد که می‌توانید خریداری کنید و اگر حساب Amazon Kindle Unlimited را خریداری کنید می‌توانید به طیف وسیعی از کتاب‌ها و کمیک‌هایی که برای شما رایگان شده است دسترسی پیدا کنید.

رسانه‌های اجتماعی

TikTok

علی‌رغم تلاش‌هایی که برای حذف تیک‌تاک صورت گرفت؛ چنین اتفاقی رخ نداد و این اپلیکیشن دوباره بازگشته است. احتمالا اکثر خوانندگان می‌دانند که این اپلیکیشن چیست؛ اما برای افرادی که نمی‌دانند باید بگوییم که تیک‌تاک متخصص محتوای ویدئویی کوتاه است که تمرکز زیادی روی محتوای موزیکال و کمیک دارد. کاربران می‌توانند به صورت دونفره ویدئو تولید کنند و ویدئوهای جالب و شگفت‌انگیزی درست کنند. تیک‌تاک فضای جالب و سرگرم‌کننده‌ای دارد؛ حتی اگر خودتان محتوا تولید نمی‌کنید.

مسافرت و حمل‌ونقل

Waze

چرا باید وقت خود را در ترافیک تلف کنید و پول زیادی برای بنزین پرداخت کنید؟ اپلیکیشن ویز هر دو این مشکلات را با دسترسی اطلاعات ترافیکی ایجاد شده توسط کاربران و قیمت بنزین حل می‌کند. به تازگی نیز قابلیت پخش پادکست درون برنامه‌ای به آن اضافه شده است؛ همچنین نرم‌افزار در صورت تشخیص عبور از سرعت مجاز به شما هشدار می‌دهد.

شخصی‌سازی و کاربردی

Widgetsmith

اپل با معرفی iOS 14، امکان افزودن ویجت به صفحه اصلی آیفون را معرفی کرد و حالا شما می‌توانید صفحه اصلی گوشی خود را شخصی‌سازی کنید. اپلیکیشن Widgetsmith با انتخاب ویجت‌هایی که می‌توانید روی صفحه اصلی قرار دهید، راهی جدید برای دسترسی به دنیای ویجتی جدید در اختیار شما قرار می‌دهد. در این اپلیکیشن می‌توانید قابلیت‌های بیشتری به ویجت مورد نظر خود اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک ویجت را تنظیم کنید تا اطلاعات خاصی را در ساعتی مشخص از روز نشان دهد. اگر می‌خواهید آب‌وهوا و اطلاعات جزر و مد زنده را داشته باشید باید حق اشتراک اپلیکیشن را خریداری کنید؛ اما بدون خرید اشتراک هم این اپلیکیشن واقعا کاربردی است.

وبلاگ‌نویسی و پردازش کلمات

Reflectly

در عصر ارتباطات و رسانه‌های اجتماعی همیشه آنلاین، داشتن فضایی شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد. Reflectly فضایی خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهد که لازم نیست آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا خصوصی‌ترین افکار و احساسات خود را یادداشت کنید. بنابراین، Reflectly یک دفترچه خاطرات آنلاین است که اصلا چیز بدی نیست؛ امنیت بالایی دارد و می‌تواند نکات و راهکارهایی برای تمرکز و شاد بودن در اختیار شما قرار دهد.

نظر شما در مورد این اپلیکیشن‌ها چیست؟ به نظرتان نرم‌افزاری می‌تواند به این فهرست اضافه شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :