etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن های خرید، فروش و ساخت NFT در اندروید

4.8
(4)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
بهترین اپلیکیشن های خرید، فروش و ساخت NFT در اندروید

NFT-ها (non-fungible token-ها) در حال حاضر در دنیای دیجیتال ترند شده‌اند. با این توکن‌ها می‌توانید نمونه‌های اصلی آثار هنری دیجیتال را خریده و نگهداری کنید و در صورت تمایل می‌توانید در آینده آن‌ها را بفروشید. این کار کمی شبیه جمع کردن کارت‌های بازی قدیمی است. برخی از آن‌ها بسیار گران هستند و برخی دیگر نیز قیمت ارزانی دارند. با این حال، همیشه افراد زیادی برای داشتن یک اثر هنری علاقه دارند. NFT قطعا مزایا و معایبی دارد؛ اما به نظر می‌رسد که مردم از آن لذت می‌برند. در ادامه، بهترین اپلیکیشن های اندروید برای خرید، فروش و جستجوی NFT را به شما معرفی می‌کنیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT-ها توکن‌های غیرقابل تعویض هستند. بخشی که مردم با آن مشکل دارند، قسمت قابل تعویض است. Fungible صفتی است که قابل تعویض یا قابل معامله ترجمه می‌شود. تمام اجناس تولید انبوه، قابل تعویض هستند. اگر من و شما یک آیفون ۱۳ پرو مکس می‌خریدیم و آن را روی میز می‌گذاشتیم، تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شد. تقریبا هرچیزی که می‌خریم قابل تعویض است؛ چون اگر خراب شود می‌توانیم نمونه مشابهی را خریده و جایگزین آن کنیم که هیچ تفاوتی با محصولی که گم کردیم یا خراب کردیم ندارد.

این مطلب را هم بخوانید: ۵ اپلیکیشن برای ساخت NFT یا Non-fungible token و فروش آن‌ها در آیفون

غیرقابل تعویض بودن، برعکس این قضیه عمل می‌کند. یه کالای غیرقابل تعویض، منحصربه‌فرد است و از نظر بصری، با سایر محصولات مشابه آن تفاوت دارد. یکی از نمونه‌های غیرقابل تعویض را می‌توان نقاشی اصلی مونالیزا دانست یا هرچیزی که سفارشی ساخته شده است؛ مانند الماس‌ها، زمین‌ها، دانه‌های برف در دنیای واقعی. همه این‌ها، به طور خلاصه، منحصربه‌فرد، غیرقابل معامله و غیرقابل تعویض هستند.

NFT چطور کار می‌کند؟

حالا می‌توانیم عملکرد ان‌اف‌تی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. آن‌ها دارایی‌هایی دیجیتالی منحصربه‌فردی هستند که با انواع مشابه‌شان تفاوت دارند. درست است که می‌توانید برای کپی کردن هرچیزی در فضای اینترنت فقط کافی است تا روی آن راست کلیک کنید. با این حال، این موضوع کاملا متفاوت است؛ چون می‌توانید فایل اصلی را در اختیار داشته باشید و برای آن نیز مدرک واقعی داشته باشید. بر هر حال، داشتن یک کپی از مونالیزا واقعی، با داشتن نمونه واقعی آن (همراه با مدارک احراز هویت) کاملا فرق دارد.

NFT-ها اینطور کار می‌کنند. صاحب اثر، کار خود را با ثبت آن در یک بلاک چین نشانه‌گذاری می‌کند (و بیشتر از بلاک چین اتریوم استفاده می‌شود). وقتی NFT را می‌خرید، بلاک چین به‌روزرسانی می‌شود تا نشان دهد که حالا صاحب اثر شما هستید. وقتی آن را می‌فروشید، دوباره به‌روز می‌شود تا مشخص شود که صاحب آن شخص دیگری است.

بنابراین، با اینکه هرکسی می‌تواند یک کپی از ان‌اف‌تی ایجاد کند؛ بلاک چین ثابت می‌کند که صاحب اثر چه کسی است و همزمان از آن در برابر سرقت نیز محافظت می‌کند. این بخش از بلاک چین (بخش توکن) است که دارایی دیجیتال را غیرقابل تعویض و در نتیجه، انحصاری می‌کند و باعث می‌شود تا کپی شما، همراه با مدارک احراز هویت، تبدیل به اصل شود.

حالا بیایید نگاهی به بهترین اپلیکیشن های خرید، فروش و ساخت NFT در اندروید بیندازیم.

AlphaWallet

آلفا والت یکی از چندین کیف پول غیر امانی اتریوم است و از شبکه‌های ERC20 و ERC721 و ERC875 پشتیبانی می‌کند. همچنین، مواردی مانند علامت‌گذاری قیمت در توکن‌های اصلی، تفکیک همه تراکنش‌ها را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید با سرویس‌های مبادله‌ای مختلف و مواردی از قبیل، ارتباط برقرار کنید. این اپلیکیشن برای NFT-ها، به شما اجازه می‌دهد تمام ان‌اف‌تی‌های موجود در شبکه اتریوم را از طریق اضافه کردن تمام DApp-های مرتبط با NFT مشاهده کنید. این اپلیکیشن راحت است، منبع باز است و نیازهای شما را نیز برآورده می‌کند.

Curate

Curate یک اپلیکیشن NFT و P2P است که ادعا می‌کند اولین اپلیکیشن NFT در فروشگاه اپل محسوب می‌شود. این اپلیکیشن به شما اجازه تا با NFT کارهای مختلفی انجام دهید. این کارها عبارتند از مرور NFT-های موجود، پشتیبانی از ERC721 و ERC1155 و امکان خرید و فروش آثار. حتی اگر بخواهید، به شما امکان برش NFT را نیز می‌دهد. این اپلیکیشن در حال حاضر کمی کوچک است؛ اما پتانسیل آن را دارد تا در طول زمان رشد کند.

Enjin

اپلیکیشن Enjin یک کیف پول غیر امانی رمزنگاری شده موبایل است که آینده روشنی دارد. این کیف پول برای بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. همچنین از طریق گنجاندن DApp-های خود (مانند سایر کیف پول‌های رمزنگاری شده) به بازارهای اصلی NFT دسترسی دارد. همچنین خریدهای NFT بدون گاز (از طریق JumpNet) نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را مدیریت کنید. رابط کاربری اپلیکیشن به اندازه کافی ساده است و وقتی به آن عادت کردید، به راحتی می‌توانید به کارهای خود بپردازید. انجین هرکاری که نیاز باشد را انجام می‌دهد و استفاده از آن نیز رایگان است.

mathWallet

mathWallet همان کار انجین و آلفا والت را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد همه دارایی‌های رمزنگاری شده خود را در یک جا مدیریت کنید و امکان پشتیبانی تعدادی از ارزهای رمزنگاری شده را نیز دارد. این اپلیکیشن بیش از هزار و پونصد DApp برای انتقال‌های مختلف است. این بدان معنی است که می‌توانید به بازارهای ان‌اف‌تی برای خرید و فروش این دارای دسترسی داشته باشید. البته، با این امکانات زیاد، بخش DApp آن ممکن است برخی اوقات حس ناخوشایندی به شما متقل کند. اگر بخواهید، این کیف پول دارای هر دو قابلیت ابری و غیر امانی است.

MetaMask

متامسک یک کیف پول است که می‌توانید از آن استفاده کنید و ممکن است برخی اوقات مشکل داشته باشد. وقتی بدون ایراد باشد، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT موجود است. با این حال، به نظر می‌رسد برخی افراد با آن مشکل دارند. می‌توانید از آن برای خرید، فروش و جستجوی NFT استفاده کنید. اگر تمایل داشته باشید، از پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و حتی نسخه دسکتاپ نیز دارد. با این حال، به نظر می‌رسد توسعه دهندگان هنوز نتوانسته‌اند مشکلات آن را حل کنند. بنابراین، قبل از استفاده از متامسک، حتما کمی در مورد آن تحقیق کنید تا مطمئن شوید که با مشکل مواجه نخواهید شد. این اپلیکیشن اگر به درستی کار کند، می‌تواند در دنیای NFT کاربردی باشد.

OpenSea

اوپن‌سی یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های NFT برای اندروید است. این اپلیکیشن یک سرویس نسبتا شناخته‌شده است که در می‌تواند NFT-ها را جستجو، نشانه‌گذاری و مورد پسند قرار دهید. این پلتفرم به شما امکان خرید و فروش ان‌اف‌تی را می‌دهد؛ اما در حال حاضر به دلایلی کار نمی‌کند. هدف اصلی این اپلیکیشن امکان مشاهده و مدیریت پروفایل اوپن‌سی، جستجوی NFT و کارهایی از این دست است. این اپلیکیشن جستجو و فیلترهای مناسب، صفحه رتبه‌بندی برای ردیابی مجموعه‌ها و حتی پست‌های وبلاگی در مورد NFT دارد. اوپن‌سی یک اپلیکیشن رایگان است که به خوبی نیز کار می‌کند.

Reddit

ردیت فضای بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان NFT محسوب می‌شود. در این پلتفرم چندین انجمن بزرگ دارد؛ اما بزرگ‌ترین آن‌ها ساب‌ردیت NFT است که بیش از ۲۰۰ هزار عضو دارد. در این پلتفرم می‌توانید معاملات NFT را پیدا کنید، فعالیت‌ها را در شبکه‌های مختلف زیر نظر داشته باشید و به طور کلی، با دیگر علاقه‌مندان در مورد ان‌اف‌تی تعامل داشته باشید. اکثر ساب‌ردیت‌ها سرور دیسکورد خود را نیز برای چت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهند. کار کردن با این پلتفرم بسیار راحت است و تعامل داشتن با دیگر افراد می‌تواند به شما کمک کند تا از دنیای NFT بیشتر آگاه باشید.

Talken

تالکن یک کیف پول چند زنجیره‌ای و یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT محسوب می‌شود و بیشتر با اتریوم کار می‌کند؛ اما از ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن کمی خاص است؛ چون به شدت روی ویژگی‌های ان‌اف‌تی تمرکز می‌کند و حتی داخل اپلیکیشن ابزاری برای برش NFT دارد. می‌توانید یک ان‌اف‌تی را از زنجیره‌های مختلف مینت کنید و سپس آن را بفروشید. البته اگر بخواهید می‌توانید NFT هم خریداری کنید. اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال بیشتر روی بخش رمزنگاری معاملات ان‌اف‌تی متمرکز هستند؛ اما تالکن برعکس است. در اینجا بیشتر روی خود ان‌اف‌تی تمرکز شده است و کمتر روی کرپیتو مانور داده می‌شود. این ابزار قطعا یکی از بهترین اپلیکیشن های خرید، فروش و ساخت NFT در اندروید است که ارزش امتحان کردن دارد.

Trust Wallet

تراست ولت یکی محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در گوگل پل است که کمی از هرچیز را در خود جای داده است. شما در این کیف پول می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت کنید، بفروشید و حتی آن‌ها را بخرید. این کیف پول یک بخش DApp خوب دارد که می‌توانید از آن برای مشاهده، خرید و فروش NFT استفاده کنید. تراست ولت یکی از آن کیف پول‌هایی است که از همه‌چیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، استفاده از آن برای افراد مبتدی ممکن است کمی پیچیده باشد.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس در سال ۲۰۲۱

مرورگرهای اینترنت موجود

مرورگرهای اینترنت موجود

متاسفانه به دلیل جدید بودن حوزه NFT، یکی از راه‌ها برای ورود به این حوزه، استفاده از مرورگر گوشی اندرویدی است. بسیاری از بازارها اپلیکیشن‌های اختصاصی مانند Curate یا اوپن‌سی ندارند؛ بنابراین، تنها انتخاب شما این است که آن‌ها را در مرورگر خود جستجو کنید. بازارهای متعدد دیگری مانند Sorare ،Rarible ،Decentraland ،Mintable و بسیاری دیگر برای NFT-ها موجود هستند. ممکن است برای دسترسی به موارد بیشتر نیاز باشد تا در گوگل جستجو کنید. امیدواریم تعداد زیدی از سرویس‌ها در آینده نزدیک اپلیکیشن اختصاصی NFT خود را عرضه کنند؛ اما تا آن زمان، مرورگر گوشی شما بهترین گزینه است.

در این مطلب بهترین اپلیکیشن های خرید، فروش و ساخت NFT در اندروید را برای شما معرفی کردیم. اگر اپلیکیشن دیگری می‌شناسید که در این فهرست نیامده حتما آن را از طریق نظرات مطلب با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

الیاس نیسی گفت:

چگونه nft بفروشیم

علیرضا یزدخواستی گفت:

من تا مرحله فروش رفتم و فروشنده وارد معامله شد و خرید رزرو کرده باید چیکار کنم که تایید بشه پول وارد کیف پولم بشه

امیرهمتی گفت:

من چطوری میتونم وارد این ارز بشم

امیرمحمد همتی گفت:

من چطوری میتونم وارد این ارز بشم

فرهاد پورحسین گفت:

من تازه با nftاشنا شدم چطوری میتونم شروع کنم ؟؟سایت یا صرافی خاصی داره؟

حامد ایزدجو گفت:

راهنمایی از خرید برنامه آن اف تی

حامی ایزدجو گفت:

راهنمایی در مورد آن اف تی

مهدی شفیعی گفت:

درود
در خصوص فروش nft چطور باید اثبات کنیم که خالق اثر هستیم و اون مثلا تصویر یا فایل سه بعدی که به nft تبدیل کردیم از جایی کپی نشده ؟

سوال دوم

در صورت ساخت موزیک حرف ای بی کلام یا طرح های ۳بعدی طبیعت
و واگذاری کل امتیاز به شما مایل به خرید آثار هستین که خودتون به عنوان nft داشته باشید اثر رو و امتیاز خالق اثر هم برای خودتون باشه؟

علی احمدی گفت:

بهترین برنامه خرید و فروش آن آف تی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز. در این مطلب ما به معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه پرداخته‌ایم. مطلب را مطالعه کنید

Zibaa rasa گفت:

سلام
برای nft کردن دقیقاا چه نرم افزار های رو باید داشته باشم؟؟!
توضیح نصبشم میگید لطفاً خیلی ممنون.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
وارد یوتیوب بشوید. ویدیوهای فارسی زبان و یا با زیرنویس فارسی بسیاری در این پلتفرم وجود دارد که می‌تواند به راحتی شما را راهنمایی کند

یوسف کهرازهی گفت:

من در ساخت NFT تجربه کافی ندارم راهنمایم کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ویدیوهای آموزشی کامل و جامعی در یوتیوب موجود است. با مراجعه به این پلتفرم می‌توانید از این ویدیوهای رایگان استفاده کنید و آموزش رایگان بگیرید.

پاکباز گفت:

سلام
از کجا باید شروع کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای شروع بهتر است از آلفا والت استفاده کنید
آلفا والت یکی از چندین کیف پول غیر امانی اتریوم است و از شبکه‌های ERC20 و ERC721 و ERC875 پشتیبانی می‌کند. همچنین، مواردی مانند علامت‌گذاری قیمت در توکن‌های اصلی، تفکیک همه تراکنش‌ها را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید با سرویس‌های مبادله‌ای مختلف و مواردی از قبیل، ارتباط برقرار کنید. این اپلیکیشن برای NFT-ها، به شما اجازه می‌دهد تمام ان‌اف‌تی‌های موجود در شبکه اتریوم را از طریق اضافه کردن تمام DApp-های مرتبط با NFT مشاهده کنید. این اپلیکیشن راحت است، منبع باز است و نیازهای شما را نیز برآورده می‌کند.

پاکباز گفت:

سلام من مبتدی هستم و میخوام ۰ تا ۱۰۰ ساخت ndt رو یاد بگیرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در یوتیوب ویدئوهای آموزشی در این باره زیاد بوده و می‌تواند کمک و راهنمای خوبی باشد

محمد فارسی گفت:

ساختش سادست ولی فروشش اصلا

Majid baba گفت:

راه اندازی ان اف تی به چه صورت است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به ویدیوهای موجود در یوتیوب مراجعه کنید. آموزش ان اف تی به صورت رایگان در ده‌ها ویدیو یوتیوب موجود است.

امیرحسین بردیده گفت:

چطور میشه نرم افزار بگیرم واسه خرید و فروش ان اف تی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به یوتیوب مراجاعه کنید و از فیلم‌های آموزشی که به صورت رایگان قرار داده شده است، کمک بگیرید