etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن های اندروید برای نقاشی

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش

نقاشی کردن یک سرگرمی تقریبا فراگیر است و انسان‌های اولیه ابتدایی‌ترین کاری که انجام می‌دادند، نقاشی روی دیوارها بود. ما از آن زمان تا به امروز بسیار تکامل پیدا کرده‌ایم و حالا برای طراحی به جای دیوارهای غار، گوشی هوشمند، تبلت و رایانه داریم. در ادامه اپلیکیشن های اندروید برای نقاشی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید غریزه هنری خود را شکوفا کنید و به یک هنرمند تبدیل شوید. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱. Clip Studio Paint

اولین اپلیکیشن فهرست بهترین اپلیکیشن های اندروید برای نقاشی، Clip Studio Paint است. چه علاقه‌مند باشید به نقاشی باشید و چه یک نقاشی حرفه‌ای، Clip Studio Paint قابلیت‌های زیادی برای شما دارد. این اپلیکیشن حس طبیعی طراحی را با براش‌ها پو مدل‌های سه‌بعدی بیش از حدی که ارائه می‌دهد، ترکیب می‌کند. می‌توانید در نسخه اندروید به کتابخانه عظیمی از متریال‌ها دسترسی داشته باشید تا آثار هنری شما رنگ تازه‌ای به خود بگیرند. Clip Studio Paint شما را به یک دستگاه محدود نمی‌کند و می‌توانید برای دسترسی سریع، همه‌چیز را در فضای ابری ذخیره کنید. حتی می‌توانید برای انتشار فرایند طراحی خود در تیک‌تاک، ویدئوهای تایم‌لپس ضبط کنید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های ادیت فیلم برای اندروید و iOS

۲. Adobe Illustrator Draw / Photoshop Sketch

اپلیکیشن‌های Adobe Illustrator Draw و Photoshop Sketch دو برنامه از ادوبی هستند. Illustrator Draw دارای ویژگی‌های طراحی متنوعی است که از جمله آن‌ها می‌تواند لایه‌ها، ۵ نوک قلم متفاوت با قابلیت‌های سفارشی‌سازی مختلف اشاره کرد. در اپلیکیشن حتی می‌توانید تا ۶۴ برابر زوم کنید تا جزئیات دقیق‌تری در کار خود اعمال کنید. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید برای اشتراک‌گذاری اثر هنری خود آن را اکسپورت بگیرید یا آن را برای استفاده در سایر محصولات ادوب به کامپیوتر خود بفرستید. فتوشاپ اسکچ هم در نوع خود ویژگی‌های متنوعی دارد. هر دو اپلیکیشن می‌توانند با هم کار کنند تا بتوانید پروژه‌های خود را بین این دو ردوبدل کنید. دانلود هر اپلیکیشن رایگان است و می‌توانید برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، حساب Creative Cloud خریداری کنید.

۳. ArtFlow

ArtFlow یکی از اپلیکیشن‌های طراحی برای کارهای عمیق است که این ادعا بر مبنای تعداد بیش از حد زیاد براش‌های آن مطرح می‌شود. می‌توانید از ۷۰ نوع براش، اسماچ و سایر ابزارها برای بیش از پیش درخشیدن آثار هنری خود استفاده کنید. این ابزار لایه هم دارد که می‌توانید آن‌ها ترکیب هم بکنید. می‌توانید از پروژه‌های خود خروجی JPEG ،PNG یا حتی PSD بگیرید تا بتوانید بعدا آن‌ها را در فتوشاپ ویرایش کنید. اگر کاربر روی دستگاه انویدیا داشته باشد، به پشتیبانی DirectStylus نیز دسترسی خواهد داشت. این اپلیکیشن ابزاری کامل برای کودکان و بزرگسالان است که می‌توان آن را به صورت رایگان دانلود و استفاده کرد.

۴. Dotpict

Dotpict یکی از منحصربه‌فردترین اپلیکیشن‌های نقاشی است؛ چون به شما اجازه می‌دهد پیکسل آرت بسازید. این اپلیکیشن یک گرید دارد که می‌توانید به سادگی با پر کردن پیکسل‌ها، طرح خود را زوم و در اطراف برای اضافه کردن صحنه‌های کوچک، جابجا شوید. سپس می‌توانید وارد حالت تمام‌صفحه شوید تا اثر هنری منحصربه‌فرد خود را ببینید. این اپلیکیشن همچنین دارای حالت‌های ذخیره خودکار، آن‌دو (undo) و ری‌دو (redo) است و می‌توانید پس از تمام پروژه، از آن خروجی تهیه کنید. به غیر از این موارد، اپلیکیشن مذکور خیلی از نظر ویژگی سنگین نیست و شما برای پیدا کردن قابلیت‌های مورد نظر خود به مشکل برنمی‌خورید. Dotpict اپلیکیشنی عالی برای کسانی است که از خلق پیکسل آرت لذت می‌برند.

۵. Ibis Paint

Ibis Paint یک اپلیکیشن نقاشی با ویژگی‌های سرگرم‌کننده زیاد است که بیش از ۱۴۰ براش مختلف، از جمله قلم‌های شیب‌‌دار، نمدی، قلم‌موهای واقعی و سایر موارد سرگرم‌کننده دارد. علاوه بر این، می‌توانید نقاشی خود را ضبط کنید تا یک ویدئو از انجام پروژه خود داشته باشید. این اپلیکیشن از لایه پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هر تعداد لایه که نیاز دارید را ایجاد کنید. اپلیکیشن مذکور حتی از ویژگی‌های خاصی مانند طراحی مانگا نیز پشتیبانی می‌کند. Ibis Paint قطعا یکی از حرفه‌ای‌ترین و جدی‌ترین اپلیکیشن‌های نقاشی است.

۶. LayerPaint HD

LayerPaint HD یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌ها در فهرست بهترین اپلیکیشن های اندروید برای نقاشی است. این اپلیکیشن چندین ویژگی خاص مانند پشتیبانی از فشار قلم، پشتیبانی از PSD (فتوشاپ) و حالت لایه دارد. حالت لایه به شما این اجازه را می‌دهد تا افکت‌های مختلفی را به نقاشی‌های خود اضافه کنید. اگر یکی از میانبرهای کیبورد را به دستگاه خود متصل کرده باشید هم می‌تواند از آن‌ها پشتیبانی کند. ما این اپلیکیشن را به کسانی که دستگاه بزرگ دارند توصیه می‌کنیم؛ چون کنترل‌ها و گزینه‌های مختلف می‌توانند بخش قابل توجهی از فضای قابل استفاده در دستگاه‌های کوچک‌تر را اشغال کنند. البته به نظر می‌رسد که مدتی است این اپلیکیشن به‌روزرسانی نشده، پس بهتر است از آن استفاده نکنید.

۷. MediBang Paint

MediBang Paint یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان نقاشی محسوب و این شهرت به دلیل پشتیبانی بین پلتفرمی آن است. می‌توانید از این اپلیکیشن در موبایل، ویندوز یا مک خود دانلود و استفاده کنید. هر سه این نسخه‌ها دارای ویژگی ذخیره‌سازی ابری هستند که به این امکان را می‌دهند تا کار خود را از یک نقطه شروع کنید و برای ادامه، آن را به پلتفرم دیگری منتقل کنید. علاوه بر این، تعداد مناسبی از براش، ابزارهای برای نقاشی رایگان و کمیک و انواع ابزارهای کوچک سرگرم‌کننده و افزودنی نیز در دسترس شما قرار دارد. این ابزار یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای نقاشی است که کاملا رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید.

۸. PaperColor

PaperColor (که قبلا PaperDraw نامیده می‌شد) یکی از اپلیکیشن‌های طراحی است که سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند زندگی واقعی را شبیه‌سازی کند. این اپلیکیشن امکانات اولیه‌ای مانند انواع مختلف براش دارد؛ بنابراین، شما می‌توانید هرطور که دلتان می‌خواهد طراحی کنید. می‌توانید عکسی وارد محیط اپلیکیشن کنید و با شفاف کردن عکس، هم روی آن نقاشی بکشید و هم نقاشی کردن را یاد بگیرید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار سرگرم‌کننده است؛ به خصوص اگر آماتور باشید. دانلود این اپلیکیشن رایگان است و برای باز کردن قفل ویژگی‌های اضافی باید از طریق خرید درون برنامه‌ای اقدام کرد.

۹. RoughAnimator

RoughAnimator یک اپلیکیشن طراحی است که به شما اجازه می‌دهد تا انیمیشن بسازید. RoughAnimator به جای ایجاد یک تصویر ثابت، این امکان را به شما می‌دهد تا یک انیمیشن کامل ایجاد کنید. می‌توانید انیمیشن خود را فریم به فریم بکشید و سپس در انتها آن‌ها را به هم وصل کنید تا کارتون‌های کوتاه ایجاد کنید. این اپلیکیشن ویژگی‌هایی برای کنترل نرخ فریم و وضوح و برخی ابزارهای طراحی ساده نیز دارد. پروژه‌های تمام شده را می‌توان به عنوان GIF، ویدئوی QuickTime یا به عنوان سکانس تصویری نیز اکسپورت گرفت. 

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اپلیکیشن های ناوبری اندروید در سال ۲۰۲۲

۱۰. Sketchbook by Autodesk

Sketchbook از شرکت اتودسک چندین سال است که در دسترس نقاشان و طراحان قرار دارد و مدت‌هاست که مورد علاقه طراحانی است که به دنبال یک اپلیکیشن طراحی خوب می‌گردند و خوشبختانه مجموعه‌ای از ویژگی‌های مناسب نیز در دسترس شما قرار دارد. در این اپلیکیشن ۱۰ براش دارید و هر براش را می‌توانید با توجه به نیازهای خود شخصی‌سازی کنید. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به حداکثر سه لایه، ۶ لایه ترکیبی، زوم ۲۵۰۰ درصد و حساسیت فشار شبیه‌سازی شده اشاره کرد. اسکچ‌بوک یک اپلیکیشن نسبتا قدرتمند است و برای طراحان و نقاشان حرفه‌ای آماده شده است.

در این مطلب ۱۰ عدد از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای نقاشی را به شما معرفی کردیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها استعداد هنری خود شکوفا کنید و پرورش دهید. نظر شما در مورد این فهرست چیست؟ آیا می‌توان اپلیکیشن‌های دیگری را به این فهرست اضافه کرد؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

طوبی برهانی گفت:

برنامه اپلیکشن نقاشی آبی چگونه کار می کند اصلا نقاشی رو روی دفتر نمی زاره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید و از پشتیبانی این برنامه سوال کنید
https://cafebazaar.ir/app/com.example.BluePencil