etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم برای اندروید و iOS

4.5
(2)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم برای اندروید و iOS

آیا به دنبال بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو هستید؟ چه بخواهید ویدئوی خود سریعا برای رسانه‌های اجتماعی آماده کنید و چه به دنبال افزودن جلوه‌های ویژه حرفه‌ای باشید، ما در این مطلب بهترین اپلیکیشن های ادیت ویدئو برای اندروید و iOS را برای شما آماده کرده‌ایم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

این روزها وقتی صحبت از ابزارهای ویرایش ویدئوی موبایلی به میان می‌آید، انتخاب برای ما تا حدودی سخت می‌شود. گذشته از این، در گذشته برای ویرایش ویدئو باید از نرم‌افزارها و ابزارهای سنگین استفاده می‌کردید. حتی ورود فناوری‌ دیجیتال هم به سرعت همه‌چیز را متحول نکرد؛ چون شما هنوز به یک سیستم قدرتمند نیاز دارید که فراتر از بودجه اکثر مردم است. خوشبختانه، اپلیکیشن‌های برتر ادیت فیلم به گونه‌ای هستند که تقریبا می‌توانید همه‌کارها را روی گوشی یا تبلت خود انجام دهید.

این مطلب را هم بخوانید: ۵ اپلیکیشن برای ساخت NFT یا Non-fungible token و فروش آن‌ها در آیفون

از لفظ «تقریبا همه کارها» استفاده می‌کنیم چون بعضی مشکلات نیز وجود دارد. همه گوشی‌های موبایل برابر نیستند و اپلیکیشن‌هایی که رو آن‌ها اجرا می‌شوند نیز یکسان نیستند. فهرست پیش رو به گونه‌ای آماده شده است که بتوانید بهترین اپلیکیشن‌ها را بر حسب نیاز برای دستگاه اندرویدی یا iOS خود انتخاب کنید.

بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم در سال ۲۰۲۲

۱. LumaFusion

LumaFusion

LumaFusion اپلیکیشن در سطح ویرایش ویدئو در دسکتاپ است که برای کاربران آیفون و آیپد ارائه می‌شود. البته این بدان معنی نیست که دیگر نباید از سیستم شخصی خود استفاده کنید؛ اما به نظر می‌رسد که حرفه‌ای‌ها از این اپلیکیشن تکمیل پروژه‌های ویرایش ویدئو خود استفاده می‌کند که بی‌دلیل هم نیست.

این اپلیکیشن به جای ساده کردن ویرایش ویدئو در موبایل، پر از پیچیدگی است؛ اما این پیچیدگی‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد. در این اپلیکیشن چند حالته وجود دارد که حداکثر شش حالت برای ویدئو / عنوان / گرافیک و غیره ارائه می‌دهد. حالت‌ها را می‌توان قفل، پنهان و بی‌صدا کرد و همه‌چیز را در قابل مدیریت نگه داشت؛ حتی در آیفون.

جدول زمانی مغناطیسی، قابل‌انعطاف و در دسترس است؛ حتی هنگام ویرایش فایل‌های 4K، با داشتن نمای کلید مفید به شما اجازه می‌دهد تا به هر نقطه از ویرایش خود بروید. همچنین، تعداد زیادی افکت، ابزارهای تصحیح رنگ و ویژگی‌های میکس صدا در اختیارتان قرار دارد.

به طور خلاصه، اگر نیاز به ویرایش ویدئو در آیفون و آیپد دارید، LumaFusion باید اولین انتخاب شما باشد؛ مگر اینکه نتوانید با رابط کاربری کنار بیایید یا برای نیازهای شما زیاد از حد باشد. در حال حاضر، LumaFusion بهترین اپلیکیشن ادیت فیلم برای اندروید و iOS است.

۲. KineMaster

KineMaster

اضافه کردن ویدئوها در KineMaster بسیار آسان است و این اپلیکیشن به خوبی از فضای نمایشگر استفاده می‌کند. به طور پیش‌فرض، پیش نمایش بزرگی با یک نوار ابزار برای دستورات حیاتی (لغو، تنظیمات و غیره) و یک دکمه ضبط به شکل دوربین با آیکون‌هایی در اطراف آن برای دسترسی سریع به رسانه، صدا و غیره در کنار آن قرار دارد. رابط کاربری این اپلیکیشن بهم ریخته به نظر می‌رسد؛ اما در کنار هنگام کار، حتی با گوشی، کاربردی خواهد بود.

نسخه رایگان این اپلیکیشن به بخش عمده‌ای از ابزارها دسترسی خواهید و خروجی‌ها با واترمارک ذخیره می‌شوند. نسخه رایگان این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید قبل از خرید اشتراک، قابلیت‌های آن را تست کنید.

۳. iMovie

iMovie

نرم‌افزار دسکتاپ iMovie خیلی وقت است که به دلیل پیوند بین راحتی استفاده و قدرتش شناخته می‌شود. این ابزار بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم برای اندروید و iOS نیست؛ اما در آیفون و آیپد کار شما راه می‌اندازد و ممکن است در نسخه موبایلی هم مانند نسخه دسکتاپ باشد.

در این اپلیکیشن می‌توانید مجموعه‌ای از کلیپ‌ها را بارگذاری کنید و آن‌ها را روی یک تایم لاین مغناطیسی مرتب کنید. کلیپ‌ها را می‌توان به راحتی مرتب کرد و اگر دوست ندارید به تصاویر کوچک خیره شوید، می‌توانید تایم لاین را به هم نزدیک کنید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین اپلیکیشن های ناوبری اندروید در سال ۲۰۲۲

یک ویرایشگر عنوان (استاندارد یا در یک سوم صفحه) وجود دارد که اگرچه برحسب تم است؛ اما می‌توان فونت‌ها، رنگ‌ها و پس زمینه آن را تغییر داد. همچنین می‌توانید فیلتر، ترنزیشن و لایه صوتی اضافه کنید و جلوه‌های صفحه سبز، صفحه دو بخشی یا تصویر در تصویر داشته باشید.

در نهایت، iMovie سرعت را فدای کیفیت می‌کند و به همین دلیل است که انتخاب اول ما نیست. برخی ویژگی‌های این اپلیکیشن برای افراد تازه‌کار طراحی شده‌اند؛ مانند رابط کاربری در دسترس اما محدود و قالب‌های تریلر که به افراد درباره ساخت فیلم و انواع تصاویر آموزش می‌دهند. با این حال، حرفه‌ای‌ها هم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند؛ چون برای ادیت فیلم در رابط کاربری سریع، کارآمد و بدون حواس‌پرتی عالی است.

۴. PowerDirector

PowerDirector

PowerDirector هم مانند LumaFusion است و اگر کاربر آیفون هستید می‌توانید از LumaFusion و اگر کاربر اندروید هستید می‌توانید از PowerDirector استفاده کنید. در این اپلیکیشن کلیپ‌ها را وارد کنید تا به خوبی در تایم‌لاین ردیف شوند. با انتخاب یکی از آن‌ها به طیف وسیعی از ابزارها دسترسی‌ها خواهید داشت. این اپلیکیشن در مقایسه iMovie یا KineMaster مدرن‌تر است و واکنش‌پذیری و عدم شلوغی، استفاده از آن را خوشایند می‌کند. این رابط کاربرپسند باعث می‌شود تا گشت‌وگذار در محیط برنامه لذت‌بخش باشد؛ جایی که حباب‌های کیک مانند شما را در طول مسیر همراهی می‌کند. اگر مبتدی هستید، PowerDirector می‌تواند بهترین اپلیکیشن ادیت فیلم برای اندروید و iOS برای شما باشد.

برای افراد حرفه‌ای، PowerDirector هم‌مسیر با iMovie حرکت می‌کند و مکانی برای طرح ایده‌ها به جای ایجاد محصول نهایی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای آماتورهای مشتاق، این ابزار به اندازه کافی قدرتمند است و آن‌ها را خسته نمی‌کند. با این حال، با توجه به اینکه کاربران iOS می‌توانند به جای آن از LumaFusion یا iMovie استفاده کنند، PowerDirector بیشتر مناسب کاربران اندروید خواهد شد.

۵. Clips

Clips

این اپلیکیشن اپل سعی می‌کند تا سادگی و ظرافت iMovie را با سرعت مورد نیاز برای ایجاد ویدئوی شبکه‌های اجتماعی ترکیب کند. Clips برای این منظور یک محیط کاری دارد که در مقایسه با ویرایش سنتی ویدئو غریبه است؛ با این حال، شما را در لحظه اول جذب می‌کند و روی چیزی که واقعا مهم است تمرکز می‌کند.

Clips در حالت ایده‌آل از شما می‌خواهد تا از داخل خود برنامه فیلم بگیرید؛ اما می‌توانید عکس‌های موجود خود را نیز وارد کنید. در این ابزار، به جای اضافه کردن یک کلیپ به تایم لاین، آن را در ویوو پورت قرار می‌دهید؛ جایی که می‌خواهید شروع کنید را پاک می‌کنید و دکمه ضبط را برای ثبت بخشی که می‌خواهید فشار می‌دهید.

به علاوه، این اپلیکیشن مجموعه‌ای از ویژگی‌های سرگرم‌کننده نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلترهای کارتونی، لایه‌های متنی، جایگزین سر Memoji و تایتل‌های زنده اشاره کرد. برخی از این ویژگی‌ها خیلی جالب نیستند اما با این وجود، Clips ویژگی‌هایی دارد که بین سرگرمی و خلاقیت تعادل خوبی برقرار می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند فیلم‌های کوچک و مناسب شبکه‌های اجتماعی را به سرعت آماده کنید.

۶. Stop Motion Studio Pro 

Stop Motion Studio Pro

Stop Motion Studio Pro یک ابزار تخصصی است که همانطور که از نامش مشخص است، به فیلم‌سازی سنتی توجهی ندارد و در عوض برای کاهش انیمیشن‌های استاپ‌موشن طراحی شده است.

این مطلب را هم بخوانید: اپل برندگان جایزه اپ استور و پر دانلودترین اپلیکیشن‌های ۲۰۲۱ را اعلام کرد

Stop Motion Studio Pro یک اپلیکیشن همه‌کاره است که در آن می‌توانید با استفاده از دوربین داخلی  عکس بگیرید و اجسام مرده روی میز را زنده کنید. این اپلیکیشن حتی می‌تواند از تصاویر و فیلم‌های موجود شما را نیز ایمپورت کند که فیلم‌ها به فریم ثابت تبدیل می‌شوند. هر فریم را می‌توان بهینه کرد و می‌توان چندین نمونه صوتی که امکان پخش همزمان و ویرایش دارند را نیز روی هم قرار داد.

در این مطلب، ۶ عدد از بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم برای اندروید و iOS را برای شما معرفی و بررسی کردیم. به نظر شما چه اپلیکیشن دیگری را می‌توان به این فهرست اضافه کرد؟ آیا شما از ابزارهای بالا استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :