etebarkala snappay
etebarkala snappay

چند دلیل برای خرید گوشی هوشمند سامسونگ

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چند دلیل برای خرید گوشی هوشمند سامسونگ

خرید یک گوشی هوشمند جدید هیجان انگیز است، اما روی آوردن به یک اکوسیستم موبایل کاملا متفاوت برای بسیاری از مردم، سخت است و معمولا کاربران از این تغییر صرف نظر می‌کنند. یک نظرسنجی نشان داد که تقریبا از هر ۱۰ کاربر، ۹ نفر در هنگام انتخاب گوشی هوشمند جدید، همان برندی را انتخاب می‌کنند که تا کنون از گوشی‌های آن استفاده کرده‌اند.

دستگاه‌های تلفن همراه چنان بخش مهمی از زندگی کاری و اجتماعی ما شده‌اند که کاربران تمایلی به تغییر برند ندارند. چرا که این تصور وجود دارد انتقال تمام برنامه‌ها، اشتراک‌ها، مخاطبین، فایل‌ها و عکس‌ها از یک گوشی به گوشی با برندی دیگر غیر ممکن یا دست کم دشوار و دردسر ساز است.

در حقیقت، تعویض گوشی هوشمند کار دشواری نیست. سرویس‌های رایگان مانند سوئیچ هوشمند سامسونگ همه نقل و انتقالات لازم را انجام می‌دهند و تقریبا از تمامی برنامه‌های برتر اصلی پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، جایگزینی آیفون با دستگاه گلکسی سامسونگ به همان اندازه ارتقا از یک گلکسی قدیمی به جدیدترین نسخه سری S22 یا سری Z بدون مشکل است.

اگر از کاربران آیفون هستید و به دلیل مشکلات رجیستری آیفون ۱۴ در ایران قادر به ارتقا گوشی خود نیستید، شاید تصمیم بگیرید به یک گوشی اندرویدی از برند سامسونگ روی آورید. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا دلایلی خوب و قانع کننده‌ای را برای شما فهرست کرده‌ایم تا نسبت به خرید یک گوشی سامسونگ گلکسی ترغیب شوید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

1. چند وظیفه ای بودن گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی

طرفداران سامسونگ مدت‌هاست که قابلیت‌های چندوظیفه‌ای را در صدر فهرست دلایلی که گوشی‌های  گلکسی را ترجیح می‌دهند قرار داده‌اند. دستگاه‌های گلکسی از نمایشگرهای شفاف و بزرگی استفاده می‌کنند تا گزینه‌های متنوعی را برای کار در چندین برنامه در اختیار کاربران قرار دهند. این ویژگی از سال ۲۰۱۲ با گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۲ سامسونگ وارد شد و سپس با هر نسل جدیدی که معرفی شد، این ویژگی بهبود بیشتری یافت.  

یکی دیگر از گزینه‌های چند وظیفه‌ای، Pop-Up View است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه دوم را به عنوان یک پنجره شناور روی یک برنامه اصلی قرار دهید. برای مثال، زمانی که می‌خواهید در حین مشاهده محتوا یا بازی در تمام صفحه، به تماس ویدیویی ادامه دهید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

2. اکوسیستم اپلیکیشن اندروید

وقتی صحبت از برنامه‌ها به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش رو خواهید داشت. از نظر تعداد خالص اپلیکیشن‌ها، پلی استور گوگل به عنوان بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن جهان مشهور بوده که همچنان در حال گسترش است.

موضوعی که اغلب کاربران iOS به آن اشاره می‌کنند تا برنامه‌های اندرویدی را زیر سوال ببرند، کیفیت برنامه‌های است، آنها معتقدند که کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. اما، با توجه به این موضوع که در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی در سراسر جهان استفاده می‌شود، امروزه تعداد کمی از توسعه دهندگان برنامه‌های با کیفیت، این پلتفرم را کنار می‌گذارند و اغلب توسعه دهندگان بزرگ و حرفه‌ای برنامه‌های گوشی هوشمند، برای اندروید نیز اپلیکیشن‌های با کیفیت و برابر با iOS تولید می‌کنند.

3. همکاری مایکروسافت با سامسونگ

شما باید بتوانید به محض اینکه گوشی اندرویدی خود را روشن می‌کنید، از آن برای کارهای اداری خود استفاده کنید. در بیشتر موارد، این به معنای دسترسی سریع و آسان به Microsoft Office و Google Workspace است که قبلا G Suite نامیده می‌شد؛ برنامه‌هایی که اکثر حرفه‌ای‌های کسب‌وکار در ابتدا و اغلب به آن مراجعه می‌کنند.

مایکروسافت و سامسونگ برای ادغام آفیس در جدیدترین دستگاه‌های گلکسی همکاری نزدیکی داشته‌اند. وقتی نیاز به بررسی یک فایل Word، Excel یا PowerPoint دارید، می‌توانید مستقیما وارد این برنامه‌ها شده، آن‌را ویرایش و سپس ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین تمام فایل‌ها بلافاصله پس از باز کردن برنامه در OneDrive در دسترس هستند.

لینک به ویندوز، محصول دیگری از مشارکت مایکروسافت و سامسونگ بوده که به شما این امکان را می‌دهد مستقیما از رایانه ویندوزی به گوشی هوشمند گلکسی خود دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید از طریق رایانه و بدون نیاز به باز کردن گوشی سامسونگ خود، پیام‌ها را مشاهده و ارسال کنید، تماس بگیرید، عکس‌ها را مشاهده کنید و به برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید.

4. ویژگی سامسونگ DeX در گوشی‌های هوشمند گلکسی

اگر به دنبال یک دلیل قانع کننده برای تعویض سیستم‌عامل از iOS به اندروید هستید، سامسونگ DeX می‌تواند کاملا شما را قانع کند. سامسونگ DeX به گوشی هوشمند گلکسی شما اجازه می‌دهد تا مانیتور یا تلویزیون هوشمند شما به گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی متصل شود همچنین می‌توانید به کمک آن صفحه کلید و ماوس را به گوشی هوشمند خود متصل کنید.

این قابلیت که از گلکسی اس ۸ به بعد در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در دسترس است، به شما این امکان را می‌دهد تا از قدرت پردازشی گوشی نهایت استفاده را ببرید. می‌توانید چندین برنامه را راه‌اندازی و تغییر اندازه دهید، از میانبرهای صفحه‌کلید و کلیک راست ماوس درست مانند رایانه‌های شخصی در آن استفاده کنید.

5. عمر بالای باتری و سرعت شارژ بالا گوشی‌های هوشمند سامسونگ

گوشی هوشمند شما باید در تمام طول روز بدون اینکه نگران تمام شدن باتری باشید برنامه‌های مورد نظر شما را اجرا کند. گوشی‌های جدید سامسونگ این نگرانی‌ها را با قابلیت شارژ سریع، کاهش می‌دهند. فست شارژرها و سوپر فست شارژرها انرژی باتری گوشی سامسونگ را در کمتر از یک ساعت از صفر به صد می‌رساند. همچنین حالت صرفه جویی انرژی تطبیقی ​​با به حداقل رساندن برنامه‌ها و ویژگی‌هایی که کمتر از آن استفاده می‌کنید، عمر باتری را برای روزهای بیشتری افزایش می‌دهد.

6. ویژگی Samsung Knox در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

امنیت فایل‌هایی که از طریق گوشی هوشمند خود به آن دسترسی دارید، همواره حائز اهمیت است. سامسونگ Knox مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های امنیتی در سطح سخت افزار و نرم افزار بوده که مورد اعتماد دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ است. اما آن‌ها تنها افرادی نیستند که از این ویژگی سود می‌برند، تمامی کاربران Samsung Galaxy از لحظه روشن کردن دستگاه خود از محافظت و رمزگذاری بی‌درنگ موبایل برخوردار می‌شوند.

ویژگی Knox Vault که در جدیدترین گوشی‌های پرچمدار معرفی شده است، گوشی‌های سامسونگ را به سطح بالاتری از امنیت سوق می‌دهد. این ویژگی با ترکیب حافظه ایمن مقاوم در برابر دستکاری با یک پردازنده ایمن، به شما این امکان را می‌دهد تا حساس‌ترین داده‌های خود نظیر پین‌ها، گذرواژه‌ها، بیومتریک‌ها، کلیدهای احراز هویت، Samsung Pass و غیره را با خیال راحت ذخیره کنید.

7. حفاظت بیومتریک پیشرفته در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

وقتی از گوشی‌های هوشمند خود استفاده نمی‌کنید، هیچ کس دیگری نباید بتواند آن را بردارد و از صفحه قفل رد شود. هیچ چیز به اندازه احراز هویت بیومتریک امنیت کاربر را فراهم نمی‌کند.

دستگاه‌های سامسونگ گلکسی در معرفی گزینه‌های پیشرفته احراز هویت بیومتریک پیشرو هستند. شناسه اثر انگشت اولتراسونیک که برای اولین بار در سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس معرفی شد، از یک حسگر ابتکاری در نمایشگر برای ایجاد تصاویر سه بعدی از نوک انگشت شما استفاده می‌کند که دقت فوق العاده ای را نسبت به سنسورهای خازنی قدیمی ارائه می‌دهد. اکثر گوشی‌های هوشمند گلکسی قابلیت تشخیص چهره را نیز دارند، بنابراین می‌توانید قفل را با یک نگاه سریع باز کنید.

8. ویژگی Samsung Pass در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

شما برای ورود به برناتمه‌های مختلف، از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا برنامه‌های تجاری، از رمز عبورهای مختلفی استفاده می‌کنید که همواره این احتمال می‌رود که دست کم یکی از این رمزهای عبور را فراموش کنید.  

به همین دلیل اولین کاری که بسیاری از کاربران سامسونگ گلکسی هنگام خرید یکی از گوشی‌های هوشمند این برند انجام می‌دهند، فعال کردن Samsung Pass است که یک سرویس رایگان مدیریت رمز عبور بوده و مانند یک انبار برای رمزهای ورود عمل می‌کند. شما می‌توانید از Samsung Pass هم‌زمان با مشخصات بیومتریک خود استفاده کنید، بنابراین می‌توانید تنها با دو ضربه وارد اکثر برنامه‌ها و وب‌سایت‌های پرکاربرد خود شوید.

9. ویژگی Secure Folder در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

اگر گوشی هوشمند شما به نوعی در معرض خطر قرار گرفته باشد، راه دیگری وجود دارد که می‌توانید از مهم‌ترین داده‌ها و برنامه‌های خود محافظت کنید. ویژگی Secure Folder سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا حساس‌ترین برنامه‌ها و محتوای شخصی خود را جدا کنید و آن را در یک پوشه امن قرار دهید.

پوشه امن را به عنوان یک محفظه خصوصی و قفل شده در دستگاه خود در نظر بگیرید که برای باز کردن آن به احراز هویت اضافی نیاز دارد. می‌توانید برنامه‌ها و فایل‌ها را به پوشه امن منتقل کنید و حتی دو نمونه از برنامه‌ها را، یکی در پوشه امن و دیگری در صفحه اصلی نگه دارید. شما می‌توانید برای باز کردن این پوشه امن از انواع مختلف رمز عبور مانند پین، احراز هویت بیومتریک و اثر انگشت استفاده کنید.

10. حریم خصوصی اولویت بندی شده

با بخش حریم خصوصی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، می‌توانید بررسی کنید که کدام برنامه‌ها به دوربین، میکروفون، مکان و مخاطبین شما دسترسی دارند. اگر برنامه‌ای نصب کرده‌اید که بر خلاف میل شما به دوربین و میکروفون یا سایر بخش‌های گوشی که تمایل ندارید کسی به آن دسترسی داشته باشد، دسترسی دارد، می‌توانید بلافاصله این مجوز را برای آن برنامه لغو کنید. همچنین، Private Share یک فناوری به اشتراک گذاری فایل ایمن بوده که بر روی بلاک چین ساخته شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا تعیین کنید که مخاطب امکان گرفتن اسکرین شات و یا به اشتراک گذاری فایل‌های ارسالی از سوی شما را داشته باشد یا خیر. همچنین می‌توانید برای مشاهده این فایل‌ها محدودیت‌های زمانی و تاریخ انقضا تعیین کنید.

11. سرویس Find My Mobile در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

گم کردن گوشی هوشمند یک امر رایج است. به ویژه وقتی سر کار هستید و فراموش می‌کنید آن را در کشو میز کارتان گذاشتید یا در اتاق جلسه! بنابراین سرویس Find My Mobile در صرفه جویی در اتلاف وقت برای گشتن به دنبال گوشی هوشمند، بسیار کاربردی است.

سرویس رایگان Find My Mobile سامسونگ با استفاده از اطلاعات مکان جمع‌آوری‌شده توسط Google و داده‌هایی که از طریق شبکه‌های بی‌سیم عبور می‌کنند، تلفن گمشده شما را ردیابی می‌کند. هنگامی که Find My Mobile را فعال کردید، می‌توانید دستگاه سامسونگ خود را از طریق هر مرورگر وب پیدا کنید. اگر از Find My Mobile بخواهید آخرین مکان را ارسال کند، می‌توانید دستگاه خود را روی نقشه ببینید و اگر مکان آن در حال حرکت باشد، هر ۱۵ دقیقه به‌روزرسانی دریافت خواهید کرد. ویژگی‌های عالی دیگری نیز وجود دارد، مانند توانایی زنگ زدن تلفن شما با حداکثر صدا حتی اگر روی لرزش تنظیم شده باشد یا اینکه یک شماره تماس روی صفحه نمایش داده شود تا کسی که دستگاه را پیدا می کند بتواند با شما تماس بگیرد.

12. برنامه My Files در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

هرچه مدت زمان بیشتری از دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید، محتوای بیشتری را در آن ذخیره می‌شود، از جمله فایل‌های متنوعی مانند PDF، عکس‌ها، فیلم‌ها و پادکست‌ها.

برنامه My Files سامسونگ تضمین می‌کند که محتوایی که جمع‌آوری می‌کنید چه در دستگاه ذخیره شود و چه در فضای ابری، مرتب خواهد ماند. کافی است حساب‌های OneDrive یا Google Drive خود را همگام سازی کنید تا از طریق یک برنامه به همه فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. در جدیدترین گوشی‌های گلکسی، حتی می‌توانید از طریق FTP با استفاده از My Files به فضای ذخیره‌سازی شبکه دسترسی داشته باشید.

13. ویژگی Samsung Health در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

همه گیری COVID-19 اهمیت خود مراقبتی را برجسته کرده است و گوشی‌های هوشمند در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. برنامه Samsung Health به شما این امکان را می‌دهد تا تغذیه خود را زیر نظر داشته باشید، اهداف تناسب اندام خود را دنبال کنید و حتی مدیتیشن کنید. می‌توانید از این برنامه برای یادگیری نحوه ورزش کردن در خانه با وسایل روزمره و تماشای ویدیوهای ضبط شده توسط مربیان خبره استفاده کنید. ویژگی Samsung Health به ویژه زمانی مفید است که با ساعت هوشمند گلکسی جفت شود.

14. دوربین‌های فوق‌العاده گوشی‌های هوشمند سامسونگ

معمولا اتفاقاتی را که می‌خواهیم برای همیشه به خاطر بسپاریم قابل پیش‌بینی نیستند، بنابراین دوربین گوشی هوشمند اهمیت زیادی دارد. گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی دارای طیف وسیعی از پیکربندی‌های دوربین هستند که همگی برای کمک به آماتور ترین عکاسان برای گرفتن عکس‌های شگفت انگیز طراحی شده‌اند. برنامه دوربین دارای یک ویرایشگر قدرتمند است، بنابراین می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها را مستقیما روی دستگاه ویرایش کنید. حالت پرتره به شما این امکان را می‌دهد تاری پس زمینه را تنظیم کنید و حسگرهای بزرگ کمک می‌کنند تا عکس‌هایی عالی در نور کم بگیرید.

15. سفارشی سازی بیشتر در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

هر بار که قفل گوشی خود را باز می‌کنید، اول از همه شاهد نمادهای برنامه، والپیپر و ویجت‌های صفحه اصلی هستید. گوشی‌های سامسونگ گلکسی به شما این امکان را می‌دهند تا صفحه اصلی خود را با ظاهر و علاقه خود شخصی سازی کنید. علاوه بر گروه‌بندی برنامه‌ها در پوشه‌ها، تنظیم تم‌ها و افزودن تصاویر پس‌زمینه، می‌توانید از پنل سریع برای یافتن تنظیماتی مانند روشنایی، Wi-Fi و صدا استفاده کنید.

16. تنوع ابعاد و مدل‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ

سامسونگ گوشی‌هایی در ابعاد مختلف برای انواع سلیقه‌ها و نیازها تولید کرده است که می‌توانید با توجه به نیاز شخصی و بودجه‌ای که در نظر دارید، یکی از ده‌ها مدل گوشی‌های هوشمند گلکسی را انتخاب کنید.

سخن پایانی

سامسونگ در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های جهان بوده که گوشی‌های هوشمند آن از ارزان قیمت گرفته تا پرچمدار، یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی در سطح بین‌المللی است. ما در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک بین تمامی مدل‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ را برای شما فهرست کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :