etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی گلکسی S22 5G

5
(2)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
گوشی گتکسی S22 5G

مقدمه

گلکسی S22 در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ معرفی شد و به انتظار طرفداران پایان داد. بساری از ویژگی‌های این گوشی مانند گوشی‌های نسل قبلی است و چند ویژگی جدید هم برای غافلگیر کردن کاربران به این گوشی اضافه شده است. اگر به دنبال یک گوشی‌پرچم‌دار با ویژگی‌های خاص و قیمت مناسب هستید این گوشی گزینه مناسبی برای شما است. پس با ما در این مقاله همراه باشد تا ویژگی‌های این محصول فوق‌العاده را باهم بررسی کنیم.

بررسی اجمالی

بدنه
  • ۱۴۶در ۷۶در ۷.۶ میلی متر
  • جلو شیشه ای ( گوریلا گلس +Victus)
  • پشت شیشه ای ( گوریلا گلس +Victus)، بدنه آلومینیومی؛ دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب، قاب آلومینیومی Armor.
  • نمایشگر
  • ۶.۱ اینچ دارای روشنایی ۱۳۰۰ نیت
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • Dynamic AMOLED 2X+
  • وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
  • پردازنده
    نسخه اروپا: اگزینوس 2200
    نسخه جهانی: اسنپدراگون 8 Gen1
    فضای ذخیره سازی۲۵۶-۱۲۸ گیگابایت
    حافظه رم۸ گیگابایت
    دوربین اصلی
  • ۵۰ مگاپیکسل واید / ۱۰ مگاپیکسل تله‌فوتو/ ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
  • دوربین سلفی
  • 10 مگاپیکسل
  • باتریظزفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت
  • شارژ سریع 25 واتی
  • شارژ سریع Qi/PMA بی سیم ۱۵ وات، شارژ بی سیم
  • وزن۱۶۷ گرم

    طراحی گوشی گلکسی S22 5G

    سامسونگ برای گلکسی S22 5G طراحی جدیدی را انتخاب کرده است که تلفیقی از طراحی S22 معمولی و S22+ است. طراحی جدیدی که سامسونگ در این گوشی به کار برده است نسبت به طراحی گوشی‌های این برند در سال‌های گذشته، ساده‌تر و مسطح‌تر است. سامسونگ سعی کرده است در این گوشی هم از متریال بهتری استفاده کند و هم طراحی زیباتری را ارائه دهد.

    گلکسی S22 5G

    رندرهای منتشر شده از این گوشی نشان می‌دهند طراحی این گوشی بسیار شبیه به طراحی گوشی‌های آیفون است. رنگ این گوشی مات است. با وجود طراحی زیبا، این گوشی چندان خوش دست نیست و به دلیل گرد بودن گوشه‌های بدنه از دست لیز می‌خورد. سامسونگ در این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی‌های خود از آلومینیوم در بدنه استقاده کرده است. طراحی این گوشی به گونه‌ای است که کم‌ترین گرد و خاک را به خود جذب می‌کند.

    پردازنده گوشی گلکسی S22 5G

    امروزه بهترین گوشی‌های اندروید از پردازنده اسنپدراگون 8، Gen 1 بهره می‌برند و گلکسی S22 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته این گوشی از لحاظ پردازنده در دو مدل مختلف به بازار جهانی عرضه شده است. نسخه اروپایی آن به پردازنده اگزینوس 2200 و نسخه جهانی آن به پردازنده اسنپدراگون 8، Gen 1 مجهز است. البته تست‌هایی که در بنچ مارک‌های مختلف انجام شده عملکرد یکسانی را برای هردو پردازنده نشان می‌دهند. تست‌های انجام شده نشان می‌دهند که عملکرد پردازنده اگزینوس 2200، در پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بهتر از پردازنده Google Tensor است که بر روی گوشی پیکسل 6 گوگل نصب شده است.

    چیپست اسنپدراگون ۸ Gen 1

    برکسی پوشیده نیست که عملکرد پردازنده‌های اپل بهتر از گوشی‌های اندرویدی است. ولی پردازنده ای که گلکسی S22 به آن تجهیز شده است در بین گوشی‌های اندروید بهترین است. همچنین تست گرافیکی Wild Life از نرم افزار بنچمارک 3DMark، نرخ فریم‌دهی متوسط ۶۰ فریم برثانیه را برای این پردازنده ثبت کرده است مه بسیار رضایت‌بخش است

    نمایشگر گوشی گلکسی S22 5G

    سامسونگ دغدغه افزایش روشنایی نمایشگر را در این مدل داشته است. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی 1300 نیت است. اگر حالت HDR را روشن کنید این میزان به 1152 نیت نیز می‌رسد. درحالی که این رقم برای آیفون 13، 795 نیت است. به خاطر بهره‌مندی از این میزان روشنایی، شما نیاز نخواهید داشت که در نور آفتاب روشنایی نمایشگر این گوشی را زیاد کنید.

    سامسونگ در نمایشگر این گوشی از تکنولوژی استفاده کرده تا در هنگام زیاد کردن روشنایی علاوه بر روشن‌تر شدن صفحه شاهد بهبود در کنتراست رنگ‌های نمایشگر باشید. نمایشگر AMOLED این گوشی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و به میزان 110 درصد از طیف رنگی sRGB را نشان می‌دهد که این میزان با نمایشگر آیفون 13 برابری می‌کند. همچنین این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد.

    باتری گوشی گلکسی S22 5G

    ظرفیت باتری این گوشی ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت است و از قابلیت شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ ظرفیت باتری گوشی گلکسی S22 5G را نسبت به گلکسی S21 کمتر کرده است. شاید سامسونگ تصور کرده است که نمایشگر تطبیقی و پردازنده بهینه این گوشی باعث مصرف باتری کمتر در آن می‌شود. ولی هیچ یک از این‌ها تاثیر زیادی در زیاد شدن عمر باتری در گلکسی S22 نگذاشته‌اند.

    اگر از این گوشی در طول روز استفاده معمولی داشته باشید باتری آن ۱ روز کامل جوابگوی شما خواهد بود. این گوشی در ۳۰ دقیقه می‌تواند ۶۰ درصد شارژ شود. این مقدار نسبت به آیفون که در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود، عدد خوبی است.

    دوربین گوشی گلکسی S22 5G

    این گوشی نیز مانند تمام گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از دوربین با کیفیتی برخوردار است. سامسونگ دوربین‌های این گوشی را نسبت به گلکسی S21 ارتقاء داده است. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسل است و دوربین سلفی آن نیز 10 مگاپیکسل است. عکس‌های گرفته شده با این گوشی نشان می‌دهند که دوربین آن در نشان دادن جزئیات از رقبای هم‌قیمت خود برتر است. دوربین این گوشی تضاد رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و بالانس خوبی در نمایش رنگ‌ها در کنار هم از خود نشان می‌دهد. ولی رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده با این گوشی آن طور که باید طبیعی نشان داده نمی‌شوند.

    عملکرد دوربین‌های این گوشی در نور کم و شب خوب است. و با کم‌ترین نور در محیط می‌تواند عکس‌هایی باجزئیات خوب بگیرد. سامسونگ لنز دوربین تله‌فوتو را نیز در این گوشی نسبت به نسل پیشین تغییر داده وآن را از 64 مگاپیکسل به ۱۰ مگاپیکسل تغییر داده است. اما به جای زوم هیبریدی که در گلکسی S21 استفاده کرده بود، از زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده کرده است. این باعث شده است که در هنگام زوم روی عکس‌ها قادر به مشاهده جزئیات بیشتری باشید.

    دوربین گلکسی S22 5G

    سخن آخر

    ما در این مقاله مروری برویژگی‌‌ها و قابلیت‌های گوشی گلکسی S22 داشتیم ودیدیم که سامسونگ برای گوشی پرچم‌دار جدید خود چه قابلیت‌هایی را نسبت به نسل قبل اضافه کرده است. این گوشی با بهره مندی از پردازنده قدرتمند، نمایشگر با کیفیت با نرخ نوسازی۹۰ هرتز و دوربین باکیفیت بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین گوشی‌های هم قیمت و هم‌رده خود خواهد بود. نظر شما در مورد گوشی گلکسی S22 چیست؟ به نظر شما این گوشی چه ویژگی‌های دیگری دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره نشده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    از این مطلب چقدر راضی بودید؟

    روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

    5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

    تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


    دیدگاه خود را ارسال کنید :