etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟

5
(2)

۱۰ راه برای افزایش عمر گوشی هوشمند

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه عمر گوشی موبایل خود را افزایش دهیم؟

این روزها برای خرید حتی یک گوشی اقتصادی نیز باید بودجه زیادی صرف کرد و در نتیجه نگرانی از بابت نگهداری صحیح و طول عمر مفید گوشی خریداری شده، کاملا منطقی است. عاقلانه‌ترین کار برای آنکه مجبور نباشید مدام اقدام به خرید یک گوشی جدید کنید، نگهداری صحیح از آن است. راه‌های مختلفی وجود دارد که با رعایت آن می‌توانید عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید و خوشبختانه این راه‌ها بسیار ساده بوده و هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت. اگر می‌خواهید حداکثر استفاده از گوشی هوشمند خود را داشته باشید و عمر آن را افزایش دهید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

1. برنامه‌ها و عکس‌های غیر ضروری را حذف کنید

تقریبا هر کاربر گوشی هوشمند با تاخیرهای جدی مواجه شده است که استفاده از دستگاه تلفن همراه را خسته کننده می‌کند. دلیل تاخیر در اجرای برنامه‌های گوشی هوشمند شما در اکثریت قریب به اتفاق مربوط به پر شدن ظرفیت‌های ذخیره‌سازی و رم گوشی هوشمند است که می‌تواند پاسخگویی گوشی را بسیار کند کرده و کاربران را به این اشتباه انداخته که باید گوشی هشمند خود را تعویض کنند و یک مدل بالاتر خریداری کنند! برای جلوگیری از این هزینه‌های غیرضروری، مطمئن شوید که به‌طور مرتب برنامه‌ها، عکس‌ها، اسناد یا پیام‌های متنی را که واقعا به آن‌ها نیاز ندارید حذف می‌کنید.

2. از محافظ نمایشگر شیشه‌ای استفاده کنید

نمایشگر شکسته می‌تواند استفاده از گوشی شما را تقریبا غیرممکن کند و منجر به آسیب‌های بیشتر به کلیت گوشی شود. بنابراین همواره باید اقداماتی را برای محافظت از این جزء جدایی ناپذیر گوشی هوشمند انجام دهید. محافظ نمایشگر شیشه‌ای یک سرمایه گذاری خوب است که به طور چشمگیری خطر شکسته شدن نمایشگر را کاهش می‌دهد. با این حال، اگر قبل از اقدام پیشگیرانه نمایشگر شما ترک خورد، قبل از آنکه نسبت به خرید یک گوشی جدید اقدام کنید، ببینید تعویض نمایشگر آن ارزش هزینه کردن دارد یا خیر.

3. از قاب مستحکم برای محافظت از آن استفاده کنید

اکنون که با محافظ شیشه‌ای از نمایشگر گوشی خود محافظت می‌کنید، وقت آن است که نسبت به محافظت از سایر قطعات گوشی خود نیز محافظت کنید. استفاده از یک قاب ویژه مدل گوشی هوشمندتان که از استحکام کافی برخوردار باشد و از سویی وزن زیادی نداشته باشد، می‌تواند به محافظت از گوشی شما در برابر ضربه‌های احتمالی و یا سقوط از ارتفاع کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که سفرهای بیرون شهری و طبیعت گردی دارند، بسیار ضروری است. یک قاب محکم، یک لایه محافظ اضافی به نمایشگر و بدنه گوشی اضافه می‌کند.

4. از به روز رسانی نرم افزار پس از دو نسل خودداری کنید.

سازندگان تلفن فقط برای دو نسل پشتیبانی نرم افزاری ارائه می‌دهند. در برخی موارد، حتی اگر دستگاه شما قدیمی‌تر باشد، توانایی به روز رسانی را خواهید داشت، اما به احتمال زیاد انجام این کار باعث مشکلات عملکردی زیادی می‌شود. بنابراین سعی کنید بعد از دو نسل از به‌روزرسانی که روی گوشی خود انجام می‌دهید، دیگر آن را به‌روزرسانی نکنید تا عمر گوشی هوشمند خود را افزایش دهید.

5. گوشی هوشمند خود را به طور منظم خاموش کنید

شما هرگز لپ‌تاپ خود را برای چند هفته در یک زمان روشن نمی‌گذارید، با این حال اکثرا چند ماه است که گوشی هوشمند خود را خاموش نکرده‌اید. به خاطر داشته باشید که گوشی هوشمند از بسیاری جهات بسیار شبیه به یک کامپیوتر است. به سادگی اجازه دهید تلفن شما برای چند دقیقه حداقل یک بار در هفته خاموش شود، تا کارآمد شده و همچنین عمر مفید آن نیز با این اقدام افزایش یابد.

6. باتری را درست شارژ کنید

لازم نیست نگران شارژ بیش از حد باتری خود برای مدت زمان طولانی باشید. از سویی دیگر برخی از کارهایی که شما احتمالا روزانه انجام می‌دهید به باتری گوشی آسیب می‌رساند و طول عمر کلی آن را کاهش می‌دهد.

مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از گوشی هوشمند خود ببرید، شارژ کردن آن در زمانی است که عمر باتری به ۷۵ درصد رسیده باشد. صبر کردن تا زمانی که عمر باتری به ۲۵ درصد کاهش یابد، توانایی آن در دریافت و نگهداری شارژ را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. در واقع، اگر همیشه گوشی خود را با ۲۵ درصد شارژ کنید، باتری تنها با ۵۰۰ بار شارژ کامل کار می‌کند. از سوی دیگر، انتخاب استفاده از شارژر با ۷۵ درصد، تا ۲۵۰۰ شارژ کامل را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که تخلیه کامل باتری و سپس شارژ مجدد آن به ۱۰۰ درصد یک اقدام کاملا مخرب است. اما اگر گوشی خود را در هنگام شارژ شدن خاموش کنید، به افزایش عمر باتری آن کمک خواهید کرد.

7. با گوشی هوشمند خود ورزش نکنید.

برنامه‌های متعددی برای گوشی هوشمند شما وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند ورزش کنید، اما ممکن است استفاده از آن‌ها به نفع شما نباشد. زیرا هنگام ورزش اگر گوشی در جیب یا دستتان باشد و در اثر فعالیت بدنی عرق کنید، این میزان از تعریق، می‌تواند به گوشی هوشمند شما آسیب جدی وارد سازد به‌ویژه گوشی‌های آیفون در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

8. در هنگام رانندگی گوشی هوشمند خود را جایی امن قرار دهید

سیستم ناوبری گوشی هوشمند،‌ آن را به یک دستگاه بسیار مفید در طول سفر تبدیل می‌کند، اما مراقب باشید که این دستگاه گرانبها را کجا قرار می‌دهید. اگر تلفن هوشمند در جای امنی از ماشین قرار نگرفته باشد، در هنگام تصادف در معرض خطر پرتاب شدن آن از داخل خودرو و یا له شدن هستید که می تواند به راحتی به لوازم الکترونیکی حساس داخل گوشی آسیب برساند. متأسفانه، این نوع مشکل به احتمال زیاد تحت پوشش گارانتی نیست.

9. از ویروس‌ها و بدافزارها دوری کنید

اگرچه آلوده شدن گوشی‌های هوشمند به ویروس یا بدافزار چندان رایج نیست، اما همچنان باید برای محافظت از آن اقدامات احتیاطی انجام دهید. ویروس‌ها از برنامه‌های مخرب می‌آیند، بنابراین هر چیزی را که مشکوک به نظر می‌رسد دانلود نکنید. اگر تلفن شما پس از نصب یک برنامه جدید شروع به عملکرد عجیب و غریب کرد، می‌توانید میزان مصرف داده برنامه را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا ممکن است اطلاعات را به شخص ثالث ارسال کند یا خیر. همچنین در صورت داشتن دستگاه جیلبریک، امکان نصب اپلیکیشن‌های آلوده به ویروس بدون اجازه شما وجود دارد. توجه داشته باشید که تنها راه خلاص شدن از شر ویروس، ریست کردن آیفون یا قرار دادن اندروید به حالت ایمن برای حذف بدافزار است.

10. از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید

فضای ذخیره سازی ابری یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه تلفن شما هرگز با داده‌های بیش از حد پر نمی‌شود است. فضای ابری به شما این امکان را می‌دهد تا گوشی هوشمند شما همواره از فضای ذخیره سازی بالا برای اجرای برنامه‌ها برخوردار باشد و در صورت بروز مشکل، خطر از دست رفتن اطلاعات نیز به حداقل می‌رسد. از هر فضای ذخیره‌سازی ابری رایگانی که به همراه تلفن هوشمندتان ارائه می‌شود، استفاده کنید و برای دریافت بهترین نتایج، به‌طور منظم پشتیبان‌گیری کنید.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید چگونه از گوشی هوشمند خود بیشترین بهره را ببرید، می‌توانید از هدر دادن پول برای ارتقاء سالانه یا دوسالانه خودداری کنید. حتی می‌توانید با بررسی راه‌های متعدد دیگر برای کاهش هزینه‌های خود یک قدم جلوتر بروید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :