etebarkala snappay
etebarkala snappay

گوشی ریفربیشد چیست؟

4.5
(2)

آیا گوشی ریفربیشد ارزش خرید دارد؟ هرچیزی که لازم است درباره گوشی ریفربیشد بدانید.

حسین رجب چالی
2 سال پیش
گوشی ریفربیشد چیست؟

گوشی ریفربیشد معمولا به گوشی گفته می‌شود که هنگام ارسال برای مشتری دارای ایراد شده و دوباره برای فروش مجدد تعمیر شده است. البته همه‌ی این گوشی‌ها دارای ایراد نیستند. برخی فروشندگان نیز این اصطلاح را برای گوشی‌هایی به کار می‌برند که در زمان گارانتی بازگشت کالا توسط مشتری برگشت داده شده‌اند. همه این نوع گوشی‌ها قبل از فروش، بررسی و آزمایش می‌شوند تا از عملکرد کامل آن‌ها اطمینان حاصل شود. آزمایش‌هایی که توسط فروشنده انجام می‌شود معمولا شامل شارژ صحیح باتری، عملکرد درست دکمه‌ها و دوربین‌ها، کیفیت صدا، پاسخگویی نمایشگر و همچنین نحوه اتصال به وای‌فای و شبکه تلفن همراه می‌شود.

مطابق با قانون حفاظت از اطلاعات، فروشنده هرگونه اطلاعات روی گوشی موبایل را به طور امن پاک می‌کند. به همین خاطر، اگر چنین گوشی را خریداری کنید، همه‌چیز از اول آغاز خواهد شد. برخی از فروشندگان نیز این نوع گوشی‌ها را به آخرین نسخه سیستم‌عامل آن به‌روز می‌کنند.

آیا گوشی‌های ریفربیشد آیفون ارزش خرید دارند؟

آیا گوشی ریفربیشد آیفون ارزش خرید دارد؟

واقعیت این است که آیفون طی دهه گذشته یکی از با ارزش‌ترین گوشی‌های بازار بوده است؛ اما متاسفانه قیمت خرید تمام مدل‌های گوشی‌های اپل زیاد است. بنابراین، اگر به دنبال خرید آیفون هستید و نمی‌خواهید پول زیادی پرداخت کنید، خرید این نوع آیفون‌ها یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: چطور از اصل بودن گوشی مطمئن شویم؟

روش خرید

توصیه می‌کنیم که این نوع آیفون را حتما از فروشنده معتبر تهیه کنید. برخی فروشندگان ممکن است گوشی دست دو را به جای این نوع گوشی‌ها به شما بفروشند و اگر از تفاوت این دو نسخه مطلع نباشید ممکن است ضررهای جبران‌ناپذیری را متحمل شوید. پس برای اطمینان، حتما از فروشنده معتبر اقدام به خرید کنید و در صورت امکان نیز از آن‌ها ضمانت برگشت کالا درخواست کنید.

پوشش خدمات اپل

اگر با نرم‌افزار آن خود مشکل دارید، می‌توانید این محصول را به یکی مراکز خدمات اپل ببرید تا متخصصان این شرکت آن را مورد بررسی قرار دهند.

روش تشخیص

خرید آیفون ریفربیشد تقریبا مانند خرید یک آیفون نو است

در تصویر بالا، یک آیفون 6S ریفربیشد از نوع دست دوم ضمانت‌شده (CPO) را می‌بینید که واقعا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این دستگاه بسته‌بندی رسمی آیفون و شارژ اصل اپل را دارد. جالب‌تر اینکه این که گوشی کاملا شبیه نسخه اصلی است و مانند یک گوشی موبایل جدید، بدون خط‌وخش بوده و اصلا به نظر نمی‌رسد که تعمیر شده باشد.

پس از روشن شدن دستگاه، این آیفون 6S به اندازه هر آیفون جدید و اصلی روان و سریع کار می‌کرد و واقعا تشخیص بین این نوع گوشی‌ها و نسخه اصلی خیلی سخت است.

آیا گوشی سامسونگ ریفربیشد ارزش خرید دارد؟

آیا گوشی سامسونگ ریفربیشد ارزش خرید دارد؟

برای پاسخ به این سوال، یک گوشی سامسونگ گلکسی S7 Edge ریفربیشد و نسخه اصلی همان گوشی با هم مقایسه شدند. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تقریبا هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد. سامسونگ گلکسی S7 Edge در سمت راست تصویر قرار دارد و مدل ریفربیشد سمت چپ تصویر است که برند یکسان سامسونگ را دارد و هیچ لک و خط‌وخشی روی نمایشگر یا بدنه خود ندارد. این گوشی واقعا شبیه نمونه اصلی است.

در جعبه این گوشی، شارژر رسمی سامسونگ، هدفون سامسونگ، دستورالعمل کار با گوشی و یک پین سیم‌کارت قرار دارد. همه این‌ها شبیه محتویات جعبه نسخه رسمی این گوشی است.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین برندهای گوشی موبایل (۲۰۲۱)

این گوشی‌ها به مدت یک هفته مورد استفاده قرار گرفتند و در آخر نسخه ریفربیشد شده به همان اندازه نسخه اصلی سریع و روان بود. از عملکرد دوربین گرفته تا پاسخگویی نمایشگر، همه‌چیز در حالت عادی بود و عمر باتری هم هیچ تفاوتی با نسخه اصلی نداشت.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که اگر این نوع گوشی را از فروشنده معتبر خریداری کنید، دستگاه شما با نمونه اصلی تفاوت خاصی نخواهد داشت.

مزایا و معایب گوشی‌های ریفربیشد

مزایا و معایب گوشی‌های ریفربیشد

پاسخ به این سوال را به عهده خودتان می‌گذاریم؛ اما برای انتخاب راحت‌تر در ادامه مواردی را برای شما خواهیم گفت:

  • با خرید گوشی‌های برخی برندها از بعضی فروشندگان مبلغ زیادی را پس‌انداز خواهید کرد؛ به خصوص اگر جدید بودن گوشی برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد.
  • هنگام خرید این نوع گوشی‌ها از یک فروشنده معتبر، معمولا تا ۱۲ ماه گارانتی دریافت خواهید کرد.
  • شارژر و کابل شارژ استاندارد دارند.
  • موجود بودن دیگر لوازم جانبی مانند هدفون در داخل جعبه را نمی‌توان تضمین کرد.
  • این نوع از گوشی‌ها قطعا جعبه اصلی ندارند. این گوشی‌ها معمولا در جعبه‌های ساده یا نمونه‌هایی با مارک شرکت تعمیرکننده عرضه می‌شوند. بنابراین، احساس خوب آنباکسینگ جدید را نخواهید داشت؛ اما اگر با این کار مقداری پول پس‌انداز کنید، چنین مسئله‌ای شما را اذیت نخواهد کرد.

گوشی‌های ریفربیشد را از کجا باید خرید؟

تعداد کمی از این نوع از گوشی‌ها وارد بازار ایران می‌شوند؛ اما اگر چنین گوشی‌هایی را در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر یا فروشنده‌های شناخته‌شده دیدید، می‌توانید با اطمینان بیشتری از آن‌ها خرید کنید.

قبل از این کار توجه داشته باشید که برخی خرده‌فروشان ممکن است گوشی‌های دست دو را به نام ریفربیشد به شما بفروشند؛ پس حتما از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کنید و قبل از خرید هم حتما گوشی را تست کنید.

آیا گوشی‌های ریفربیشد گارانتی دارند؟

گارانتی این محصولات بستگی به محل خرید آن‌ها دارد. با خرید از فروشگاه‌ها اینترنتی معتبر یا فروشندگان مطمئن، حتما گارانتی دریافت خواهید کرد. خرید از خرده‌فروشان معمولی در اغلب اوقات با ریسک همراه است و ممکن است گارانتی مورد ادعای فروشنده یا برند تعمیرکننده را دریافت نکنید.

گوشی دست دو بهتر است یا ریفربیشد؟

گوشی دست دو بهتر است یا ریفربیشد؟

اگر یک گوشی برچسب ریفربیشد داشته باشد و شما آن را از فروشنده معتبر خریداری کنید، می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه تست شده، تمیز شده، پاک شده و تحت ضمانت است. بنابراین از هر نظری آرامش خاطر خواهید داشت.

تعریف عبارت «دست دو» کمی سخت است؛ بنابراین برای خرید چنین گوشی باید بیشتر احتیاط کنید. این گوشی‌ها ممکن است چند خراش یا حتی مشکل سخت‌افزاری داشته باشند. بسیاری از خریداران بعد از این که گوشی موردنظر را خریداری می‌کنند می‌فهمند که گوشی دست دوم خریده‌اند. پس پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید گوشی دست دو حتما چند روز مهلت تست از فروشنده بگیرید تا ایرادات آن را پیدا کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا به طور خلاصه همه اطلاعات مورد نیاز در مورد این نوع گوشی‌ها را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه سوالی در این رابطه دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :