etebarkala snappay
etebarkala snappay

نرم افزار فلش کننده میان افزار Odin سامسونگ چیست؟

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
نرم افزار فلش کننده میان افزار Odin سامسونگ چیست؟

اگر می‌خواهید کاستوم رام‌ها را روی گوشی گلکسی نصب کنید یا آن را بازگردانی کنید، باید از Odin، فلاشر سیستم عامل خود سامسونگ استفاده کنید.

اما اودین چیست، از کجا می‌توانید آن را نصب کنید، و آیا جایگزینی وجود دارد که بتوانید به جای آن استفاده کنید؟ ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا قصد داریم تا این نرم‌افزار را به طور کامل شرح داده و جایگزین‌هایی که می‌توان از آن بجای اودین استفاده کنید را معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نرم افزار اودین سامسونگ چیست؟

نرم‌افزار Odin یک ابزار تشخیصی برای ویندوز است که در درجه اول به عنوان نرم افزار فلش میان افزار برای گوشی‌ها و تبلت‌های Samsung Galaxy استفاده می‌شود.

این ابزار برای تکنسین‌ها طراحی شده است تا با دادن دسترسی به پارتیش‌ های سیستمی که معمولا در محصولات اندروید محدودیتی ندارند، کارهای مختلف سرویس و تعمیر را در دستگاه‌های سامسونگ انجام دهند و این امکان را به تکنسین‌های تعمیرات موبایل می‌دهد که از طریق رایانه به سخت افزار دسترسی داشته باشند حتی اگر به درستی بوت نشود.

برای سایر کاربران نیز، Odin برای نصب رام‌های رسمی و کاستوم استفاده می‌شود. سامسونگ این برنامه را جایگزین این در واقع ابزارهایی نظیر Fastboot کرده است که اکثر دستگاه‌های اندرویدی دیگر از آن استفاده می‌کنند.

از برخی جهات، فلش رام‌ها را ساده‌تر می‌کند، زیرا بجای اینکه مجبور باشید دستورات مختلفی را در ترمینال وارد کنید، عملکردهای برنامه در یک رابط کاربری گرافیکی قرار می‌گیرند که کار را برای شما ساده می‌سازد. کافیست رام خود را انتخاب کنید و سپس روی چند دکمه کلیک کنید تا عملیات انجام شود.

اما این عمل، روند را نیز کمی مبهم‌تر می‌کند و اگر به اشتباه روی دکمه‌های اشتباهی در رابط کلیک کنید، می‌توانید به راحتی گوشی خود را از کار بیاندازید.

نرم افزار Odin توسط سامسونگ توسعه داده شده است، اما یک برنامه مصرف کننده نیست و این شرکت آن را برای دانلود منتشر نکرده است. البته می‌توانید آن را به صورت آنلاین در بسیاری از سایت‌ها پیدا کنید، اما این نرم افزار لو رفته و در نتیجه غیر رسمی است. سامسونگ از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند و استفاده از آن احتمالا گارانتی شما را باطل خواهد کرد.

از کجا می‌توان Odin سامسونگ را دانلود کرد؟

از آنجایی که سامسونگ Odin را به صورت عمومی منتشر نکرده است، هیچ مکان رسمی واحدی وجود ندارد که بتوانید آن را از آنجا دانلود کنید. این امر خطراتی را در استفاده از آن به همراه دارد. سایت‌های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می‌توانید Odin را از آنجا دانلود کنید، اما از آنجایی که همه آن‌ها منابع غیررسمی هستند، نمی‌توانید تضمین کنید که نرم افزار هنوز در حالت اولیه خود بوده و استفاده از آن ایمن است یا خیر.

به همین دلیل نمی‌توانیم لینک‌های دانلود را در اینجا ارائه کنیم، همچنین باید مطمئن شوید که از نسخه‌ای استفاده می‌کنید که با گوشی شما کار می‌کند که Odin3 آخرین نسخه اصلی است. در نهایت می‌توان گفت که پیدا کردن این ابزار در سایت‌ها بسیار ساده است و کافیست نام آن را در گوگل سرچ کنید.

با این حال توصیه نمی‌کنیم هر سایت تصادفی را که ابتدا در جستجوی Google شما ظاهر می‌شود باز کنید. در عوض، باید انجمن‌های XDA را به عنوان نقطه شروع خود امتحان کنید، جایی که حداقل سطحی از نظارت بر آنچه که پست می‌شود وجود دارد.

نرم‌افزار هایمدال بهترین جایگزین اودین

ابزار Odin معایب بسیار بزرگی دارد. این یک نرم افزار اختصاصی و لو رفته است که مشخص نیست استفاده از آن بی خطر باشد یا خیر و فقط روی ویندوز اجرا می‌شود. اگر به یک ابزار فلش سامسونگ نیاز دارید، جایگزینی برای Odin به نام Heimdall وجود دارد که مسلما بهتر از اودین خواهد بود. اگرچه مدت‌هاست که کاربران اندروید از آن استفاده نمی‌کنند اما همچنان در دسترس بوده و استفاده از آن خطر کمتری نسبت به استفاده از اودین دارد.

ابزار Heimdall مانند Odin به نام یکی از خدایان وایکینگ نامگذاری شده است و شما را قادر می‌سازد تا رام‌های سفارشی را روی گوشی سامسونگ گلکسی فلش کنید. برخلاف Odin، ابزار Heimdall منبع باز بوده و فقط روی ویندوز قابل اجرا نیست. هایمدال یک وب‌سایت رسمی دارد و می‌توانید کد منبع آن را در GitHub ببینید، که هر دو به قابل اعتمادتر کردن آن کمک می‌کنند.

اما این نرم افزار سال‌هاست که به روز نشده است، بنابراین سازگاری یک مشکل برای شما خواهد بود. ابزار Heimdall از نظر فنی برای ویندوز، مک، و لینوکس در دسترس است، اما به عنوان مثال روی macOS قابل اجرا نیست و روی مک‌های دارای Apple Silicon نصب نمی‌شود.

از سویی دیگر در دستگاه‌های مدرن سامسونگ نیز تست نشده است. و درست مانند ابزار فلش Odin، هیچ پشتیبانی وجود ندارد، بنابراین اگر از آن استفاده کنید، باید نهایت دقت را داشته باشید.

سخن پایانی

اگر علاقه‌مند به کاستوم رام گوشی‌های اندرویدی هستید، باید بگوییم که گوشی‌های سامسونگ گزینه خوبی برای انجام این کار نخواهد بود. به طور کلی باز کردن قفل آن‌ها سخت بوده و بسته به مدل گوشی گلکسی، مناطق و پردازنده ها و نیاز به استفاده از ابزارهای نرم افزاری اضافی فقط کار را پیچیده تر می‌کند. اما اگر هنوز مشتاق هستید آن را امتحان کنید، یک نسخه از Odin را در یک سایت معتبر ردیابی کنید و مطمئن شوید که دستورالعمل‌های ارائه شده را به طور کامل دنبال می‌کنید تا خطر بروز اشتباه را به حداقل برسانید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :