etebarkala snappay
etebarkala snappay

سامسونگ Good Lock چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

4
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
سامسونگ Good Lock چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

شاید تا به حال نام اپلیکیشن Good Lock سامسونگ را نشنیده باشید، اما اگر یک از گوشی‌های سامسونگ را در اختیار داشته باشید و قصد شخصی سازی آن را داشته باشید، این اپلیکیشن برای شما معجزه می‌کند! در این مطلب از مجله اعتبارکالا، Good Lock را به شما معرفی کرده و نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سامسونگ Good Lock چیست؟

اپلیکیشن Good Lock مجموعه‌ای از برنامه‌های ساخت سامسونگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا ظاهر دستگاه گلکسی خود را مطابق سلیقه خود سفارشی کنید. می‌توانید از آن برای سفارشی کردن هر چیزی از جمله صفحه اصلی و صفحه قفل، طرح‌بندی برنامه‌های اخیر، صفحه ساعت، پانل تنظیمات سریع و موارد دیگر استفاده کنید.

چیزی که Good Lock را از سایر برنامه‌های سفارشی‌سازی متمایز می‌کند، تعداد گزینه‌هایی است که ارائه می‌کند. تغییراتی که در برنامه ایجاد می‌کنید در One UI بومی هستند. لازم به ذکر است که سامسونگ هر سال برنامه را برای پشتیبانی از آخرین نسخه One UI به روز می‌کند.

چگونه Samsung Good Lock را نصب کنیم؟

اپلیکیشن Good Lock در فروشگاه Google Play در دسترس نیست و باید آن را از فروشگاه گلکسی سامسونگ تهیه کنید، که از قبل روی تمامی دستگاه‌های سامسونگ نصب شده است. برنامه Galaxy Store را اجرا کنید، Good Lock را جستجو کنید و آن را از آنجا نصب کنید. یا از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود برنامه Good Lock برای اندروید

اگر گوشی گلکسی ندارید اما همچنان می‌خواهید از این برنامه استفاده کنید، Fine Lock یک جایگزین عالی برای Good Lock است که در فروشگاه Play موجود بوده و با همان ویژگی‌ها عرضه می‌شود.

نحوه استفاده از سامسونگ Good Lock

پس از دانلود و باز کردن Good Lock، برنامه لیستی از برنامه‌های جداگانه و قابل دانلود مانند Home Up، LockStar، MultiStar و غیره را به شما نشان می‌دهد. هر برنامه قسمت خاصی از نرم‌افزار را مورد هدف قرار می‌دهد و شامل تنظیماتی برای سفارشی کردن آن است.

وقتی دکمه دانلود را روی یک برنامه فشار می‌دهید، برای نصب برنامه آن مجدد به Galaxy Store هدایت می‌شوید که روند را کمی دشوار می‌کند، اما از طرف دیگر، لازم نیست فضای ذخیره سازی خود را برای برنامه‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را ندارید هدر دهید.

برنامه‌هایی را که به نظرتان مفید است نصب کنید، در صورت درخواست مجوزهای لازم را به آن‌ها بدهید و آن‌ها را فعال کنید تا به ویژگی‌های خود دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، Good Lock دارای ۱۵ برنامه جداگانه است، اما ممکن است در آینده با به‌روزرسانی برنامه برای پشتیبانی از نسخه‌های جدید One UI، این تعداد تغییر کند.

۵ برنامه پرکاربرد Good Lock که باید استفاده کنید

برخی از برنامه‌های Good Lock مفیدتر از بقیه هستند، اما برای استفاده حداکثری از برنامه، نیازی به دانلود همه آن‌ها ندارید. در ادامه پنج برنامه ضروری Good Lock که ارزش نصب دارند را معرفی خواهیم کرد.

۱- برنامه Home Up

همانطور که اغلب طرفداران سامسونگ به شما می‌گویند، Home Up اولین ماژول Good Lock است که پس از دریافت برنامه دانلود می‌شود. از بسیاری جهات، این برنامه بهترین گزینه سفارشی سازی پیش فرض برای کاربران گلکسی است. برنامه Home Up شامل پنج گروه مختلف از تنظیمات از جمله صفحه اصلی، پوشه، پشتیبان‌گیری و بازیابی، مدیریت اشتراک‌گذاری و تغییر کار است.

یکی از بهترین ویژگی‌های آن پنهان کردن برچسب برنامه از صفحه اصلی و صفحه برنامه‌ها است تا ظاهری بسیار تمیزتر داشته باشید. همچنین می‌توانید برای پیمایش روان‌تر، طرح‌بندی صفحه اخیر را تغییر دهید. و اگر کمی در مورد رابط کاربری تلفن خود وسواس دارید، می‌توانید پوشه‌های موجود در صفحه اصلی خود را به سبک پاپ‌آپ باز کنید تا اینکه کل صفحه را بگیرید.

۲- برنامه LockStar

همانطور که از نام آن پیداست، LockStar بر سفارشی کردن صفحه قفل شما تمرکز دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت نمادهای سیستم مانند ساعت، ویجت موسیقی و نمادهای اعلان را به صورت دستی تغییر دهید. همچنین با برخی از تصاویر پس زمینه ارائه می‌شود.

این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد میانبرهای پیش فرض را در صفحه قفل (برنامه تلفن و دوربین) با حداکثر شش برنامه انتخابی خود برای راه اندازی سریع جایگزین کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید ظاهر مینیمالیستی‌تری داشته باشید، می‌توانید برخی یا همه نمادهای سیستم را از صفحه قفل پنهان کنید.

۳- برنامه Wonderland

اگر به دنبال این هستید که نمایشگر گوشی خود را زنده‌تر نشان دهید، Wonderland یک انتخاب عالی است که به شما امکان را می‌دهد تا یک تصویر زمینه زنده سفارشی برای صفحه اصلی و صفحه قفل گوشی خود ایجاد کنید. پس از دانلود، برنامه تعدادی از پیش تنظیمات را به شما نشان می‌دهد تا نحوه عملکرد آن‌را بهتر درک کنید. شما می‌توانید آن تنظیمات از پیش تعیین شده را ویرایش کرده و یا یک تصویر زمینه جدید ایجاد کنید.

حتی می‌توانید یک ویدیو را در بالای والپیپر ثابت خود قرار دهید یا آن‌را گسترش داده و کل صفحه را بپوشانید تا یک تصویر زمینه ویدیویی ایجاد کنید. اگر دومی را انتخاب کردید، مطمئن شوید که ویدیو به گونه‌ای باشد که مانع از مشاهده برنامه‌ها و ویجت‌هایتان در صفحه اصلی نشود.

۴- برنامه Theme Park

برنامه Theme Park بزرگترین مشکل ما را با طراحی Material You در اندروید حل می‌کند. هر بار که والپیپر خود را تغییر می‌دهید، گوشی گلکسی شما مجموعه‌ای از پالت‌های رنگی را برای انتخاب به شما نشان می‌دهد. اگرچه این یک ویژگی خوب است، اما به شما این اجازه را نمی‌دهد که یک پالت رنگ ایجاد کنید، یعنی مجبور هستید از بین گزینه‌های ارائه شده انتخاب کنید.

با Theme Park می‌توانید با استفاده از هر رنگی که دوست دارید یک تم سفارشی برای گوشی خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید نحوه اعمال تغییرات خود را در بخش‌های مختلف رابط کاربری، مانند صفحه‌کلید، پانل تنظیمات سریع، پانل صدا و غیره کنترل کنید. همچنین می‌توانید نمادهای برنامه خود را با دانلود بسته‌های نماد شخص ثالث از Play Store یا Galaxy Store تغییر دهید.

۵- برنامه One Hand Operation +

برنامه One Hand Operation + اساسا یک نسخه ارتقا یافته از ژست‌های حرکتی در اندروید است. اگر از دومی استفاده می‌کنید، قطعا باید از این برنامه برای حرکت سریع‌تر در UI سیستم استفاده کنید. با ژست‌های سوایپ، شما به سه عمل بازگشت، رفتن به صفحه اصلی و رفتن به صفحه اخیر محدود می‌شوید.

اما با One Hand Operation + می‌توانید تا شش اکشن روی هر دسته حرکت، یعنی چپ و راست، تنظیم کنید تا در مجموع ۱۲ عمل انجام دهید. کنش‌ها بر اساس جهتی که در آن جهت می‌کشید تنظیم می‌شوند. جالب اینجاست که One Hand Operation + در پلی استور موجود است.

سخن پایانی

با کمال تعجب، علیرغم اینکه برنامه Good Lock بسیار مفید و کاربردی بوده اما روی همه دستگاه‌های گلکسی از پیش نصب نشده است. به غیر از پنج برنامه که در این راهنما به آنها اشاره کردیم، بسیاری از برنامه‌های دیگر نیز وجود دارند که ارزش استفاده کردن را دارند. تا جایی که می‌توانید امتحان کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید! با Good Lock می‌توانید ظاهر گوشی گلکسی خود را با کمترین تلاش تغییر دهید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :