etebarkala snappay
etebarkala snappay

اینستاگرام نوت چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
اینستاگرام نوت چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

اگر از کاربران اینستاگرام هستید، ممکن است متوجه چیز جدیدی در بالای صفحه صندوق ورودی خود شده باشید. در ۱۳ دسامبر، این شرکت رسانه‌های اجتماعی از فعال سازی ویژگی به نام نوت در اینستاگرام خبر داد، ویژگی‌ای که آن‌ها آن را به‌عنوان روشی جدید برای اشتراک‌گذاری افکارتان با دوستان و دیدن آنچه آن‌ها فکر می‌کنند توصیف کردند.

ویژگی اشتراک‌گذاری مشابه سرویس‌های پیام‌رسان قدیمی مانند AIM و MSN Messenger است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مطالبی را در مورد حال و هوای فعلی، وضعیت یا هرچیز دیگری که در ذهن دارند در ۶۰ کاراکتر یا کمتر پست کنند.

اگر شما نیز شاهد یادداشت‌های کوچکی در بالای صفحه چت خود شده‌اید و سوالاتی در مورد نحوه پست کردن نوت‌های خود دارید تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا با ما همراه باشید. ما تمام سوالاتی را که ممکن از در این زمینه برایتان بی‌پاسخ مانده باشد را به شما شرح خواهیم داد.

اینستاگرام نوت چیست؟

اینستاگرام نوت در واقع پست‌ها یا پیام‌هایی هستند که در بالای صندوق ورودی کاربرانی که یکدیگر را فالو دارند ظاهر می‌شوند. کریستین پی، سخنگوی متا (شرکت مادر اینستاگرام) می‌گوید: وقتی یادداشتی را پست می‌کنید، می‌توانید فالوورهایی را که شما را دنبال می‌کنند یا لیست دوستان نزدیک خود را به عنوان مخاطب انتخاب کنید.

این ویژگی به صورت یک حباب فکری بوده که در بالای عکس یا نماد کاربر در صندوق ورودی دیگران ظاهر می‌شود. شما می‌توانید یادداشت خود را به همراه با یادداشت‌هایی که توسط دوستان یا دنبال کنندگان ارسال شده است در این قسمت مشاهده کنید. یادداشت‌های اینستاگرام می‌توانند شامل متن ویا ایموجی باشند و تعداد کاراکترهای آن نباید از ۶۰ کاراکتر بیشتر شود.

یادداشت‌های اینستاگرام کاملا قابلیت شخصی‌سازی دارند، اما نمونه‌هایی به صورت پی‌فرض نیز وجود دارد که درست مانند پیامک‌های پیش‌فرضی است که با گوشی‌های شما ارائه می‌شود. مانند تعطیلات امروز شروع می‌شود، اوقات خوش بگذرد و از این قبیل پیام‌ها.

این نوت‌ها قبل از ناپدید شدن به مدت ۲۴ ساعت در بالای صندوق پستی دوستان یا دنبال کنندگان شما باقی می‌ماند. همچنین می‌توانید یادداشت خود را در هر زمانی به‌روزرسانی، ویرایش و یا حذف کنید. دوستان یا دنبال کنندگان این اجازه را دارند که به یادداشت شما پاسخ دهند، همانطور که شما به یادداشت آن‌ها پاسخ می‌دهید. این پاسخ‌ها به صورت DM در صندوق ورودی پیام‌های شما ظاهر می‌شوند.

نحوه فعال سازی اینستاگرام نوت

آیا نمی‌دانید که ویژگی اشتراک گذاری جدید را کجا پیدا کنید؟ سخنگوی متا می‌گوید که ابتدا این ویژگی جدید به‌دلیل محدودیت‌های نظارتی برای همه کاربران اینستاگرام به استثنای کاربران مستقر در اتحادیه اروپا، بریتانیا و ژاپن در دسترس قرار گرفت. اکنون نیز از اوایل شروع سال میلادی جدید این ویژگی در تمامی کشورها در دسترس است.

چرا نمی‌توانید یادداشت‌های اینستاگرام را ببینید؟

اگر هیچ یادداشتی نمی‌بینید کافیست تا برنامه اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید یا از پلتفرم خارج شده و مجدد وارد اینستاگرام خود شوید. معمولا به‌روزرسانی برنامه، این مشکل را رفع می‌کند. اگر از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برنامه را در گوشی آیفون یا اندرویدی خود به روز کنید.

نحوه استفاده از اینستاگرام نوت

برای استفاده از این ویژگی و یا دیدن یادداشت‌های نوشته شده توسط فالوورها، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • قسمت Inbox DM خود را در اینستاگرام باز کنید.
  • عکس یا نماد نمایه شما باید در بالا سمت چپ همراه با سایر فالوورها یا دوستانی که یادداشتی ارسال کرده اند ظاهر شود.
  • برای ایجاد پیام یا وضعیت خود بر روی “+” کلیک کنید.
  • یادداشتی بنویسید که ۶۰ کاراکتر یا کمتر باشد. یادداشت پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شود.
  • روی یادداشت‌های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان یا دنبال کنندگان کلیک کنید و پاسخی را در قسمت پیام تایپ کنید. پاسخ شما در صندوق ورودی آن‌ها نشان داده می‌شود.

نحوه غیر فعال کردن اینستاگرام نوت

اگر می‌خواهید همه چیز را به همان شکلی که بود نگه دارید و از این ویژگی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این ویژگی را در اینستاگرام خود غیر فعال کنید. در حال حاضر این گزینه را نمی‌توان به طور کامل خاموش کرد اما می‌توانید یادداشت‌ها آن دسته از کاربرانی که تمایلی به دیدن نوت‌هایشان ندارید را غیر فعال کنید. درست مانند میوت کردن کاربرانی که نمی‌خواهید پست‌ها و یا استوری‌هایشان در صفحه شما ظاهر شود.

سخن پایانی

اینستاگرام مانند هر پلتفرم دیگری سعی دارد با هر به‌روزرسانی ویژگی‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کند تا کاربران را همچنان به ماندن و استفاده از آن ترغیب کند. اما این ویژگی تا چه میزان برای کاربران مفید و کاربردی است؟ آیا اضافه کردن این قبیل از ویژگی‌ها می‌تواند در آینده کاربران را همچنان در این پلتفرم باقی نگه دارد؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :