etebarkala snappay
etebarkala snappay

کانال‌های پخش اینستاگرام چیست و چگونه به آنها بپیوندیم؟

4.1
(17)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
کانال‌های پخش اینستاگرام چیست و چگونه به آنها بپیوندیم؟

اخیرا شرکت متا با الگوبرداری از تلگرام ویژگی ساخت کانال در اینستاگرام را معرفی کرده است. مارک زاکربرگ این ویژگی را از طریق کانال پخش خود آغاز کرد، جایی که او قصد دارد به‌روزرسانی‌های مرتبط با متا را با دنبال کنندگانش به اشتراک بگذارد.

در ابتدا کانال‌های اینستاگرام تنها برای کاربران ایالات متحده در دسترس هستند، اما متا قصد دارد این ویژگی را برای سایر کاربران کشورهای مختلف در ماه‌های آتی گسترش دهد. اگر مشتاق هستید تا با این ویژگی اینستاگرام پیش از راه اندازی در ایران آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبار کالا همراه باشید. ما به شما نحوه کار با کانال اینستاگرام را نشان خواهیم داد.

کانال‌های پخش اینستاگرام چیست؟

پیش از اینکه توضیح دهیم کانال‌های پخش اینستاگرام چیست، توجه داشته باشید که در حال حاضر عرضه آن محدود است. علاوه بر این، در حال حاضر می‌توانید از ویژگی کانال‌های پخش فقط در گوشی هوشمند استفاده کنید، زیرا هنوز در وب سایت دسکتاپ در دسترس نیست. با معرفی کانال‌های پخش، متا قصد دارد امکان ارتباط نزدیک‌تر بین کاربران را از طریق کانال‌های پخش اینستاگرامی فراهم سازد.

همانند تلگرام، شما می‌توانید یک کانال در اینستاگرام ایجاد کنید که خودتان ادمین آن بوده و افرادی که به این کانال پیوسته‌اند تنها مشاهده کننده باشند. می‌توانید در کانال خود پیام ارسال کنید و از طریق اشتراک گذاری لینک کانال خود در بخش استوری‌ها، عضو گیری کنید. همچنین می توانید پروفایل خود را به روز کنید و لینک کانال پخش را در بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که کانال پخش فقط برای دنبال کنندگان شما قابل دسترسی است. یعنی اگر کسی بخواهد به کانال شما بپیوندد، ابتدا باید شما را دنبال کند. تنها در این صورت می توانند به کانال پخش شما دسترسی پیدا کنند.

به عنوان یک فالوور، می‌توانید پیام‌ها، به‌روزرسانی‌ها و نظرسنجی‌های سازنده مورد علاقه‌تان را بخوانید، واکنش نشان داده و رای دهید. همانطور که مارک زاکربرگ نشان داده است، کانال‌های پخش بیشتر بر روی انحصار تمرکز خواهند کرد. این بدان معناست که می‌توانید هنگام پیوستن به یک کانال، هنرمندان یا پخش‌کننده‌های مورد علاقه خود را از نزدیک پیگیری کنید.

سازندگان می‌توانند محتوای انحصاری و به‌روزرسانی‌ها را قبل از در دسترس قرار گرفتن، در کانال‌های خود به اشتراک بگذارند. این بدان معناست که می‌توانید به نظرسنجی‌های crowdsource و محتوای انحصاری کانال مانند متن‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، و یادداشت‌های صوتی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

نحوه عضویت در کانال پخش اینستاگرام

برای عضویت در یک کانال پخش اینستاگرامی مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی به کانال پخش سازندگان مورد علاقه خود بپیوندید، مشروط بر اینکه آنها را در بستر رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • اگر کاربر مورد علاقه شما به ویژگی Broadcast Channel دسترسی داشته باشد، یا لینک کانال را در استوری اینستاگرام او پیدا می‌کنید یا در بخش پروفایل او پین می‌شود. همچنین، به عنوان یک دنبال کننده، زمانی که کاربر یک کانال پخش جدید ایجاد می‌کند، یک اعلان دریافت خواهید کرد.
  • هنگامی که روی لینک پیوند کلیک کردید، به بخش پیام‌ها هدایت می‌شوید و از شما خواسته می‌شود Join Broadcast channel شوید. اگر دنبال کننده فعلی نیستید، ابتدا از شما خواسته می‌شود که کاربر را دنبال کنید سپس وارد کانال او شوید.
  • اگر برای اولین بار به یک کانال ملحق می‌شوید، اینستاگرام خلاصه‌ای از این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ادامه و مشاهده پیام‌های پخش شده، روی دکمه I Understand در پایین کلیک کنید. این اعلان تنها یک بار برای شما ظاهر می‌شود و پس از آن هر بار که به یک کانال می‌پیوندید، این پیام پاپ‌آپ را نخواهید دید.
  • هنگامی که به یک کانال پخش ملحق شدید، در یک برگه اختصاصی Channels در کنار پیام‌های دیگر در صندوق ورودی اینستاگرام شما ظاهر می‌شود. همانطور که در بالا ذکر شد، متا به آرامی این ویژگی را عرضه می‌کند و در حال حاضر برای همه در دسترس نیست.

نحوه ساخت کانال پخش اینستاگرام

متا در حال حاضر در حال آزمایش کانال‌های پخش با تعداد معدودی از سازندگان در ایالات متحده است. با این حال، اگر کاربری هستید که مایل به دسترسی به ویژگی کانال‌های پخش و ایجاد یک گروه در اینستاگرام هستید، می‌توانید یک فرم دسترسی اولیه را پر کنید و روی دکمه Request early access کلیک کنید. پس از فعال شدن این ویژگی در حساب کاربری خود، تاییدیه دریافت خواهید کرد.

پس از دسترسی، می‌توانید یک کانال پخش را از صندوق ورودی اینستاگرام خود راه اندازی کنید. پس از ایجاد کانال پخش خود با پر کردن آن با جزئیات مورد نیاز، می‌توانید اولین پیام خود را پخش کنید. همانطور که در بالا گفته شد، با ارسال اولین پیام پخش شده یک اعلان برای فالوورهای شما ارسال می‌شود تا کانال شما را دنبال کنند.

به محض اینکه کانال پخش شما پخش شد، می‌توانید لینک پیوستن به کانال (Join channel) را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارید یا پیوند کانال را به پروفایل خود پین کنید. کاربران پیوند کانال پخش را در زیر توضیحات پروفایل شما مشاهده خواهند کرد.

به عنوان سازنده یک کانال پخش اینستاگرام دو گزینه متفاوت برای ایجاد یک کانال پیش رو خواهید داشت. اگر می‌خواهید کانال خود را برای همه کسانی که شما را دنبال می‌کنند باز نگه دارید، در تنظیمات کانال پخش، مخاطبان کانال را روی همه دنبال‌کنندگان (All Followers) تنظیم کنید. اگر می‌خواهید محتوای انحصاری را در کانال خود به اشتراک بگذارید، اینستاگرام این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد که کانال خود را فقط به مشترکین پولی محدود کنید.

کانال‌های اینستاگرامی که همین الان باید دنبال شوند!

اگر به دنبال بررسی این ویژگی هستید، در ادامه سازندگانی را فهرست کرده‌ایم که زودتر از سایر کاربران به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند. به پروفایل آن‌ها در گوشی هوشمند خود بروید و پیوند کانال پخش را در پروفایل آن‌ها جستجو کنید.

سخن پایانی

اینستاگرام سعی دارد با معرفی کانال‌های پخش، شکاف بین سازندگان و مخاطبانشان را پر کند. با کمک این راهنما، امیدواریم که با کانال‌های Broadcast آشنا و نحوه پیوستن به این کانال‌ها را یاد گرفته باشید. اگرچه این ویژگی در حال حاضر به صورت محدود در دسترس برخی کاربران قرار گرفته اما می‌توانید با پیوستن به این کانال‌ها تا پیش از عرضه عمومی، نحوه کار و مدیریت این کانال‌ها را مشاهده کرده و یاد بگیرید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 17

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :