etebarkala snappay
etebarkala snappay

مهم ترین قابلیت‌های رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مهم ترین قابلیت‌های رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

آخرین به‌روزرسانی One UI 5.1 با سری Galaxy S23 راه‌اندازی شد و اکنون در بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌های جدید گلکسی، از جمله آن‌هایی که در محدوده S، Z و A هستند، در دسترس است. اگر دستگاه شما واجد شرایط دریافت آن است، ممکن است بخواهید ویژگی‌های جدیدی را که به‌روزرسانی ارائه می‌کند و اینکه چگونه تجربه شما را بهبود می‌بخشد، بررسی کنید.

در این مطلب از مجله اعتبارکالا شش ویژگی جدید One UI 5.1 را مورد بررسی قرار داده‌ایم که ارزش امتحان کردن در گوشی گلکسی را دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- ویجت باتری جدید در One UI 5.1

رابط کاربری One UI 5.1 ویجت باتری جدیدی را اضافه می‌کند که میزان باتری فعلی تلفن، ابزارهای پوشیدنی و سایر دستگاه‌های متصل را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی شبیه به ویجت صفحه قفل آیفون است، اما فقط برای صفحه اصلی در دسترس است.

برای دسترسی به ویجت، یک فضای خالی در صفحه اصلی خود را طولانی فشار دهید، روی گزینه Widgets > Battery ضربه بزنید و ویجت وضعیت باتری را انتخاب کنید. می‌توانید نمای حلقه‌ها یا نمای فهرست را انتخاب کنید. ویجت به طور پیش‌فرض چهار دستگاه را نشان می‌دهد، اما می‌توانید تعداد آن را به اندازه هشت دستگاه تغییر دهید.

۲- بهبود Mode ها و Routine ها در One UI 5.1

بخش Mode و Routine یکی از بهترین ویژگی‌های گوشی‌های سامسونگ است و با به‌روزرسانی One UI 5.1 حتی بهتر نیز شده است. این بار شاهد دو پیشرفت عمده در این بخش هستیم.

اول، یک حالت پیش‌تنظیمی جدید برای Theater Mode وجود دارد که با به حداقل رساندن حواس‌پرتی ناشی از اعلان‌ها و نور نمایشگر گوشی‌تان، کمک می‌کند که به‌طور تصادفی در هنگام تماشای فیلم دچار مشکل نشوید. این ویژگی مناسب آن دسته از کاربرانی است که به تماشای فیلم و سریال توسط گوشی هوشمند خود علاقه دارند.

دوم، برخی اقدامات روتین جدید مانند فعال کردن اشتراک‌گذاری سریع برای ارسال فایل‌ها یا تغییر تصویر زمینه گوشی اضافه شده است. این ویژگی را می‌توانید در بخش Connected devices و  Wallpaper پیدا کنید.

۳- در One UI 5.1 از طریق پنل تنظیمات سریع اسکرین شات بگیرید

چند راه برای گرفتن اسکرین شات در سامسونگ وجود دارد و One UI 5.1 راه دیگری را نیز اضافه می‌کند. اکنون می‌توانید مستقیما از پنل تنظیمات سریع یک اسکرین شات بگیرید. برای انجام این کار، پنل تنظیمات سریع را سفارشی کرده و دکمه گرفتن اسکرین شات را به آن اضافه کنید.

پس از افزودن، کافیست روی دکمه ضربه بزنید تا گوشی شما به طور خودکار یک اسکرین شات از نمایشگر خود بگیرد. همچنین می‌توانید دکمه را به مدت طولانی فشار دهید تا تنظیمات اسکرین شات که ممکن است بخواهید تغییر دهید نشان داده شود.

۴- بهبود برنامه گالری در One UI 5.1

رابط کاربری One UI 5.1 چند کار را اضافه می‌کند که می‌توانید در برنامه Samsung Gallery انجام دهید. شاید مهم‌ترین آن‌ها Image Clipper باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا سوژه را از پس زمینه عکس جدا کرده و آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید و در جای دیگری قرار دهید؛ درست مانند کاری که در گوشی‌های آیفون می‌توانید انجام دهید. متاسفانه این ویژگی منحصر به گوشی‌های پرچمدار است.

سامسونگ همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری موجود مانند پاک‌کن اشیا را که اشیای ناخواسته را از عکس شما حذف می‌کند، ابزار بازسازی عکس که عکس‌های شما را بهبود می‌بخشد، و جلوه‌های چهره، که به شما امکان می‌دهد رنگ‌های سلفی، خط فک، چشم‌ها و موارد دیگر را ویرایش کنید، بهبود بخشیده است.

۵- راه اندازی Bixby Text Call در One UI 5.1

مشابه ویژگی Call Screen در تلفن‌های Google Pixel، ویژگی Bixby Text Call در تلفن‌های سامسونگ به دستیار اجازه می‌دهد تماس را از طرف شما دریافت کند و از تماس‌گیرنده بپرسد که چرا تماس می‌گیرد. شما بلافاصله یک پیام متنی از آنچه تماس‌گیرنده می‌گوید دریافت می‌کنید و Bixby پاسخ‌های شما را به مخاطب اعلام می‌کند.

ویژگی Bixby Text Call با One UI 5 معرفی شد اما محدود به زبان کره‌ای بود. اکنون با One UI 5.1، از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی می‌شود. این ویژگی عمدتا برای جلوگیری از تماس‌های تبلیغاتی طراحی شده است، اما می‌توانید زمانی که مثلا در یک جلسه هستید و نمی‌توانید به تلفن پاسخ دهید، از آن استفاده کنید. این ویژگی را می‌توانید در منوی تنظیمات تماس برنامه تلفن پیدا کنید.

۶- یکپارچه سازی Expert RAW در برنامه دوربین

ویژگی Expert RAW در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یک ویژگی دوربین بوده که به عکاسان حرفه‌ای و مشتاق اجازه می‌دهد تا کنترل کامل سخت افزار دوربین دستگاه را در دست داشته باشند. پیش‌تر، Expert RAW یک برنامه جداگانه بود، اما با One UI 5.1، اکنون مستقیما در برنامه دوربین اصلی ادغام می‌شود، بنابراین افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند. این ویژگی در منوی More در برنامه دوربین گوشی سامسونگ شما در دسترس است.

سخن پایانی

رابط کاربری One UI 5.1 یک به‌روزرسانی بسیار جزئی اما بسیار خوب و مفید است، زیرا انیمیشن‌ها و پایداری دستگاه را بهبود می‌بخشد و ویژگی‌هایی را که کاربران سامسونگ به‌طور خاص درخواست کرده‌اند، اضافه می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها مسلما از آیفون کپی شده‌اند، اما الزاما یک کپی زشت نیست! بنابراین توصیه می‌شود از این ویژگی‌ها استفاده گرده تا تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :