etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن های کتابخوان صوتی ایرانی و خارجی

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین اپلیکیشن های کتابخوان صوتی ایرانی و خارجی

مطالعه و کتابخوانی یکی از شیرین‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید و از طرفی مطالعه بر میزان معلومات، افزایش دایره لغاتی که در طول روز و هنگام محاوره با دیگران به کار می‌برید و در نهایت تصمیم گیری درست و رفتار شایسته در زندگی به دلیل استفاده از تجارب نویسندگان، تاثیر بسزایی دارد. اما سبک زندگی پرمشغله امروزی، مدت زمان طولانی که در مسیر محل کار به منزل و بالعکس صرف می‌کنیم سبب شده تا کم‌تر فرصتی برای آنکه یک کتاب را در دست بگیریم و مطالعه کنیم پیش بیاید. اما دنیای تکنولوژی اینبار به کمک دوستداران کتاب آمده و با ارائه اپلیکیشن‌های کتاب صوتی این امکان را برای شما فراهم ساخته تا کتاب مورد نظر خود را در حین تردد و یا انجام امور منزل گوش داده و از آن نهایت استفاده را ببرید.

ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا ۶ مورد از بهترین اپلیکیشن های کتابخوان صوتی ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن سرانه سالانه مطالعه خود را افزایش دهید. اگر دوستدار کتاب هستید اما فرصتی برای خواندن ندارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برنامه فیدیبو اولین و بزرگترین مرجع کتاب الکترونیک و صوتی در ایران

اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو اولین و بزرگترین سامانه دانلود کتاب الکترونیک و دانلود کتاب های صوتی و الکترونیکی فارسی و انگلیسی است. فیدیبو با هزاران عنوان کتاب یکی از بزرگ‌ترین آرشیوهای کتاب الکترونیکی که روز به روز بزرگ‌تر وغنی‌تر می‌شود را در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که تمامی کتاب‌های الکترونیکی و صوتی این برنامه با رعایت قانون جهانی کپی رایت ارائه می‌شود و تاکنون موفق شده تا با عقد قرارداد با صدها ناشر داخلی، کتاب‌های آنان را به صورت الکترونیک و کاملا قانونی برای فروش در اختیار کاربران قرار دهد.

از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به ایجاد کتابخانه شخصی در آن اشاره کرد. شما می‌توانید تمامی کتاب‌هایی را که دانلود می‌کنید به کتابخانه‌ی شخصی خود اضافه اضافه کنید. حتی می‌توانید کتاب‌ها را پیش از خریدن به فهرست کتاب‌های محبوبتان اضافه کنید تا در آینده آن‌ها را جهت خرید به راحتی پیدا کنید. اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو به صورت خودکار کتابخانه‌ی ما را در دسته‌بندی‌هایی مختلفی از جمله در حال مطالعه، کتاب‌های دانلود شده و خوانده شده مرتب می‌کند.

قیمت کتاب الکترونیک در اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو بسیار کمتر از نسخه‌ی چاپی آن است با توجه با بالا رفتن قیمت کاغذ در نتیجه از نظر اقتصادی نیز برای شما مقرون به صرفه تر بوده و می‌توانید کتاب‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن بجز کتاب‌های پولی، امکان دانلود رایگان بسیاری از کتاب‌ها از جمله کتب شعر را نیز فراهم ساخته است.

برنامه طاقچه با ویژگی جذاب طاقچه بی‌نهایت

اپلیکیشن طاقچه یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌‌های کتاب خوان در زمینه کتاب الکترونیکی و صوتی است که علاوه بر کتاب، مجله و روزنامه نیز در آن منتشر می‌شود. اپلیکیشن طاقچه حدود ۵۵,۰۰۰ کتاب را در دسترس کاربران خود قرار داده است و این یعنی بزرگ‌ترین آرشیو کتاب دیجیتالی کشور.

در اپلیکیشن طاقچه مانند فیدیبو نسخه صوتی برخی از کتاب‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است بنابراین اگر وقت کافی برای خواندن کتاب الکترونیکی و فیزیکی ندارید به بخش کتاب های صوتی طاقچه رفته و قسمت‌هایی از کتاب مورد علاقه‌تان را گوش کنید. ویژگی طاقچه بی‌نهایت را می‌توان یکی از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن طاقچه دانست. با خرید این سرویس که در حقیقت همان خرید اشتراک است شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک و در مدت‌زمان مشخص شده به تمامی کتاب‌های الکترونیکی طاقچه دسترسی داشته باشید.

برنامه کتابراه با ویژگی آخر هفته‌های رایگان

شاید اپلیکیشن به اندازه فیدیبو و طاقچه شناخته شده و محبوب نباشد، اما ویژگی‌های مناسب و آخر هفته‌های رایگانش موجب شده تا ما آن‌را به عنوان سومین گزینه بهترین اپلیکیشن‌های کتابخوان صوتی ایرانی و خارجی در نظر بگیریم. از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن کتابراه رابط کاربری مناسبی آن است؛ هرچند که رابط کاربری آن به اندازه اپلیکیشن طاقچه متنوع و ساده نیست؛ اما کاربران می‌توانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. از سویی باید بگوییم که قوی‌ترین پشتیبانی در بین اپلیکیشن‌های کتابخوان متعلق به کتاب راه است زیرا سازندگان این اپلیکیشن به رضایت کاربر اهمیت بسیاری می‌دهند.

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، آرشیو کم کتاب‌های اپلیکیشن کتابراه نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها سبب شده تا افراد کمتری به سراغ آن بروند اما دلایلی همچون کتاب‌های خوبی که در فهرست کتاب‌های رایگانش قرار دارد و یا اینکه هر هفته به عنوان هدیه کتاب رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، از جمله مواردی است که این اپلیکیشن را نسبت به سایر اپلیکیشن‌های برتری می‌بخشد. در مجموع توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید کتاب‌هایی با قیمت مناسب خریداری کنید و یا خواندن کتاب رایگان را در آخر هفته‌ها از دست ندهید، حتماً این کتاب خواندن آنلاین را نصب کنید.

برنامه Audible بزرگ‌ترین کتاب خانه‌ی صوتی جهان

ممکن است تمایل داشته باشید به کتاب‌های انگلیسی گوش دهید تا علاوه‌بر دسترسی به نسخه بدون ممیزی کتاب، بخش شنیداری زبان خود را نیز بهبود ببخشید. همانطور که ثابت شده، شنیدن مداوم اخبار و متون انگلیسی، به افزایش مهارت یادگیری این زبان کمک شایان توجهی می‌کند.

اپلیکیشن Audible دارای گنچینه‌ی عظیم کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها و داستان‌های صوتی بوده و در واقع دارای یک کتابخانه عظیم بیش از 180K است! اگرچه بارگیری این برنامه رایگان است، اما شما با یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه شروع خواهید کرد و سپس می‌توانید اشتراک مورد نظر خود و یا عناوین جداگانه را خریداری کنید. این کتاب خوان صوتی پرفروش‌ترین کتاب‌های معاصر، داستانی و غیر داستانی و راویان مشهور برنده جایزه را برای شما ارائه می‌دهد و ویژگی‌های پخش با پشتیبانی چند وظیفه‌ای ، سرعت متغیر، پیمایش فصل و موارد دیگر از ویژگی های بسیار خوب آن است.

برنامه Oodles با ویژگی های متوسط اما رایگان

اگر دنبال کتاب‌های صوتی رایگان می‌گردید و عنوان خاصی مد نظرتان نیست، این اپلیکیشن، گزینه‌ی خوبی است. بیش از ۵۰ هزار کتاب الکترونیکی و ۱۵ هزار کتاب صوتی، در Oodles جمع شده‌اند. البته این کتاب‌ها، شامل آثار تازه از زیر چاپ درآمده نمی‌شوند. اما قطعا می‌توان کتاب‌هایی از جین آستن، مارک تواین و ویکتور هوگو در میان آن‌ها پیدا کرد. در واقع می‌توان گفت کتاب‌هایی در این مجموعه یافت می‌شوند که بتوان نسخه‌ی چاپی آن‌ها را در کتابخانه‌های محلی سطح شهر پیدا کرد.

سخن پایانی

مطمئنن باها سرانه مطالعه رو به صفر ایران را دیده‌اید و مطمئنن بارها از این بابت تاسف خورده‌اید. اما با تاسف کاری از پیش نخواهید برد. با نصب برنامه‌های کتاب خوان صوتی می‌توانید سالانه تعداد زیادی کتاب مطالعه کرده و علاوه بر بالابردن سرانه مطالعه، بر میزان دانش و اطلاعات خود افزوده و فراموش نکنید هر شخص به تنهایی می‌توانید نقش بسزایی در بهبود روند مطالعه کشور داشته باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :