etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین برنامه‌های عکاسی ۳۶۰ درجه برای iOS و اندروید

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین برنامه‌های عکاسی ۳۶۰ درجه برای iOS و اندروید

گوشی‌های هوشمند امروزی توانسته‌اند از اکثر ما، عکاسان آماتور بسازند. اما با فراگیر شدن عکاسی با گوشی‌های هوشمند، نسخه جذاب‌تری از عکاسی فوری، پانورامای کروی ۳۶۰ درجه مد شد. یک عکس ۳۶۰ درجه به شما این امکان را می‌دهد که یک صحنه را از هر جهتی از یک منظر مشاهده کنید و برنامه‌های گوشی هوشمند ثبت چنین تصاویری را بسیار آسان می‌کنند، زیرا لازم نیست کاری بکنید جز استفاده از یک برنامه تخصصی و حرکت دادن تلفن هوشمند خود به اطراف برای عکاسی.

قبل از گوشی‌های هوشمند مدرن، تنها راهی که می‌توانستید یک پانورامای کروی واقعی بگیرید، استفاده از یک دوربین ویژه طراحی‌شده برای این کار و استفاده از نرم‌افزار ویژه برای اتصال چندین عکس به یکدیگر بود. هنوز هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما برنامه‌های عکس امروزی نه‌تنها عکاسی از تصاویر، ویدیوها و پانوس‌های ۳۶۰ درجه، بلکه به اشتراک‌گذاری فوری آن‌ها را به صورت خصوصی یا از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام یا یوتیوب امکان‌پذیر می‌کنند. در این مطلب از مجله اعتبارکالا برخی از بهترین برنامه‌های عکاسی ۳۶۰ درجه را برای دستگاه‌های iOS و اندرویدی فهرست شده‌اند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه Google Street View

هنگامی که در میانه ناکجاآباد یا شاید جایی باشکوه هستید و باید به دنیا نشان دهید که مکانی که در آن قرار دارید چگونه به نظر می‌رسد، برنامه رایگان Google Street View، با دوربین ۳۶۰ درجه داخلی خود، بهترین ابزاری است که می‌تواند به بهترین شکل به شما کمک کند. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر ۳۶۰ درجه را که سایر عکاسان در سراسر جهان ثبت کرده‌اند ببینید، اما بهترین بخش این است که می‌توانید تصاویر کروی خود را برای به اشتراک گذاشتن در Google Maps ثبت کنید.

با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود عکس‌های ۳۶۰ درجه گرفته، سپس آن‌ها را در موقعیت مکانی خود قرار دهید و با برنامه Street View اتصالات را روی نقشه اضافه کنید. فقط دوربین را انتخاب کنید تا رابط، شما را از طریق مجموعه عکس‌های توصیه شده برای ایجاد پانو راهنمایی کند. سپس، با استفاده از GPS داخلی برنامه، می‌توانید مکان دقیق خود را مشخص کنید. باید تصاویر ثبت شده را با Wi-Fi آپلود کنید، بنابراین اگر در مکانی هستید که اتصال به اینترنت ندارید یا در خانه نیستید، تصاویر شما خصوصی می‌مانند تا زمانی که بتوانید آن‌ها را آپلود کنید.

لینک دانلود برای اندروی

لینک دانلود برای iOS

برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه 360 Pro

با برنامه 360 Pro می‌توانید فیلمبرداری ۳۶۰ درجه و عکسبرداری ۳۶۰ درجه با تبلت یا گوشی هوشمند خود داشته باشید. این برنامه از فرمت VR پشتیبانی می‌کند و با تمام دستگاه‌های VR سازگار است. همچنین می‌توانید جریان‌های ویدیویی زنده را از دوربین خود مشاهده کنید، فیلم‌های ۳۶۰ درجه ضبط کنید، عکس‌های ۳۶۰ درجه بگیرید، فیلم‌ها یا تصاویر را در دستگاه هوشمند خود دانلود کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لینک دانلود برای iOS

برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه Vizo360

برنامه Vizo360 به شما این امکان را می‌دهد تا با کمک انواع فیلترها عکس‌ها و سلفی‌های ۳۶۰ درجه مدرن بگیرید. با رابط کاربری آسان آن، می‌توانید سبک پانوراما یا رایگان را برای گرفتن تصویر خود انتخاب کنید و سپس نتایج را در فیس‌بوک، پینترست، اینستاگرام و یوتیوب به اشتراک بگذارید.

لینک دانلود برای اندورید

لینک دانلود برای iOS

برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه Panorama 360

برنامه Panorama 360 در گوشی هوشمند آیفون یا اندروید به شما این امکان را می‌دهد تا از منظره اطراف خود عکس بگیرید. این برنامه به سرعت عکس‌ها را به یکدیگر متصل کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا یک تصویر با کیفیت ۳۶۰ درجه ثبت کنید. این برنامه همچنین از عکس‌های Google Street View و پانوس آیفون پشتیبانی می‌کند و شامل برچسب‌گذاری جغرافیایی خودکار است.

پس از بررسی عکس خود، می‌توانید عکس‌ها را برای اشتراک‌گذاری با دوستان و خانواده آپلود کنید یا آن‌ها را در وب‌سایت یا وبلاگ خود جاسازی کنید. همچنین می‌توانید مستقیما تصاویر را در فیس بوک، توییتر و تامبلر آپلود کنید. این برنامه همچنین شما را با سایر کاربران برای به اشتراک گذاری مجموعه‌های آن‌ها متصل می‌کند و می‌توانید پانوها را از طریق یک نمایشگر سه بعدی یا به صورت تصاویر مسطح مشاهده کنید. خرید درون برنامه‌ای ۳ دلاری به شما یک گزینه HD برای تصاویر پانوراما با وضوح بالا می‌دهد، البته نسخه‌های جدیدتر وضوح پانو رایگان را افزایش داده‌اند. در حالی که این برنامه به اندازه برخی دیگر از رتبه‌بندی بالایی برخوردار نیست، هنوز در دسترس است و مرتبا به‌روزرسانی می‌شود.

لینک دانلود برای اندروید

لینک دانلود برای iOS

برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه Photaf Panorama


برنامه Photoaf، تنها از گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از حسگر جهت‌گیری دوربین خود به راحتی عکس‌های پانورامای ۳۶۰ بدون خط فاصله ثبت کنید تا زاویه دقیق هر عکس را تشخیص دهید. این برنامه شامل ایجاد پانوراما، اتصال خودکار تصویر و اشتراک گذاری در فیس بوک است. کافی است برنامه را اجرا کنید و با استفاده از قطب نما یا نمایشگر گوشی تصاویر را ثبت و ضبط کنید. نسخه Pro  برنامه ۴ دلار قیمت دارد و به شما این امکان را می‌‎دهد تصاویر را در وب‌سایت شرکت آپلود کنید و آن‌ها را از رایانه خود مشاهده کنید. همچنین تصاویر پس‌زمینه‌های HD زنده ایجاد کرده و بدون آگهی است.

لینک دانلود برای اندروید

برنامه عکاسی ۳۶۰ درجه Cardboard Camera

با دوربین Cardboard رایگان Google، می‌توانید عکس‌های واقعیت مجازی سه بعدی را که برای مشاهده در برنامه همراه Google و هدست‌های سازگار طراحی شده‌اند، بگیرید. استفاده از آن بسیار آسان است؛ فقط برنامه را باز کنید و در پایین سمت راست روی Take Picture ضربه بزنید و سپس روی Record ضربه بزنید. در حالی که دست‌های خود را دراز کرده اید، دستگاه را در حالت عمودی نگه دارید و به آرامی در یک دایره به سمت چپ یا راست حرکت کنید.

هنگامی که یک چرخش کامل ۳۶۰ درجه انجام دهید، دوربین به طور خودکار ضبط را متوقف می‌کند. سپس، روی Done ضربه بزنید. این عکس‌ها فاصله و پرسپکتیو شی دقیق‌تری را ارائه می‌دهند، به طوری که اشیا نزدیک واقعا نزدیک به نظر می‌رسند و اجسام دورتر فاصله واقعی و متناسبی را حفظ می‌کنند. برای تجربه خروجی VR برنامه، تلفن خود را در نمایشگر Google Cardboard قرار دهید.

استفاده از این برنامه نسبت به دوران اوج خود در سال ۲۰۱۶ بسیار کاهش یافته است و از بهترین انتخاب‌های معمولی ما رتبه بندی کمتری دارد. ما آن را به‌خاطر ارزش تاریخی‌اش به‌عنوان برنامه واقعیت مجازی اصلی که برای کار با نمایشگر اصلی Google Cardboard طراحی شده است، در این مطلب گنجانده‌ایم.

لینک دانلود برای اندروید

لینک دانلود برای iOS

آیا تصاویر ۳۶۰ درجه مانند عکس‌های پانوراما هستند؟

با پانورامای استاندارد، هنگام چرخش حول محور خود عکس می‌گیرید، اما قسمت‌های بالا و پایین منظره را شامل نمی‌شوند. وقتی یک تصویر کروی ۳۶۰ درجه می‌گیرید، تمام نقاط اطراف خود را در همه جهات، سمت بالا و پایین، ثبت می‌کنید.

گاهی اوقات تصاویر ۳۶۰ درجه به عنوان 3D یا VR شناخته می‌شوند، اگرچه با 3D، دوربین اطلاعات عمق را نیز می‌گیرد، که برای ایجاد مدل‌های سه بعدی استفاده می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که در محیط‌ها حرکت کنید. این تصاویر ۳۶۰ درجه همچنین به عنوان پانوراما مشاهده می‌شوند که در آن شما به سادگی گوشی را در اطراف خود می‌چرخانید یا انگشت خود را روی صفحه لمسی برای مشاهده یک صحنه شبه همه جانبه حرکت می‌دهید.

سخن پایانی

عکاسی ۳۶۰ درجه با کمک گوشی‌های هوشمند می‌تواند یک تجربه جالب برای هر عکاس از آماتور گرفته تا حرفه‌ای باشد. امروزه ثبت چنین تصاویری دیگر مانند گذشته سخت نیز و نیازی به ادیت ندارد. به کمک برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی شده می‌توانید توسط گوشی آیفون یا اندرویدی خود یک تصویر ۳۶۰ درجه ثبت کرده و آن را در انواع پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :