etebarkala snappay
etebarkala snappay

نحوه تغییر سایز عکس در اندروید بدون کاهش کیفیت

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
نحوه تغییر سایز عکس در اندروید بدون کاهش کیفیت

یک تصویر از تعداد بیشماری پیکسل با سه رنگ اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است. بنابراین، معمولا تغییر اندازه عکس برای کاربردهای خاص ضروری است. اما معمولا با تغییر اندازه عکس از کیفیت آن کاسته می‌شود و دیگر برای چاپ یا به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب نیست.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود از بهترین راه حل‌های موجود برای تغییر اندازه عکس در گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید زیرا این کار می‌تواند تعداد پیکسل‌های یک عکس را بدون تاثیر بر کیفیت آن کاهش دهد. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما قصد داریم در مورد برخی از این برنامه‌ها و یک تغییر اندازه تصویر آنلاین همه کاره صحبت کنیم. شما می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کرده تا اندازه تصاویر را در گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید و داده‌ها را در حین اشتراک گذاری در پورتال‌های آنلاین ذخیره کنید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

قسمت ۱- نحوه تغییر اندازه تصویر در اندروید و حفظ نسبت ابعاد

نرم‌افزار آنلاین Wondershare Online UniConverter به شما کمک می‌کند تا کارهای ویرایشی مختلفی را روی فایل‌های ویدئویی، صوتی، تصویری و PDF بدون دانلود نرم افزار حجیم در دستگاه خود انجام دهید. این نرم‌افزار آنلاین مبتنی بر وب از پردازش دسته‌ای پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا اندازه و حجم تصاویر را در گوشی اندرویدی خود به راحتی تغییر دهید. شما می‌توانید اندازه تصاویر JPG، PNG، BMP و GIF را بدون کاهش و از دست دادن کیفیت، تغییر دهید.

قسمت ۲- معرفی ۶ برنامه برای تغییر اندازه عکس‌ها در اندروید بدون از دست دادن کیفیت

برنامه‌های متعددی برای تغییر سایز عکس برای گوشی‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل پلی موجود است که در ادامه از میان این برنامه‌ها ۶ برنامه برتر را معرفی خواهیم کرد.

۱- برنامه Image Size App

اپلیکیشن اندرویدی Image Size App یک برنامه بسیار خارق العاده است که به تغییر اندازه تصویر با توجه به انتخاب کاربر کمک می‌کند. همچنین می‌توانید مقادیر خاصی مانند سانتی‌متر، اینچ، پیکسل و میلی‌متر را برای تبدیل حرفه‌ای‌تر تعیین کنید. برنامه Image Size یک برنامه بسیار کاربردی بوده که به تغییر سایز تصاویر در گوشی‌های اندرویدی کمک می‌کند. پس از تغییر اندازه می‌توانید به راحتی تصویر را ذخیره، کپی و چاپ کنید و یا فایل‌ها را پس از پردازش به اشتراک بگذارید.

۲- برنامه Photo Compress 2.0

برنامه Photo compress 2.0  به فشرده‌سازی تصویر در نسبت‌های کم، متوسط ​​و زیاد، بدون اینکه بر کیفیت تصویر تاثیر بگذارد کمک می‌کند. همچنین می‌توانید عکس اصلی را با عکس فشرده مقایسه کنید تا از فشرده سازی تصویر با کیفیت اصلی آن اطمینان حاصل کنید.

۳- برنامه Photo and picture resizer

برنامه اندرویدی Photo and Picture Resizer یک برنامه ساده بوده که به تبدیل سریع اندازه یک تصویر کمک می‌کند. همچنین می‌‎توانید تصویر نهایی را در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و غیره به اشتراک بگذارید. این برنامه از ابزارهای مدرن تغییر اندازه استفاده می‌کند که به حفظ نسبت تصویر و در عین حال حفظ کیفیت تصویر کمک می‌کند.

۴- برنامه Resize me

برنامه Resize me کمک می‌کند که تنها با یک کلیک اندازه تصاویر را تغییر دهید. همچنین می‌توانید اندازه عکس را به عنوان تصویر زمینه گوشی اندرویدی خود تنظیم کنید. این برنامه امکان برش و چرخش تصویر را بدون افزودن واترمارک در انتهای تصویر فراهم می‌کند.

۵- برنامه Pixlr Express

برنامه Pixlr Express به غیر از تغییر اندازه تصاویر ثبت شده با گوشی اندرویدی، بیش از ۶۰۰ ویژگی ویرایش ویژه را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این برنامه به روشن‌تر کردن تصویر، افزودن برخی ویژگی‌های کنتراست و از بین بردن قرمزی چشم کمک می‌کند.

۶- برنامه Reduce photo size

برنامه Reduce photo size به فشرده سازی و نیز برش تصویر در قسمت‌های مورد نظر کمک می‌کند. با این حال، نتایج نهایی را نمی‌توان در گالری گوشی ذخیره کرد و باید بلافاصله پس از ویرایش در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

بخش ۳- نکاتی برای تغییر اندازه بیت مپ اندروید به اندازه خاص

گوشی‌های اندرویدی دارای یک کلاس بیت مپ هستند که به ذخیره‌سازی تصویر کمک می‌کند. تصاویر Bitmap به تصاویری می‌گویند که به صورت پیکسل پیکسل ذخیره می‌شوند یعنی هر عکس به تعدادی قسمت کوچک به نام پیکسل تقسیم می‌شود و اطلاعات هر پیکسل ذخیره می‌شود. حفظ نسبت تصویر عالی هنگام تغییر اندازه بیت مپ در اندروید بسیار مهم است. در تغییر اندازه موفقیت آمیز تصویر بیت مپ، هم کیفیت و هم نسبت ابعاد مانند فایل اصلی حفظ می‌شود. در ادامه به مراحلی که باید هنگام تغییر اندازه تصاویر بیت مپ در اندروید به خاطر بسپارید نگاهی خواهیم انداخت.

  • ابتدا، باید اندازه را برای تغییر اندازه یک بیت مپ انتخاب کنید.
  • سپس باید با استفاده از گزینه BitmapFactory.decodeFile(file, option) تصویر را بارگذاری کنید.
  • اکنون، می‌توانید به راحتی با استفاده از Bitmap.createScaledBitmap، اندازه کلاس بیت مپ را در ابعاد کامل تغییر دهید.

همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Bitmap.createBitmap، Bitmap تصویر را مقیاس بندی کنید. در ادامه خواهید دید که کیفیت و نسبت ابعاد بیت مپ پس از تغییر اندازه همچنان با کیفیت باقی خواهد ماند.

سخن پایانی

برنامه‌های کاربردی و ابزار آنلاین ذکر شده در بالا می‌توانند به شما کمک کنند تا با موفقیت اندازه تصاویر ثبت شده توسط گوشی‌های اندرویدی را بدون هیچ گونه کاهش کیفیت تغییر دهید. پس از اتمام پردازش، این برنامه‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که فایل‌ها را مستقیما در گوشی ذخیره کرده و یا آن را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارند. این برنامه‌ها برای تغییر اندازه تصاویر به ابعاد از پیش تعیین شده مانند اندازه مهر، اندازه پاسپورت و بسیاری موارد دیگر مفید هستند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :