etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه یک آهنگ را بدون دانستن متن شعر پیدا کنیم؟

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه یک آهنگ را بدون دانستن متن شعر پیدا کنیم؟

ساده ترین راه برای یافتن آهنگ این است که متن آن را به خاطر بسپارید و آن را در گوگل جستجو کنید، برای کسانی که نمی توانند شعر را به خاطر بسپارند، به خصوص اگر آهنگی به زبان خارجی باشد، برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در این مطلب معرفی شده‌اند ممکن است به شما در شناسایی آن‌ها کمک کنند. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ۶ مورد از بهترین سرویس‌های تشخیص موسیقی را معرفی کرده‌ایم که می‌تواند به شما در پیدا کردن آهنگی که در جستجوی آن بوده‌اید کمک کند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید

۱ – برنامه‌ Shazam؛ بهترین برنامه موزیک یاب

برنامه Shazam بهترین برنامه‌ای است که می‌تواند در یافتن موزیک مورد نظر شما کمک کرده و به سرعت پاسخ دهد. کافیست گوشی هوشمند خود را به سمت منبع پخش موسیقی بگیرید تا آهنگ را توسط این برنامه شناسایی کنید. همچنین می‌توانید آن را فورا خریداری کنید یا آهنگ را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. برنامه Shazam همچنین به لطف ویژگی تشخیص بصری که دارد، به شما کمک می‌کند روی نماد دوربین روی پوسترها، مجلات یا کتاب‌های Shazam ضربه بزنید. هر جایی که لوگوی دوربین Shazam را ببینید این ویژگی کار خواهد کرد. اکنون می‌توانید موسیقی را با تلفن همراه خود پیدا کنید، shazam روی گوشی‌های هوشمند iOS iPhone و Google Android کار می‌کند.

۲ – برنامه Musixmatch؛ بزرگترین کاتالوگ اشعار جهان

برنامه Musixmatch بزرگترین کاتالوگ اشعار جهان است که متن آهنگ‌های همگام سازی شده با ترجمه‌های چندزبانه را برای همه موسیقی‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید اشعار هر آهنگی که در اطراف شما پخش می‌شود را با یک ضربه شناسایی و دریافت کنید.

۳ – برنامه TuneFind؛ لیستی کامل از تمامی موسیقی‌های موجود

آیا تا به حال شده که یک آهنگ جدید را در برنامه تلویزیونی شنیده باشید و بخواهید نام آهنگ را دانسته تا آن را دانلود کنید؟ برنامه شگفت انگیز TuneFind به سرعت به شما کمک می‌کند تا موزیک مورد نظر خود را پیدا کنید. این برنامه به سرعت موسیقی در حال پخش را جستجو کرده و نسخه اصلی آن را برای شما پیدا می‌کند تا بتوانید آن‌را خریداری، دانلود و گوش دهید.

۴ – برنامه SoundHound؛ آرشیوی کامل از موسیقی و خالقان اثر

برنامه SoundHound یک برنامه جستجو و کشف موسیقی است که هرآنچه را که در محیط اطراف شما پخش می‌شود جستجو کرده تا اثر اصلی را پیدا کند. کافیست روی دکمه نارنجی ضربه بزنید تا فورا آهنگ‌ها را شناسایی کنید، متن ترانه‌ها را ببینید، موزیک را به اشتراک بگذارید، آن‌را پخش کنید و به سادگی درباره هنرمندانی که می‌شناسید و یا به تازگی با آن‌ها آشنا شده‌اید، بیشتر کاوش کنید. همچنین می‌توانید با آواز خواندن یا زمزمه کردن بخشی از ترانه در SoundHound موزیک مورد نظر خود را جستجو کنید، و آن‌را به تنها اپلیکیشنی در جهان تبدیل کنید که می‌تواند از طریق این جستجوی آواز یا زمزمه از طریق صدای خودتان، نتایجی دقیق و سریعی بدهد.

۵ – برنامه MusicID؛ یک برنامه کاملا رایگان

برنامه MusicID را روی موسیقی در حال پخش نگه دارید تا در عرض چند ثانیه نام آهنگ را به شما بگوید. این برنامه سریع‌ترین راه برای شناسایی هر آهنگی است که در رادیو، سینما، باشگاه، خواربارفروشی یا هر کجای دیگر می‌شنوید و قصد دارید کل موزیک را گوش دهید. به کمک این برنامه، از گوشی هوشمند خود برای شناسایی موزیک‌هایی که می‌شنوید، جستجوی اشعار، دانلود آهنگ‌ها، خواندن بیوگرافی هنرمندان، دانلودها و موارد دیگر استفاده کنید.

برنامه MusicID می‌تواند بیش از ۲۸ میلیون آهنگ را با آهنگ‌های جدیدی که روزانه اضافه می‌شود شناسایی کند. همچنین می‌توانید آهنگ‌ها را بر اساس نام هنرمند، عنوان آهنگ یا عبارت شعر جستجو کنید.

۶ – برنامه AudioTag؛ آپلود کلیپ صوتی کوتاه

برنامه AudioTag یک سرویس تشخیص موسیقی رایگان است. به کمک این سرویس می‌توانید تقریبا هر قطعه موسیقی ناشناخته‌ای را به سرعت و به راحتی شناسایی کنید. استفاده از AudioTag بسیار ساده است. شما یک قطعه صوتی کوتاه حتی ۱۵ ثانیه‌ای و یا یک آهنگ کامل را آپلود می‌کنید، ربات آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و اطلاعاتی در مورد عنوان آهنگ، نام هنرمند، عنوان آلبوم و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. قطعه صوتی شما می‌تواند در هر فرمت فایل و با هر کیفیتی باشد؛ می‌تواند یک فایل MP3 باشد که از اینترنت دانلود شده یا یک ضبط کوتاه از یک کلیپ باشد که با ضبط صوت خانگی و با کیفیت پایین ضبط شده است.

سخن پایانی

پیدا کردن موزیکی که برای لحظه‌ای در کافی شاپ یا تاکسی می‌شنویم، می‌تواند جالب باشد. از آنجایی که معمولا نام این آهنگ‌‌ها و یا ترانه آن‌را نمی‌دانیم، به نظر می‌رسد پیدا کردن آن غیر ممکن باشد. برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی کرده‌ایم می‌تواند به شما در پیدا کردن آهنگ‌هایی که شعر یا خواننده آن را نمی‌شناسید کمک کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :