etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوگل مپ با اپل مپ و ویز؛ کدام بهتر است؟

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوگل مپ با اپل مپ و ویز؛ کدام بهتر است؟

استفاده از نقشه برای رفت و آمد دیگر کاری نیست که ما فقط برای تعطیلات انجام دهیم. از آنجایی که برنامه‌های نقشه به راحتی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS در دسترس قرار دارند و استفاده از آن‌ها کاری بسیار ساده است، اغلب ما روزانه از این برنامه‌ها جهت بررسی مسیر کم ترافیک‌تر، نزدیکتر و راحت‌تر استفاده می‌کنیم تا بهترین مسیر را پیدا کنیم تا صبح‌ها هنگام رفتن به محل کار، دانشگاه یا بردن فرزندانمان به مدرسه زمان درستی را برای حرکت انتخاب کنیم. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، آیا برنامه ناوبری وجود دارد که بهترین باشد؟ برنامه‌های گوگل مپ، اپل مپ و ویز؛ سه برنامه مسیریاب محبوب بین کاربران هر دو پلتفرم اندروید و iOS است. اما کدام یک بهتر است؟ ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا این سه برنامه را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک بهتر از دیگری است. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

برنامه مسیریابی گوگل مپ (Google Maps)

در سال‌های ابتدایی استفاده از گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های وابسته به آن، گوگل مپ تنها گزینه برای مسیریابی بود و البته به خوبی سال‌های اخیر تمامی مسیرها را در کشورها و شهرهای مختلف پوشش نمی‌داد. این برنامه در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و از همان ابتدا بسیار قابل اعتماد و استفاده از آن آسان بوده است.

برای اکثر افرادی که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، Google Maps برنامه ناوبری مورد استفاده همیشگی است زیرا مستقیما در سیستم‌عامل اندروید تعبیه شده و همانطور که گفته شد، می‌توانید نقشه‌های گوگل را روی دستگاه‌های iOS نیز دانلود کنید. با تمام راه‌هایی که Google Maps هنگام سفر محلی یا تعطیلات به شما کمک می‌کند، اغلب برنامه نقشه انتخابی برای کاربران آیفون نیز هست.

دانلود رایگان گوگل مپ برای Android | iOS

برنامه مسیریابی اپل مپ (Apple Maps)

راه اندازی اولیه برنامه اپل مپ در سال ۲۰۱۲ به راحتی یکی از بزرگترین اشتباهات اپل بود که توسط فوربس به عنوان فاجعه فنی شماره یک سال لقب گرفت! اما آیا برنامه از سال ۲۰۱۲ تا به امروز بهبود یافته است؟ باید پاسخ دهیم البته، و برنامه اپل مپ اکنون به یکی از مسیریاب‌ها مورد پسند در بین کاربران تبدیل شده است. اما آیا Apple Maps به خوبی Google Maps، Waze یا بسیاری از برنامه‌های ناوبری دیگر است؟ احتمالا خیر!

اپل مپ در حال حاضر دارای رتبه زیر سه ستاره در فروشگاه اپل است. برای یک برنامه اختصاصی که در همه آیفون‌ها تعبیه شده است، این امتیاز متاسفانه امتیاز پایینی است. از چند سال پیش، ویژگی‌های گزارش‌دهی Waze مانند به Apple Maps اضافه شد، اما وقتی Waze برای دانلود در دستگاه‌های iOS نیز در دسترس است، چرا باید به سراغ اپل مپ رفت؟ منطقی‌تر این است که اپل مپ را کنار گذاشته و از برنامه Waze استفاده کنید. متاسفانه اپل مپ در این مقایسه به طور کامل مردود می‌شود.

دانلود رایگان اپل مپ برای iOS 

برنامه مسیریابی Waze

Waze ممکن است یک برنامه ناوبری داخلی مانند Google Maps یا Apple Maps نباشد، اما هنوز هم یکی از بهترین برنامه‌های مسیریابی برای دستگاه‌های اندرویدی و همچنین آیفون است. ویز یکی از اولین برنامه‌های ناوبری بود که جامعه‌ای از کاربران را ایجاد کرد که همگی به اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم و دقیق با سایر رانندگان در جاده اختصاص داشتند.

چه از Waze برای برنامه ریزی سفر استفاده کنید و یا در رفت و آمد روزانه، این برنامه برای مشاهده شرایط رانندگی در زمان واقعی بسیار مفید است. می‌توانید ببینید که کاربران دیگر چه زمانی تله سرعت، تصادف، شرایط آب و هوایی منفی یا هر مشکل دیگری را در جاده تشخیص داده‌اند. یا در صورت تشخیص خطر جاده می‌توانید اولین فردی باشید که چیزی را گزارش می‌دهد.

دانلود رایگان Waze برای Android | iOS

سخن پایانی

بجز اپل مپ، برنامه‌های مسیریابی گوگل مپ و Waze هر دو از بهترین برنامه‌های مسیریابی هستند. با این حال برای کاربران ایرانی توصیه ما استفاده از یک برنامه بومی مانند نشان است. این برنامه تمامی قابلیت‌های Waze را ارائه می‌دهد و با یک بخش مسیریابی جهت پیاده روی به شما کمک می‌کند هنگام سفر به یک شهر تاریخی، بتوانید در بافت تاریخی پیاده روی کنید بدون آنکه مشکلی پیدا کنید. از طرفی این برنامه با مسیرهای داخل کشور بهتر از برنامه‌هایی مانند گوگل مپ و ویز، کار می‌کند. بنابراین اگر قصد استفاده راحت از یک برنامه با ویژگی‌های کاربردی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نشان را امتحان کنید.

دانلود رایگان نشان برای Android | iOS

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سایمان مبینی گفت:

ایر پادم گم شده

محمد علی گلگونی گفت:

سلام چه شرایطی داره اگه بنده بخواهم یک گوشی موبایل به صورت اقساط بردارم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فروشگاه اعتبارکالا فروش اقساط نداشته و فروش نقدی است