etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین اپلیکیشن‌ های مدیریت مالی شخصی

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین اپلیکیشن‌ های مدیریت مالی شخصی

نرم‌افزارها و برنامه‌های مالی شخصی می‌توانند به شما کمک کنند تا بر اصول اولیه تسلط داشته باشید، در مدیریت درآمد خود کارآمدتر شوید و حتی به شما در کشف راه‌هایی برای رسیدن به اهداف بلندمدت مالی خود کمک کنید. انتخاب بهترین نرم‌افزار مالی شخصی به نیازهای مالی فعلی شما بستگی دارد. برخی از نرم‌افزارهای مالی شخصی می‌توانند به شما در تسلط بر بودجه بندی و ردیابی هزینه‌ها کمک کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند به مدیریت سبد سرمایه گذاری کمک کنند. البته، بودجه شما برای خرید یک نرم‌افزار مالی شخصی نیز مهم است.

در این مطلب سعی کرده‌ایم بهترین نرم‌افزارهای مالی شخصی که شامل گزینه‌های رایگان و پولی متناسب با اهداف مالی مختلف است را برای شما فهرست کنیم. پس با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱- اپلیکیشن Quicken؛ بهترین حالت کلی

اپلیکیشن Quicken یک نرم افزار با امکانات کامل است که رویکردی جامع به مدیریت مالی با هزینه نسبتا کم ارائه می‌دهد.

نکات مثبت اپلیکیشن Quicken

  • چندین ویژگی در دسترس است
  • هزینه نسبتا کم

نکات منفی اپلیکیشن Quicken

  • اگر به دنبال نرم افزار ساده بودجه بندی هستید، ممکن است کمی پیچیده باشد

اپلیکیشن Quicken یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای مالی شخصی در بازار است. شما می‌توانید از این نرم‌افزار برای مدیریت جنبه‌های مختلف مالی خود، از ایجاد بودجه گرفته تا ردیابی بدهی‌ها، اهداف پس انداز و حتی سرمایه گذاری استفاده کنید. همچنین دارای قابلیت تولید فایل به صورت اکسل است که به شما امکان دستکاری و انجام محاسبات اضافی روی داده‌های خود را می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های پیشرفته‌تری که Quicken ارائه می دهد پرداخت قبض است که به شما این امکان را می‌دهد پرداخت قبوض خود را مستقیما از طریق نرم‌افزار تنظیم کنید. حتی می‌توانید از آن برای ردیابی ارزش دارایی‌های خود استفاده کنید تا محاسبه دقیقی از کل ارزش خالص خود داشته باشید. این نرم‌افزار می‌تواند برای مدیریت هزینه‌های شخصی و تجاری شما و حتی مدیریت عملکردهای مدیریت دارایی مانند پرداخت‌های اجاره از مستاجران استفاده شود.

اپلیکیشن Quicken به مدت ۳۰ روز ضمانت بازگشت پول را ارائه می‌دهد. این نرم افزار از ۴۱.۸۸ دلار در سال شروع می‌شود و برای Windows، MacOS، iOS و Android در دسترس است.

۲- اپلیکیشن Mint؛ بهترین برنامه برای بودجه بندی

اپلیکیشن Mint بهترین پیشنهاد ما برای بودجه بندی است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا حساب‌ها و هزینه‌های خود را به راحتی با یکدیگر تطبیق دهید و این هزینه‌ها را به صورت رایگان پیگیری کنید.

نکات مثبت اپلیکیشن Mint

  • دانلود و استفاده رایگان
  • طبقه بندی هزینه‌ها در دسترس است

نکات منفی اپلیکیشن Mint

  • ندارد

اپلیکیشن Mint یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بودجه بندی و پیگیری هزینه‌های موجود است. شما می‌توانید با این نرم‌افزار، اطلاعات بانک و کارت اعتباری خود، برای تجزیه و تحلیل مخارج خود و مشخص کردن صرفه جویی در مواردی که می‌توانید برای بهبود وضعیت مالی خود در نظر داشته باشید را در اختیار داشته باشید.

اپلیکیشن Mint به شما اجازه می‌دهد تا هشدارهایی را برای سررسید پرداخت و موجودی پایین تنظیم کنید. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند از پرداخت جریمه در پرداخت‌های دیرهنگام و اضافه برداشت از حساب بانکی خود جلوگیری کنید.

هنگامی که دسته بندی بودجه را تنظیم می‌کنید، Mint اطلاعاتی در مورد مبلغی که می‌توانید برای مواردی مانند مواد غذایی خرج کنید را مشخص می‌کند. نرم‌افزار Mint برای دانلود و استفاده در دستگاه‌های iOS و Android و همچنین دسکتاپ رایگان است.

۳- اپلیکیشن YNAB

اپلیکیشن You Need a Budget یا YNAB آموزش‌ها و ابزارهایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در یادگیری موارد مربوط به بودجه و مالی کمک کند.

نکات مثبت اپلیکیشن You Need a Budget یا YNAB

  • آموزش‌های مفیدی که برای حفظ انگیزه شما طراحی شده‌اند
  • گزارش بودجه و هزینه‌های دقیق

نکات منفی You Need a Budget یا YNAB

  • نسبتا گران است
  • ردیابی سرمایه گذاری وجود ندارد

اپلیکیشن YNAB یک نرم افزار مالی شخصی است که برای کمک به شما در بهبود سواد مالی هنگام مدیریت بودجه ماهانه طراحی شده است. همانطور که بودجه خود را مشخص می‌کنید و امور مالی روزانه خود را مدیریت می‌کنید، نرم‌افزار آموزش‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا برخی از موضوعات سخت مالی را حل کنید. اگر با عادت‌های بد مالی دست و پنجه نرم می‌کنید، YNAB می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق چند قانون مدیریت مالی آن‌ها عادت‌ها را ترک کنید.

این نرم‌افزار به طور خودکار به حساب بانکی شما لینک می‌دهد و اطلاعات هزینه‌های شما را برای تجزیه و تحلیل و ردیابی بودجه یکپارچه می‌کند. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید نحوه پیگیری بودجه ماهانه‌تان را بررسی کنید و اگر بیش از حد هزینه می‌کنید، آن‌را مدیریت کنید.

اپلیکیشن YNAB یک دوره آزمایشی رایگان ۳۴ روزه ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا از نرم‌افزار استفاده کنید و ببینید که آیا برای اهداف مالی شخصی شما مناسب است یا خیر.

۴- اپلیکیشن Tiller Money بهترین گزینه برای مدیریت بودجه

اگر فردی بصری هستید که از یک صفحه گسترده خوش ساخت استقبال می‌کنید، Tiller ممکن است ابزار مالی باشد که برای مدیریت حساب‌های خود به آن نیاز دارید.

نکات مثبت اپلیکیشن Tiller Money

  • نمای سطح بالا از تمام حساب‌های شما
  • هزینه نسبتا کم

نکات منفی اپلیکیشن Tiller Money

  • ردیابی صفحه گسترده ممکن است برای برخی از کاربران بسیار پیچیده باشد

اپلیکیشن Tiller Money به شما این امکان را می‌دهد که با به‌روزرسانی خودکار چک، کارت اعتباری، وام، سرمایه‌گذاری و سایر داده‌های حساب خود در قالب Google Sheet یا Excel قابل تنظیم کرده و تمام درآمد خود را در یک مکان ببینید. همچنین می‌توانید از بین الگوهای مختلف، انتخاب کنید که داده‌ها را برای شما سازماندهی کند یا صفحه‌گسترده خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

۵- اپلیکیشن نیوو؛ بهترین اپلیکیشن مدیریت مالی فارسی

اپلیکیشن حسابداری شخصی نیو را می‌توان یکی از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های مدیریت شخصی مالی دانست. برنامه‌ای  که با ارائه امکانات کاربردی به کاربر و در عین سادگی استفاده، می‌تواند در مدیریت روزانه مخارج و امور مالی به کاربران کمک کند.

نکات مثبت اپلیکیشن نیوو

  • ارائه تراکنش مالی روزانه و ماهانه
  • دارای ابزارهای مدیریتی متنوع
  • امنیت بالا

نکات منفی اپلیکیشن نیوو

  • ندارد

نیوُ از اپلیکیشن‌های پیشرفته حسابداری برای سیستم عامل اندروید و آی او اس است که در آن می‌توانید حساب‌های مختلفی ایجاد کنید و دخل و خرج روزانه خود را بر اساس موضوعات مختلف ثبت کنید. در واقع نیوُ اپلیکیشنی برای مدیریت شخصی امور مالی است که به شما در رسیدن به آرامش خیال از هر لحاظ و در کل تعادل در زندگی کمک می‌کند.

در منوی ابزارهای این برنامه امکانات مختلفی از جمله بودجه، پس‌انداز، اقساط، بدهی و طلب و خروجی اکسل دیده می‌شود که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. برای مثال بخش خروجی اکسل می‌تواند تراکنش‌های مالی شما را به صوتر مرتب در قالب یک فایل اکسل ارائه کند.

نیو در بخش امنیت هم این امکان را به کاربر می‌دهد که از بخش تنظیمات روی برنامه رمز عبور گذاشته و حتی از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. تمامی این قابلیت‌ها در کنار هم می‌توانند آرامش خیال را برای افرادی که دغدغه مالی و مدیریت آن را دارند، به همراه داشته باشد.

۶- اپلیکیشن فانوس؛ سازگار با نیازهای کاربر فارسی زبان

اپلیکیشن فانوس یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی است که امکاناتی را برای زیر نظر داشتن دخل و خرج کاربر ارائه می‌دهد.

نکات مثبت اپلیکیشن فانوس

  • مانیتور کردن تغییرات دارایی‌ها در‌مقایسه‌با ماه گذشته
  • امنیت بالا

نکات منفی اپلیکیشن فانوس

  • کمی پیچیده

در اپلیکیشن فانوس، می‌توانید دارایی‌های خود از قبیل حساب بانکی، پول، طلا و… را وارد کنید و از آنها مطلع باشید. در این برنامه امکان مانیتور کردن تغییرات دارایی‌ها در‌مقایسه‌با ماه گذشته هم وجود دارد. البته پروسه وارد کردن تراکنش‌های روزانه در این اپلیکیشن ممکن است به راحتی اپلیکیشن نیو نباشد و تا حدودی برای کاربر زمان‌بر باشد.

همچنین در بخش دخل و خرج می‌توان به پرداختی‌ها و دریافتی‌ها دسترسی داشت و آنها را مشاهده یا ویرایش کرد. در این بخش مجموع میزان دریافتی‌ها و پرداختی‌های ماهانه عنوان شده و می‌توان نگاه کلی به آنها داشت. قسمت بودجه نیز کمک می‌کند با اختصاص یک میزان پول در ماه، هزینه‌های خود را در آن دسته مدیریت و به این شکل، از هزینه‌ کردن اضافی روی آن جلوگیری کنید.

در بخش گزارش جامع هم می‌توان میزان دخل و خرج مربوط‌ به هر ماه را مشاهده و آمار آن را با دیگر ماه‌ها مقایسه کرد. این اپلیکیشن هم از نظر امنیتی امکان قرار دادن رمز عبور برای هر بار وارد شدن به برنامه را به کاربر می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب ما به معرفی ۵ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت مالی پرداخته‌ایم که هم از نظر ویژگی‌ها و هم از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارند. اگر به دنبال یک اپلیکیشن مدیریت مالی هستید، پیشنهاد ما اپلیکیشن‌های ایرانی است که کار با آن برای یک کاربر فارسی زبان ساده‌تر بوده و با نیازهای او تطابق بیشتری دارد. اما در هر صورت ممکن است که به دنبال اپلیکیشن‌های غیر فارسی باشید که ما سعی کردیم بهترین اپلیکیشن‌های غیر بومی را نیز برای شما در این مطلب فهرست کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :