etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین بازی‌های کاراگاهی برای گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳

3.3
(4)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین بازی‌های کاراگاهی برای گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۳

به لطف کنترل‌های ساده و گیم‌پلی معما محور، بازی‌های ماجراجویی و کاراگاهی به محبوبیت بالایی در گوشی‌های اندرویدی دست پیدا کرده‌اند. بازی‌های ماجراجویی نیز از تطبیق‌پذیری فوق‌العاده‌ای در زمینه موضوعی بهره می‌برند و نمونه‌ای عالی از آن بازی‌های پلیسی هستند. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما قصد داریم بهترین بازی‌های کارآگاهی را در گوشی‌های اندرویدی به شما معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- بازی کارآگاهی Layton: Curious Village in HD

احتمالا نام سری بازی‌های Layton را شنیده‌اید، پروفسور لیتون یک مجموعه ماجراجویی پازلی است. لیتون، باستان شناس سابق و محقق خصوصی بوده که با شاگردش لوک سفر می‌کند. ماجراجویی‌های آن‌ها چندین عنوان را در بر می‌گیرد و Layton: Curious Village با کیفیت HD نسخه‌ای بازسازی‌شده از بازی اول است. شما به شهری می‌رسید تا حقیقت یک قتل مرموز و یک گنج پنهان را کشف کنید، مشکلی که تنها راه حل آن حل معما است.

ریمستر سبک بصری و موسیقی متن فیلم اصلی را به همراه شخصیت‌های جذاب و سرگرم کننده و حتی برخی صحنه‌های منحصر به فرد ساخته شده به طور خاص برای این بازی ارائه می‌دهد. هر چیزی که بازی اصلی را به یک پیکاپ عالی تبدیل کرده است، به خوبی با پلتفرم موبایل تطبیق دارد. این بازی یک سفر نوستالژی و همچنین یک چالش به همراه خواهند داشت.

۲- بازی کارآگاهی Duskwood – Detective Story

بازی Duskwood – Detective Story یک روایت جنایی تعاملی با محوریت یافتن یک دختر گم شده است. ارائه اولیه یادآور The Healing است و بازی‌ از جعل هویت یک برنامه چت گروهی واقعی، ala Facebook Messenger یا WhatsApp استفاده می‌کند. شخصیت‌ها به صورت متنی به گپ اضافه می‌شوند و داستان با پاسخ‌های شما مطابقت دارد. بازی‌هایی مانند Duskwood – Detective Story در حالی که ناراحت کننده هستند، اما به لطف غوطه وری موثر آن، بدون شک منحصر به فرد، ترسناک و ارزش بازی بالایی دارند.

۳- بازی کارآگاهی Escape Game – The Psycho Room

بازی Escape Game – The Psycho Room در ابتدا چندان شباهتی با نام خود ندارد و شما را در مقابل یک در قفل شده قرار می‌دهد که معمایی بجز پیدا کردن راه باز کردن قفل در وجود ندارد که در ابتدا کار ساده‌ای است. داستان از این قرار است که خود را در اتاقی زندانی می‌یابید، به طور کلی چیزی را به خاطر نمی‌آورید و ظاهرا همه چیز را فراموش کرده‌اید که اصلا چه اتفاقی افتاده است که شما در این مکان قرار گرفته اید. سپس شما با هدف فرار از این اتاق شروع به تحقیقات مختلف و پیدا کردن سرنخ‌ها می‌کنید، ده‌ها پازل و معماهای کوچک برای حل کردن معمای راه فرار توسط شما وجود دارند و همچنین می‌بایست با پیدا کردن آیتم‌ها و اشیا مخفی داستان بازی را پیش ببرید. کنترلرهای لمسی و بصری بازی در کنار طراحی عالی و صداگذاری هیجان انگیز همگی باعث شده‌اند تا یک بازی پازل و فکری عالی طراحی شود به طوری که هرکس محو ساخت فوق العاده‌اش شود.

۴- بازی کارآگاهی I am innocent

بازی I am Innocent با یک سری چت آغاز می‌شود و در ابتدا کمی گنگ و نامفهوم است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد علامت‌گذاری شده عبارتند از اخطار سبک TellTales The Walking dead برای نشان دادن اینکه آیا یک رابطه در حال بهبود است یا نه، و همچنین چندین مکالمه یک به یک (بر خلاف چت‌های گروهی). بنابراین باید متن‌ها تبادل شده را با دقت بخوانید چرا که بازی شما کاملا بستگی به میزان اطلاعاتی دارد که در قالب چت به شما داده می‌شود. از سویی دیگر انتخاب‌های دیالوگ شما بر نحوه تعامل شخصیت‌ها با شما و یکدیگر تاثیر می‌گذارد. در ابتدای بازی فقط یک نفر هست که شخصیت اصلی I Am Innocent زمانی با وی رابطه داشته و همه چیز با چت کردن با او آغاز می‌شود. پس از این به مرور شخصیت‌های جدیدی هم معرفی می‌شوند و حتی درگیر یک قضیه آدم‌ربایی نیز می‌شوید.

یکی از کار‌هایی که در بازی انجام می‌دهید هک کردن و دست پیدا کردن به اطلاعات مختلف است. برای این منظور باید یک سری پازل‌های تتریس-مانند را حل و ستاره دریافت کنید. این ستاره‌ها برای پیشروی در بازی ضروری هستند و معمولا پس از صحبت کردن با افراد، بازی اعلام می‌کند که باید تعداد خاصی ستاره به دست بیاورید تا بتوانید آن را ادامه دهید. این بازی کارآگاهی تلفیقی از یک بازی متن-محور و پازل بوده که دانلود آن را به شما توصیه می‌کنیم.

۵- بازی کارآگاهی Ace Attorney Trilogy

بازی Ace Attorney Trilogy نسخه تلفیقی از سه بازی اول این سری نمادین است. شما کنترل فینیکس رایت را به دست می‌گیرید، یک وکیل تازه کار که وظیفه دارد از موکلانش در دادگاه دفاع کند و در عین حال شواهدی را برای دستیابی به حقیقت جمع آوری کند. اینکه بگوییم این سریال منحصر به فرد است، کم است، ترکیب محاکمه‌های جنایی که معمولا خشک و کسل‌کننده است، با ویژگی دراماتیک به سبک انیمه با گیم‌پلی درگیرکننده‌ای که دارد شما را برای ادامه دادن به این بازی مشتاق می‌کند. گیم پلی گفته شده به پاسخ صحیح به سوالات و واکنش سریع و عاقلانه به تحولات آزمایشی خلاصه می‌شود. این بازی بسیار سرگرم‌کننده است و مکانیک‌های گیم‌پلی را از طریق سوالاتی که از فینیکس در دادگاه پرسیده می‌شود، در حالی که فوق‌العاده عصبی و دائما وحشت زده می‌شود، نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های کلی بازی Ace Attorney: Dual Destinies می‌توان به مواردی چون تبدیل شدن به یک وکیل عالی رتبه و حل پرونده‌ها ؛ بررسی صحنه‌های جرم و جنابت برای پیدا کردن مدارک مختلف ؛ نابود کردن دروغ و حل و فصل اختلافات بین کلمات شاهد و شواهد؛ رسیدگی به پرونده‌ها و نجات موکل خود از اتهامات فوری؛ حضور شخصیت‌های جالب و دوست داشتنی؛ طراحی فوق العاده بازی با گیم پلی خاص و به طور کلی گیم پلی اعتیاد آور اشاره کرد.

۶- بازی کارآگاهی White Night

بازی White Night یک بازی ماجراجویی پازلی با مضامین انزوا و پارانویای خزنده است که در آن یک خانه متروکه سیاه و سفید را با چیزی شبیه فندک کشف می‌کنید. این بازی حس کلاسیک کارآگاهی نوآر را تداعی می‌کند که با سبک هنری سیاه و سفید خیره‌کننده و روایت ثابت ترکیب شده و بلافاصله فضایی پرتنش و عصبی ایجاد می‌کند. با ورود به گیم‌پلی، کنترل‌های حرکتی و زوایای ثابت دوربین کاملا شما را به یاد رزیدنت اویل اولیه می‌اندازند، همینطور جستجوی محیط‌ها برای اقلام موجودی که پیشرفت را امکان‌پذیر می‌کنند، همه با این پارانویای خزنده که واقعا تنها نیستید.

داستان کلی بازی White Night از آنجایی شروع می‌شود که پس از تصادف شما به یک عمارت قدیمی پناه می‌آورید، هنگامی که با دقت به اطراف خود می‌نگرید متوجه می‌شوید که اتفاقات عجیب و غریبی در اطراف شما در حال انجام است. هم اکنون باید با تمام شجاعت‌تان به ماجراجویی بپردازید و بدانید دقیقا چه اتفاقاتی در حال انجام است و پرده از حقایق بردارید، در حین ماجراجویی ده‌ها معمای مختلف را باید حل کنید و نهایت هیجان را تجربه کنید.

۷- بازی کارآگاهی Detective Max: Mystery Games

بازی Detective Max: Mystery Games شما را وارد یک دبیرستان متروکه می‌کند که باید در آنجا یک قتل را کشف کنید. تنهایی اولیه محیط کاملا آزاردهنده است و مسلما شروع این بازی به کندی پیش می‌رود ، اما به مرور، متوجه خواهید شد که بازی از روند جذابی برخوردار شده و نمی‌توانید از آن دست بردارید. معماها پیچیده هستند و حل آن‌ها نیاز به تفکر زیادی دارد. کلیک‌های تصادفی روی چیزها شما را از این مرحله عبور نمی‌دهد.

داستان از اینجا شروع می‌شود که فردی به نام شیلا وودز، ۳۹ ساله، صاحب یک آژانس املاک و مستغلات، بدون علائم حیاتی در دفتر کار خود پیدا می‌شود. از این به بعد شما یک کارآگاه هستید! شما در شرف پیوستن به تحقیقات پر از شواهد، مظنونین و البته بازی های معمایی با قاتل هستید. مظنونان اسرار و سرنخ‌های خود را از شما پنهان می‌کنند که منجر به پیچیده شدن روند حل معما می‌شود. مطمئنا یافتن همه اشیا پنهان و سرنخ‌ها، شواهد و پازل‌ها چالش برانگیز خواهد بود و شما را ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد.

۸- بازی کارآگاهی Nobodies: Murder Cleaner

بازی Nobodies: Murder Cleaner یک بازی ماجراجویی است اما از منظر شخصی که سعی می‌کند قبل از رسیدن پلیس صحنه جرم را تمیز کند. شما به عنوان کارمند یک سازمان مخفی ضدتروریستی بازی می‌کنید که وظیفه دارد مناطقی را که پیدا کرده‌اید، پاک، بی گناه و تا حد امکان بدون قتل ترک کنید.

در بازی Nobodies شما نه در نقش یک قهرمان هستید، نه در نقش یکی از مأموران این سازمان مخفی و نه در نقش یک گزارشگر یا هرچیز دیگری که فکرش را کنید! شما در نقش یک تیم پاکسازی هستید که وظیفه آن ها پاکسازی شواهد در صحنه های جرم است! بعد از اینکه مامورین و قاتلین اهداف خود را نابود کردند، نوبت شما فرا می رسد تا بدن اجساد را پنهان کرده و صحنه جرم را با از بین بردن مدارک و شواهد پاکسازی کنید تا هیچ کس متوجه اتفاق افتاده در آن مکان نشود. در این بازی می‌توانید ده‌ها صحنه جرم مختلف را از نزدیک تجربه کرده و با یک بازی بسیار خاص و جذاب مدت‌ها سرگرم شوید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین و پر طرفدار ترین بازی‌های کاراگاهی را برای شما فهرست کنیم. اگر بازی دیگری را در این ژانر می‌شناسید آن را در بخش دیدگاه‌ها به ما معرفی کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :