etebarkala snappay
etebarkala snappay

مزایا و معایب لپ تاپ ایسوس

4.3
(24)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
مزایا و معایب لپ تاپ ایسوس

کمپانی Asustek Computer یک شرکت تایوانی است که طیف وسیعی از محصولات کامپیوتری مانند مادربرد، کارت گرافیک و نوت‌بوک و لپ‌تاپ را تولید می‌کند. رقبای ایسوس، شرکت‌هایی مانند MSI و گیگابایت هستند.

از گذشته تا به امروز، ایسوس به عنوان سازنده مادربرد با بالاترین کیفیت در جهان بسیار محبوب شده است. این شرکت با ورود به بازار لپ‌تاپ و نوت‌بوک توانایی‌های خود را به رخ رقبا کشید. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید، قطعا باید بین چندین برند مختلف به جستجو بپردازید. ایسوس که لپ‌تاپ‌هایی برای حرفه‌ای‌ها، دانش‌آموزان و دیگر افراد تولید می‌کند، یکی از برندهایی است که نمی‌توانید به راحتی از کنار محصولاتش به راحتی عبور کنید.

قبل از خرید لپ‌تاپ‌های ایسوس، ضروری است که حتما مزایا و معایب آن را بدانید. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که این برند مناسب شما است یا خیر. در ادامه مزایا و معایب لپ‌تاپ ایسوس را به شما خواهیم گفت. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مزایای لپ‌تاپ ایسوس

۱. کیفیت

مزایای لپ‌تاپ ایسوس-کیفیت

کیفیت بالای لپ‌تاپ‌های ایسوس برای همه آشکار است. همه کاملا می‌دانند که می‌توانند چندین کار را به طور همزمان، بدون نگرانی از هنگی، با لپ‌تاپ ایسوس پیش ببرند. پردازش سریع این دستگاه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری روی وظایف خود کار کنند.

۲. قیمت

کجا می‌توانید لپ‌تاپی پیدا کنید که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم داشته باشد؟ لپ‌تاپ‌های ایسوس نسبتا ارزان هستند و کارایی خود را فدای قیمت نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود تا کاربران زیادی، بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، توان خرید لپ‌تاپ‌های این شرکت را داشته باشند.

۳. هم تبلت هم لپ‌تاپ

مزایای لپ‌تاپ ایسوس- هم تبلت هم لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های ایسوس بسیار متنوع هستند و این شرکت مدل‌های مختلفی تولید کرده به طور همزمان می‌توانند هم لپ‌تاپ و هم تبلت باشند. در پشت این لپ‌تاپ‌ها لولایی وجود دارد که اجازه می‌دهد تا صفحه‌کلید به راحتی جدا شده و یک تبلت ویندوزی قابل حمل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ‌تاپ ایسوس در سال ۲۰۲۱

۴. نمایشگر با وضوح بالا

اکثر لپ‌تاپ‌های ایسوس نمایشگرهایی با وضوح بالا دارند و تمام تصاویر و فیلم‌های شما را با گرافیک و کیفیت بالا به نمایش می‌گذارند. این نمایشگرها برای گیمرها، طراحان گرافیک و افراد عادی که علاقه به تصاویر و فیلم‌های با کیفیت دارند، جذاب خواهند بود. نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس به گونه‌ای ساخته شده است تا در تاریک‌ترین محیط‌ها روشنایی کافی داشته باشد و در نور مستقیم خورشید به خوبی قابل مشاهده است.

۵. نمایشگر لمسی

مزایای لپ‌تاپ ایسوس- نمایشگر لمسی

بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس نمایشگر لمسی دارند؛ البته نمایشگر لمسی برای لپ‌تاپ توصیه نمی‌شود. این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به لمس حساس هستند و کار با سیستم را راحت‌تر می‌کنند. مخصوصا وقتی نمی‌خواهید برای دسترسی به چیزی از ترک‌پد لپ‌تاپ استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ سال 2021 کدام است؟

۵. طراحی زیبا

وقتی نوبت به طراحی می‌رسد، لپ‌تاپ‌های ایسوس یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌ها هستند. سبک مینیمال و زیبای لپ‌تاپ‌های این شرکت باعث شده تا برای بسیاری از کاربران جذاب باشند. وزن سبک این دستگاه‌ها هم برای افرادی که دائما در حال حرکت هستند هم بسیار مناسب است.

۶. طول عمر بالا

مزایای لپ‌تاپ ایسوس- طول عمر بالا

دوام لپ‌تاپ‌های ایسوس یکی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه‌ها است و نه تنها نمی‌توان از آن‌ها برای اجرای چند وظیفه همزمان استفاده کرد؛ بلکه طول عمر آن‌ها نیز بالا است. خرید لپ‌تاپ‌های این شرکت یکی از بهترین و واقع‌بینانه‌ترین گزینه‌ها است. افراد روی چیزی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند که به راحتی خراب شود یا عمر آن کم باشد. لپ‌تاپ‌های ایسوس مطابق با جدیدترین نوآوری‌های فناوری طراحی شده‌اند.

معایب لپ‌تاپ ایسوس

۱. فاقد درایو CD/DVD

معایب لپ‌تاپ ایسوس- فاقد درایو CD/DVD

بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس درایو CD/DVD ندارند که ممکن است برای افرادی که بازی‌ها و نرم‌افزارهای خود را با سی‌دی نصب می‌کنند و از اینترنت آن‌ها را دانلود نمی‌کنند خسته‌کننده باشد.

این مطلب را هم بخوانید: لپ‌تاپ بخرم یا تبلت؟

۲. عمر باتری کم

برخی از لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس فقط ۴ تا ۵ ساعت عمر باتری دارند که برای یک دستگاه قدرتمند و چند منظوره نسبتا ضعیف است؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید یک لپ‌تاپ ایسوس، این مسئله در نظر داشته باشید.

۳. وزن زیاد

معایب لپ‌تاپ‌های ایسوس-وزن زیاد

برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس کمی سنگین هستند. بنابراین هنگام جابجایی آن‌ها باید مراقب باشید؛ چون احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد.

۴. فاقد مرکز خدمات

در برخی مناطق، ایسوس هنوز به اندازه کافی مرکز خدمات رسمی ندارد. همین امر باعث می‌شود تا سرویس‌دهی با مشتریان با مشکل مواجه شود. حتی اگر این مناطق مرکز خدمات رسمی هم داشته باشند، به دلیل کمبود این مراکز، باید مدت‌ها در صف بمانید.

۵. به‌روزرسانی سریع محصول

معایب لپ‌تاپ‌های ایسوس-به‌روزرسانی سریع محصول

ایسوس برخی لپ‌تاپ‌های خود را سریع به‌روز می‌کند. به همین دلیل مدل قبلی سریع قدیمی می‌شود. ایسوس تقریبا هر ماه یک محصول جدید معرفی می‌کند و همین تنوع بالا ممکن است خریدار را بیش از حد گیج کند. علاوه بر این، شرایط پیش آمده باعث می‌شود تا کاربرانی که محصول قدیمی را خریده‌اند از کار خود پشیمان شوند.

۶. تبدیل از لپ‌تاپ به تبلت سخت

وقتی برخی دستگاه‌های ایسوس را از صفحه‌کلید جدا می‌کنید و قصد تبدیل آن به تبلت را دارید، صفحه افقی دستگاه برای جابجایی به صفحه عمودی دچار مشکل می‌شود. این مشکل مربوط به ویندوز به کار رفته در دستگاه است.

با در نظر گرفتن مزایا و معایب لپ‌تاپ ایسوس می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. توجه داشته باشید که هنگام خرید محصول جدید فقط به مزایای آن تکیه نکنید و معایب آن را نیز در نظر بگیرید. چنانچه سوالی در مورد لپ‌تاپ‌های ایسوس دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

منبع: honestproscons

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 24

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

افسانه شریغی گفت:

مزایا و معایب لب تاب چیست ششم علوم ششم

دیانا گفت:

سلام خسته نباشید یک سوال چه لپ تاپی برای رشته حسابداری است

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما لپ تاپ hp ویکتوس ۱۶ را به شما پیشنهاد می‌کنیم

سارا گفت:

فواید وضرر لپ تاب

۰۰۰ گفت:

ضرر و فواید لپ تاب چیست چند مورد از ضر ها و فواید ها

لعیا توکلی گفت:

سلام لپ تاپ ایسوس در حد نو خریداری میکنید ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر

حسینی گفت:

آیا برای کاربرد دانشجویی و کارهای پوسترسازی و ویرایش عکس در سطح ساده، لبتاب لنوو مناسب است یا ایسوس؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای کارهای گرافیکی دانشجویی لپ‌تاپ لنوو به خوبی از عهده انجام کارها بر خواهد آمد

ابوالفضل بهلوری گفت:

سلام وقت بخیر
فرق بین لپ تاب ایسوز Asus__K513EQ-i7 11-16 GB-1TB SSD-2G
با asus_r565ep_ej696 با امکانات لپ تاب بالا یکی هستش فرق شون در چی هستش.

شادی میرزایی گفت:

لب تاب ایسوس بهتره یاhp?

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
لیپ تاپ ایسوس به مراتب بهتر است

بلقیس گفت:

لپ تاب دانشجویی تا ۲۰

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برند لنوو علیرغم قیمت پایینی که نسبت به سایر برندها دارد، از عملکرد مناسبی نیز برخوردار است. بنابراین یک انتخاب ایده‌آل برای دانشجویان محسوب می‌شود. از جمله لپ تاپ زیر بیست میلیون تومان این برند می‌توان به لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-KC اشاره کرد.