etebarkala snappay
etebarkala snappay

کدام اپلیکیشن ها بیشترین مصرف باتری را دارند؟

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
کدام اپلیکیشن ها بیشترین مصرف باتری را دارند؟

گوشی‌های هوشمند به مهم‌ترین ابزار زندگی حرفه‌ای و شخصی ما تبدیل شده‌اند و معمولا برای مواقع اضطراری نیز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بنابراین خاموش شدن آن در میانه روز به دلیل اتمام شارژ می‌تواند در روند کار و زندگی روزمره ما اختلال ایجاد کند. اما آیا می‌دانستید که برخی از اپلیکیشن‌ها به‌طور خاص به عنوان مصرف کننده بیش از حد باتری شناخته می‌شوند؟ در این پست، ما به معرفی برنامه‌هایی خواهیم پرداخت که باتری گوشی شما را به سرعت تخلیه می‌کنند. همچنین نحوه حل این مشکل را جهت بهبود عمر باتری آموزش خواهیم داد. بدیهی است که علاوه‌بر برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند، موارد دیگری نیز موجب تخلیه سریع باتری گوشی هوشمند خواهد شد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانید چرا باتری گوشی هوشمند ممکن است سریع‌تر از حد معمول تخلیه شود.

چرا برخی برنامه‌ها باتری شما را سریعتر خالی می‌کنند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا برخی از برنامه‌ها باتری گوشی شما را سریع‌تر از سایر برنامه‌ها خالی می‌کند. در ادامه به رایج‌ترین این دلایل خواهیم پرداخت.

یک برنامه ممکن است باتری زیادی مصرف کند زیرا شما از آن بیش از حد استفاده می‌کنید. اگر در تمام طول روز از آن استفاده کنید، هر برنامه‌ای تبدیل به یک مشکل برای مصرف باتری می‌شود. برنامه‌هایی را به خاطر بیاورید که ساعت‌ها از آن‌ها استفاده کنید، مانند فیس بوک، اینستاگرام و غیره.

همچنین مشاهده تعداد زیادی عکس و تماشای فیلم، از باتری بیشتری نسبت به ارسال پیامک استفاده می‌کند. به همین ترتیب، انجام یک بازی با گرافیک بالا، انرژی هر باتری را در کمترین زمان به طور کامل مصرف می‌کند.

دلیل دیگری که چرا برنامه‌هایی که دائما از آن استفاده می‌کنید می‌توانند باعث تخلیه باتری شوند این است که نمایشگر شما را برای مدت طولانی روشن نگه می‌دارند. اگر تا به حال آمار مصرف باتری خود را بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که نمایشگر معمولا بیشترین مصرف انرژی باتری را دارد.

داده های پس زمینه یکی دیگر از دلایل مصرف سریع باتری گوشی هوشمند است. برخی از برنامه‌ها شبانه روز برای جمع آوری اطلاعات، دادن اعلان‌های به موقع، جمع آوری داده‌ها و موارد دیگر فعال هستند. این کار موجب می‌شود تا کار با گوشی آسان‌تر شود اما داشتن برنامه‌هایی که همیشه کاری را در پس‌زمینه انجام می‌دهند، معادل کاهش عمر باتری است.

خدمات مکان یابی نیز از دیگر مواردی است که به سرعت باتری گوشی را خالی می‌کند. هر برنامه‌ای که از خدمات مکان یابی استفاده می‌کند، باتری شما را با نرخ‌های غیرعادی تخلیه می‌کند. تلفن شما از چندین فناوری برای گرفتن موقعیت مکانی شما بهره می‌برد که شامل اتصال به اینترنت و GPS است و GPS بزرگترین تخلیه کننده باتری است. اگر دائما از برنامه‌های ناوبری، تاکسی‌های اینترنتی یا هر برنامه دیگری که به موقعیت مکانی شما نیاز دارد استفاده می‌کنید، احتمالا باتری گوشی شما سریع‌تر از حد معمول مصرف می‌شود.

آیا یکی از برنامه‌های شما مدام برای‌تان اعلان می‌فرستد؟ باید بگوییم که چنین برنامه‌ای مصرف کننده بیش از حد باتری گوشی شماست. چراکه  نه تنها به این معنی است که برنامه کارهای زیادی را در پس‌زمینه انجام می‌دهد، بلکه این اعلان‌ها نمایشگر گوشی شما را همیشه فعال می‌کنند و شما را به استفاده بیشتر از گوشی ترغیب می‌کند.

برنامه‌ها اغلب ویجت‌های مفیدی را برای دسترسی و تعامل با اطلاعات از صفحه اصلی ارائه می‌دهند. این موارد را به عنوان پنجره‌های کوچک در یک برنامه در نظر بگیرید که می‌توانید به سرعت از صفحه اصلی خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. ویجت‌ها اگرچه کار با گوشی را بسیار ساده می‌کنند، اما باتری گوشی را نیز به سرعت مصرف می‌کنند. فعال نگه داشتن ویجت‌ها نیازمند به‌روزرسانی و کار پس زمینه زیادی است.

کدام برنامه‌ها مصرف باتری بیش از حدی دارند؟

تمامی برنامه‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند باتری زیادی مصرف می‌کنند اما برخی از این برنامه‌ها مصرف باتری بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها دارند. در ادامه به معرفی ۷ برنامه پر مصرف خواهیم پرداخت.

شبکه اجتماعی فیس بوک

فیس بوک، سرآمد رسانه‌های اجتماعی است که به مرکزی برای برقراری ارتباطات کاربران در سراسر جهان تبدیل شده است. برخی از ویژگی‌های این برنامه عبارتند از فید، استوری، گروه‌ها، بازار، رویدادها، یادآوری، صفحات، بازی و موارد دیگر. فیس‌بوک در پس‌زمینه نیز کارهای زیادی انجام می‌دهد و بسیاری از ویژگی‌های آن به موقعیت مکانی و دوربین شما دسترسی دارند. ناگفته نماند که این یک برنامه بسیار اعتیاد آور است که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.

برنامه فیس بوک مسنجر

فکر نمی‌کنید یک برنامه پیام‌رسان باتری شما را بیش از حد خالی کند، اما فیس‌بوک مسنجر می‌تواند کاری بیشتر از یک ارتباطات متنی ساده انجام دهد. شما می‌توانید از پیام‌های صوتی، تماس ویدیویی، تماس‌های صوتی، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. به‌علاوه، این افزونه‌ای از تجربه شما در فیسبوک است و به استوری‌ها و سایر ویژگی‌های اصلی فیس‌بوک دسترسی دارد. ناگفته نماند که برخی از قابلیت‌های آن نیازمند خدمات مکان یابی است. در نتیجه همه این ویژگی‌ها آن را به یک برنامه بسیار پرمصرف تبدیل می‌کند.

شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر فیلم و عکس است و به احتمال زیاد شما نیز برای مدت طولانی به تماشای ویدیو‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این مکان مشغول هستید. اینستاگرام به دلیل پیش بارگذاری محتوا معروف است تا بتواند با اسکرول‌های سریع همگام شود. این عوامل اینستاگرام را به یکی از اپلیکیشن‌هایی تبدیل می‌کند که باتری گوشی هوشمند شما را سریع‌تر از سایر برنامه‌ها خالی می‌کند.

اپلیکیشن جذاب و سرگرم کننده اسنپ ​​چت

همانطور که مشاهده کردید، شبکه‌های اجتماعی و چت درصد زیادی از باتری گوشی را به سرعت مصرف می‌کنند. اسنپ ​​چت نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی از موارد فوق مصرف بیشتری دارد. از سویی یک برنامه اعتیاد آور است و برای مدت طولانی از آن استفاده می‌کنید. این برنامه همچنین متمرکز بر عکس و فیلم است و از خدمات مکان یابی نیز استفاده می‌کند. در حالی که اسنپ چت یک برنامه پیام‌رسان بسیار خصوصی است، حریم خصوصی شما را برای مدت طولانی ایمن نگه نمی‌دارد و باتری را به سرعت مصرف می‌کند.

برنامه فیت بیت

برنامه Fitbit به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها جهت تخلیه باتری است. به نظر می‌رسد که این برنامه از هر برنامه دیگری در این لیست پر مصرف‌تر باشد. یک گزارش pCloud ادعا می‌کند که این اپلیکیشن پرمصرف‌ترین اپلیکیشن موجود است. فیت بیت یک برنامه ساعت هوشمند برای پایش فعالیت بدنی است، پس چرا تا این حد مصرف باتری آن بالاست؟

مسئله این است که ردیاب‌ها و ساعت‌های Fitbit برای همه ارتباطات به این برنامه وابسته هستند. بسته به تعداد سرویس‌های Fitbit یا برنامه‌های پشتیبانی‌شده که استفاده می‌کنید، میزان فعالیت می‌تواند افزایش یابد. احتمالا دستگاه از قبل قدم‌های شما را می‌شمرد، بر خواب شما را نظارت دارد و بر سایر فعالیت‌ها شما نظارت دارد و باید اضافه کنیم که تمام این کارها را هر روز در پس‌زمینه انجام می‌دهد. همچنین، از خدمات مکان یابی نیز استفاده می‌کند.

برنامه پر کاربرد و محبوب یوتیوب

یوتیوب یکی از مهم‌ترین مصرف کننده‌های باتری در این لیست است، اما بدون دلیل از باتری گوشی شما استفاده نمی‌کند و بیشتر کارهایی که انجام می‌دهد، زمانی است که شما در حال استفاده از برنامه هستید. یوتیوب دائما ویدیوها را بارگیری می‌کند که به داده‌های زیادی نیاز دارد، به خصوص اگر در حال پخش ویدیو با کیفیت بالا باشید. همچنین، هنگامی که این برنامه‌ را باز می‌کنید ناخواسته، مدتی زمان زیادی را صرف تماشای ویدیوهای بارگزاری شده در آن می‌کنید که در نتیجه نمایشگر گوشی مدت زمان زیادی روشن مانده و به تبع آن باتری گوشی به سرعت مصرف می‌شود.

برنامه تماس تصویری اسکایپ

اسکایپ مدت‌هاست که به عنوان یک قاتل باتری شناخته می‌شود و این موضوع تا به امروز ادامه دارد. هنوز نمی‌توان دلایل دقیقی را مشخص کرد که چرا تا این اندازه مصرف باتری آن بالاست، اما اسکایپ یک برنامه بسیار سنگین است که همیشه سعی می‌کند شما را در حالت تماس فعال نگه دارد.

نکاتی برای کنترل برنامه های پر مصرف و بهبود عمر باتری

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این برنامه‌ها انرژی باتری زیادی مصرف می‌کنند. در ادامه ما به مواردی خواهیم پرداخت که انجام هریک، می‌تواند به بهبود عمر باتری شما کمک کند.

لوکیشن گوشی را در صورت عدم نیاز خاموش کنید

همانطور که می‌دانید، اکثر برنامه‌هایی که بیش از حد از باتری گوشی شما استفاده می‌کنند به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند. GPS و سایر فناوری‌های مکان یابی از منابع زیادی استفاده می‌کنند، بنابراین صرفا خاموش کردن لوکیشن، مصرف باتری را به شدت کاهش می‌دهد. بجای آنکه لوکیشن مدام روشن باشد، می‌توانید به راحتی آن را در صورت نیاز روشن و خاموش کنید تا زمانی که اهمیتی به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود ندارید، در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

مجوزهای غیر ضروری را غیرفعال کنید

گاهی اوقات ما به خاطر راحتی خود، تمام مجوزها را فعال می‌کنیم، اما آیا از ویژگی‌هایی که این مجوزها ارائه می‌کنند استفاده می‌کنیم؟ شاید نه! همیشه می‌توانید مجوزهای یک برنامه را بررسی کنید و ببینید آیا به برنامه اجازه داده‌اید از چیزی که برایتان مهم نیست استفاده کند. این کار باعث صرفه جویی در باتری در طولانی مدت می‌شود. برای مثال، اگر به فیس‌بوک مسنجر اجازه استفاده از میکروفون خود را داده‌اید، اما احساس می‌کنید که هرگز از میکروفون خود در این برنامه استفاده نمی‌کنید، می‌توانید دسترسی به آن را غیرفعال کنید.

اعلان‌ها را خاموش کنید

برخی از اعلان‌ها مهم هستند، اما برخی دیگر مهم نیستند. لازم نیست به برنامه‌ها اجازه دهید تمام اعلان‌ها را به شما نشان دهند! می‌توانید نوع اعلان‌هایی را که می‌خواهید ببینید یا اینکه می‌خواهید آنها را کاملا خاموش کنید، مشخص کنید.

برنامه‌های پر مصرف اما غیر ضروری را حذف نصب کنید

می‌دانیم که برخی از این برنامه‌ها که در لیست پر مصرف‌ترین برنامه‌ها قرار دارند مهم هستند، اما برخی دیگر ممکن است فقط گه‌گاهی از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین برنامه‌هایی که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید را حذف کنید.

سخن پایانی

برنامه‌هایی که ویژه گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند خواه ناخواه مصرف باتری زیادی دارند و از طرفی استفاده از آن‌ها بسیار راج است. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ساعت‌ها در اینستاگرام باشید و باتری گوشی هوشمند شما برخلاف آنچه که در مشخصات ذکر شده که مثلا ۲۴ ساعت دوام دارد، دوام بیاورد. استفاده خود را از این برنامه‌های هوشمند مدیریت کنید و از طرفی موارد ذکر شده را رعایت کرده تا عمر باتری گوشی خود را بهبود ببخشید. همچنین اگر نگران این هستید که در بیرون از منزل یا محل کار، باتری گوشی به اتمام برسد، سعی کنید یک پاوربانک برای استفاد در مواقع ضروری همراه خود داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :