etebarkala snappay
etebarkala snappay

۱۰ نکته در مورد آیفون که کاربران اندروید را آزار می‌دهد

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
۱۰ نکته در مورد آیفون که کاربران اندروید را آزار می‌دهد

مقایسه دو گوشی آیفون و اندروید و بررسی تفاوت‌های این دو سیستم‌عامل به طور کلی غیر ممکن است. با این حال، کسانی که تا پیش از این از گوشی اندرویدی استفاده می‌کردند و به تازگی یک گوشی آیفون خریداری کرده‌اند، ممکن است برخی چیزها کمی آزار دهنده باشد. مواردی مانند عدم سفارشی‌سازی، سیستم اعلان بسیار متفاوت، گزینه‌های کمتر برای برنامه‌های پیش‌فرض از جمله مواردی است که می‌تواند هر کاربر تازه وارد از اندروید به iOS را آزار دهد. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند دردسر ساز تر از موارد یاد شده باشد. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به بررسی ۱۰ مورد از مواردی خواهیم پرداخت که پیش از کوچ به iOS باید خود را با مواجهه با آن آماده کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کیبوردهای آیفون به خوبی اندروید نیستند

آیفون در سال ۲۰۱۴ با iOS 8 پشتیبانی از صفحه کلیدهای شخص ثالث را ارائه کرد که انتظار می‌رفت وضعیت تا حدودی شبیه به اندروید باشد، اما این طور نبود.

صفحه‌کلید استوک اپل مشکلی ندارد، اما سفارشی‌سازی آن بسیار کم است. شما نمی‌توانید یک ردیف عدد اضافه کنید یا اندازه حروف را تغییر دهید تا با آن راحت‌تر تایپ کنید. همچنین برای اغلب کاربرانی که به علائم نگارشی اهمیت می‌دهند، عدم حضور نقطه، ویرگول و نقطه ویرگول در صفحه اصلی کیبور آزار دهنده است.

بنابراین بهتر است از صفحه کلید دیگری استفاده کنید. صفحه کلید Gboard گوگل را امتحان کنید چرا که بسیار شبیه به همان صفحه کلیدی است که در اندروید از آن استفاده می‌کردید. این صفحه کلید دارای تم‌ها و برخی از ویژگی‌های یکپارچه مانند جستجوی گوگل و ترجمه است، اما در مجموع به نظر می‌رسد که صفحه کلید اپل تغییر یافته است.

به طور کلی، اجرای کیبوردهای شخص ثالث در iOS به هیچ وجه به خوبی اندروید نیست. کاربران آیفون نمی‌دانند چه چیزی را از دست داده‌اند.

تصحیح خودکار بدتر از آن چیزی است که فکر کنید

اجازه دهید در مورد یکی از بدنام‌ترین ویژگی‌های آیفون یعنی تصحیح خودکار صحبت کنیم. قطعا با تصحیح خودکار آشنا هستید، این ویژگی در هر دستگاه اندرویدی نیز یافت می‌شود. با این حال، تصحیح خودکار در آیفون بسیار بدتر از آن چیزی است که در اندروید تجربه کرده‌اید.

اکثر صفحه‌کلیدهای اندروید هنگام تایپ کلمات را تصحیح می‌کنند، اما آیفون پس از ضربه زدن به ارسال، کلمات را به معنای واقعی کلمه تصحیح می‌کند که بسیار دردسر ساز است و معمولا کلمات را با معنی اشتباهی جایگزین می‌کند.

می‌توانید به کلمه‌ای که می‌خواهید در کادر متن استفاده کنید نگاه کنید، سپس با فشار دادن send کلمه کاملا متفاوتی در پیام ظاهر می‌شود. این ویژگی بسیار آزاردهنده است که آنچه را که تایپ کرده‌اید دوباره بررسی کنید تا ببینید که پس از ضربه زدن به ارسال، اصلاح می‌شود یا خیر. برای حل این مشکل تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، خاموش کردن ویژگی تصحیح خودکار است.

مدیریت فایل آیفون یک دردسر بزرگ است

شاید این یکی برای شما تعجب آور نباشد، اما مدیریت فایل در آیفون هنوز عالی نیست. اگرچه مدیریت فایل آیفون امروزه بسیار بهتر از نسل‌های قبلی این گوشی است اما هنوز از مدیریت فایل اندروید بسیار عقب‌تر است.

استفاده از برنامه پیش‌فرض Files اپل بسیار ساده و آسان است، اما انتظار نداشته باشید که مدیریت فایل‌های سنگین را انجام دهید. به علاوه، وضعیت مدیریت فایل شخص ثالث بسیار محدود است که تا حدی چیز خوبی است زیرا iOS به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد به آسانی اندروید به رسانه شما دسترسی داشته باشند. اما چیزی که آزاردهند‌ه‌تر است عدم پشتیبانی از فایل است.

به عنوان مثال، اگر یک فایل M4A را از مرورگر گوگل کروم در آیفون دانلود کنید. اول از همه، در سایت تلفن همراه Google Drive پخش نمی‌شود. دوم، شما نمی‌توانید فایل را از برنامه Files یا برنامه VLC پخش کنید. در حالی که در اندروید به سادگی کار می‌کند اما در آیفون تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

کتابخانه برنامه بسیار محدود است

گزینه App Library یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به صفحه اصلی آیفون است. ایده پوشه‌هایی که به‌طور خودکار تولید می‌شوند و برنامه‌های پرکاربرد شما را نشان می‌دهند، جالب است و خیلی خوب است که بتوانید یک برنامه را بدون باز کردن پوشه کامل راه اندازی کنید.

با این حال، یک مشکل بسیار بزرگ با کتابخانه برنامه وجود دارد. تقریبا هیچ سفارشی سازی یا گزینه‌ای برای بهینه سازی ندارد. به معنای واقعی شما تنها یک کار می‌توانید در بخش تنظیمات App Library انجام دهید و آن پنهان کردن نشان‌های اعلان است.

اما چرا نمی‌توان پوشه‌ها را مانند صفحه اصلی مرتب کرد؟ یا چرا نمی‌توان پوشه‌هایی را که نیازی به آن ندارید را حذف کنید؟ چرا نمی‌توان نام پوشه‌ها را تغییر داد؟ و یا چرا نمی‌توان کاری انجام داد؟ کتابخانه برنامه جالب است، اما کاملا توسط الگوریتم‌های اپل کنترل می‌شود که خیلی ضعیف عمل می‌کند.

استفاده از Control Center بسیار محدود است

در اندروید، به کمک Control Center می‌توانید به سرعت به پنل تنظیمات سریع گوشی خود دسترسی داشته باشید. به طور کلی، این یک ویژگی خوب است، اما اپل به اندازه کافی به آن نپرداخته است. اگر بخواهید تنظیمات سریع اندروید را در گوشی آیفون خود یفون آتکرار کنید، ناامید خواهید شد.

مانند کتابخانه برنامه، سفارشی سازی زیادی در این بخش وجود ندارد. می‌توانید کنترل‌های مختلفی را اضافه و حذف کنید، اما همه آن‌ها متعلق به اپل هستند و برنامه‌های شخص ثالث نمی‌توانند در این بخش قرار بگیرند.

در زمان نوشتن، بسیاری از کنترل‌های موجود چندان قانع‌کننده نیستند. داشتن اصول اولیه، مانند میانبرهای Wi-Fi، بلوتوث، روشنایی صفحه نمایش، کنترل‌های رسانه و میزان صدا بسیار خوب است. اما ما به دسترسی‌های بیشتری نیاز داریم.

نمی‌توانید با دوبار فشار دادن دکمه پاور دوربین را راه‌اندازی کنید

شاید در ابتدا بگویید مسئله بزرگی نیست اما در طول استفاده متوجه خواهید شد که این ویژگی می‌تواند تا چه میزان مفید باشد و آیفون فاقد این ویژگی است. در گوشی‌های اندرویدی با دو بار فشار دادن دکمه پاور، دوربین گوشی فعال می‌شود و این موضوع باعث می‌شود عکاسی شکار لحظه‌ها داشته باشید.

اگرچه ویژگی Raise to Wake آیفون به اندازه‌ای خوب است که می‌توانید با حرکت قفل صفحه، دوربین را خیلی سریع راه‌اندازی کنید اما از هر گوشی اندرویدی کندتر است.

حرکات متناقض برای مرکز اعلان

اعلان‌ها در آیفون بسیار نامرتب هستند. در ادامه به طور عمیق به مشکلات مربوط به اعلان‌های آیفون خواهیم پرداخت. اگرچه ممکن است این موضوع نیز چندان بزرگ به نظر نرسد اما همانگونه که در ابتدا به آن اشاره کردیم، موارد کوچک می‌تواند دردسرهای بزرگی ایجاد کند.

یکی از این ناهماهنگی‌ها اشاره به باز کردن مرکز اطلاع رسانی است. در بیشتر مکان‌ها، این حرکت یک تند کشیدن از گوشه سمت چپ بالای صفحه به پایین است که برای کاربران اندروید بسیار آشناست.

با این حال، ژست دقیقا برعکس در صفحه قفل است. اعلان‌های جدید و اعلان‌هایی که از آخرین باری که قفل تلفن را باز کرده‌اید در جلو و وسط نمایشگر ظاهر می‌شوند. برای دیدن هر یک از اعلان‌های قبلی موجود، باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا مرکز اعلان باز شود.

حالت بی‌صدا را فقط می‌توان با سوئیچ فیزیکی فعال کرد

یک چیز کوچک جالب که در تمام این سال‌ها به نوعی با آیفون همراه بوده است، کلید فیزیکی بی‌صدا است. هیچ گوشی اندرویدی مدرنی چنین سوئیچ مشابهی را ندارد که همان اندازه که مفید است، می‌تواند آزار دهنده نیز باشد.

وقتی برای اولین بار گوشی آیفون را در دست می‌گیرید، متوجه خواهید شد که هیچ کنترل نرم‌افزاری برای حالت بی‌صدا در تنظیمات وجود ندارد و استفاده از سوییچ فیزیکی تنها راه برای بی‌صدا کردن گوشی خواهد بود. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این سوئیچ فیزیکی به هر دلیلی از کار بیفتد که در این شرایط هیچ گزینه جایگزینی برای بی‌صدا کردن گوشی آیفون وجود ندارد.

حالت پرتره به چهره نیاز دارد

قابلیت Portrait Mode در اپلیکیشن دوربین آیفون بسیار خوب است. حتی ممکن است بهتر از حالت پرتره بسیار تبلیغ شده گوگل در گوشی‌های پیکسل باشد. با این حال، یک ایراد بزرگ داد و آن این است که تنها با ثبت چهره در کادر قادر است این ویژگی را فعال کند.

بسیاری از کاربرانم علاقه‌مند به عکاسی از حالت پرتره در گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند تا همیشه از چیزهای بی‌جان عکس بگیرند و گاهی اوقات خوب است که بتوانید پس زمینه را به شدت محو کنید تا سوژه واضح‌تر باشد. اگر اپل اجازه دهد حالت پرتره با هر شخص، حیوان یا شیئی در پیش زمینه کار کند، بسیار مفیدتر خواهد بود.

تناقض در اولویت صوتی

در حالی که در اینستاگرام اسکرول می‌کنید و همزمان به یک موسیقی در Spotify گوش می‌دهید؛ اگر ویدیویی شروع به پخش صدا کند، همانطور که انتظار می‌رود، موسیقی متوقف می‌شود. مشکل این است که وقتی ویدیو را رد می‌کنید، موسیقی که در اسپاتیفای گوش می‌دادید، مجدد از سر گرفته نمی‌شود!

گاهی اوقات صدای پس‌زمینه دوباره شروع به پخش می‌کند، در بعضی مواقع باید به‌صورت دستی آن را فعال کنید تا پخش از سر گرفته شود. هیچ دلیلی نیز برای آن وجود ندارد. مسلما گاهی اوقات در اندروید هم این اتفاق می‌افتد، اما در آیفون این مشکل بیشتر است.

سخن پایانی

گرچه موارد یاد شده در این مطلب می‌تواند برای کاربران تازه وارد آزار دهنده باشد اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. از طرفی، آیفون ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که بسیار مفید و کارامد است. بنابراین هرگز از خرید یک گوشی آیفون ضرر نخواهید کرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :