etebarkala snappay
etebarkala snappay

چرا گوشی آیفون شما به کندی شارژ می‌شود؟

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چرا گوشی آیفون شما به کندی شارژ می‌شود؟

چند دلیل رایج وجود دارد که چرا آیفون شما به همان سرعتی که انتظار می‌رود شارژ نمی‌شود. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا دلایل رایجی که موجب کند شدن روند شارژ آیفون می‌شود را شرح خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شارژر یا کابل شارژ آیفون شما آسیب دیده است

اگر آیفون شما به کندی شارژ می‌شود، معمولا مشکل به نقص در زنجیره جریان برق مربوط می‌شود و به ندرت ناشی از عملکرد کاربر یا تنظیمات نرم افزار است. هر گونه نقص ظاهری اعم از آب شدن پوشش پلاستیکی آداپتور شارژ و یا جویده شدن کابل توسط حیوان خانگی، مواردی هستند که می‌توانند روند شارژ گوشی آیفون شما را مختل کند.

اما همواره این آسیب دیدگی آشکار نبوده و ممکن از اجزای کابل و آداپتور شارژ گوشی شما از داخل آسیب دیده باشد. معمولا کابل‌های شارژ ارزان قیمت به سرعت از دورت دچار شکستگی و آسیب می‌شوند. بنابراین اگر مشکل سرعت شارژ دارید، اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از کابل لایتنینگ شخص دیگری برای شارژ است. اگر مشکل برطرف شد، نسبت به خرید یک کابل شارژ جدید اقدام کنید. در غیر این صورت به سراغ موارد بعدی این مطلب بروید.

پورت لایتنینگ آیفون شما مسدود شده است

ممکن است غیر ممکن به نظر برسد، اما یک پورت لایتنینگ که با پرز و زباله مسدود شده باشد، هرگز نمی‌تواند اتصال درستی با گوشی شما برقرار کند و در نتیجه آیفون شما به کندی شارژ خواهد شد. چنین مواردی معمولا نادیده گرفته می‌شود؛ چرا که پس از اتصال شما مشاهده می‌کنید که گوشی آیفون‌تان در حال شارژ است اما زمان زیادی صرف می‌شود تا به طور کامل شارژ شود.

غبار و پرزهای انباشته شده در پورت لایتنینگ به آرامی کابل را به بیرون فشار می‌دهد و فرآیند شارژ یا متوقف شود و یا با قطع و وصل شدن مکرر، به کندی صورت می‌گیرد. بنابراین بررسی کنید که درون پورت اثری از پرز و غبار نباشد.

شما از شارژر کم آمپر استفاده می‌کنید

اگر آیفون شما زمان زیادی صرف شارژ شدن می‌کند و مشکل از کابل یا مسدود شدن پورت لایتنینگ نباشد، رایج‌ترین مشکل، استفاده از شارژر کم آمپر است. شارژرهای قدیمی و ارزان قیمت تلفن اغلب ۵ وات در ۱ آمپر قدرت دارند. اما آیفون‌های جدیدتر از USB Power Delivery پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند بسیار سریع‌تر شارژ شوند. آیفون ۱۳ پرو مکس حتی تا ۳۰ وات را پشتیبانی می‌کند.

ممکن است شارژر آیفون قدیمی شما برای شارژ کردن آیفونی که پنج سال پیش داشتید مناسب باشد، اما توصیه می‌کنیم افراد گوشی‌های جدید خود را با شارژرهای جدید و ارتقا یافته شارژ کنند. شارژر قوی‌تر برای هر گوشی هوشمندی مفیدتر است، به خصوص گوشی‌های جدیدتر با باتری‌های بزرگ‌تر و پشتیبانی از شارژ سریع. اینکه می‌توانید هر شارژر USB را برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید، به این معنی نیست که فرایند شارژ نیز به درستی صورت پذیرد.

شما به صورت بی‌سیم آیفون خود را شارژ می‌کنید

شارژ بی‌سیم یکی از ویژگی‌های آیفون از زمان معرفی آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ بوده است. بنابراین اگر از کاربران قدیمی آیفون هستید که به شارژ بی‌سیم علاقه دارید، از قبل با این واقعیت اجتناب‌ناپذیر آشنا هستید که شارژ بی‌سیم کندتر از وصل کردن گوشی به شارژر سیمی‌ عملیات شارژ را به پایان می‌برد.

اما اگر به تازگی استفاده از شارژ بی‌سیم را پس از گذشت سال‌ها صرف وصل کردن گوشی خود برای شارژ، شروع کرده‌اید، ممکن است تعجب کنید که برای رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد کمی بیشتر طول می‌کشد. متاسفانه، این مشکل تمامی شارژهای بی‌سیم است، بنابراین اگر برای شارژ کامل عجله دارید، باید سراغ یک شارژر سیمی، ترجیحا یک شارژر سریع بروید و گوشی خود را به برق وصل کنید.

گوشی آیفون را جهت شارژ بجای پریز برق، به رایانه شخصی وصل می‌کنید

شما می‌توانید یک کابل لایتنینگ را به رایانه خود وصل کنید و آیفون خود را از این طریق شارژ کنید. اما به خاطر داشته باشید که سرعت شارژ بسیار کمتر خواهد بود؛ چرا که پورت‌های USB در رایانه‌ها برای انتقال داده طراحی شده‌اند، نه برای شارژ سریع گوشی هوشمند.

پورت‌های USB در رایانه‌ها می‌توانند برق را تامین کنند  و دقیقا به همین دلیل است که صفحه کلیدهای RGB می‌توانند روشن شوند و یا وب کم شما روشن می‌شود، اما اکثر درگاه‌های USB کامپیوتر فقط ۰.۵ آمپر را تامین می‌کنند، که در نتیجه روند شارژ گوشی شما به کندی صورت می‌گیرد.

استفاده از آیفون هنگامی که در حال شارژ شدن است

هر زمان که از آیفون خود برای انجام کارهای متعددی استفاده می‌کنید، در واقع دارید از میزان قابل توجهی از باتری آن استفاده می‌کنید. حتی اگر گوشی به برق وصل باشد، شما همچنان از شارژ باتری آیفون استفاده می‌کنید و هر ذره انرژی که برای پخش ویدیویی که در حال تماشای آن هستید یا بازی‌ای که در حال انجام آن هستید صرف می‌شود، انرژی است که به باتری نمی‌رود.

اگر رسیدن به ۱۰۰٪ شارژ در سریع‌ترین حالت ممکن در اولویت نیست، در مورد بازی کردن با آیفون خود در هنگام شارژ شدن آن نگرانی نداشته باشید. اما اگر می‌خواهید باتری به سرعت شارژ شود، از آیفون خود هنگام شارژ شدن استفاده نکنید.

ویژگی‌های بهینه سازی شارژ آیفون مناسب گوشی شما نیست

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما خاموش کردن ویژگی‌های بهینه سازی شارژ و باتری در آیفون شما در برخی شرایط می‌تواند تجربه شارژ شما را بهبود بخشد و نتایج بهتریب به شما بدهد. شما می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات در آیفون و رفتن به Settings > Battery > Battery Health & Charging ، مکان این تنظیمات را پیدا کنید.

اولین تنظیم Optimized Battery Charging است. این تنظیم با نگه داشتن باتری در بیشتر زمان چرخه شارژ در ۸۰٪ یا کمتر از آن و سپس شارژ کردن آن تا  ۱۰۰٪ برای محافظت از باتری شما طراحی شده است. این بهینه‌سازی عمر باتری شما را طولانی‌تر می‌کند، اما می‌تواند روند شارژ را کند کند.

از شارژر سریع استفاده کنید

برخی از افراد از شارژ سریع اجتناب می‌کنند زیرا نگران باتری گوشی خود هستند. ممکن است شارژ سریع به میزان کمی باتری گوشی‌شما را به دلیل ایجاد حرارت بالا، فرسوده کند اما بهترین راه برای شارژ سریع باتری آیفون، استفاده از شارژ سریع است.

آیفون خود را در هنگام شارژ خاموش کنید

اگر به حداکثر سرعت برای شارژ باتری گوشی خود نیاز دارید، بهتر است هنگامی که گوشی هوشمند شما در حال شارژ است، آن را خاموش کنید. هنگامی که تلفن خاموش است، تمام انرژی دریافتی از شارژر به جای فرآیندهای پس‌زمینه یا حفظ ارتباط ، به شارژ مجدد باتری هدایت می‌شود.

از حالت کم مصرف، حالت هواپیما یا هر دو استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید در حین فرایند شارژ، گوشی خود را خاموش کنید می‌توانید آن را در حالت کم مصرف قرار دهید. به طور معمول، پیشنهاد قرار دادن گوشی در حالت کم مصرف زمانی ظاهر می‌شود که باتری شما رو به اتمام باشد، اما می‌توانید هر زمان که بخواهید با رفتن به Settings > Battery > Low Power Mode، آن را فعال کنید.

این کار گوشی شما را دقیقا در همان حالت صرفه جویی در مصرف انرژی قرار می‌دهد که برای صرفه جویی در باتری از آن استفاده می‌کند و در نتیجه اتلاف فرآیند پس زمینه کمتر و شارژ سریع‌تر می‌شود. اگر به صرفه جویی در مصرف انرژی با حالت کم مصرف علاقه دارید، حتی می‌توانید آیفون خود را طوری تنظیم کنید که حالت کم مصرف را همیشه روشن نگه دارد.

شدت روشنایی نمایشگر را کم کنید

اگر نمی‌خواهید آیفون خود را خاموش کنید یا هنگام شارژ استفاده از آن را متوقف کنید، می‌توانید با کم کردن روشنایی نمایشگر تلفن خود به سرعت بخشیدن به کارها کمک کنید.

نمایشگر مقدار قابل توجهی از عمر باتری را مصرف می‌کند و کاهش روشنایی آن تا حد ممکن بدون اینکه چشمان شما خسته شود، مصرف انرژی آیفون شما را کاهش می‌دهد. اگر آیفون جدیدتری با نمایشگر OLED دارید، روشن کردن حالت تاریک نیز می‌تواند باعث صرفه جویی در عمر باتری و سرعت شارژ شود.

سخن پایانی

به ندرت پیش می‌آید که مشکل کندی روند شارژ آیفون‌ها به باتری آن مربوط باشد. اما اگر متوجه شدید که گوشی شما به طور معمول شارژ می‌شود اما باتری آن به سرعت تخلیه می‌شود، با یک تکنسین مجرب در زمینه تعمیرات گوشی آیفون تماس بگیرید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :