etebarkala snappay
etebarkala snappay

چرا کابل لایتنینگ آیفون شما دوام نمی‌آورد؟

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چرا کابل لایتنینگ آیفون شما دوام نمی‌آورد؟

خرید یک گوشی آیفون برای بسیاری از دارندگان گجت هیجان انگیز است. متاسفانه، در بیشتر موارد، به دلیل آسیب‌دیدگی مکرر سیم‌های شارژ، آن هیجان اولیه در کوتاه‌مدت از بین می‌رود. کابل‌های لایتنینگ بی‌شماری فقط چند ماه دوام می‌آورند و تعویض سیم شارژ به دلی قیمت بالای آن همیشه ناخوشایند است.

با این حال، هیچ چیز بدون دلیل بد نمی‌شود، پس چرا تعداد زیادی سیم شارژ آیفون رفتار مشابهی دارند؟ تعجب خواهید کرد اگر بدانید برخی از عادت‌هایی که نادیده گرفته‌اید مستقیما مسئول خرابی کابل لایتنینگ آیفون شما هستند. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا ۵ عادت بد که موجب خرابی کابل لایتنینگ آیفون شما می‌شود را فهرست کرده‌ایم و در ادامه راه‌های طولانی شدن عمر این کابل را به شما خواهم گفت. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عاداتی که منجر به خرابی کابل لایتنینگ آیفون شما می‌شود

مانند همه ابزارها و لوازم جانبی، کابل‌های لایتنینگ به دلایل داخلی و خارجی دچار اختلال می‌شوند. علاوه بر این، ایرادات ممکن است از طرف سازنده یا شما ناشی شود. در ادامه، دلایل اصلی عدم ماندگاری کابل لایتنینگ آیفون و عادت‌های مخربی که منجر به تخریب سیم شارژ می‌شود را توضیح خواهیم داد.

۱- فشرده کردن کابل لایتنینگ

برخلاف اکثر کابل‌های USB اندروید، کابل‌های لایتنینگ آیفون شکننده هستند. به دلیل شکننده بودن آن، اعمال فشار زیاد یا برخورد خشن با سیم شارژ می‌تواند باعث شکستن سیم‌های داخلی شود. متاسفانه، شکستگی سیم‌های داخلی کابل لایتنینگ آن را از کار انداخته و مقصر خرابی آن شما هستید.

ممکن است فکر کنید که با سیم شارژ خود به سختی رفتار نمی‌کنید. با این حال، عادات کوچک مانند استفاده از تلفن هنگام شارژ می‌تواند منجر به خم شدن ناخواسته در کانکتور شود. همچنین، ممکن است هنگام جدا کردن سیم شارژ از کابل، به آن آسیب رسانده باشید.

در حالی که این اقدامات ممکن است عواقب فوری نداشته باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که با هر بار استفاده نادرست یک آسیب کوچک به سیم‌های داخلی وارد می‌شود و با تکرار خطا، در نتیجه کابل لایتنینگ گوشی شما از کار خواهد افتاد.

۲- آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض مایعات

کاملا واضح است که مایعات دشمن وسایل الکترونیکی هستند. این قانون برای کابل لایتنینگ شما نیز صدق می‌کند. اگرچه شارژ کردن تلفن هنگام خوردن یا آشامیدن می‌تواند وسوسه انگیز به نظر برسد، اما به همان میزان سیم شارژ شما را در معرض آسیب مایعات قرار می‌دهد.

کابل‌های شارژ همیشه دارای عایق هستند، اما نشت مداوم می‌تواند پوشش خارجی آن‌ها را تخریب کرده و باعث خوردگی و آسیب به سیم‌های داخلی شود. علاوه بر این، قرار دادن کابل لایتنینگ در معرض نفوذ مایعات، کانکتور را در معرض خطر زنگ زدگی و آسیب رساندن به پورت لایتنینگ قرار می‌دهد.

۳- آداپتور USB بد

به طور معمول، مشکلات شارژرها از کابل ناشی می‌شود و به ندرت مشکل از آداپتور باشد. با این حال، آداپتور ممکن است گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد کند که می‌تواند بر کابل لایتنینگ آیفون شما تاثیر منفی بگذارد.

هنگام انتخاب آداپتور برای آیفون خود، توجه داشته باشید که استفاده از آداپتور اشتباه با آیفون می‌تواند گرمای زیادی ایجاد کند. اگر آداپتور شما بیش از حد گرم شود یا مشکل تماس داشته باشد، ممکن است به نوبه خود به سیم شارژ آیفون شما آسیب برساند.

۴- کابل لایتنینگ با کیفیت پایین

طراحی ارزان و با کیفیت پایین یکی دیگر از دلایل قطعی بیشتر سیم‌های شارژ آیفون است. برای دوام، کابل‌های لایتنینگی را خریداری کنید که دارای گواهینامه Apple MFi هستند. این کابل‌ها ارزان نیستند، اما انتخاب کابل لایتنینگ درجه پایین‌تر به‌طور اجتناب‌ناپذیری در درازمدت برای شما هزینه بیشتری در پی خواهد داشت.

یکی از این مشخصات کانکتور تقویت شده است. اتصال دهنده‌های بدون تقویت کننده، سریع‌تر کار نمی‌کنند زیرا در برابر خم شدن و کرنش تسلیم می‌شوند. همچنین، اگر مواد بیرونی محکم نباشد، کابل لایتنینگ شما دوام زیادی نخواهد داشت و سیم‌های داخلی راحت‌تر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

۵- فرسودگی در دراز مدت

هیچ چیزی برای همیشه دوام نمی‌آورد و این شامل کابل‌های لایتنینگ نیز می‌شود. با افزایش مدت زمان استفاده، مواد مورد استفاده در تولید آن‌ها تحلیل رفته و قدرت خود را از دست می‌دهند.

به عبارت دیگر، کانکتور شما ممکن است با گذشت زمان کثیف، زنگ زده یا خراشیده شود و در پورت شل شود. علاوه بر این، پوشش خارجی ممکن است ضعیف شود و سیم‌های داخلی بیشتر در معرض فشار و کشش قرار می گیرند. مطمئنا کیفیت مواد آن را برای مدتی حفظ می‌کند، اما در نهایت کابل لایتنینگ شما کارایی کمتری خواهد داشت.

چگونه عمر کابل لایتنینگ آیفون خود را افزایش دهیم؟

در بالا، دلایل اصلی دوام نداشتن کابل لایتنینگ آیفون را به طور گسترده بررسی کرده‌ایم، که بیشتر آن‌ها عادات روزمره هستند. هزینه کردن مکرر برای کابل‌های شارژ جدید مقرون به صرفه نیست و هرکسی از خود می‌پرسد که چگونه از این موقعیت‌های مضر روزمره جلوگیری کند.

اقداماتی که کابل لایتنینگ شما را خراب می‌کند دور از ذهن نیست. خوشبختانه، اقدامات پیشگیرانه نیز وجود دارد. انجام اقدامات لازم باعث افزایش طول عمر کابل لایتنینگ شما می‌شود و در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

۱- از پیچاندن محکم کابل لایتنینگ خودداری کنید

تا کردن سیم شارژ آیفون در یک سیم پیچ محکم زمانی که نیاز دارید آن را در کیف یا کشو محل کار خود مرتب نگه دارید، مفید است. با این حال، این سفتی به کابل Lighting فشار وارد می‌کند، به این معنی که می‌تواند باعث ایجاد فشار روی سیم‌های داخلی آن شده و این سیم‌ها را دچار شکستگی و قطعی کند.

در عوض، در صورت نیاز، سیم شارژ خود را در یک حلقه شل تا کنید، یا بهتر است اجازه دهید در حالت صاف و خنثی آویزان شود. به این ترتیب، خم شدن و ساییدگی کمتری در داخل وجود خواهد داشت.

۲- با ملایمت کابل را به آیفون خود متصل و یا از آن جدا کنید

یکی دیگر از راه‌های متداول دیگری که می‌تواند باعث ایجاد فشار شود، بیرون کشیدن سیم شارژ در حالی است که بجای جدا کردن کانکتور از سوکت، کابل را بکشید. اتصالات بین کابل و کانکتورها رایج ترین نقطه ساییدگی سیم‌های داخلی هستند. بنابراین، کشیدن سیم شارژ مطمئنا منجر به شکستگی سیم‌های داخلی می‌شود.

از طرف دیگر، آیفون خود را با نگه داشتن کانکتور و جدا کردن آن از پورت لایتنینگ به دقت از برق جدا کنید. این امر هنگام جدا کردن انتهای USB سیم شارژ خود از آداپتور نیز صدق می‌کند.

۳- کابل‌های لایتنینگ تقویت شده را بخرید

امروزه تعداد بی‌شماری سیم شارژ آیفون وجود دارد، از کابل‌های دارای گواهی MFi و بافته شده تا کابل‌های ارزان قیمت. صرف نظر از قیمت ضمیمه شده، بهترین کابل‌های لایتنینگ را که الزامات استاندارد را برآورده می‌کنند و دارای مهر MFi هستند، خریداری کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، سیم‌های شارژ با کانکتورهای تقویت شده ارزش و دوام بیشتری دارند. همچنین مشخصاتی مانند استحکام پوشش بیرونی، تقویت‌کننده‌های سیم داخلی، آزمایش‌های خمشی و سایر نیازهای شخصی را نیز بررسی کنید.

4. انتهای کابل لایتنینگ خود را با فنر محافظت کنید

هیچ چیز بهتر از تقویت کننده‌های کانکتور درجه یک در یک کابل با کیفیت نیست. اما، اگر از قبل یک کابل بدون تقویت کننده دارید، می‌توانید انتهای آن را با هزینه‌های DIY and zero پشتیبانی کنید.

برای انجام این کار، دو فنر را از هر قلم توپی بردارید، سپس به آرامی آن‌ها را دور هر دو انتهای کابل لایتنینگ خود بپیچید. فنرها آن را از خم شدن و ساییدگی بعدی در محل اتصال محافظت می‌کنند. فنرها یک راه عالی برای تعمیر انتهای کابل لایتنینگ گوشی آیفون شما هستند حتی اگر در حال حاضر علائم ساییدگی را نشان می‌دهند.

۵- کابل لایتنینگ آیفون را در یک کیس نگهداری کنید

قاب‌های محافظ تنها برای گوشی‌های شما نیستند. برای ایمنی بهینه، تمام لوازم جانبی آیفون خود از جمله کابل را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، در یک جعبه نگهداری کنید.

خرید یک کیف برای سیم شارژ شما یک هزینه غیر ضروری به نظر می‌رسد اما کابل لایتنینگ شما را در برابر خمیدگی‌ها و پیچ و تاب‌هایی که ممکن است هنگام خوابیدن در اطراف رخ دهد محافظت می‌کند. علاوه بر این، یک قاب محافظ آن را در برابر مایعات و شرایط مضر محافظت می‌کند.

سخن پایانی

آیفون‌های اپل و لوازم جانبی آن ارزان نیستند، بنابراین تلاش کنید تا از کابل لایتنینگ خود به خوبی محافظت کرده تا عمر آن را افزایش دهید. این اقدامات پیشگیرانه اضافه شده در انتهای مطلب، راز کابل‌های شارژ با عمر طولانی هستند. سیم‌های شارژ به خوبی و به سرعت گوشی را شارژ می‌کند، اما اگر می‌خواهید یک تجربه شارژ فوق‌العاده داشته باشید، با شارژ بی‌سیم کارایی و دوام شارژ گوشی آیفون خود را بالا ببرید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :