etebarkala snappay
etebarkala snappay

حالت سینماتیک آیفون ۱۳ چیست و چطور از آن استفاده کنیم

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
حالت سینماتیک آیفون ۱۳ چیست و چطور از آن استفاده کنیم

آیفون ۱۳ یکی از گوشی‌های هوشمند پر کاربرد اپل با ویژگی‌های جدید و متنوع است و یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین ویژگی این گوشی هوشمند اپل، حالت سینماتیک آن بوده که یک قابلیت جدید برای فیلمبرداری است. حالت سینماتیک چیست؟ چگونه کار می‌کند و در مجموع تصاویر ضبط شده با آن، چه تفاوتی با ضبط تصاویر در حالت معمولی دارد؟ ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم. در این مطلب به اختصار، مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۳ را نام برده و در ادامه به بررسی حالت سینماتیک آن پرداخته‌ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مهم‌ ترین ویژگی های آیفون سری ۱۳

برای علاقه مندان به فیلمبرداری و عکاسی، یکی از جذاب‌ترین ویژگی آیفون ۱۳، حالت سینمایی آن است. اما این تمام چیزی نیست که از این گوشی هوشمند انتظار دارید. اپل آیفون ۱۳ خود را با ویژگی‌های چشمگیری وارد بازار ساخته که در ادامه به اختصار به معرفی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

  • نمایشگر روشن‌تر؛ این گوشی هوشمند پرچمدار اپل دارای نمایشگر Super Retina XDR است که ۲۸ درصد از نسل قبلی خود روشن‌تر است.
  • طراحی ارتقا یافته؛ طراحی آیفون ۱۳ نیز نسبت به نسل قبلی خود کمی ارتقا یافته که شامل بدنه ضخیم‌تر و بریدگی کوچک‌تر دوربین سلفی است.
  • پردازنده قدرتمند؛ پردازنده آیفون ۱۳ شامل یک پردازنده ۶ هسته‌ای متشکل از دو هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد است. همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است که به شبکه عصبی خود و الگوریتم‌های یادگیری ماشین اجازه می‌دهد بدون استفاده از واحد پردازش مرکزی یا واحد پردازش گرافیکی اجرا شوند.
  • دوربین عقب مورب و دو لنز جدید؛ برخلاف دوربین عمودی آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ به جای آن از طراحی مورب استفاده کرده است. این دوربین همچنین دیافراگم بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد که تا ۴۷ درصد نور بیشتری را وارد می‌کند.
  • عمر باتری طولانی‌تر؛ بدنه ضخیم‌تر آیفون به دلیل استفاده اپل از یک باتری بزرگ‌تر برای این گوشی است. به گفته اپل، این کار عمر باتری را تا دو ساعت و نیم نسبت به مدل قبلی بهبود می‌بخشد.

حالت سینمایی آیفون ۱۳ چیست؟

اما بیایید به ویژگی‌ای برسیم که هر علاقه‌مند به ضبط فیلم و تهیه تیزرهای تبلیغاتی توسط آیفون را هیجان‌زده می‌سازد. اپل هر ساله یکی از قوی‌ترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند را به رخ می‌کشد و آیفون ۱۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در داخل برنامه دوربین، حالت سینماتیک که نوعی نسخه ویدیویی حالت پرتره را ارائه می‌دهد، خواهید دید. گزینه‌های متعددی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند تا فوکوس روی تصاویر را تغییر دهید، همچنین با گزینه‌های پیش‌زمینه و پس‌زمینه بازی کنید و یا از جلوه‌های عمق میدان برای تصاویر واضح یا یک افکت بوکه ملایم و تار استفاده کنید. بهتر است بعد از فیلمبرداری، همه این گزینه‌ها را تنظیم کنید. چه در حال فیلمبرداری از کودک خود در زمین بازی باشید و چه در حال تهیه یک پانورامای سینمایی از مناظر اطراف در سفر باشید، حالت سینماتیک انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را در نحوه ثبت عکس بعدی ارائه می‌دهد.

در حالی که برخی از این ویژگی‌ها را می‌توان با استفاده از انواع برنامه‌های شخص ثالث در گوشی‌های هوشمند نسل قبلی اجرا کرد، برای گرفتن نتیجه بهتر، لازم است این ویژگی‌ها را با دوربین ارتقا یافته آیفون ۱۳ اجرا کنید. به غیر از نحوه استفاده آسان، یکی دیگر از مزایای حالت سینماتیک نسبت به استفاده از برنامه‌های دیگر برای به دست آوردن این نوع عملکرد آن است که بر روی موتور عصبی داخل تراشه A15 Bionic اجرا می‌شود. این در حالی است که برنامه‌های شخص ثالث به موتور عصبی دسترسی نخواهند داشت، این موضوع منجر به عملکرد کندتر در برنامه‌های کاربردی سنگین یادگیری ماشین شود.

مانند همه نسخه‌های آیفون، نظراتی در مورد ویژگی سینماتیک آیفون ۱۳ وجود دارد. برخی آن را یک جهش کوانتومی از نظر عکاسی با گوشی هوشمند می‌نامند، در حالی که برخی دیگر آن را بی اثر و کاملاً بی‌فایده خوانده‌اند. اما در مجموع انتظار می‌رود این ویژگی در نسل‌های آتی آیفون با ارتقا و بهبودهای چشم‌گیرتری همراه باشد. و همانطور که در رویداد سپتامبر ۲۰۲۲ شاهد بودیم، این ویژگی در آیفون ۱۴ پرو رشد چشمگیری داشته که می‌تواند تصاویر سینمایی چشمگیری را ثبت و ضبط کند.

حالت سینمایی آیفون ۱۳ چگونه کار می کند؟

حالت سینمایی آیفون با ردیابی چندین نقطه روی سوژه شما کار می‌کند و به آن این امکان را می‌دهد تا بیش از یک نقطه فوکوس را ردیابی کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد به طور یکپارچه بین افراد یا عناصر مختلف در ویدیو جابه‌جا شوید. استفاده از لنزهای فوق عریض آیفون به ردیابی حرکت کمک می‌کند و منجر به عکس‌برداری عالی از ورودی‌ها و خروجی‌ها از قاب می‌شود، و در صورت لزوم برای برجسته کردن این تغییرات، فوکوس را تغییر می‌دهد.

مزیت دیگر این است که آیفون شما این اطلاعات را در زمان واقعی ذخیره می‌کند. این بدان معناست که اگر بعدا نظر خود را تغییر دهید و بخواهید فوکوس را روی موضوع جدیدی در ویدیو تغییر دهید، قادر به اعمال این تغییرات خواهید بود.

نحوه استفاده از حالت سینمایی

برخلاف دوربین‌های DSLR گران‌قیمت، حالت سینمایی برای استفاده آسان است. پس از باز کردن برنامه دوربین، انگشت خود را به سمت راست بکشید تا زمانی که به حالت سینمایی بروید. دوربین خود را به گونه‌ای تراز کنید که سوژه اصلی شما در داخل عکس باشد. روی سوژه خود کلیک کنید تا آیفون شما روی آن فوکوس کند.

پس از آن، کافیست روی دکمه شاتر کلیک کنید تا ضبط شروع شود. متوجه خواهید شد که به محض ورود سوژه دیگری به نمای، دوربین نیز روی آنها فوکوس خواهد کرد. بعد از اینکه فیلم خود را گرفتید، دکمه شاتر را دوباره فشار دهید تا ضبط متوقف شود.

سخن آخر

اگر یک گوشی آیفون از نسل ۱۳ دارید، به ویژگی سینماتیک دسترسی دارید. اکنون که با این ویژگی آشنا شدید، می‌توانید در تعطیلات پیش رو، از این ویژگی گوشی خود استفاده کرده و تصاویر متفاوتی را از تعطیلات خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :