etebarkala snappay
etebarkala snappay

تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی چیست؟

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی چیست؟

واتس‌اپ از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۰۹ تا کنون محبوبیت زیادی به دست آورده است و با میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی در جهان است.

نسخه معمولی WhatsApp یک ابزار مفید برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده شما است و اگر صاحب یک کسب و کار هستید، WhatsApp Business به عنوان یک پلت فرم عالی برای بهبود روابط تجاری بین شما و مشتریانتان عمل می‌کند.

تفاوت بین واتساپ معمولی و واتساپ بیزینس

محبوبیت و راحتی کار با واتساپ باعث شده است تا کسب و کارهای کوچک بیشتری از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند. این پلتفرم در اصل برای استفاده شخصی ایجاد شده بود، اما بعدها مشخص شد که به یک نسخه کسب و کار محور نیاز دارد. از این رو نسخه واتساپ بیزینس نیز در کنار واتساپ معمولی معرفی شد. اگر کسب و کار کوچکی دارید، ممکن است بخواهید از WhatsApp برای کسب و کار خود استفاده کنید.

ویژگی‌های پروفایل واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس به شما این امکان را می‌دهد تا پروفایلی متناسب با محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار خود ایجاد کنید. در مقایسه با واتساپ معمولی، که در آن فقط می‌توانید یک تصویر پروفایل، نام و توضیحات داشته باشید، WhatsApp Business دارای ویژگی‌های اضافی است. در ادامه به اختصار ویژگی‌های نمایه‌ی واتساپ بیزینس را که در واتساپ معمولی وجود ندارد، معرفی خواهیم کرد.

  • دسته‌های کسب و کار
  • ساعات کاری
  • آدرس کسب و کار
  • پیوندی به وب سایت
  • کاتالوگ

پیام‌رسانی تجاری با واتساپ

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ایجاد یک رابطه سالم بین شما و مشتریانتان مهم است. واتساپ بیزینس دارای چند ویژگی پیام‌رسانی اضافی برای کمک به شما در برقراری ارتباط با مشتریان است. این ویژگی‌ها عبارتند از

  • برچسب ها
  • فرصتی برای ارسال پیام تبریک
  • پاسخ‌های سریع
  • امکان ترک پیام دور

در ادامه مروری کوتاه بر هر یک از این ویژگی‌ها خواهیم داشت. با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

1. برچسب زدن

سازماندهی خوب یک عامل کلیدی برای هر کسب و کاری است که می‌خواهد در بلندمدت موفق شود. ویژگی برچسب‌ها در WhatsApp Business به شما کمک می‌کند حساب خود را مرتب نگه دارید. می‌توانید برای هر چت برچسب‌های مختلفی به همراه رنگ‌های مختلف اختصاص دهید. این کار به شما کمک می‌کند سفارشات خود را ردیابی کرده و حساب واتساپ بیزینس خود را کنترل کنید.

2. پیام‌های تبریک

اپلیکیشن واتساپ بیزینس به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های تبریک خودکار را تنظیم کنید. هر زمان که کسی برای اولین بار یا پس از ۱۴ روز عدم مشارکت برای شما پیامکی را به حساب واتساپ بیزینس شما ارسال می‌کند، یک پیام تبریک دریافت می‌کند که می‌توانید متن آن را سفارشی سازی کنید.

3. پاسخ های سریع

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است مشتریان شما سوالاتی را به حساب کاربری‌تان ارسال کنند که موظف هستید پرسش‌های آنان را بلافاصله پاسخ دهید. به خاطر داشته باشید بسیاری از این پیام‌ها از سوی افرادی است که شماره آن‌ها را ذخیره ندارید.

مشتریان جدید شما ممکن است سوالاتی بپرسند که قبلا بارها به آن‌ها پاسخ داده‌اید. برای جلوگیری از پاسخ‌های تکراری وقت‌گیر، واتساپ بیزینس قابلیتی به نام پاسخ‌های سریع ارائه می‌دهد. برای شروع، می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و از آنجا وارد بخش پاسخ‌های سریع شوید. پس از تنظیمات لازم، می‌توانید پاسخی برای سوالات متداول وارد کنید که به طور خودکار برای مشتریان ارسال می‌شود.

4. پیام‌های Away

اگر برای مدتی در دسترس نیستید، می‌توانید پیام‌هایی را تنظیم کنید تا به مشتریان خود اطلاع دهید که پس از بازگشت با آن‌ها تماس خواهید گرفت. برای فعال کردن این ویژگی، در واتساپ بیزینس به ویژگی پیام Away بروید و آن را روشن کنید. سپس، پیام‌های خودکاری را تنظیم کنید که مشتریان شما در زمان در دسترس نبودن شما دریافت خواهند کرد.

به مشتریان خود برسید

واتساپ بیزینس شامل سه ویژگی است که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده کنید. این ویژگی‌ها به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد که پس از دیدن یک آگهی یا اطلاع از کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی، به راحتی با شما تماس بگیرند. این ویژگی‌ها عبارتند از

  • تبلیغات در فیس بوک با ایجاد تبلیغاتی که به واتساپ منتهی می‌شوند
  • افزودن WhatsApp به سایت اینترنتی کسب و کار یا پروفایل فیس بوک و اینستاگرام
  • پیوند پیام‌رسانی واتساپ بیزینس خود را به اشتراک بگذارید

سخن پایانی

همانطور که تجارت کوچک شما رشد می‌کند، باید مشتریان خود را بهتر مدیریت کنید. ارتباط با مشتریان بسیار مهم است، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هر روز به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی آنان باشید. واتساپ بیزینس راه حلی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند به سوالات متداول پاسخ دهید و در کنار آن روابط بهتری ایجاد کنید.

اگر قبلا تجربه استفاده از واتساپ را داشته اید، کار با نسخه واتساپ بیزینس نباید خیلی برایتان دشوار باشد. اکنون که می‌دانید که این پیام‌رسان چه قابلیتی‌هایی دارد، بهتر است برای کسب و کار خود، نسخه بیزینس آن را نصب کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :