etebarkala snappay
etebarkala snappay

برنامه Gameloop چیست و چه کاربردی دارد؟

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
برنامه Gameloop چیست و چه کاربردی دارد؟

برنامه GameLoop یک شبیه ساز موجود بر روی رایانه شخصی شما است که به شما امکان اجرای بازی‌های موبایل را بر روی نمایشگر رایانه می‌دهد. این شبیه ساز رسمی اندروید، بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و هزاران بازی در کتابخانه خود دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد GameLoop، و نحوه اجرای آن کسب کنید، تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا با ما همراه باشید.

شبیه ساز GameLoop چیست؟

برنامه GameLoop یک شبیه ساز رسمی اندروید است که در سال ۲۰۱۸ با نام Tencent Gaming Buddy شروع به کار کرد. این برنامه دارای کتابخانه بزرگی از بازی‌های موبایل است که می‌توانید از طریق پلتفرم، آن‌ها را روی رایانه شخصی خود بازی کنید. اخیرا نیز یک تب Streaming و Novel به این برنامه اضافه شده که به شما این امکان را می‌دهد تا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را در رایانه شخصی خود پخش کنید و یا کتاب‌هایی را برای دانلود و خواندن پیدا کنید.

بدیهی است که این ویژگی چندین مزیت دارد زیرا می‌تواند بر روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها اجرا شود و نمایشگر بسیار بزرگتری نسبت به گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

برنامه GameLoop را روی چه دستگاه‌هایی می‌توانید اجرا کنید؟

برنامه شبیه ساز GameLoop فقط بر روی رایانه شخصی ویندوزی موجود است. چرا که GameLoop از DirectX استفاده می‌کند که یک API متعلق به مایکروسافت است. اگر می‌خواهید GameLoop را روی مک اجرا کنید، باید از VM (ماشین مجازی) برای انجام این کار استفاده کنید. اگر می‌خواهید GameLoop را روی لینوکس اجرا کنید، متاسفانه باید چند مورد را دور بزنید. شما باید ویندوز را از طریق یک VM اجرا کنید، اما خوشبختانه پشتیبانی زیادی وجود دارد تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

برای اجرای GameLoop به چه مشخصاتی نیاز دارید؟

یکی از ایرادات بازی‌های رایانه شخصی این است که باید از داشتن مشخصات سخت‌افزاری لازم برای اجرای آنچه می‌خواهید بازی کنید اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه، سیستم مورد نیاز برای اجرای GameLoop بسیار سبک است و آن را به یک پلتفرم در دسترس تبدیل می‌کند. برای اجرای GameLoop، رایانه شما باید حداقل مشخصات سخت‌افزاری زیر را داشته باشد.

  • سیستم عامل: Windows 7، Windows 8.1، Windows 10 (۶۴ بیت برای همه گزینه‌های سیستم عامل مورد نیاز است)
  • پردازنده: Intel Core i3 560 @ 3.3 GHz یا AMD Phenom II X4 945 @ 3.0 GHz
  • حافظه: ۳ گیگابایت رم
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 460 یا AMD Radeon HD 5870 (مطابق با DirectX-11 با ۱ گیگابایت VRAM)
  • DirectX: نسخه 9.0c
  • فضای ذخیره سازی: ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی

الزامات پیشنهادی برای اجرای GameLoop

با این حال، در صورت امکان، دستگاهی که GameLoop را روی آن اجرا می‌کنید باید دارای مشخصات زیر باشد تا بدون وقفه بازی کنید.

  • سیستم عامل: Windows 7، Windows 8.1، Windows 10 (۶۴ بیت برای همه گزینه‌های سیستم عامل مورد نیاز است)
  • پردازنده: Intel Core i3 یا AMD در ۲.۶ گیگاهرتز
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660
  • حافظه: حداقل ۴ گیگابایت رم
  • DirectX: نسخه 9.0c
  • فضای ذخیره سازی: ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی

همانطور که می‌بینید، این مشخصات نسبتا سبک هستند. اگر از رایانه شخصی استفاده می‌کنید که نسبتا جدید است، برای مدیریت بازی‌های ارائه شده در GameLoop هیچ مشکلی نخواهید داشت. اگر متوجه شدید که رایانه‌تان برای مدیریت GameLoop مشکل دارد، می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا اجرای آن‌را آسان‌تر کنید. برای انجام این کار؛ مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  1. روی منوی Burger واقع در سمت راست بالای برنامه را کلیک کنید.
  2. سپس روی تنظیمات کلیک کنید.
  3. روی تب Engine در کادری که باز می‌شود کلیک کنید.
  4. تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید، مانند خاموش کردن Anti-Aliasing، کاهش DPI صفحه به حداقل، و غیره.

احتمالا تنظیمات فردی در بازی‌ها وجود دارد که می‌توانید کیفیت گرافیک را تغییر دهید و اجرای بازی را بر روی رایانه‌های شخصی پایین‌رده آسان‌تر کنید.

الزامات پهنای باند برای اجرای GameLoop

همه بازی‌های ارائه شده در GameLoop دارای قابلیت بازی آنلاین نیستند، اما محبوب‌ترین آن‌ها مانند COD Mobile، PUBG Mobile و Free Fire این قابلیت را دارند.

قاعده کلی این است که سرعت دانلود ۳ مگابیت بر ثانیه با سرعت ۳۰ میلی‌ثانیه پینگ یا کمتر برای انجام بازی‌های آنلاین کافی است. پینگ مهم‌ترین عامل است، زیرا تاخیر شما را اندازه‌گیری می‌کند که تاثیر زیادی روی بازی‌های آنلاین دارد. با این حال، برای اطمینان از اجرایی بدون تاخیر، بهتر است حداقل ۵-۱۰ مگابیت بر ثانیه باشد.

فرض کنید برای اینکه بتوانید بازی‌های آنلاین را بازی کنید به حداقل ۳ مگابیت در ثانیه نیاز دارد، باید به چند برابر بیشتر از تعداد افراد در خانه خود دسترسی داشته باشید، بنابراین اگر سه نفر در خانه شما از اینترنت استفاده می‌کردند، برای مدیریت بازی‌های آنلاین به حداقل ۱۲-۱۵مگابیت در ثانیه نیاز دارید.

می‌توانید تست سرعت اینترنت را انجام دهید تا بفهمید پهنای باند شما چقدر است. اگر نتایج شما عالی نباشد، بهتر است سرعت Wi-Fi خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

برنامه GameLoop یک شبیه ساز عالی برای اجرای بازی‌های موبایل در رایانه شخصی است. اگر می‌خواهید بازی‌های محبوبی مانند 8 Ball Pool، COD Mobile و PUBG Mobile را روی سیستمی قدرتمندتر از موبایل خود بازی کنید، دانلود GameLoop و پیروی از نکات ما در مورد نحوه استفاده از آن بهترین راه برای رسیدن به آن خواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :