etebarkala snappay
etebarkala snappay

دیسکورد چیست و چگونه آن‌ را نصب کنیم؟

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
دیسکورد چیست و چگونه آن‌ را نصب کنیم؟

دیسکورد (Discord) یک پلتفرم چت صوتی، تصویری و متنی است که ده‌ها میلیون نفر از افراد بالای ۱۳ سال از آن برای گفتگو و ارتباط با دوستان خود استفاده می‌کنند.

کاربران زیادی به صورت روزانه از Discord برای صحبت کردن در رابطه با پروژه‌های هنری و سفرهای خانوادگی، تا حمایت از سلامت روان استفاده می‌کنند. این برنامه می‌تواند با هر تعداد کاربری شکل بگیرد، اما بیشتر توسط گروه‌های کوچک و فعالی از مردم که به طور منظم در رابطه با موضوعی خاص صحبت می کنند استفاده می‌شود.

دیسکورد شبکه‌ای عامه پسند است زیرا محیطی برای شکل دادن مجازی گروه‌های مختلفی از دوستان است. جایی است که افراد می‌توانند خودشان باشند و با افراد دیگری که علایق و سرگرمی‌هایشان مشترک هستند وقت بگذرانند. مکالمات در Discord توسط افرادی که انتخاب می‌کنید و موضوعاتی که برای صحبت در مورد آن‌ها انتخاب می کنید هدایت می‌شود.

تاریخچه شکل گیری دیسکورد

پلتفرم Discord برای حل یک مشکل بزرگ شروع شد. این پلتفرم برای نحوه برقراری ارتباط با دوستان در سراسر جهان هنگام بازی آنلاین شکل گرفت. جیسون سیترون و استن ویشنفسکی، بنیانگذاران این پلتفرم از دوران کودکی، علاقه زیادی به بازی‌های ویدیویی داشتند و دوستی‌ها و ارتباطاتی را که در حین بازی با آن‌ها شکل گرفت، برایشان ارزشمند بود. در آن زمان، تمام ابزارهای ساخته شده برای این کار بسیار کند، غیرقابل اعتماد و پیچیده بودند. جیسون و استن می‌دانستند که می‌توانند سرویس بهتری بسازند که بتوان به راحتی در آن صحبت کرد و تجربه خوبی ار تعامل در حین بازی را شکل داد. اکنون این پلتفرم با میلیون‌ها کاربر، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های چت خصوصی و گروهی در دنیا است.

واژه نامه Discord

دیسکورد واژگان خاص خود را دارد. ممکن است هنگام صحبت در مورد Discord، کاربران از کلماتی نظیر کلمات زیر استفاده کنند که برای شما ناآشنا باشد. در ادامه معنای هر یک را به اختصار شرح خواهیم داد.

سرور؛ سرورها فضاهای موجود در Discord هستند. آن‌ها توسط افراد و گروه‌های دوستان ساخته شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق سرورها، کوچک و فقط به صورت ارسال دعوت‌نامه برای اعضا شکل گرفته‌اند، البته برخی از سرورهای بزرگتر عمومی هستند. هر کاربر می‌تواند سرور جدیدی را به صورت رایگان راه اندازی کند و دوستان خود را به آن دعوت کند.

کانال؛ سرورهای Discord در کانال‌های متنی و صوتی سازماندهی می‌شوند که معمولا به موضوعات خاصی اختصاص دارند و می‌توانند قوانین مختلفی داشته باشند.

  • کانال متنی؛ در کانال‌های متنی، کاربران می‌توانند پیام ارسال کنند، فایل‌ها را آپلود کنند و تصاویر را برای دیگران به اشتراک بگذارند تا در هر زمان ببینند.
  • کانال صوتی، در کانال‌های صوتی، کاربران می‌توانند از طریق تماس صوتی یا تصویری در زمان حال به یکدیگر متصل شده و نمایشگر خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند که ما به آن Go Live می‌گوییم.

پیام DM و GDM؛ کاربران می‌توانند پیام‌های خصوصی را به عنوان پیام مستقیم (DM) به سایر کاربران ارسال کنند و همچنین تماس صوتی یا تصویری را شروع کنند. اکثر DM ها مکالمه‌های یک به یک هستند، اما کاربران این گزینه را دارند که حداکثر نه نفر دیگر را به مکالمه دعوت کنند تا یک گروه خصوصی DM (GDM) با حداکثر اندازه ده نفر ایجاد کنند؛ DM ها گروه عمومی نیستند و برای پیوستن به دعوت از یک نفر در گروه نیاز دارند.

گزینه Go Live؛ کاربران می‌توانند نمایشگر خود را با سایر افرادی که در سرور یا DM با آن‌ها هستند به اشتراک بگذارند.

سرویس Nitro؛ Nitro  سرویس اشتراک ممتاز Discord است. نیترو امتیازات ویژه‌ای را برای مشترکین ارائه می‌کند، مانند گزینه سفارشی کردن تگ Discord، سقف آپلود فایل با حجم بالا و تخفیف سرور.

تقویت سرور یا Server Boosts؛ اگر نوجوان شما از طرفداران پر و پا قرص یک انجمن است، ممکن است بخواهد سرور انجمن یا سرور خودش را تقویت کند. مانند Nitro، Server Boosts به سرورها امتیازات ویژه‌ای مانند سفارشی سازی بیشتر، کیفیت ویدیو و صدای بهتر و امکان تنظیم پیوند سفارشی را می‌دهد. همچنین می‌توانید Server Boosts را با Nitro خریداری کنید.

آموزش نصب دیسکورد

دیسکورد در دو نسخه ویندوز و موبایل موجود است که در ادامه نحوه نصب آن را روی ویندوز و موبایل آموزش خواهیم داد. اگر می‌خواهید این پلتفرم را بر روی رایانه ویندوزی و یا موبایل خود راه‌اندازی کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نصب دیسکورد در ویندوز

  1. ابتدا  به وب‌سایت discord.com رفته و روی گزینه‌ی Download for Windows کلیک کنید.
  2. پس از دانلود فایل نصب، آن‌را اجرا و بعد از نصب اپلیکیشن، برای ورود به پلتفرم دیسکورد، روی آیکون آن در محیط دسکتاپ کلیک کنید.
  3. با اجرا کردن برنامه‌ی دیسکورد پس از نصب، صفحه‌ی ورود به حساب کاربری را مشاهده خواهید کرد.
  4. اگر در گذشته در این پلتفرم حسابی ساخته‌اید، مشخصات اکانت خود را وارد و روی «Log In» کلیک کنید؛ در غیر این‌صورت گزینه‌ی Register را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی ساخت حساب کاربری وارد شوید.
  5. در صفحه‌ی ساخت حساب کاربری، مشخصات مربوط به آدرس ایمیل، نام کاربری، رمزعبور و تاریخ تولد خود را وارد کنید.
  6. پس از ساخت حساب و تایید این فرایند از طریق ایمیلی که وارد کردید، دیسکورد از شما می‌خواهد تا از میان بحث‌های مختلف سرور عمومی دلخواهتان را انتخاب کنید و وارد شوید.

نصب دیسکورد روی موبایل‌

نرم‌افزار دیسکورد را نمی‌توان از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی مانند بازار یا مایکت دانلود کرد و برای استفاده از این پلتفرم در گوشی، بسته به نوع سیستم‌عامل می‌توانید از پلی‌استور اندروید یا اپ‌استور iOS استفاده کنید. برای آشنایی با نصب و راه اندازی مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. پس از دانلود نرم‌افزار دیسکورد، برای ورود و استفاده از قابلیت‌های رایگان این اپلیکیشن باید حساب کاربری بسازید. البته لازم به ذکر است که دیسکورد داخل ایران دچار محدودیت‌ شده است؛ بنابراین، قبل از شروع فرایند ثبت‌نام، از نرم‌افزار تغییر آی‌پی مناسب استفاده کنید.
  2. در مرحله‌ی بعد، می‌توانید یا ازطریق شماره‌ تلفن‌همراه یا ایمیل برای خود اکانت بسازید. بهتر است برای انجام فرایند ثبت‌نام، از طریق ایمیل اقدام کنید.
  3. پس از انتخاب ایمیل و نام کاربری و رمزعبور، با پر‌کردن فیلد مربوط به تاریخ تولد، گزینه‌ی پذیرش قوانین را خوانده‌ام را انتخاب و سپس با تایید ایمیل، ثبت‌نام خود را قطعی کنید.
  4. پس از ساخت اکانت، نام کاربری و رمز عبور خود را در اولین مرتبه‌ی ورود به دیسکورد، درون فیلدهای مشخص‌شده تایپ کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.

دیسکورد چقدر از اینترنت شما را مصرف می‌کند

میزان مصرف داده برای هر کدام از امکاناتی نظیر چت متنی، چت صوتی، چست تصویری و استریم را نمی‌توان دقیق مشخص کرد. اما تجربه کاربران نشان داده است که نسخه‌ی دسکتاپ دیسکورد از نسخه‌ی موبایلی آن داده‌ی بیشتری مصرف می‌کند؛ چراکه در این پلتفرم محدودیت خاصی برای محتوای به‌اشتراک‌گذاشته اعمال نمی‌شود و کیفیت تصاویر دریافتی و ویدئوها و نوشته‌ها نیز بهتر از نسخه موبایل است. مصرف داده‌ی دیسکورد در هر پلتفرم به عوامل مختلفی مانند برنامه‌های اجرایی در پس‌زمینه و پهنای باند اینترنت کاربر و نوع کاربری اعضا بستگی دارد.

سخن پایانی

نرم‌افزار دیسکورد در گذشته تنها مورد استفاده گیمرها در سراسر جهان بود. اما در حال حاضر اقشار مختلفی از جامعه درگیر نصب و فعالسازی این نرم افزار هستند و دیسکورد برای تمام پلتفرم‌های دنیا موجود بوده و شما می‌توانید با حجم کمتر از ۷۰ مگابایت دیسکورد رو دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :