etebarkala snappay
etebarkala snappay

شبیه ساز اندروید چیست؟ معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
شبیه ساز اندروید چیست؟ معرفی بهترین شبیه سازهای اندروید

تا سال ۲۰۱۹، بیش از ۲.۵ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در گردش بود و این عدد در حال افزایش است. ممکن است به تلفن یا دستگاه Android دسترسی داشته باشید. اما اگر نخواهید از دستگاه اندرویدی برای اجرا و آزمایش برنامه اندرویدی که در نظر دارید، استفاده کنید باید چه کاری انجام دهید؟ اینجاست که یک شبیه ساز اندروید می‌تواند کمک کند. یک برنامه شبیه ساز اندروید می‌تواند یک سیستم عامل اندروید و رابط آن را شبیه سازی کند تا بتوانید برنامه خود را در رایانه خود آزمایش کنید.

در این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد شبیه سازهای اندروید، نحوه کار، نحوه استفاده از آن‌ها و میزانی که می‌توانند به درستی برنامه‌های اندروید و وب شما را آزمایش کنند، ارائه کرده‌ایم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با شبیه سازهای اندروید کسب کنید با ما همراه باشید.

شبیه ساز اندروید چیست؟

شبیه سازهای اندروید نرم‌افزارهایی هستند که برای تقلید از سخت افزار و نرم افزار یک دستگاه تلفن همراه اندروید برای اهداف توسعه و آزمایش طراحی شده‌اند. شبیه سازهای اندروید روی مک یا رایانه شخصی شما اجرا می‌شوند تا بتوانید برنامه‌های اندروید محور را در رایانه شخصی خود بسازید.

اجرا و یا آزمایش بازی‌های اندرویدی یکی از اصلی‌ترین دلایل برای استفاده از شبیه سازهای اندروید است، از سویی دیگر می‌توانید از آن برای اجرای هر برنامه موجود در فروشگاه Google Play نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برنامه اینستاگرام خود را در یک شبیه ساز اجرا می‌کنید، می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً از رایانه خود آپلود کنید. برای اینکه بدانید شبیه ساز اندروید چه کاری می‌تواند انجام دهد، ابتدا باید نحوه عملکرد آن را بدانید.

شبیه سازهای اندروید چگونه کار می‌کنند؟

شبیه سازهای اندروید، مانند BlueStacks، NoxPlayer یا LDPlayer، برنامه‌هایی هستند که می‌توانند تجربه نرم افزاری و سخت افزاری استفاده از دستگاه اندرویدی را شبیه سازی کنند. همچنین استفاده از آن به گیمرهایی که بازی موبایل انجام ‌می‌دهند می‌تواند کمک کند تا بازی را با کیفیت بهتری بر روی دسکتاپ تجربه کنند.

شبیه ساز سریع (QEMU) چیست؟

به عنوان یک ابزار شبیه ساز، open-source ، Quick Emulator بر روی بسیاری از هاست‌ها و یا سیستم عامل‌ها اجرا می‌شود تا سایر سیستم عامل‌های مهمان را شبیه سازی کند.

نرم‌افزار QEMU به شبیه‌سازهای اندروید قدرت می‌دهد تا سخت‌افزار را روی دستگاه مهمان تقلید کرده تا با سخت‌افزار دستگاه میزبان مطابقت داشته باشند. این برنامه روی رایانه شما اجرا می‌شود و رابط باینری برنامه مهمان را برای مطابقت با یک دستگاه میزبان ترجمه می‌کند.

عمل ترجمه پیچیده و وقت گیر است و فرایند شبیه سازی را بسیار کند می‌کند. اما اگر معماری دستگاه‌های میزبان و مهمان مشابه باشد، این عمل به سرعت انجام می‌شود. اگر دستگاه‌های میزبان و مهمان شما معماری مشابهی دارند، QEMU از فرآیند ترجمه باینری صرفنظر می‌کند و بلافاصله دستگاه مهمان را مستقیماً روی CPU دستگاه میزبان اجرا می کند؛ فرآیندی که به عنوان مجازی سازی به کمک سخت افزار شناخته می‌شود. تطبیق معماری دستگاه با استفاده از Hypervisor انجام می شود.

هایپروایزر چگونه کار می‌کند؟

هایپروایزر یا مانیتور ماشین مجازی (VMM) نرم افزاری است که به یک دستگاه، مثلاً رایانه، اجازه می‌دهد تا با به اشتراک گذاری منابع خود، مانند پردازش و حافظه، از بسیاری از VM های مهمان پشتیبانی کند. هایپروایزرها به شما کمک می‌کنند از منابع سیستم استفاده کنید. دو نوع اصلی هایپروایزر وجود دارد، نوع ۱ یا bare metal، و نوع ۲ یا hosted supervisors.

  • هایپروایزورهای نوع ‍۱ به عنوان سیستم عامل‌های سبک عمل می‌کنند که مستقیماً روی سخت افزار میزبان اجرا می‌شوند.
  • هایپروایزرهای نوع ۲ به عنوان نرم افزار روی یک سیستم عامل مانند سایر برنامه‌های رایانه‌ای اجرا می‌شوند و به شما امکان می‌دهند یک برنامه اندروید را از طریق نرم افزار اجرا کنید.

قبل از سال ۲۰۱۷، معماری ARM اندروید، نیاز به ترجمه از شبیه ساز Android Developer Studio برای مطابقت با بیشتر معماری‌های مورد استفاده در رایانه‌های شخصی داشت. سپس اندروید نسخه 25.3.0 Developer Studio را منتشر کرد که شبیه ساز خود را با امکان افزایش مجازی سازی از طریق یک پروتکل کمک سخت افزاری، پیشرفته کرد. بنابراین، برای انجام مجازی‌سازی به کمک سخت‌افزار به یک هایپروایزر نیاز دارید، در نظر داشته باشید که سیستم‌عامل‌های PC مختلف از هایپروایزرهای مختلف پشتیبانی می‌کنند.

اینتل از Hardware Acceleration Execution Manager، HAXM، به عنوان هایپروایزر برای Windows PC و سیستم عامل‌های macOS استفاده می‌کند، در حالی که لینوکس از ماشین مجازی مبتنی بر هسته، KVM استفاده می‌کند.

نحوه راه اندازی شبیه ساز اندروید

پس از انتشار نسخه 25.3.0، اندروید شبیه ساز خود را جدا از ابزارهای SDK توزیع کرد. راه اندازی شبیه ساز اندروید ممکن است کمی مشکل باشد، اما در ادامه به صورت خلاصه و ساده شده، این فرایند را شرح داده‌ایم.

در ابتدا شما به Android SDK نسخه 26.1.1 و بالاتر نیاز دارید. کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما باید دارای یک پردازنده ۶۴ یا ۸۶ بیتی باشد تا بتواند با شبیه ساز اندروید کار کند.

اگر از اندروید 8.1 و نسخه‌های بالاتر آن استفاده می‌کنید، باید وب‌کمی داشته باشید که قادر به گرفتن فریم‌های 720p باشد.

برای اکثر دستگاه‌ها، شبیه‌ساز از شما می‌خواهد که اجازه دهید سرعت عملکرد دستگاه خود را افزایش دهید و برای این کار به هایپروایزر اینتل HAXM edition 7.2.0 نیاز دارید.

برای لینوکس، کاربران می توانند به سیستم مجازی سازی AMD با 3 برنامه افزودنی SIMD استفاده کنند.

برای رایانه‌های شخصی ویندوز، کاربران می‌توانند از AMD Android Studio نسخه 3.2 و بالاتر، که با Windows Hypervisor API کار می‌کند، استفاده کنند.

پس از نصب شبیه ساز اندروید، می‌توانید به Android Manager  خود برای دستگاه‌های مجازی AVD Manager دسترسی داشته باشید.

نقاط قوت شبیه سازای اندروید

  1. انتقال سریع داده‌ها؛ شبیه‌سازهای اندروید به شما کمک می‌کنند تا داده‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر از دستگاه‌های فیزیکی که از طریق USB متصل می‌کنید انتقال دهید.
  2. سازگاری با حسگرهای فیزیکی؛ اگر از حسگرهای فیزیکی مانند شتاب سنج استفاده می‌کنید، شبیه سازهای اندروید مفید هستند.

نقاط ضعف شبیه سازای اندروید

  1. الزامات پردازنده ARM؛ اکثر رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌های جدید از Intel x86 استفاده می‌کنند و رایج ترین چیپست اندروید موجود نیز ARM v7a است. به یاد داشته باشید، برای شبیه سازی سریع، معماری CPU میزبان و مهمان باید مطابقت داشته باشند. بنابراین، با دستگاه بدون پردازنده ARM، شبیه سازی ضعیف خواهد شد، به ویژه برای اکثر دستگاه‌های اندرویدی موجود در بازار.
  2. فضای هارد دیسک، مدیر AVD شما دایرکتوری‌های مجزایی ایجاد می‌کند تا شامل داده‌های دستگاه مجازی، حافظه پنهان و داده‌های کارت‌های SD به طور جداگانه باشد. یک دستگاه مجازی بیش از ۳ گیگابایت از کل فضای دیسک را اشغال می‌کند و در صورت کمبود فضای کافی در حین راه اندازی ممکن است خراب شود.

بهترین شبیه سازهای اندروید کدامند؟

برنامه‌های متعددی برای شبیه سازی اندروید موجود است که هر یک کاری، نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. در این مطلب سه مورد از پر طرفدارترین شبیه سازهای اندروید را معرفی و بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با این شبیه سازها با ما همراه باشید.

برنامه BlueStacks؛ شبیه ساز محبوب اندروید برای بازی و تست بازی‌های اندروید

برنامه BlueStacks قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شبیه ساز اندروید در بازار بازی‌های موبایل بوده که نصب و اجرای بازی در آن آسان است. این برنامه با کتابخانه‌ای با بیش از ۲ میلیون بازی و برنامه اندروید، سریع‌ترین زمان راه‌اندازی، ویژگی‌های فوق‌العاده و پیشرفت‌هایی ارائه می‌شود که تقریبا بدون تاخیر ارائه می‌شوند. همچنین، این شبیه‌ساز به‌روزرسانی‌های مکرر محصول را برای رسیدگی به مشکلاتی که گیمرها تجربه می‌کنند، دریافت می‌کند.

اگر نگاه دقیق به BlueStacks 5 داشته باشیم، باید گفت که این شبیه ساز سریع‌ترین و کم حجم‌ترین نسخه پخش کننده برنامه است که ادعا می‌کند تا ۵۰٪ فضای رم کمتری مصرف می‌کند. در حال حاضر شبیه ساز BlueStacks از اندروید ۹ پشتیبانی می‌کند. این شبیه ساز اخیرا BlueStacks 10 را معرفی کرده است که می‌توان برنامه‌های اندروید را‎ مستقیماً روی رایانه شخصی پخش کرد و نیازی به سخت‌افزار گران قیمت را از بین می‌برد.

برنامه LDPlayer؛ شبیه ساز اندروید رایگان، سریع و کم حجم برای کامپیوتر

برنامه LDPlayer دومین شبیه ساز محبوب در جهان است. این شبیه ساز بهترین و سریع‌ترین شبیه ساز اندروید در بازار بازی در جنوب شرق آسیا است. شبیه ساز LDPlayer به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌ها و برنامه‌های موبایل خود را به صورت رایگان بر روی رایانه شخصی اجرا کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های LDPlayer انعطاف پذیری آن است همچنین در هنگام انجام بازی‌های سنگین‌تر نیز عالی عمل می‌کند. از سویی دیگر کاربران می‌توانند آن‌ را به‌راحتی روی رایانه‌های خود اجرا کنند. این شبیه ساز از چند زبان پشتیبانی کرده و شما را با ساده‌ترین دستورالعمل‌ها راهنمایی می‌کند.

برنامه Nox Player؛ شبیه ساز اندروید با قابلیت استفاده عالی

برنامه Nox Player گیمرهای اندروید را هدف قرار می‌دهد. اگرچه این شبیه ساز برای سایر برنامه‌های اندروید نیز کاملاً خوب عمل می‌کند، اما برای اجرای بازی‌های سنگینی مانند PUBG یا Justice League مناسب است. بهترین ویژگی Nox Emulator این است که کاملاً رایگان بوده و تبلیغات حمایتی ندارد.

همچنین می‌توانید میزان استفاده از فضای رم و پردازنده را در گزینه تنظیمات مشخص کنید تا بهترین نتایج بازی را به دست آورید. اگر روت کردن اندروید تمرکز شماست، Nox Player دستگاه مجازی را در کمتر از یک دقیقه روت خواهد کرد. تنها مشکل Nox این است که بار زیادی به سیستم وارد می‌کند. بنابراین، شما نمی‌توانید از تعداد زیادی برنامه دیگر استفاده کنید.

سخن پایانی

شبیه سازهای اندروید، قابلیت‌های دستگاه و تجربه کاربری را متحول کرده‌اند. آن‌ها قادر هستند تا برنامه‌ها و بازی‌های زیادی را روی نمایشگرهای بزرگ آزمایش و اجرا کنند. همچنین با شبیه ساز ایده‌آل اندروید، می‌توانید توانایی و عملکرد دستگاه‌های خود را افزایش داده و تجربه کاربری خود را نیز به کمک آن ارتقا دهید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمد چارلی گفت:

شبیه سازی گوشی چیه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به شروع مطلب مراجعه کنید ما در این مطلب به معرفی شبیه ساز اندروید و بهترین شبه سازها پرداخته ایم