etebarkala snappay
etebarkala snappay

لپ تاپ هیبریدی چیست؟

4
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
لپ تاپ هیبریدی چیست؟

احتمالا اسم لپ‌تاپ هیبریدی به گوشتان خورده و یا درباره آن مطالبی خوانده‌اید. لپ‌تاپ هیبریدی لپ‌تاپی است که می‌تواند به عنوان لپ‌تاپ و یا تبلت استفاده شود. طراحی هیبریدی قابل تغییر آن موجب می‌شود که به عنوان لپ‌تاپ، یک نمایشگر لمسی راحت مانند تبلت در اختیار داشته باشید و به عنوان تبلت، از یک سیستم‌عامل کامپیوتر، صفحه کلید و سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ، برخوردار باشید. در این مقاله به معرفی لپ‌تاپ هیبریدی و ویژگی‌های آن پرداخته‌ و در ادامه سه مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی ۲۰۲۲ را برای اطلاع شما فهرست کرده‌ایم. اگر می‌خواهید کمی بیشتر در رابطه با لپ‌تاپ‌های هیبریدی بدانید و یا قصد خرید یک لپ‌تاپ هیبریدی را دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آیا لپ‌تاپ هیبریدی همان لپ تاپ ۲ در ۱ است؟

لپ‌تاپ‌های هیبریدی که به اشتباه، لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل نیز نامیده می‌شوند، به مراتب قدرتمندتر از تبلت‌ها هستند و از سویی دیگر نسبت به لپ‌تاپ‌ها از قابلیت حمل آسان‌تری برخوردارند. هیبریدها به عنوان یک تبلت، از همان قابلیت نمایشگر لمسی که مهم‌ترین ویژگی تبلت‌ها بوده، برخوردار است و به عنوان یک لپ‌تاپ دارای قدرت پردازش بالا، صفحه کلید و سایر ویژگی‌های یک رایانه شخصی پیشرفته را ارائه می‌دهند.

لپ‌تاپ‌های هیبریدی به لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ نیز معروف هستند. این اصطلاحی است که اکثر سازندگان این دستگاه‌ها برای توصیف این دسته ترکیبی لپ‌تاپ و تبلت استفاده می‌کنند. بنابراین اگر دهنگام خرید با این اصطلاح روبه‌رو شدید، در واقع منظور همان لپ‌تاپ هیبریدی است و فروشندگان گاهی از اصطلاح لپ‌تاپ‌هیبریدی و گاهی لپ‌تاپ ۲ در ۱ استفاده می‌کنند. اما اصطلاح هیبرید برای توصیف نوع خاصی از سیستم‌های جدا شدنی ۲ در ۱ استفاده می‌شود که به صفحه کلید و نمایشگر اجازه می‌دهد کاملا از هم جدا شده و به یک تبلت مستقل تبدیل شود. این درحالی است که برخی از لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ مانند 2-in-1 Attached، صفحه کلید متصل باقی مانده و نمایشگر لمسی را می‌توان به دور آن چرخاند و یا تا کرد.

مزایای لپ تاپ هیبریدی

لپ‌تاپ‌های هیبریدی به عنوان یک لپ‌تاپ ۲ در ۱، در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها و یا تبلت‌های مستقل، مزایای زیادی دارد. از مزایای این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به استفاده از سیستم‌عامل استاندارد رایانه شخصی بجای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS و برخورداری از پردازنده‌های سریع‌تر و درجه یک لپ‌تاپ در مقایسه با پردازنده‌های موبایل اشاره کرد. همچنین کمپانی‌ها، لپ‌تاپ‌های هیبریدی را بهتر از تبلت‌های معمولی برای انجام چند کار می‌سازند که علاوه بر قابلیت‌های تبلت، برای استفاده در منزل و دفتر کار بسیار ایده‌آل هستند. لپ‌تاپ‌های هیبریدی جمع و جور و سبک بوده که حمل و نقل آن حتی در سفر بسیار راحت است.

آیا لپ‌تاپ‌ها هیبریدی جدید با مدل‌های قبلی لپ تاپ-تبلت تفاوت دارد؟

در اواسط دهه نخست سال ۲۰۰۰ لپ‌تاپ‌های اولیه با نمایشگر لمسی به سبک تبلت معرفی شدند که می‌توانستند به‌عنوان تبلت نیز عمل کنند. اما این لپ‌تاپ‌ها نسبتاً سنگین و ضخیم بودند و برای چرخاندن نمایشگر لمسی جهت استفاده به‌عنوان تبلت، به بقیه ساختار لپ‌تاپ متصل بوده و متکی به لولاهای چرخشی بودند که قابلیت جدا شدن را نداشتند.

با گذشت زمان و با پیشرفت فناوری نمایشگر لمسی، به طراحان این امکان را داد که بر وزن و ضخامت این لپ‌تاپ‌ها غلبه کرده و دسته جدیدی از لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ را تولید کنند که همان لپ‌تاپ‌های هیبریدی امروزی است. در نهایت، سازندگان رایانه‌های شخصی مدل‌های جدیدتری را معرفی کردند که قابلیت جدا شدن نمایشگر لمسی را داشته و قادراست به یک تبلت مستقل تبدیل شود.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی ۲۰۲۲

در ادامه به سه مورد از بهترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی پرداخته‌ایم که از نظر سرعت پردازنده و کیفیت نمایشگر بسیار چشم‌گیر بوده و گزینه‌هایی ایده‌ال برای آن دسته از کاربرانی است که علاوه‌بر عملکردی سریع، قابلیت حمل و نقل لپ‌تاپ نیز برایشان در اولویت قرار دارد.

لپ‌تاپ هیبریدی HP Spectre x360 14 بهترین لپ‌تاپ ۲ در ۱

 HP Spectre x360 14
پردازندهپردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i5/Core i7
کارت گرافیکاینتل Iris Xe
رمحافظه رم ۸ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی
حافظه داخلیحافظه داخلی ۲۵۶گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۵ اینچی IPS/ وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
ابعاد۱۱.۸ در ۸.۷ در ۰.۷ اینچ
وزن۱.۳ کیلوگرم

لپ‌تاپ Spectre x360 14 بهترین لپ تاپ ۲ در ۱ بوده که مدل ۱۳.۵ اینچی به تازگی برای سال ۲۰۲۱ منتشر شده است، اما ویژگی‌های مفید جدیدی از جمله نمایشگر با نسبت ابعاد ۳:۲ و پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل با گرافیک Iris Xe را به آن اضافه می‌کند. از ویژگی‌های برجسته این لپ‌تاپ می‌توان به طراحی خیره‌کننده، نمایشگر IPS با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل، نمایشگر 3K2K OLED، عمر باتری بالای ۱۲ ساعت و عملکرد سریع آن اشاره کرد.

صفحه کلید این لپ‌تاپ هیبریدی علاوه بر کلیدهای نرم دارای یک تاچ بد بزرگ است. همچنین این لپ‌تاپ دارای حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره و پورت‌های متعددی بوده که تمامی این موراد آن را به یک لپ‌تاپ هیبریدی عالی تبدیل کرده است. در واقع، Spectre x360 14 بهترین لپ‌تاپ برای آن دسته از کاربرانی است که می‌خواهند یک لپ‌تاپ قابل تبدیل داشته باشند.

لپ‌تاپ هیبریدی Dell OLED XPS 13

 Dell’s OLED XPS 13
پردازندهپردازنده نسل ۱۱ اینتل Core i7
کارت گرافیکاینتل Iris Xe
رمحافظه رم ۱۶ گیگابایتی
حافظه داخلیحافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت و ۲ ترابایت
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۵ اینچی IPS/ وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
ابعاد۱۱.۶ در ۷.۸ در ۰.۶ اینچ
وزن۱.۲ کیلوگرم

لپ‌تاپ OLED XPS 13 2-in-1 دل به لطف پردازنده نسل ۱۱ اینتل دارای عملکرد سریعی بوده و از طراحی شیک، وزن کم و نمایشگر خیره کننده برخوردار است. نمایشگر این لپ‌تاپ دارای وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۳۴۵۶ پیکسلی بوده که بهترین وضوح تصویر را در میان لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ در اختیار می‌گذارد و از سویی دیگر رنگ‌هایی خیره کننده و زنده‌ای را ارائه می‌دهد، همچنین ویدیوهای 4K را با کیفیت سینمایی پخش می‌کند.

با این حال، یکی از نقاط ضعف Dell XPS 13 2-in-1، کم بودن تنوع پورت آن است. این لپ‌تاپ فاقد پورت‌های قدیمی مانندUSB Type-A بوده، اما به دو پورت Thunderbolt 4 برای شارژ، انتقال داده و اتصال به مانیتور مجهز است. این لپ‌تاپ ۲ در ۱ برای کسانی که مشغول به کار تولید محتوا هستند، یک انتخاب ایده‌آل است.

لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 9i Gen 7 لنوو

 Yoga 9i Gen 7 لنوو
پردازندهپردازنده نسل ۱۲ اینتل Core i7
کارت گرافیکاینتل Iris Xe
رمحافظه رم ۱۶ گیگابایتی
حافظه داخلیحافظه داخلی اس‌اس‌دی ۱ ترابایت
نمایشگرنمایشگر ۱۳.۵ اینچی IPS/ وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
ابعاد۱۲.۵ در ۹.۰۶ در ۰.۶ اینچ
وزن۱.۴ کیلوگرم

لپ‌تاپ Lenovo Yoga 9i به پردازنده‌ی مرکزی نسل دوازدهم مجهز بوده که از نظر سرعت گوی رقابت را از تمامی لپ‌تاپ‌های هیبریدی ربوده است و در هنگام بارگذاری فایل‌ها و اجرای برنامه‌ها بسیار سریع عمل می‌کند.

اگر به دنبال نمایشگری خیره کننده هستید، Yoga 9i به لطف پنل OLED با وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، انتخابی ایده‌آأ است. این نمایشگر تصاویری رنگارنگ و پر جنب و جوش ارائه می‌دهد و لذت‌های بصری را به یک لذت کامل تبدیل می‌کند. چه نتفلیکس را ترجیح بدهید و چه Hulu یا HBO Max را ترجیح دهید، تماشای ویدیوها و فیلم‌ها در این نمایشگر شما را شگفت زده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد Yoga 9i که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند، صفحه کلید و دسترسی سریع به آن است. تنها با یک ضربه ساده، می‌توانید به سرعت برنامه‌هایی مانند ماشین حساب را راه اندازی کنید. صفحه کلید نیز بسیار عالی عمل کرده و کار با آن به هیچ عنوان موجب خستگی دستانتان نخواهد شد.

سخن پایانی

لپ تاپ هیبریدی به دسته‌ای از لپ تاپ‌ها گفته می‌شود که به غیر از حالت مرسوم باز و بسته شدن، در حالت‌های دیگری هم می‌توانید با آن‌ها کار کنید. لپ‌تاپ‌های هیبریدی حالت‌های مختلفی دارند. در برخی از آن‌ها نمایشگر به صورت کامل از پنل اصلی لپ‌تاپ جدا می‌شود و می‌توانید از پنل نمایشگر به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. اما دسته‌ای دیگر از لپ‌تاپ‌ها قابلیت جدا شدن نمایشگر از بدنه را ندارند، بلکه صفحه نمایش آن‌ها به صورت ۳۶۰ درجه قابلیت چرخش دارد و می‌توانید با برگرداندن نمایشگر به پشت لپ‌تاپ، با لپ‌تاپ کار کنید. مهم‌ترین ویژگی‌ لپ تاپ‌های هیبریدی استفاده از نمایشگر لمسی به‌عنوان یک تبلت حرفه‌ای است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :