etebarkala snappay
etebarkala snappay

در رویداد ۱۶ شهریور اپل چه گذشت

5
(10)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
رویداد ۷ سپتامبر اپل

رویداد ۷ سپتامبر اپل بالاخره پس از انتظار‌های فراوان برگزار و محصولات جدید و هیجان انگیزی که مدت‌ها طرفداران انتظار آن‌هات را می‌کشیدند، به جهانیان معرفی شد. این رویداد در کل، حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید و می‌توان گفت ستاره  اصلی این رویداد، اپل واچ بود که اپل حدود ۴۰ دقیقه از کل زمان را به معرفی آن اختصاص داد. اپل در این رویداد محصولات جدید خود را به ترتیب زیر معرفی کرد: 

  • اپل واچ سری ۸ 
  • اپل واچ SE
  • اپل واچ اولترا 
  •  ایرپاد پرو 
  •  آیفون ۱۴ 
  • آیفون ۱۴ پرو 

طبق گفته اپل، آیفون ۱۴ از روز جمعه در دسترس عموم و قابل سفارش خواهد بود و همانطور که بیش‌تر کارشناسان انتظار داشتند، اپل قیمت این محصول را افزایش نداده  است. اپل واچ‌های جدید از روز چهار شنبه قابل سفارش هستند و ایرپاد پرو جدید اپل نیز از ۲۳ سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. 

ویژگی ها و قیمت اپل واچ سری ۸ 

در ابتدای این مراسم، مسئول سئوی اپل، تیم کوک اعلام کرد که ۳ اپل واچ، در این رویداد معرفی خواهند شد. همچنین اعلام شد که اپل قابلیت‌های ویژه‌ای را به این ساعت‌های هوشمند اضافه کرده است. از جمله این قابلیت‌های ویژه برنامه‌ها و امکاناتی است که بر روی سلامت بانوان تمرکز دارند. در ادامه این رویداد، یک گزارش مستند از افرادی منتشر شد که اپل واچ سری ۷ تاثیر زیادی بر روی سلامت و سبک زندگی آنان گذاشته است. سپس جف ویلیامز، مدیر عامل اپل از ساعت هوشمند جدید اپل، اپل واچ ۸ رونمایی کرد و به شرح ویژگی‌های آن پرداخت.

این ساعت هوشمند، دوام بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و مجهز به یک سنسور دمای جدید است که می‌‌تواند برای نظارت بر داده‌های سلامتی، از جمله پایش سلامت بانوان، مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت، برجسته‌ترین ویژگی اپل واچ سری ۸ است. این سنسور به قدری قوی است که می‌تواند ۰.۱ درجه سلسیوس تغییر دما را در بدن شما تشخیص دهد.

به لطف بهره مندی از این سنسور دما، حالا اپل واچ سری ۸ با دقت بسیار بیشتری سلامت بانوان را پایش خواهد کرد و هر گونه تغییر احتمالی در وضعیت بانوان را به آنان اطلاع خواهد داد. نکته مهم دیگر این است که تمام داده‌های مربوط به سلامت بانوان، در این دستگاه به صورت مناسبی رمز گذاری می‌شوند و امنیت خوبی دارند. 

حالا اپل واچ سری ۸، مجهز به دو سنسور بهبود یافته است که می‌توانند تصادف کردن کاربر را تشخیص دهند. این دو سنسور بهبود یافته، شامل سنسور جدید ژیروسکوپ ۳ محوره و یک شتاب سنج G-Force هستند. به لطف بهره مندی از این دو سنسور، زمانی که کاربر در یک تصادف باشد، اپل واچ به صورت خودکار با اورژانس تماس گرفته، موقعیت مکانی کاربر را ارائه و به مخاطبین اضطراری او اطلاع می‌دهد. البته این ویژگی در ایران کارایی ندارد.   

این ساعت هوشمند جدید به حالت  Low-Power جدیدی مجهز شده است که مصرف باتری را کاهش می‌دهد. زمانی که حالت Low-power را فعال می‌کنید، عمر باتری ساعت شما به ۳۸ ساعت خواهد رسید. اما عمر باتری آن به طور کلی با نسل پیشین تفاوتی نداشته است. این ساعت هوشمند از لحاظ ظاهری در دو مدل aluminum و Stainless Steel به بازار عرضه خواهد شد که هر کدام از آن‌ها شامل رنگ‌های متفاوتی هستند. قیمت این محصول نسبت به مدل پیشین تغییری نکرده است. مدل آلومینیوم این محصول با حداقل قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. 

ویژگی ها و قیمت اپل واچ SE

اپل در بخش بعدی مراسم، اپل واچ SE را معرفی کرد که طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و قیمت آن ارزان‌تر از اپل واچ سری ۸ است. نمایشگر این ساعت هوشمند نسبت به نسل گذشته بزرگ‌تر شده است و در قسمت زیرین آن شاهد طراحی جدیدی هستیم. این ساعت اکنون مجهز به اعلان ضربان قلب است که در اپل واچ SE قبلی وجود نداشت. 

قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی که در قسمت قبل به آن اشاره شد نیز، اکنون در این ساعت وجود دارد. اپل همچنین اعلام کرده است که سرعت عملکرد این ساعت نسبت به مدل قبلی، یعنی اپل واچ اس ایی ۲۰۲۰، به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است. اپل واچ SE جدید از روز چهارشنبه بر روی وبسایت اپل قابل پیش سفارش است. 

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که این ساعت نسبت به نسل پیشین داشته است، بهره مندی آن از پردازنده جدید S8 است. این پردازنده همان پردازنده‌ای است که دو ساعت جدید اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا از آن بهره مند هستند. بزرگ‌ترین ویژگی مثبت این پردازنده، پشتیبانی نرم افزاری آن برای مدت زمان طولانی است. این اپل واچ SE جدید، از سیستم عامل جدید WatchOS 9 پشتیبانی می‌کند. این سیستم عامل جدید از حالت‌های جدید و پیشرفته ورزشی و قابلیت ردیابی خواب پشتیبانی می‌کند. قیمت این ساعت هوشمند از ۲۴۹ دلار شروع می‌شود. 

ویژگی ها و قیمت اپل واچ اولترا 

در بخش بعدی این مراسم، اپل سطح بالاترین ساعت هوشمند خود، یعنی اپل واچ اولترا را معرفی کرد. اپل واچ اولترا در این رویداد، در یک ویدیو بسیار هیجان انگیز و جذاب معرفی و به نمایش گذاشته شد. اپل اعلام کرد که اکنون این ساعت هوشمند با طراحی جدید و بهبود یافته، نمایشگری بزرگ‌تر و قاب تیتانیومی به بازار عرضه خواهد شد. 

این ساعت هوشمند جذاب، ویژه ورزشکاران و کوهنوردان طراحی شده است. این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که با دستکش کوهنوردی نیز قابل استفاده باشد. این ساعت با واچ فیس‌های جدیدی معرفی شد که اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل به کاربر نمایش می‌دهند. از جمله این اطلاعات جدید و جذاب، قطب نما است. 

این محصول همچنین در هنگام شنا به کاربر نشان خواهد داد که در چه عمقی از آب قرار دارد و مجهز به یک دکمه action  نارنجی رنگ است که برای دسترسی سریع در هنگام ورزش یا زمانی که دستکش در دست دارید می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.  

اپل همچنین اعلام کرد که عمر باتری این ساعت هوشمند با آپدیت نرم افزاری که پاییز امسال دریافت خواهد کرد، به ۶۰ ساعت خواهد رسید. مدیر عامل اپل، جف ویلیامز، در این رویداد گفت: «تمام ویژگی‌های این ساعت هوشمند به گونه‌ای هستند که آن را به قدرتمندترین و مقاوم‌ترین ساعت هوشمند اپل تبدیل می‌کنند».  

ویژگی ها و قیمت ایرپاد پرو جدید اپل 

ایرپاد پرو جدید صدای واضح‌تر شفاف تری را ارائه می‌دهد. همچنین با چرخش سر، این ایر پادها صدا را تنظیم می‌کنند. سخت افزار این ایرپاد ارتقای زیادی یافته اما از نظر ظاهری هیچ تغییری نسبت به نسل قبل نکرده است. این ایرپاد پرو جدید قادر است نویز محیط را حذف کند. در واقع می‌تواند صدای محیط اطراف را در هنگام گوش دادن به موسیقی، به گوش انتقال داده و از طرفی آلودگی های صوتی را حذف کند.

شما می‌توانید تا ۶ ساعت با این ایرپادها به موسیقی گوش دهید. کیس ایرپاد پرو جدید دارای باند پخش صدا بوده که در صورت گم شدن، از جایی که این ایرپاد به اپلیکیشن فایند مای مجهز است به راحتی قابل ردیابی است. این ایرپاد با قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد.

ویژگی ها و قیمت آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو 

در بخش پایانی این رویداد، مسئول سئوی اپل، Tim Cook، دو گوشی جدید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را به ترتیب معرفی کرد. آیفون ۱۴ پرو به نسبت آیفون ۱۴ استناندارد، از ویژگی‌های برجسته‌تری شامل پردازنده جدید A16 Bionic، دوربین‌های ارتقاء یافته‌تر و نمایشگری با ویژگی‌های بهتر، بهره مند است. نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 استاندارد، 1200 نیت بوده و از پوشش سرامیکی استفاده می کند که در برابر خط و خش مقاوم تر است. این مدل از آیفون به پردازنده A15 بیونیک مجهز است. دوربین آن نیز ۱۲ مگاپیکسل بوده و فرقی با آیفون ۱۳ سال گذشته نداشته است. در حقیقت آیفون ۱۴ همان آیفون ۱۳ است با نمایشگری بزرگ‌تر.

به لطف بهبودهای نرم‌افزاری دوربین این گوشی جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند و در هنگام فیلم برداری نیز به کمک لرزشگیر اپتیکال لرزش تصاویر را گرفته و تصاویر واضحی را ثبت می کند که باید یادآوری کنیم این ویژگی مربوط به بخش نرم‌افزاری آن است. آیفون ۱۴ ویژگی قابلیت اتصال به ماهواره دارد و می‌توانید به صورت محدود پیام ارسال کنید. قیمت آیفون ۱۴ استاندارد  ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 10

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سیامک حکیمی راد گفت:

جدیدترین مدل جی بی ال خانگی

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای آشنایی با جدیدترین و بهترین اسپیکرهای JBL به لینک زیر از مجلعه اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/best-jbl-speakers/

علیرضا نخعی گفت:

چگونه جستجوی ایمن را خاموش کنیم