etebarkala snappay
etebarkala snappay

پنج ویژگی برتر سیستم‌عامل جدید iOS 16

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
پنج ویژگی برتر سیستم‌عامل جدید iOS 16

سر انجام اپل iOS 16 را به طور رسمی معرفی کرد که از ویژگی‌های برجسته و بهبودهای چشمگیری برخوردار است. در این مطلب به پنج ویژگی مهم در این به‌روزرسانی سیستم‌عامل جدید اپل پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این ویژگی‌ها و بهبودها تا انتهای مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

۱. باز طراحی صفحه قفل با ویجیت‌ها و پس‌زمینه‌های جدید

اپل در iOS 16 تغییر بزرگی در صفحه نمایش قفل آیفون ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند از طریق یک ویرایشگر داخلی که ویجت‌ها، گالری تصویر زمینه و ارائه می‌دهد، صفحه قفل را سفارشی کنند. تم‌های رنگارنگ همچنین دارای یک ویژگی جدید به نام Live Activities است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا ویجت‌های Lock Screen با به روز رسانی زنده را بسازند که شامل اطلاعات زمان واقعی است.

در گذشته، ویجت‌ها در Today View و در سمت چپ صفحه قفل در دسترس بودند و با کشیدن انگشت به سمت راست، کاربران آیفون می‌توانستند اخبار، آب و هوا، قرار ملاقات‌های تقویم، سهام و موارد دیگر را در یک نمای قابل تنظیم پیگیری کنند. اکنون، ویجت‌ها مستقیما در خود صفحه قفل در دسترس خواهند بود.

در صفحه قفل جدید، کاربران می‌توانند این موارد کلیدی iOS را از طریق ویرایشگر جدیدی به‌روزرسانی کنند که با ضربه زدن روی آن، شما را وارد حالتی می‌کند که می‌توانید با کشیدن انگشت، تم‌ها و سبک‌های مختلف را امتحان کنید. این سبک‌ها می‌توانند به‌طور خودکار رنگ، فیلتر، پس‌زمینه و فونت را تغییر دهند که همگی با یکدیگر هماهنگ عمل می‌کنند. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند تایپ فیس‌های مختلف را امتحان کرده و از رنگ‌های مختلف انتخاب کنند.

اپل می‌گوید عکس‌های استفاده شده در صفحه قفل نیز جلوه‌های چند لایه جدیدی دارند. کاربران همچنین می‌توانند شکل نمایش تاریخ و زمان خود را با سبک‌ها و انتخاب‌های رنگی مختلف تغییر دهند.

این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات را در یک نگاه مشاهده کنند؛ مانند رویدادهای تقویم، آب‌وهوا، اخبار، سلامت باتری، آلارم‌ها و موارد دیگر. یکی از گزینه‌ها به نام Photo Shuffle، به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای از تصاویر را برای تغییر پس‌زمینه در طول روز انتخاب کنید. اپل عکس‌های پیشنهادی را نیز به صورت هوشمند از فایل‌های شخصی کاربران ارائه می‌دهد.

از گالری جدید Lock Screen، کاربران همچنین می‌توانند از میان تم‌های از پیش پیکربندی شده، مانند تم Pride و Unity، یکی را انتخاب کنند. گزینه دیگری به کاربران امکان پیش‌نمایش شرایط آب و هوایی را می‌دهد، با تصویر زمینه آب و هوای زنده که مواردی مانند نور یا بارش باران را نشان می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند صفحه‌های قفل را با ایموجی یا ترکیب رنگ مورد علاقه خود ایجاد کنند.

علاوه‌براین تغییرات، اپل همچنین Live Activities را معرفی کرده که به شما کمک می‌کند تا از تماس‌ها، پیام‌ها و سایر اعلان‌ها را مستقیما از صفحه قفل مطلع شوید.

علاوه بر این، حالت فوکوس جدید اپل به‌روزرسانی شده تا از طریق صفحه قفل قابل تنظیم باشد. یعنی کاربران می‌توانند یک صفحه قفل را برای یک حالت فوکوس خاص سفارشی کنند. این بدان معناست که در حین کار، می‌توانید ویجت‌هایی را روی چیزهایی مانند سهام یا تقویم کاری خود متمرکز کنید. تصویر زمینه می‌تواند با حالت‌های مختلف فوکوس نیز تغییر کند.

۲. به‌روزرسانی iMessage ؛ ویرایش و بازگشت پیام

کاربران می‌توانند پیام‌هایی که به تازگی ارسال‌ کرده‌اند را ویرایش و مجدد ارسال کنند، همچنین پیام‌هایی که به تازگی حذف شده‌اند را بازیابی کنند و پیام‌هایی را که فعلا فرصت بررسی آن‌را ندارند را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنند تا بتوانند بعدا آن‌ها را پیدا کرده و بخوانند.

کاربران همچنین می‌توانند ایمیل‌ها را زودتر از موعد برنامه ریزی کنند و حتی به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا تحویل پیام را قبل از رسیدن به صندوق ورودی گیرنده لغو کنند. همچنین تشخیص می‌دهد که آیا کاربر فراموش کرده است بخش مهمی از پیام خود، مانند یک پیوست را درج کند. کاربران همچنین می‌توانند پیامی را در هر تاریخ و زمانی با Remind Later نمایش دهند و پیشنهادات پیگیری به‌طور خودکار به کاربران یادآوری می‌کنند که در صورت عدم دریافت پاسخ، یک ایمیل را پیگیری کنند. ایمیل همچنین از تکنیک‌های پیشرفته برای ارائه نتایج مرتبط تر، دقیق‌تر و کامل‌تر استفاده می‌کند. کاربران ایمیل‌ها، مخاطبین، اسناد و پیوندهای اخیر را از لحظه‌ای که شروع به جستجوی ایمیل‌ها می‌کنند، می‌بینند.

۳. پخش کننده موسیقی جدید با طراحی تمام صفحه

پخش‌کننده موسیقی تمام‌صفحه در لیست ویژگی‌های جدید iOS 16 بسیار چشمگیر است. در گذشته، هنگامی که موسیقی را در Apple Music یا Spotify پلی می‌کردید، ویجت پخش‌کننده موسیقی با نسخه مینیاتوری آلبوم هنری روی قفل شما نشان داده می‌شد. این به‌روزرسانی، نمایشگر و کنترل‌های سریعی مانند مکث، پخش مجدد موزیک، پخش آهنگ قبلی یا بعدی را به شما ارائه می‌دهد. با به‌روزرسانی صفحه قفل iOS 16، اکنون می‌توانید یک پخش‌کننده موسیقی تمام صفحه را در اختیار داشته باشید که در آن تصویر آلبوم هنری، بزرگ‌تر و در مرکز قرار گرفته است و یک پخش‌کننده موسیقی کوچکتر جداگانه زیر آن قرار دارد تا بتوانید پخش را کنترل کنید.

ویژگی‌های کلیدی پخش کننده موسیقی قفل آیفون جدید عبارتند از؛ پخش کننده موسیقی، تمام پس‌زمینه را در بر می‌گیرد و پس زمینه صفحه قفل را تغییر می‌دهد. با ضربه زدن بر روی تصویر آلبوم یا پایین صفحه قفل، پخش کننده موسیقی تمام صفحه به حالت کوچک سابق برگردانده می‌شود و مجدد والپیپر را نمایش می‌دهد. اپلیکیشن پخش موسیقی را می‌توان مستقیما با ضربه زدن روی نماد AirPlay تغییر داد. قابل ذکر است که پخش کننده موسیقی تمام صفحه iOS 16 نه تنها با Apple Music کار می‌کند، بلکه با برنامه‌های پخش موسیقی شخص ثالث مانند Spotify، Soundcloud یا TIDAL نیز کار می‌کند.

۴. کپی کردن متن از ویدیو و عکس‌ها – Live Text Video

در نسخه‌های قبلی iOS ویژگی کپی کردن متن از روی عکس، بسیار محبوب بود و اکنون، با افزودن سازگاری ویدیویی، جهشی بزرگ در این زمینه صورت گرفته است. اکنون می‌توانید متن مشخص شده در ویدیو را اسکن و کپی کنید.

پشتیبانی ویدیویی بزرگترین ویژگی جدید اضافه شده به Live Text  است. به جای اینکه فقط بتوانید متن را از عکس‌ها انتخاب کنید، اکنون می‌توانید یک ویدیو را نگه داشته و مانند یک تصویر متن آن را کپی کنید.

متن در هر فریم ویدیویی متوقف شده را می‌توان کپی، جایگذاری و یا ترجمه کرد، همچنین این ویژگی با Look Up کار می‌کند. ویژگی Live Text در سراسر سیستم‌عامل در Photos، Camera، Safari و سایر برنامه‌ها کار می‌کند.

برای کپی کردن متن در یک ویدیو، در فریم مورد نظر خود مکث کنید و سپس کلمه‌ای را لمس کنید و نگه دارید. می‌توانید دو نشانگر آبی را بگیرید تا انتخاب خود را کوچک یا بزرگ کنید، سپس  فشار دهید و نگه دارید تا به گزینه‌هایی مانند ترجمه و کپی برسید. متنی که در عکس یا ویدیو وجود دارد از اقدامات سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

در این به روز رسانی، متن زنده علاوه بر زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی با متون ژاپنی، کره‌ای و اوکراینی کار می‌کند. قابلیت‌های Live Text که امکان تشخیص متن در عکس‌ها و ویدیوها را فراهم می‌کند را می‌توان در جستجوی Spotlight در iOS 16 استفاده کرد، بنابراین می‌توانید برای یافتن متن خاص در یک تصویر یا ویدیو، جستجوی Spotlight را انجام دهید.

استفاده از ویژگی‌های Live Text به آیفون با A12 Bionic یا جدیدتر نیاز دارد. آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس ۲۰۱۸ به A12 Bionic مجهز شده‌اند، بنابراین اگر یکی از این دستگاه‌ها یا جدیدتر را دارید می‌توانید از Live Text استفاده کنید.

۵. دیکته‌ی بهتر- استفاده از علائم نگارشی و ایموجی

با iOS 16، عملکرد دیکته بسیار بهتر شده است، زیرا اکنون نشانه‌گذاری خودکار، پشتیبانی از ایموجی و حتی موارد دیگر را ارائه می‌کند.

دیکته همیشه بخش مهمی از تجربه iOS بوده است. با iOS 16، اپل این ویژگی را به سطح بالاتری می‌برد. به عنوان مثال، در حین دیکته کردن بر روی دستگاه، می‌توانید به صورت روان بین صدا و لمس حرکت کنید. می‌توانید با صفحه‌کلید تایپ کنید، روی قسمت نوشتار ضربه بزنید، مکان‌نما را حرکت دهید، و پیشنهادات QuickType را بدون نیاز به توقف دیکته وارد کنید.

این ویژگی جدید در آیفون‌های دارای تراشه A12 Bionic و نسخه‌های جدیدتر پشتیبانی می‌شود. این ویژگی به زبان‌های عربی (عربستان سعودی)، کانتونی (سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ)، انگلیسی (استرالیا، کانادا، هند، سنگاپور، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ایتالیایی (ایتالیا)، ژاپنی ( ژاپن)، کره‌ای (کره جنوبی)، چینی ماندارین (سرزمین اصلی چین، تایوان)، روسی (روسیه)، اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا) و ترکی (ترکیه) اجرا می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی، گزینه جدید نقطه گذاری خودکار است. در حین دیکته کردن، آیفون برای شما کاما، نقطه و علامت سوال درج می‌کند و برای آیفون‌های با تراشه A12 Bionic و نسخه‌های بعدی در دسترس است و به زبان‌های کانتونی (هنگ کنگ)، انگلیسی (استرالیا، کانادا، هند، بریتانیا، ایالات متحده)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ژاپنی (ژاپن)، چینی ماندارین (سرزمین اصلی چین، تایوان)، و اسپانیایی (اسپانیا) کار می‌کند.

پشتیبانی از Emoji نیز اکنون با Dictation در iOS 16 در دسترس است. اکنون می‌توانید یک ایموجی را دیکته کنید تا در متن شما درج ‌شود. ایبموجی‌ها به زبان‌های کانتونی (هنگ کنگ)، انگلیسی (استرالیا، کانادا، هند، بریتانیا، ایالات متحده)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ژاپنی (ژاپن)، چینی ماندارین (سرزمین اصلی چین، تایوان) و اسپانیایی (مکزیک) کار می کند.

برای کاربران iMessage، نماد دیکته اکنون در قسمت ورودی متن در دسترس است و یک popover دیکته جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی دیکته را متوقف کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :