etebarkala snappay
etebarkala snappay

نکاتی که باید برای فروش آنلاین عکس در نظر بگیرید

4
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
نکاتی که باید برای فروش آنلاین عکس در نظر بگیرید

برای فروش آثار عکاسی خود در بهترین سایت‌های فروش آنلاین عکس باید نکاتی را در نظر داشته باشید که به برجسته شدن آثار شما و فروش بهتر آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ۸ نکته کلیدی که برای حضور در این بازار رقابتی به شما کمک می‌کند را بررسی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- کدام عکس‌ها فروش بهتری دارند؟

اگر به دنبال فروش آنلاین عکس های خود هستید، یکی از سوالاتی که احتمالا از خود پرسیده اید این است که چه نوع عکس‌هایی بهترین فروش را دارند؟

برای پاسخ به این سؤال، کمی زمان بگذارید و سبک‌های تصاویر موجود در سایت‌هایی را که می‌خواهید کار خود را در آن بفروشید، بررسی کنید. برای اطلاع از فرآیند تایید و شرایط فروش عکس‌های خود به یک وب سایت وقت بگذارید.

اگر در حال فروش تصاویر به یک مجله مختص شهر خود هستید، با رویدادهای محلی آشنا شوید و در آن شرکت کنید. تغییرات آب و هوای فصلی نیز یک سبک عکس محبوب است، به خصوص اگر در منطقه‌ای با فصول چشمگیر مانند پاییز یا بهار هستید.

اگر قصد فروش تصاویری را دارید که از افرادی با مشاغل خاص گرفته‌اید، تصویر یک فرد تنها فروش بیشتری نسبت به عکس‌های گروهی دارند. علاوه بر این، عکس‌هایی طبیعی و بدون ژست، بهتر از عکس‌هایی مصنوعی با ژست‌های مصنوعی به فروش می‌رسد.

در نهایت، در صورت فروش عکس‌های افراد، فردی که در یک عکس با زاویه باز قرار دارد و محیط پیرامون در کادر گنجانده شده، در حال حاضر بر عکس‌هایی که صرفا روی صورت فرد تمرکز می‌کند فروش بیشتری دارد. البته همچنان همه چیز بستگی به این دارد که وب سایتی که برای فروش آنلاین آثار عکاسی خود انتخاب کرده‌اید به دنبال چه چیزی است.

۲- آثار عکاسی خود را بر روی یک محصول بفروشید

اگر تصاویر جالبی از مناظر طبیعی، مناظر شهری و یا مقاصد گردشگری خاصی گرفته‌اید و قصد فروش آن را دارید، بازار متنوعی برای فروش این آثار وجود دارد. در حالی که از این عکس‌ها در وب‌سایت‌های فروش عکس استوک از استقبال می‌شود، شما یک گزینه دیگر نیز روی میز دارید و آن فروش آثار عکاسی خود به عنوان یک محصول است.

شما می‌توانید از وب سایت‌هایی مانند Printful و CafePress کمک گرفته و این عکس‌ها را بر روی لیوان، بوم و یا لباس چاپ کنید و سپس آن‌ها را به صورت آنلاین بفروشید.

با Printful، می‌توانید کالای سفارشی را برای فروش عمومی یا یک رویداد خاص تولید کنید. اگر می‌خواهید یک گالری مجازی از عکس‌های قاب شده خود برگزار کنید، می‌توانید در کنار این آثار قاب شده یک فروشگاه نیز تدارک ببینید که تمامی عکس‌های موجود در گالری هنری شما روی لیوان، پارچه و یا مگنت‌های کوچک چاپ شوند.

۳- فروش از طریق Wall Art

طیف وسیعی از راه‌ها برای نمایش تصاویرتان با استفاده از گالری‌های آنلاین مانند Shootproof و Pixieset وجود دارد. اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید عکس‌های خلاقانه خود را به نمایش بگذارید و آن‌ها را به‌عنوان هنر دیواری مناسب برای چاپ‌های بزرگ‌تر به بازار عرضه کنید.

سایت‌های هنری وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند آثار خود را به صورت انحصاری، چاپ محدود یا بر اساس تقاضا به صورت آنلاین بفروشید. تا کنون، یکی از محبوب ترین‌ها Fine Art America است؛ سایتی که به فروش عکس‌های هنری با کیفیت اختصاص دارد.

نقطه ضعف این وب‌سایت بزرگ محبوب این است که افراد حرفه‌ای بسیاری در این وب‌سایت حضور دارند و آثار خود را به فروش می‌رسانند؛ بنابراین ممکن است آثار عکاسی شما به عنوان یک تازه وارد نادیده گرفته شود.

علاوه بر این وب‌سایت، می‌توانید آثار عکاسی خود را از طریق Etsy، Great Big Canvas، Redbubble و Society6 به فروش برسانید که می‌توانند تصاویر شما را برروی قاب‌های چاپی، قاب‌های گوشی‌های هوشمند و کیف‌ پول چاپ کنند.

۴- گالری آنلاین آثار عکاسی خود را بهینه کنید

اگر از قبلا وب‌سایتی راه اندازی کرده‌اید که به آثار عکاسی خود و با گالری‌های خیره کننده اختصاص داده شده است، آن را با افزونه تجارت الکترونیک بهینه سازی کنید.

سایت‌هایی مانند وردپرس امکان ساخت گالری‌های عمومی و خصوصی را برای نمایش عکس‌های شما ارائه می‌دهند. با افزودن یک افزونه تجارت الکترونیک به سایت وردپرس موجود خود، می‌توانید از فروش تصاویر خود درآمد کسب کنید. طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها در دسترس است که برخی از بهترین آن‌ها WooCommerce، BigCommerce و Shopify هستند.

افزونه مورد علاقه ما برای سایت‌های عکاسی WooCommerce است، زیرا از فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

۵- از همان ابتدا یک گالری آنلاین بسازید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فروش آنلاین آثار عکاسی خود این است که وب‌سایت گالری خود را بسازید. ساخت یک گالری آنلاین در واقع تهیه یک نسخه پشتیبان عالی جهت ذخیره عکس‌های شما بوده که به مراتب بهتر از استفاده از هارد دیسک و سایر فضاهای ذخیره سازی اطلاعات فیزیکی است.

در حالی که سایت‌هایی مانند وردپرس ساخت گالری و اضافه کردن یک وبلاگ را ساده می‌کنند، اما برای تجارت الکترونیک راه‌اندازی نشده‌اند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، شما نیاز به سرمایه گذاری و راه اندازی یک افزونه تجارت الکترونیک برای فروش عکس دارید. خوشبختانه، طیف وسیعی از سایت‌های میزبان عکاسی با قابلیت‌های تجارت الکترونیک داخلی وجود دارد.

این وب‌سایت‌ها طرح‌های مختلفی را با سطوح مختلف فضای ذخیره‌سازی و ویژگی‌ها ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای عکاسان رویدادهای حرفه‌ای ایده‌آل می‌کند. از سویی دیگر، بسیاری از آن‌ها یک محصول پایه و مقرون به صرفه ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند عکس‌های خود را به صورت آنلاین بفروشند، ارائه می‌دهند.

سایت‌هایی مانند Shootproof، Pixieset و SmugMug در بهترین گالری‌های آنلاینی هستند که می‌توانیم در این مطلب آن‌ها به شما معرفی کنیم.

۶- نسبت به انتشار آثار عکاسی خود دقت بالا داشته باشید

اگر برای ساختن یک گالری آنلاین جهت فروش آثار خود به زحمت افتاده‌اید، نسبت به آنچه به نمایش می‌گذارید انتقاد کنید. یکی از بهترین نکات برای فروشگاه تجارت الکترونیکی عکس شما این است که هر عکسی را که تا به حال گرفته‌اید پست نکنید؛ به خصوص یکباره این کار را انجام ندهید.

بهترین کار خود را به طور وسواس گونه‌ای انتخاب کنید و نظر افراد دیگر را نیز در رابطه با آن عکس بررسی کنید. ما اغلب آنقدر در کارمان غرق می‌شویم که نمی‌توانیم نسبت به کارمان انتقاد کنیم، به‌ویژه پس از صرف ساعت‌ها برای گرفتن تصاویر و سپس ساعت‌ها صرف ویرایش آن‌ها. پر کردن سایت شما با تصاویر کمتر از میانگین، بر فروش عکس‌های بهتر شما تاثیر منفی می‌گذارد.

۷- بازاریابی را فراموش نکنید

اینترنت مملو از افرادی است که آثار هنری خود را به روش‌های بی‌شماری و در هر رسانه‌ای به نمایش می‌گذارند. در نتیجه، برجسته کردن عکس‌های شما در دریایی از تصاویر ممکن است غیرممکن به نظر برسد.

صرف نظر از اینکه چگونه تصاویر خود را به نمایش می‌گذارید، بازاریابی کلید موفقیت شما در فروش است. مانند هر فروش دیگری، جلب توجه مردم به آن در وهله اول ۹۹ درصد از شانس پیروزی شما را به خود اختصاص می‌دهد. اگر یک گالری آنلاین، سایت تجارت الکترونیک دارید یا در حال فروش کتاب‌های عکس در Blurb هستید، از هر راه ممکن برای بازاریابی آن‌ها استفاده کنید.

با کمک پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید عکس‌های خود را برای فروش آنلاین تبلیغ کنید و دسترسی و تعامل قابل توجهی به دست آورید. علاوه بر این، بسیاری از سایت‌های گالری عکس آنلاین و تجارت الکترونیک شامل ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی در برنامه‌های پولی هستند.

۸- کلمات کلیدی را برای برجسته شدن آثار عکاسی خود بررسی کنید

در برخی از سایت‌های فروش آنلاین عکس، ده‌ها هزار عکاس میلیون‌ها عکس را به فروش گذاشته‌اند. متمایز شدن در میان این طیف وسیع از عکاسان می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر وب‌سایت به یک سیستم رتبه بندی اجتماعی متکی باشد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رقابت در فضای شلوغ این است که روی به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید. کلمات کلیدی بسیار شبیه برچسب‌هایی هستند که در یک پست رسانه اجتماعی اعمال می‌شوند. شما کلمات کلیدی را به تصاویر پیوست می‌کنید تا در نتیجه جستجو در بالای لیست نشان داده شوند.

در وهله اول درست کردن کلمات کلیدی به این معنی است که وقتی مشتریان سبک خاصی از عکس را جستجو می‌کنند، سبک شما در بالای صفحه ظاهر می‌شود. مدتی را صرف دیدن کارهایی که سایر عکاسان با رتبه برتر با کلمات کلیدی انجام می‌دهند را کرده و از آن برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

فروش آنلاین آثار عکاسی می‌تواند مانند فروش آنلاین هر محصول دیگری یک منبع درآمد بسیار خوب باشد؛ مشروط بر اینکه نکات کلیدی را برای آن در نظر داشته باشید. نکاتی که در این مطلب برای شما شرح داده شد، می‌تواند به تداوم حضور شما در این بازار رقابتی کمک شایان توجهی کند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

میثم هاشمی گفت:

من تو آپ هرحدومش رفتم اسم نوشتم احراز هویت ۵۰۰هزار تا ۱م نیاز دارم یکی نیست خدا کمکم کنه الان

میثم هاشمی گفت:

من تو آپ هرحدومش رفتم اسم نوشتم احراز هویت ۵۰۰هزار تا ۱م نیاز دارم