etebarkala snappay
etebarkala snappay

سامسونگ در رویداد امروز چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد؟

4.9
(14)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
رویداد ۱۰ آگوست سامسونگ

تنها چند ساعت تا رویداد Galaxy Unpacked 2022 سامسونگ مانده و انتظار می‌رود در این رویداد، گوشی‌های گلکسی Z Fold 4 و گلکسی Z Flip 4 به همراه دو محصول گلکسی واچ ۵ و هدفون‌های Galaxy Buds Pro 2 که طرفداران سامسونگ انتظار آن‌ها را می‌کشیدند، معرفی شوند. 

تاکنون گزارشات و تصاویر زیادی از این محصولات منتشر شده است که دید خوبی را در اختیار ما قرار داده‌اند. اخیرا و در آستانه این رویداد نیز تصاویری واقعی از دو گوشی گلکسی Z Flip 4  و گلکسی Z Fold 4 و همچنین قیمت آن‌ها فاش شده‌اند. یکی از افشاگران فعال در توییتر که با نام Sudhanshu فعالیت می‌کند، در توییتی قیمت این گوشی‌ها را افشا کرد.

بر اساس این توییت، گوشی گلکسی Z Fold 4  در دو نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های ۱۹۱۳ دلار و ۲۰۳۵ دلار و گوشی گلکسی Z Flip 4 در ۳ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های ۱۱۶۹ دلار، ۱۲۲۰ دلار و ۱۳۵۳ دلار به فروش خواهند رسید. طبق گفته این افشاگر، هدفون‌های Galaxy Buds 2 Pro نیز با قیمت ۲۳۳ دلار معرفی خواهند شد.

تصاویر واقعی منتشر شده از این گوشی‌های جدید، طراحی آن‌ها را از همه جهات نشان می‌دهند. این تصاویر، گوشی گلکسی Z Flip 4 را در رنگ آبی و گلکسی Z Fold 4 را نیز در رنگ خاکستری نشان می‌دهند و هر دو گوشی جلوه زیبایی دارند.

ویژگی‌ های گوشی گلکسی Z Flip 4

سری گوشی‌های گلکسی Z Flip ، نسبت به سری گوشی‌های Z Fold طرفداران بیشتری دارند و طبیعی است که افراد بیشتری مشتاق به دانستن ویژگی‌های این گوشی جذاب باشند. همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، در طراحی گوشی گلکسی Z Flip 4 تغییرات زیادی اتفاق نیفتاده است. تصاویر نشان می‌دهند که فلز اطراف لولای این گوشی نسبت به نسل گذشته باریک‌تر و لبه‌های آن صاف‌تر شده‌اند. 

این محصول به یک نمایشگر بیرونی ۱.۹ اینچی مجهز خواهد بود که رزولوشن آن به میزان ۵۱۲ در ۲۶۰ پیکسل است. نمایشگر داخلی این گوشی با اندازه ۶.۷ اینچ، رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، تمام ویژگی‌های مثبت نمایشگر گلکسی Z Flip 3 را به ارث برده است. پردازنده این گوشی نسبت به گلکسی Z Flip 3 ارتقاء یافته است و حالا قدرتمندترین و جدیدترین پردازنده کوالکام،  یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 آماده قدرت نمایی در این گوشی هوشمند است.

همانطور که در قسمت‌های قبل گفته شد، برخی از منابع وجود نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی از این گوشی را تایید کرده‌اند. این گوشی همچنین به میزان ۸ گیگابایت رم خواهد داشت. گوشی گلکسی Z Flip 4 مانند نسل گذشته خود، به ۲ دوربین از نوع عریض و فوق عریض، هر دو با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل مجهز خواهد بود و از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز بهره مند است که رزولوشن آن را نیز از نسل قبلی به ارث برده است.

بر اساس گزارشی که از وبسایت WinFuture منتشر شده است، افزایش زیادی را در ظرفیت باتری گلکسی Z Flip 4 شاهد خواهیم بود. براساس گزارشات، این گوشی از یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سیمی ۲۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی بهره مند است. این محصول به میزان ۱۸۷ گرم وزن خواهد داشت.

گوشی گلکسی Z Flip 4 نیز مانند نسل گذشته گواهینامه IPX8 را خواهد داشت که این یعنی می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه این گوشی را در عمق ۱.۵ متری آب نگه دارید و نگران خراب شدن آن نباشید. همانطور که گفته شد، تغییرات گلکسی Z Flip 4 نسبت به نسل گذشته چنان مشهود نیست و بزرگ‌تریبن ارتقاء صورت گرفته، افزایش ظرفیت باتری آن از ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت به ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت است. عمر باتری گوشی گلکسی Z Flip 3 یکی از معایب این گوشی هوشمند به حساب می‌آمد و سامسونگ سعی کرده تا با افزایش ظرفیت باتری، این ضعف را جبران کند.

توان شارژ نیز از ۱۵ وات در نسل گذشته به ۲۵ وات افزایش یافته است. تغییر بعدی صورت گرفته، مربوط به لنز دوربین اصلی این محصول است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد؛ رزولوشن دوربین اصلی مانند نسل گذشته، به میزان ۱۲ مگاپیکسل است. اما اکنون به لطف افزایش گشودگی دیافراگم لنز از ۱.۴ میکرو متر به ۱.۸ میکرومتر، می‌توانیم تصاویر با کیفیت‌تر و درخشان‌تری را در نور کم ثبت کنیم. یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته در مورد این گوشی، ابعاد آن است. اگر به ابعاد این گوشی توجه کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید که گلکسی Z Flip 4 کمی کوچک‌تر از گلکسی Z Flip 3 است. 

این مطلب را هم بخوانید: گواهینامه IP یا درجه حفاظت IP چیست ؟

ویژگی های گوشی گلکسی Z Fold 4

در مورد ویژگی‌های گوشی گلکسی Z Fold 4 نیز تا به حال شایعات زیادی منتشر شده است. مهم‌ترین آن‌ها شامل به کارگیری پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1، بهره مندی از نمایشگری ۷.۶ اینچی با نسبت تصویر گستره‌تر از گذشته و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال هستند.

برخی گزارشات خبر از این می‌دهند که نسخه ۱ ترابایتی این گوشی، در برخی مناطق در دسترس خواهد بود. شایعات حاکی از این هستند که دوربین زیر نمایشگر این گوشی نیز در این نسل ارتقاء خواهد یافت. براساس اخبار منتشر شده از سوی وبسایت WinFuture، سایر ویژگی‌های این گوشی به شرح زیر هستند: 

  • نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
  •  محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس پلاس
  •  نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی با رزولوشن ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • ۱۲ گیگابایت رم
  •  حداکثر ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی که البته مانند گوشی گلکسی Z Flip 4  بستگی به منطقه جغرافیایی خواهد داشت.
  • باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سیمی ۲۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی.
  • ۲۵۴ گرم وزن  

ویژگی های هدفون بی سیم Galaxy Buds Pro 2

برخلاف دو محصول قبلی، تصاویر و اطلاعات زیادی تا هفته پیش از هدفون Galaxy Buds Pro 2 منتشر نشده بود. اما اخیرا وبسایت WinFuture ویژگی‌های این محصول را به همراه تصاویر رسمی آن منتشر کرد. بر اساس این گزارشات، ما باید منتظر تغییرات عمده‌ای در طراحی و ویژگی‌های Galaxy Buds Pro 2 باشیم. این تغییرات شامل طراحی اصلاح شده نسبت به نسل گذشته و نویز کنسلینگ بهبود یافته هستند.

وبسایت WinFuture اعلام کرده است که طبق گفته سامسونگ این هدفون قادر است به کمک الگوریتم‌هایی، حتی بلندترین  صداهای مزاحم محیط را نیز حذف کند. سایر ویژگی‌های این محصول شامل موارد زیر هستند: 

  • مجهز بودن  به گواهینامه IPX7 که به موجب آن، این محصول ضد آب است. 
  • درایورهای ۱۰ میلی متری.
  • پشتیبانی از صدای ۳۶۰ درجه
  • بوتوث ۵.۳ 
  • ۸ ساعت عمر باتری با یک بار شارژ کردن (اگر از کیس نیز برای شارژ کردن استفاده کنید، عمر باتری آن به ۲۹ ساعت نیز خواهد رسید).

ما حدس می‌زنیم که ۸ ساعت عمر باتری بدون استفاده از نویز کنسلینگ اکتیو است. در برخی گزارشات آمده است که این هدفون، بدون نویز کنسلینگ اکتیو ۷.۵ ساعت و با نویز کنسلینگ اکتیو ۵ ساعت عمر مفید باتری را ارائه خواهد داد. طبق گزارشی که از سوی وبسایت 9to5Google منتشر شده است، این هدفون‌ها قیمتی در حدود  ۲۳۰ دلار خواهند داشت. اما وبسایت WinFuture اعلام کرده است که قیمت این محصول  ۲۲۹ دلار خواهد بود.

در کنار این موارد، انتظار داریم که این کمپانی رابط کاربری سفارشی One UI 5.0 را نیز به نمایش بگذارد. بسیاری از منابع اعلام کرده‌اند  که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ نیز در این رویداد معرفی خواهد شد. اما از طرفی، برخی منابع، خبر از معرفی این محصول در رویداد دیگری را داده‌اند. این رویداد در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت تهران آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه قرار است محصولات زیادی در آن معرفی شوند، شاید حتی مدت زمان آن به ۹۰ دقیقه نیز بکشد. باید صبر کنیم تا ببینیم اخبار منتشر شده و پیش بینی‌های صورت گرفته در مورد این رویداد درست خواهند بود یا خیر.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :