etebarkala snappay
etebarkala snappay

مهم‌ترین نکات برای عکاسی در شب با گوشی هوشمند

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مهم‌ترین نکات برای عکاسی در شب با گوشی هوشمند

عکاسی در شب با گوشی هوشمند می‌تواند دلهره آور باشد! نور کم، کنتراست شدید و نویز آزار دهنده دوربین مواردی هستند که اجازه نمی‌دهند یک عکس با کیفیت مانند تصاویر ثبت شده در نور روز ثبت کنید. اما خوشبختانه، می‌توانید با خلاقیت این محدودیت‌ها را کنار بزنید تا عکس‌های زیبا و گاهی به زیبایی سورئال از شب بگیرید.

پس از غروب خورشید و روشن شدن چراغ های شهر، دو انتخاب دارید؛ دوربین خود را کنار بگذارید تا روشنایی روز باز گردد یا چالش عکاسی در تاریکی را بپذیرید. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما ۱۰ نکته برای عکاسی در شب را برای شما فهرست کرده‌ایم که با رعایت این نکات قادر خواهید بود تصاویری با همان کیفیت روز ثبت کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- از برنامه‌ها برای نوردهی طولانی استفاده کنید

هنگام عکاسی در نور کم با دوربین فیلمبرداری یا DSLR، بهترین راه حل برای شما جهت داشتن نور مناسب، سرعت شاتر طولانی است. برای داشتن نور مناسب با طولانی کردن سرعت شاتر باید از برنامه‌های شبیه ساز در گوشی اندرویدی یا آیفون خود استفاده کنید. برای این کار در iOS از Manual  و در اندروید از Manual Camera استفاده کنید. هر دو برنامه به شما این امکان را می‌دهند تا مدت زمان باز ماندن شاتر دوربین را کنترل کنید.

۲- گوشی را در هنگام عکاسی در شب ثابت نگه دارید

بهترین راه برای جلوگیری از تاری حرکت و گرفتن عکسی واضح در طول نوردهی طولانی، ثابت نگه داشتن دوربین است. در این مورد، شما باید از یک سه پایه مخصوص موبایل یا یک جایگزین قابل حمل مانند پایه Glif استفاده کنید.

۳- حرکات در شب را ثبت کنید

بازی با نور اتوموبیل‌ها و ثبت آن به عنوان یک تصویر در شب، کار هیجان انگیز و جذابی است. برای این کار گوشی هوشمند خود را روی یک نوردهی طولانی تنظیم کنید و یک جاده شلوغ با اتومبیل را در کادر دوربین قرار دهید. همچنین می‌توانید از ایده‌های متفاوتی مانند عکاسی از حرکت یک قایق در خلیج فارس، اتومبیل‌هایی که از روی پل می‌گذرند یا حتی هواپیماهایی که از بالای سرشان پرواز می‌کنند، بهره ببرید. در زیر یک تصویر ثبت شده توسط عکاس مشهور موبایل، کوین کولی نشان داده شده که از مسیرهای نوری Tsuneaki Hiramatsu از مسیرهای پرواز کرم شب تاب گرفته است.

۴- جرات داشته باشید و خلاق باشید

تاریکی ممکن است مانع از گرفتن عکس کاملا روشن شود. اما نوردهی طولانی و کنتراست‌های شدید در واقع فرصتی عالی برای گرفتن عکس‌های انتزاعی یا سورئال ایجاد می‌کند. تاریکی را پس‌زمینه‌ای در نظر بگیرید که در مقابل آن می‌توانید اشکال و رنگ‌ها را جدا کنید. این عکس‌های شما را مرموزتر، عجیب‌تر و همچنین تبدیل به یک ستاره می‌کند.

۵- بهترین نور را از فلش گوشی خود دریافت کنید

وقتی هوا تاریک باشد، می‌توانید از نور اضافی برای سوژه‌ای که از آن عکاسی می‌کنید استفاده کنید. فلاش گوشی راحت‌ترین و بهترین گزینه برای نوردهی اضافی است، پس چرا از آن استفاده نکنید؟ از آنجایی که فلاش تا حدودی خشن و صاف خواهد بود، چند راه برای تطبیق آن وجود دارد. سعی کنید دستمال یا کاغذی را روی فلاش قرار دهید تا نور را ملایم کند یا از فیلتر رنگی استفاده کنید تا حس متفاوتی به آن بدهید. شما همچنین می‌توانید از فلاش خود برای روشن کردن چشمگیر یک شی نزدیک به خود استفاده کنید که آن را برجسته می‌کند که تاثیر بسیار خوبی دارد.

۶- از منبع نور بیرونی استفاده کنید

این روزها، انواع لوازم جانبی شگفت انگیز موبایل وجود دارد، به ویژه آنهایی که به شما این امکان را می‌دهند تا نور عکس‌های شبانه خود را بهتر از فلاش داخلی گوشی کنترل کنید. به Pocket Spotlight و چراغ حلقه گوشی هوشمند مراجعه کنید. خودتان را محدود نکنید؛ چراغ قوه‌ها، لامپ‌ها، چراغ‌های دوچرخه همه راه‌های مفیدی برای دریافت نور اضافی به عکس شما هستند.

۷- ویرایش با یک برنامه ویرایش عکس

هنگام عکاسی در نور کم، نوردهی و کنتراست دوستان شما در جعبه ابزار ویرایش عکس هستند. ابزارهای ویرایش متعددی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها از گوگل پلی استور و یا اپ استور دانلود و نصب کرده تا از ویژگی‌های آن استفاده کنید.

۸- عکس‌های سیاه و سفید دانه دار بگیرید

نور کم و ایزوهای بالا می‌توانند باعث ایجاد نویز در عکس شما شوند. اما کمی دانه آن را خراب نمی‌کند. عکس خود را ویرایش کنید تا این نقص‌ها برطرف شود. به عنوان مثال، اگر عکسی دارید که خیلی دانه دانه است و رنگ‌های خوبی ندارد، کافیست آن را سیاه و سفید کنید، کمی آن را روشن کنید و در نهایت مانند تصویر زیر یک سبک عکاسی بسیار کلاسیک را خلق کنید.

۹- از نور پس زمینه استفاده کنید

شب می‌تواند زمانی برای یافتن موقعیت‌های نوری شدید باشد و نور پس‌زمینه تنها یکی از راه‌های به دست آوردن جلوه بصری خلاقانه است. شبح‌ها را در مقابل ویترین فروشگاه‌ها، چراغ‌های خیابان، یا هر جایی که نور به راحتی پشت سوژه شما می‌تابد، بگیرید.

۱۰- از چراغ‌های شب استقبال کنید

چراغ‌های شهری و ویترین فروشگاه‌ها، تابلوهای نئون و چراغ‌های برق؛ این‌ها مواردی هستند که شما به سادگی نمی‌توانید در طول روز با دوربین گوشی خود ثبت‌شان کنید، بنابراین وقت بگذارید و ببینید چگونه می‌توانید به صورت خلاقانه از آن‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

شب، ویژگی‌ها و چشم اندازهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هرگز در طول روز با آن روبه‌رو نخواهید شد. ثبت کردن اشیا و تصاویر در شب بسیار متفاوت، وهم انگیز و سورئال‌تر از تصاویری است که در طول روز ثبت کرده‌اید. اما عکاسی در شب به کمک دوربین گوشی هوشمند به همان اندازه که جذاب است، چالش برانگیز نیز خواهد بود. با کمک موارد و نکته‌هایی که در این مطلب به آن اشاره شد، می‌توانید تصاویر بسیار جذابی را از دنیای شب ثبت کرده و به اشتراک بگذارید و خود را به یک ستاره عکاسی با موبایل تبدیل کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :