etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین برنامه های کاربردی برای Android TV

5
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
بهترین برنامه های کاربردی برای Android TV

در گذشته نه چندان دور، تلویزیون‌ها در حد نمایش کانال‌های مختلف و چند پورت ورودی محدود بوده و امکانات خاص دیگری نداشتند. اکنون تلویزیون نیز مانند هر تکنولوژی دیگری شروع به رشد و توسعه کرده و نتیجه آن تلویزیون‌های بسیار پیشرفته اندرویدی شده است. اگر شما هم به تازگی یک تلویزیون اندرویدی خریداری کرده‌اید، برای استفاده هرچه بهتر از آن نیازمند نصب برخی از برنامه‌های کاربردی هستید که دانلود آن نیز رایگان است. اگر چه ممکن است برخی از برنامه‌ها مانند YouTube و Netflix از قبل نصب شده باشد اما برنامه‌های کاربردی این تلویزیون‌ها هوشمند، محدود به این دو برنامه نیستند. برای بهترین تجربه استفاده از تلویزیون اندرویدی نیاز به برنامه‌های دیگری نیز هست. ما در این مقاله به معرفی ۲۰ برنامه کاربردی برای تلویزیون‌های اندرویدی پرداخته‌ایم که استفاده از آن‌ها تجربه لذت بخشی از برنامه‌های ویدیویی، موسیقی و غیره برای شما به ارمغان خواهد داشت. تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

1. برنامه پخش کننده ویدیویی MX Player

برنامه MX Player مدت هاست که یکی از بهترین پخش کننده‌های ویدیو در اندروید به حساب می‌آید و شما می‌توانید به راحتی در نمایشگر بزرگ تلویزیون اندرویدی خود، به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود بنشینید. این برنامه می‌تواند تعداد زیادی کدک را پخش کند و از فایل‌های زیرنویس نیز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری روان و آسان برای استفاده از آن، یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه است.

برنامه MX Player همچنین می‌تواند فایل‌های ذخیره‌شده محلی و محتوای درایوهای خارجی را بخواند، و آن‌را به یک برنامه عالی برای هر کسی که دستگاه Android TV دارای پورت USB است تبدیل می‌کند.

2. برنامه Sideload Launcher

فروشگاه Google Play در Android TV یک نسخه کوچک از نسخه تلفن هوشمند است. برخی از برنامه‌ها با Android TV سازگار نیستند، بنابراین برنامه‌هایی که برای دانلود ارائه می‌دهد، بسیار محدود است. با این حال، این سیستم عامل قادر به اجرای هر برنامه اندرویدی است، و باعث می‌شود برنامه‌های جانبی در Android TV به یک فعالیت محبوب تبدیل شود.

اما یک مسئله وجود دارد برنامه‌های جانبی که بارگذاری می‌کنید در صفحه اصلی دستگاه یا لیست برنامه‌ها نشان داده نمی‌شوند. تنها راه بومی برای دسترسی به آن‌ها از طریق منوی تنظیمات بوده و راه حل این مشکل، نصب یک برنامه شخص ثالث است. برنامه  Sideload Launcher ساده‌ترین راه برای استفاده است. هنگامی که آن را باز می‌کنید، لیستی از تمام برنامه‌های جانبی خود را خواهید دید.

3. برنامه محبوب نتفلیکس

نتفلیکس محبوب‌ترین برنامه پخش ویدیویی فیلم وسریال در بین کاربران است. این برنامه ممکن است از قبل روی دستگاه شما نصب شده باشد و اگر هنوز نصب نشده، بدون اتلاف وقت، آن را دانلود و روی تلویزیون اندرویدی خود نصب کنید.

اشتراک نتفلیکس به شما امکان دسترسی به هزاران فیلم تلویزیونی و سینمایی را می‌دهد. بنابراین، یک سرویس ضروری برای افرادی است که علاقه‌مند به دنبال کردن جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا هستند.

4. برنامه Plex

اگر مجموعه شخصی گسترده‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیجیتال دارید، Plex بهترین برنامه برای پخش آن‌ها در تلویزیون اندرویدی شماست. برنامه Plex همچنین می‌تواند به طور خودکار فایل‌های زیرنویس، ابرداده، آثار هنری فیلم، رتبه بندی بینندگان و موارد دیگر را دانلود کند.

5. برنامه AirScreen برای اتصال آیفون به تلویزیون اندروید

دستگاه‌های Android TV به صورت بومی از Google Cast پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که می توانید محتوا را از تلفن‌های هوشمند Android و سایر محصولات Google مانند مرورگر کروم و کروم بوک‌ها مستقیماً به صفحه تلویزیون خود منتقل کنید.

برنامه AirPlay اپل توسط تلیزیون‌ها اندرویدی پشتیبانی نمی‌شود. اگر دستگاه اپل دارید، یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌توانید نصب کنید AirScreen است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا صفحه آیفون یا آیپد خود را روی نمایشگر تلویزیون اندروید خود بازتاب دهید. این برنامه همچنین با پروتکل‌های Google Cast، Miracast و DLNA کار می‌کند.

6. برنامه X-plore File Manager

همواره لازم است که یک فایل منیجر را روی دستگاه خود نصب کنید. مجموعه خوبی از فایل منیجرها برای Android TV وجود دارد. که شامل X-plore File Manager، Total Commander، TvExplorer و AnExplorer File Manager می‌شود.

از نظر بارگذاری جانبی، ما X-plore File Manager را توصیه می‌کنیم که از رویکرد دو صفحه‌ای استفاده می کند که انتقال فایل APK را از یک USB به هارد دیسک دستگاه شما آسان می‌کند.

7. برنامه گوگل درایو

اگر می‌خواهید به فایل‌های رایانه خود در دستگاه Android TV خود دسترسی داشته باشید، Google Drive بهترین راه حل را ارائه می‌دهد.

متاسفانه Google Drive در فروشگاه Google Play برای Android TV در دسترس نیست. باید برنامه را sideload کنید. قبل از اینکه بخواهید فایل APK برنامه را نصب کنید، مطمئن شوید که X-plore File Manager را نصب کرده اید.

8. برنامه Kodi

اگر هیچ محتوای دیجیتالی ندارید، Kodi انتخاب بهتری نسبت به Plex است. این برنامه دارای تعداد تقریباً بی‌پایانی افزونه است که می‌تواند دسترسی به ویدیوهای درخواستی، تلویزیون زنده، به‌روزرسانی‌های آب و هوا، اخبار، ابزارهای بهره‌وری و بسیاری موارد دیگر را فراهم کند.

9. برنامه Wake on LAN

برنامه Wake on LAN تنها برنامه Android TV است که می‌تواند رایانه شما را از راه دور فعال کند. اگر رایانه‌ای که سرور Plex یا Kodi را روی آن اجرا می‌کنید مدام غیرفعال می‌شود، برنامه Wake on LAN می‌تواند آن را مجبور به فعال شدن کند تا بتوانید دوباره پخش محتوا را شروع کنید.

10. برنامه Steam Link

سرانجام در سال ۲۰۱۸ استیم برنامه Android TV خود را با نام Steam Link راه اندازی کرد.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد بازی‌های Steam خود را مستقیما بر روی هر دستگاه اندرویدی پخش کنید. همچنین می‌توانید تمام بازی‌های رایانه شخصی خود را بدون نگرانی در مورد جابه‌جایی رایانه و کابل HDMI بی‌نقص روی تلویزیون خود بازی کنید.

11. برنامه پخش موسیقی Spotify

کانال‌های موسیقی تلویزیون کابلی آزاردهنده و پر از تبلیغات هستند. و تجربه موسیقی در YouTube چندان مفید نیست مگر اینکه برای YouTube Premium هزینه کنید. در این شرایط، برنامه Spotify راه حل بسیار خوبی است. سایر خدمات موسیقی با برنامه اختصاصی Android TV عبارتند از Pandora و Google Play Music.

12. برنامه گوگل کروم

برنامه Google Chrome از قبل روی دستگاه های Android TV نصب نشده است. حتی یک نسخه Android TV از برنامه وجود ندارد. با وجود عدم وجود نسخه فروشگاهی کروم، نیازی به بارگذاری جانبی آن ندارید. اگر به فهرست Chrome در فروشگاه Google Play در وب بروید، جعبه Android TV شما به عنوان یک دستگاه سازگار فهرست می‌شود.

13. برنامه Sling

کاربران زیادی اشتراک‌های کابلی خود را لغو کرده و به خدمات تلویزیونی زنده à la carte مهاجرت کرده‌اند. یکی از محبوب‌ترین خدمات غیر کابلی، برنامه Sling است. با توجه به نوع بسته‌ای که خریداری می‌کنید، می‌توانید از AMC، CNN، ESPN، Disney، Comedy Central، NFL Network و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

15. برنامه Network TV Apps

تقریبا برجسته‌ترین کانال‌های تلویزیونی بر روی برنامه Android TV ارائه می‌شوند. می‌توانید فصل‌های جدید سریال‌ها را دنبال کنید، فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی را بدون مشکل تماشا کنید و در برخی موارد، برنامه‌های زنده را دنبال کنید.

شبکه‌های دارای برنامه Android TV شامل شبکه‌های ESPN، FOX Sports، Comedy Central، FX، MTV، HGTV، The Travel Channel، The Food Network، ABC، Disney، HBO، Showtime و Nickelodeon هستند. لازم به ذکر است که برخی از برنامه‌ها از شما می‌خواهند که اشتراک تلویزیون کابلی داشته باشید. 

16. برنامه محبوب YouTube TV

یکی دیگر از خدمات محبوب cord-cutting  برنامه YouTube TV است. این برنامه علیرغم اینکه در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، تاکنون میلیون‌ها مشترک را جذب کرده است.

یوتیوب با اکثر شبکه‌های بزرگ قراردادهایی دارد. این بدان معناست که با نصب این برنامه می‌توانید کانال‌هایی مانند CNN، Discovery، BBC News، FOX، ABC، CBS، ESPN، NBA TV، TNT، VH1 و موارد دیگر را تماشا کنید.

17. برنامه TVUsage

برنامه TVUsage یک برنامه کنترل والدین برای Android TV است که به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های زمان نمایش را برای فرزندان خود تعیین کنید و بر عادات تماشای کودکان نظارت کنید.

18. برنامه Send Files to TV

برای انتقال فایل‌ها از رایانه یا تلفن هوشمند به دستگاه Android TV هیچ راه بومی و کاربرپسندی وجود ندارد.

بنابراین برنامه Send Files to TV یک راه حل آسان و کاربردی است و به شما این امکان را می‌دهد فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فایل‌های دیگر را بین رایانه یا گوشی هوشمند خود با تلویزیون Android به اشتراک بگذارید.

19. برنامه Photo Gallery and Screensaver

تنظیمات محافظ صفحه نمایش اصلی Android TV بسیار ابتدایی هستند و این روزها، حتی نمی‌توانید به فایل‌های Google Photos خود دسترسی پیدا کنید تا آن را به یک نمایش اسلاید تبدیل کنید. برای تجربه‌ای بهتر، می‌توانید از Google Photos، Facebook و Flickr به عنوان منابع استفاده کنید.

20. برنامه Haystack News

اخبار زنده اغلب به عنوان یکی از مشکلات cord-cutting ذکر شده است. در حقیقت، دیگر اینطور نیست. اکنون می‌توانید کانال‌های خبری ۲۴ ساعته را در تمام برنامه‌های تلویزیون زنده که در اینجا ذکر کرده‌ایم پیدا کنید و اگر نمی‌خواهید برای یک سرویس هزینه‌ای بپردازید، هنوز گزینه‌هایی دارید. یکی از این گزینه ها Haystack News است که شبکه‌های خبری اصلی را بر اساس ترجیحات شخصی شما فهرست می‌کند.

سخن پایانی

در حال حاضر افراد زیادی به خرید یک تلویزیون اندرویدی روی آورده‌اند و این تلویزیون‌ها امکانات بسیار زیادی برای علاقه‌مندان به فیلم وسریال ارائه می‌دهد. اگر به تازگی یکی تلویزیون اندرویدی خریداری کرده‌اید، برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی شدند را برای تجربه هرچه بهتر کاربری، نصب کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :