etebarkala snappay
etebarkala snappay

بهترین فایل منیجر های اندروید در سال ۲۰۲۳

3
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بهترین فایل منیجر های اندروید در سال ۲۰۲۲

مدیریت فایل‌های گوشی‌های اندرویدی امری ضروری است و پیدا کردن پوشه یا فایل خاص در زمانی که عجله دارید می‌تواند ناخوشایند باشد. به همین دلیل است که گوشی‌های اندرویدی دارای فایل منیجر داخلی هستند. اما گاهی اوقات، این فایل منیجرها تمام ویژگی‌های ضروری مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهند. بنابراین، بهتر است یکی از برنامه‌های ویژه مدیریت فایل را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

فایل منیجرهای توصیه شده در این مطلب دارای نقاط قوت و ضعف هستند، اما همگی می‌توانند وظایف اصلی یک فایل منیجر را انجام دهند. برخی دارای ویژگی‌های اضافی هستند که ممکن است برای دسترس به این ویژگی‌ها نیازمند تماشای تبلیغات و یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای باشد. با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید تا با ۸ مورد از بهترین برنامه‌های فایل منیجر آشنا شوید.

۱- برنامه فایل منیجر AirDroid Personal

ویژگی مثبت برنامه AirDroid Personal

  • دسترسی آسان به فایل‌های گوشی
  • به اشتراک گذاری آسان فایل با کامپیوتر
  • قابلیت مدیریت گوشی هوشمند از طریق رایانه شخصی
  • تماس‌ها را از کامپیوتر خود دریافت کنید
  • قابلیت دریافت اعلان‌های گوشی هوشمند در رایانه شخصی

ویژگی منفی برنامه AirDroid Personal

  • ۲۰۰ مگابایت محدودیت در اشتراک گذاری فایل در نسخه رایگان

برنامه مدیریت فایل AirDroid Personal کامل‌ترین اپلیکیشن برای مدیریت فایل‌های گوشی اندرویدی شماست. اول از همه، درست مانند سایر برنامه‌های موجود در این لیست، می‌توانید از طریق AirDroid به فایل‌های دستگاه خود دسترسی داشته باشید. اما، این فقط بخشی از قابلیت‌های این برنامه است. اپلیکیشن AirDroid همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به فایل‌های اندرویدی خود مستقیما از رایانه شخصی نیز دسترسی داشته باشید. به کمک این برنامه می‌توانید فایل‌ها را بین رایانه شخصی و تلفن خود به صورت یکپارچه و بی‌سیم درگ کنید. علاوه‌براین، می‌توانید گوشی اندرویدی خود را مستقیما از رایانه شخصی کنترل کنید و اعلان‌ها و تماس‌های مربوط به رایانه شخصی خود را نیز دریافت کنید. هیچ برنامه دیگری در بازار وجود ندارد که این همه ابزار را در یک بسته واحد مانند AirDroid ارائه دهد.

۲- برنامه فایل منیجر Astro File Manager

ویژگی مثبت برنامه فایل منیجر Astro File Manager

  • سیستم UI مانند ویندوز
  • گزینه‌های متعدد ذخیره سازی ابری
  • دارای یک ویژگی بسیار خوب برای تمیز نگه داشتن گوشی شما

ویژگی منفی برنامه فایل منیجر Astro File Manager

  • در جستجوی فایل‌های نوع SMB مشکل دارد

اگرچه برنامه فایل منیجر Astro File Manager یکی از اپلیکیشن‌های قدیمی به حساب می‌آید اما همچنان خدمات عالی و قوی دارد. رابط کاربری بسیار ساده است و احساس ویندوز اکسپلورر را دارد. شما می‌توانید به سرعت فایل‌های خود را جابه‌جا و یا حذف کنید. همچنین دارای گزینه‌های مدیریتی برای سیستم‌های ذخیره سازی ابری، خارجی و داخلی است.

این اپلیکیشن از بسیاری از فضای‌های ذخیره‌سازی ابری محبوب مانند Google Drive برای اشتراک‌گذاری و همگام‌سازی پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را در فرمت ZIP فشرده کنید. همچنین، در صورتی که دستگاه خود را ریست کنید، تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های خود با استفاده از Astro ساده خواهد بود. یکی از بهترین ویژگی‌های Astro File Manager این است که هیچ تبلیغی ندارد و خرید آن رایگان است.

۳- برنامه فایل منیجر MiXplorer

ویژگی‌های مثبت برنامه فایل منیجر MiXplorer

  • دارای HTML عالی و ویژگی‌های dual-plane
  • از فرمت‌های فایل مانند NTFS و exFAT پشتیبانی می کند
  • دارای حالت مرتب سازی برای هر فایل

ویژگی‌های منفی برنامه فایل منیجر MiXplorer

  • فرمت فایل NTFS فقط خواندنی است
  • نسخه نقره‌ای برای شما هزینه کمی دارد

اپلیکیشن MiXplorer یک برنامه جامع با ویژگی‌های قابل اعتماد است. این برنامه دارای ویژگی‌های استاندارد یک مدیر فایل مانند کپی، جابجایی و افزودن فایل‌ها است. این یک ویژگی منحصر به فرد دارد که رابط کاربری دو صفحه در حالت افقی است؛ مثل کار کردن همزمان روی دو تب! مدیر از تمام سیستم‌های فایل معمولی شما مانند NTFS، FAT32 و exFat پشتیبانی می‌کند.

همچنین، برنامه دارای یک نمایشگر HTML است که از فرمت‌های مختلف آرشیو صفحات وب (MHT، CHM) پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان باز کردن فایل‌های ZIP را فراهم می‌کند و حالت‌های مشاهده برای هر فایل جداگانه دارد. این برنامه همچنین به فضاهای ابری مانند Dropbox، Mediafire و 4Sync دسترسی دارد. همچنین می‌توانید اپلیکیشن را به صورت رایگان دریافت کنید یا نسخه نقره‌ای آن را با هزینه اندکی خریداری کنید.

۴- برنامه فایل منیجر Files (Google)

ویژگی مثبت برنامه فایل منیجر Files (Google)

  • با استفاده از مراحل ساده از فایل‌های Google Drive پشتیبان تهیه کنید
  • دارای سه حالت فوق العاده و منحصر به فرد
  • استفاده بسیار آسان

ویژگی منفی برنامه فایل منیجر Files (Google)

  • نمی‌توان فایل‌ها را در ZIP فشرده کرد

اپلیکیشن Files from Google یک برنامه فوق العاده برای تمام نیازهای مدیریتی شما است. اپلیکیشن Files from Google یکی از برنامه‌های دارای بالاترین امتیاز در فروشگاه گوگل پلی بوده و دارای سه حالت هیجان انگیز است. ابتدا، حالت Clean که میزان فضای ذخیره‌سازی باقی مانده در گوشی شما را نشان می‌دهد و به شما اطلاع می‌دهد کدام فایل‌ها تکراری یا ناخواسته هستند و از کدام برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید.

حالت Browse که یافتن هر فایلی را آسان می‌کند. این حالت فایل‌ها تصاویر، فیلم‌ها و pdf ها را در پوشه‌های جداگانه مرتب می‌کنند. در نهایت، حالت Share به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را در حال حرکت و بدون اینترنت به اشتراک بگذارید و دریافت کنید! همچنین، این برنامه رایگان و بدون تبلیغات است.

۵- برنامه فایل منیجر Solid Explorer

ویژگی‌های مثبت برنامه فایل منیجر Solid Explorer

  • استفاده از تمام ویژگی‌های اصلی رایگان است
  • امنیت فایل‌ها درجه یک است
  • دارای پشتیبانی از Chromebook

ویژگی‌های منفی برنامه فایل منیجر Solid Explorer

  • پشتیبانی‌های پیشرفته نیاز به پرداخت دارند
  • عدم وجود ویژگی‌های قدرتمند در نسخه رایگان

همانطور که از نام آن پیداست، این برنامه دارای ویژگی‌های قوی برای بهبود تجربه مدیریت فایل شما است. این برنامه علاوه‌بر ویژگی‌های معمولی که ارائه می‌کند، از سرویس‌های ابری محبوب مانند Drive، MEGA و Yandex نیز پشتیبانی می‌کند. البته برای استفاده از این بخش باید پرداخت‌های درون برنامه‌ای ارائه دهید. اپلیکیشن Solid همچنین پلاگین‌های پولی را برای پشتیبانی از USB و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

برنامه مدیریت فایل Solid Explorer همچنین دارای امتیازاتی برای حالت‌های اشتراک فایل چند شبکه‌ای مانند FTP، WebDAV و SMB است. بهترین ویژگی Solid امنیت آن است. برای محافظت از همه فایل‌های خود به راحتی می‌توانید رمزهای عبور متعددی در نظر بگیرید. این برنامه گزینه‌های سفارشی سازی مختلفی دارد و به شما این امکان را می‎دهد تا فایل‌ها را در دستگاه‌های روت شده جستجو کنید.

۶- برنامه فایل منیجر Total Commander

ویژگی‌های مثبت برنامه فایل منیجر Total Commander

  • از root  پشتیبانی می‌کند
  • می‌تواند کل فهرست فایل‌ها را جابجا کند
  • دارای قابلیت تغییر امتیازات اداری یک فایل

ویژگی‌های منفی برنامه فایل منیجر Total Commander

  • افزونه‌ها نیاز به هزینه‌های اضافی دارند
  • رابط کاربری کمی سخت است

برنامه Total Commander یک فایل منیجر استثنایی است. این برنامه دارای پروتکل‌های ایجاد دایرکتوری، کشیدن و رها کردن، بایگانی فایل‌ها و به اشتراک گذاری آن است. این برنامه دارای برخی از ویژگی‌های جالب مانند پخش کننده صوتی، تاریخچه یک فهرست، و قدرت تغییر مجوزهای یک فایل است. این ویژگی‌ها این برنامه را نسبت به سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند.

اپلیکیشن Total Commander به شما این امکان را می‌دهد تا پوشه‌های سیستم را بازنویسی کنید. این برنامه رایگان و تقریبا بدون تبلیغات است.

۷- برنامه فایل منیجر Root Explorer

ویژگی‌های مثبت برنامه فایل منیجر Root Explorer

  • یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای دستگاه های روت شده
  • چند زبانه برای چندوظیفگی عالی هستند
  • فایل های چندگانه را برای دستورات سریع انتخاب کنید

ویژگی‌های منفی برنامه فایل منیجر Root Explorer

  • نسخه رایگان به اندازه کافی خوب نیست

یکی از بهترین فایل منیجرها برای گوشی‌های روت شده، برنامه Root Explorer است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا چندین تب به طور همزمان کار کنند. همچنین از خدمات ابری مانند Google Drive، Dropbox و غیره پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی‌های اضافی شامل مشاهده پایگاه داده، ویرایش متن، بایگانی فایل، فشرده سازی فایل، ایجاد اسکریپت و موارد دیگر است. برخی از ویژگی‌های قابل توجه اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق ایمیل و بلوتوث است. نکته منفی این است که برنامه رایگان نیست.

۸- برنامه فایل منیجر ASUS File Manager

ویژگی‌های مثبت برنامه فایل منیجر ASUS File Manager

  • سیستم UI برای پیمایش ساده است
  • ویژگی Hidden Cabinet فوق العاده است
  • انتقال بی‌سیم راحت است

ویژگی‌های منفی برنامه فایل منیجر ASUS File Manager

  • این برنامه در فروشگاه Google Play در دسترس نیست

برنامه مدیریت فایل ASUS File Manager یک برنامه مدیریتی قدیمی اما با کاربری بسیار ساده است که این راحتی استفاده از آن، یکی از ویژگی‌های این برنامه محسوب می‌شود. با باز کردن برنامه، تمام ویژگی‌های استاندارد یک برنامه مدیریت فایل را مشاهده خواهید کرد. فایل‌ها به طور منظم در دایرکتوری‌های خاص سازماندهی شده‌اند.

بخش Storage Analyzer به شما اطلاع می‌دهد که چند فایل تکراری و ناخواسته دارید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را به صورت بی‌سیم به دستگاه‌های دیگر از جمله رایانه‌های شخصی انتقال دهید. ویژگی Hidden Cabinet  نیز عالی است؛ به کمک این ویژگی شما می‌توانید فایل‌های مخفی خود را از طریق یک کد پین در آنجا نگه دارید. در نهایت اینکه این برنامه رایگان است.

سخن پایانی

امیدواریم که این برنامه‌ها به اندازه کافی متنوع بوده باشند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید نسخه‌های پریمیوم، نسخه‌های رایگان را بررسی کنید. در هر صورت، سعی کنید برنامه‌های مختلفی را دانلود کنید و ویژگی‌های هر یک را آزمایش کنید؛ سپس تصمیم بگیرید که کدام یک متناسب نیاز و خواست شماست. فراموش نکنید که Airdroid یکی از بهترین برنامه‌هایی بود که در این لیست به شما معرفی کردیم و حتما آن را امتحان کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :