etebarkala snappay
etebarkala snappay

سامسونگ گوشی پرچمدار گلکسی S22 را با قلم S Pen معرفی کرد

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
سامسونگ گوشی پرچمدار گلکسی S22 را با قلم S Pen معرفی کرد

سامسونگ دیشب گوشی گلکسی S22 اولترا را به عنوان اولین پرچمدار این شرکت برای سال ۲۰۲۲ و جانشین S21 اولترا سال ۲۰۲۱ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

گلکسی S22 اولترا دارای طراحی مشابه گلکسی نوت ۲۰ اولترا با جلو، پشت و پایین صاف و کناره‌های خمیده است. یکی از رنگ‌ها (قرمز تیره) حتی شبیه به رنگ برنز میستیک گلکسی نوت ۲۰ است و مانند آن گوشی، نمایشگر خمیده‌تر دارد. در پنل پشتی، سیستم دوربین جدید با آرایه‌ای مشابه S21 اولترا سال گذشته، اما بدون قاب بزرگ برآمده در اطراف آن است.

گلکسی S22 اولترا از یک قاب آلومینیومی و گوریلا گلس ویکتوس پلاس در پشت و جلو استفاده می‌کند. خود گوشی و همچنین قلم S Pen، دارای گواهی IP68 و مقاوم در آب و گرد و غبار هستند.

قلم اس پن یکپارچه جدید دارای تاخیر ۲.۸ میلی‌ثانیه و فناوری پیش‌بینی مختصات مبتنی بر هوش مصنوعی است. همچنین، سامسونگ ویژگی تبدیل دست خط به متن را بهبود بخشیده و حالا این قابلیت از ۸۸ زبان پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس معرفی شدند

قابلیت جدید Quick Note به شما اجزه می‌دهد تا متحوا را در یک یادداشت پاپآپ در اپلیکیشن‌ها سامسونگ مانند مرورگر و گالری، پیوست یا لینک کنید. همچنین، ویژگی جدید Collaboration View همگام‌سازی بین S22 اولترا و سری گلکسی تب S8 را امکان‌پذیر می‌کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد از S22 اولترا برای تغییر ابزارهای خود در حین طراحی روی تب S8 استفاده کنید.

نمایشگر S22 اولترا شبیه به نسل قبلی است و از پنل ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی داینامیک ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. طبق ادعای سامسونگ، این نمایشگر دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3 است. همچنین، این نمایشگر دارای حسگر حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است.

سامسونگ گوشی پرچمدار گلکسی S22 را با قلم S Pen معرفی کرد-1

گلکسی S22 اولترا دارای همان دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با f/1.8 در S21 اولترا است. در کنار آن نیز دوربین اولتراواید ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.2 و دو عدد لنز تله فوتو ۳ و ۱۰ برابری با f/2.4 و f/4.9 قرار دارند.

در جلو نیز یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با f/2.2 دارید. این شرکت به جای اضاه کردن یک سخت‌افزار جدید، هوش مصنوعی را با استفاده واحد پردازش تصویر (NPU) جدید ارتقا داده است و ویژگی‌های جدید به دوربین اضافه کرده است تا کیفیت عکس و ویدئو در نور کم بهبود پیدا کند.

یکی از ویژگی‌های جدید دوربین، قاب‌بندی خودکار است. این گوشی می‌تواند با استفاده از دوربین اولتراواید، تصویر را براساس تعداد افرادی که قاب هستند، برش داده و تنظیم کند. این گوشی می‌تواند تا ۱۰ نفر را به صورت همزمان ردیابی کند و تصویر را با ورود افراد بیشتر، کوچک‌تر می‌کند. همچنین، می‌توانید قاب تصویر را به صورت دستی بزرگ کنید تا فرد جدید ردیابی شود و عکس شما براساس آن کادربندی شود.

سامسونگ حالت پرتره را نیز بهبود بخشیده است که حالا می‌تواند نتایج دقیق‌تر و جداسازی پس‌زمینه بهتری، حتی روی حیوانات ایجاد کند. افکت‌های نورپردازی جدید استودیویی نیز به نورپردازی صحیح در هنگام ویرایش اضافه شده‌اند. حالت پرتره شب نیز اضافه شده است که هنگام عکاسی در نور کم، به طور خودکار روشن می‌شود.

گلکسی S22 اولترا با تراشه جدید اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه می‌شود. هر دوی این پردازنده‌های پرچمدار با فرایند ۴ نانومتری تولید شده‌اند و از طراحی هشت هسته‌ای مشابهی استفاده می‌کنند. با این حال، تراشه کوالکام از پردازنده گرافیکی Adreno 730 این شرکت بهره می‌برد و تراشه اگزینوس از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مبتنی برا RDNA2 شرکت AMD استفاده می‌کند. هر دو تراشه پردازش هوش مصنوعی را بهبود بخشیده‌اند و سامسونگ ادعا می‌کند که واحد پردازش تصویر، ۲ برابر سریع‌تر از سری S21 است.

در بخش حافظه و فضای ذخیره‌سازی، S22 اولترا از رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ برای نسخه پایه استفاده می‌کند. مدل‌های دیگر دارای حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و گزینه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی هستند.

گلکسی S22 اولترا با One UI 4.1 بر پایه اندروید ۱۲ عرضه می‌شود از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی با سیم و ۱۵ واتی وایرلس پشتیبانی می‌کند.

گوشی مذکور در رنگ‌های مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز و قرمز تیره از تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) به دست خریداران می‌رسد و پیش‌سفارش آن نیز آغاز شده است. گزینه‌های رنگی نوک مدادی، قرمز و ابی آسمانی در وبسایت Samsung.com به فروش می‌رسند. قیمت‌های این گوشی از ۱۱۹۹ دلار برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی آغاز می‌شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.gsmarena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :