etebarkala snappay
etebarkala snappay

سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس معرفی شدند

5
(1)

این گوشی‌ها همان فرمول نسخه قبلی را دارند اما بهتر شده‌اند

حسین رجب چالی
2 سال پیش
سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس معرفی شدند

سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس در کنار گلکسی S22 اولترا معرفی شدند و مانند قبل، برخی مشخصات «اولترا» را ندارند؛ اما برخلاف نسخه قبلی، کیفیت ساخت عالی ارائه می‌دهند. این پرچمداران، کمی کوچک‌تر از مدل‌های قبلی شده‌اند. موردی برای طرفداران S22 استاندارد بسیار مهم است و می‌توانند افرادی که به دنبال قدرت یک گوشی پرچمدار دو بدنه‌ای فشرده هستند را جذب کنند.

دو گوشی مذکور، گزینه‌های پردازنده یکسانی دارند. بسته به بازار، این دستگاه‌ها با پردازنده‌های ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌شوند. هر دو این پردازنده‌ها ۸ هسته‌ای با یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 همراه هستند. دو گوشی گلکسی S22 و S22 پلاس در پیکربندی‌های ۸ / ۱۲۸ گیگابایت و ۸ / ۲۵۶ گیگابایت به فروش می‌رسند.

سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس معرفی شدند-1

دوربین‌ها نیز بین این دو گلکسی S22 یکسان هستند. دوربین اصلی از نوع ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN5 با تصویرگر ۱/۱.۵۷ اینچی و پیکسل‌های ۱ میکرومتر است که به یک تصویر نهایی ۱۲.۵ مگاپیکسلی با پیکسل‌ها ۲ میکرومتری تبدیل می‌شود.

در کنار آن، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی ۱۳ میلی‌متری در جلوی یک سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی ۱.۴ میکرومتری بدون فوکوس خودکار قرار گرفته است. یک دوربین زوم ۳ برابری با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی نیز به آن‌ها افزوده می‌شود. برای دوربین سلفی، هر دو گوشی از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت استفاده می‌کنند.

گلکسی S22 استاندارد حالا به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی Dynamic AMOLED 2X مجهز شده است که نرخ نوسازی روشن‌تر و هوشمندتری دارد. روشنایی می‌تواند به حداکثر ۱۳۰۰ نیت برسد و نرخ نوسازی نیز از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز قابل تغییر است (S21 دارای نرخ نوسازی متغیر ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز بود).

کاهش ۰.۱ اینچی سایز نمایشگر در مقایسه با S21 به S22 اجازه می‌دهد تا ۵ میلی‌متر، ۰.۶ میلی‌متر عرض و ۰.۳ میلی‌متر ضخامت کمتری داشته باشد؛ اما وزن با نسخه قبلی تقریبا یکسان است. تفاوت قابل توجه دیگر، دور شدن از پلاستیک در سری S امسال است. پنل پشتی S22 تماما شیشه‌ای بوده و با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود. در واقع، تمام مدل‌های S22 دارای شیشه ویکتوس پلاس در پنل‌های جلو عقب خود هستند.

سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس معرفی شدند-2
سامسونگ گلکسی S22

در بخش باتری، گلکسی S22 با داشتن باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری، نسبت به مدل قبلی که باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری داشت، شاهد کاهش بوده است. به علاوه اینکه سرعت شارژ نیز همان ۲۵ وات خواهد بود.

سامسونگ گلکسی S22 پلاس دارای نمایشگر ۶.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2x است که نرخ نوسازی پویا از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز دارد؛ اما حداکثر روشنایی بهتری (۱۷۵۰ نیت) ارائه می‌دهد. باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سیمی سریع‌تر ۴۵ است. این گوشی همچنین دارای وای‌فای Wi-Fi 6E است؛ در حالی که S22 فقط از وای‌فای ۶ استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس معرفی شدند
سامسونگ گلکسی S22 پلاس

هر دو گلکسی S22 از اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 استفاده می‌کنند و در تمامی نسخه‌ها نیز از 5G پشتیبانی می‌کنند. هر دو گوشی گواهی IP68 دارند و از ححسگر اثر انگشت اولتراسونیک سامسونگ برای احراز هویت بیومتریک استفاده می‌کنند.

گلکسی S22 پ S22 پلاس از حالا برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و قرار است عرضه آن‌ها از ۲۵ فوریه (۶ اسفند) آغاز شود. گلکسی S22 با قیمت جهانی ۹۵۲ دلار برای نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۰۰۸ دلار برای نسخه ۸/۲۵۶ گیگاباتی عرضه می‌شود. در طرف دیگر، گلکسی S22 پلاس با قیمت ۱۱۷۶ دلار برای نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۲۳۲ دلار برای نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

این گوشی‌ها در رنگ‌های مشکی (Phantom Black)، سفید (Phantom White)، سبز و صورتی (Pink Gold) در خرده‌فروشی‌های شخص ثالث عرضه می‌شوند. در حالی که گزینه‌های کرم، نوک مدادی، آبی آسمانی و بنفش برای کسانی که از طریق Samsung.com سفارش می‌دهند در دسترس خواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


منبعwww.gsmarena.com

دیدگاه خود را ارسال کنید :