etebarkala snappay
etebarkala snappay

ویژگی Action mode دوربین آیفون ۱۴ چیست؟

3.7
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
ویژگی Action mode دوربین آیفون ۱۴ چیست؟

در حال حاضر آیفون به دلیل قابلیت‌های ویدیویی‌اش شناخته شده و اپل به نوآوری دوربین‌ها ادامه می‌دهد تا از سایر گوشی-دوربین‌ها بالاتر بماند. اکنون با خط تولید آیفون ۱۴، اپل حالت Action را نیز معرفی کرده است، یک ویژگی دوربین پیشگام که ضبط ویدیوی اپل را یک سر و گردن از سایر برندهای تولید کننده گوشی هوشمند، بالاتر می‌برد.

صحبت‌های زیادی در فضای فناوری وجود دارد که این ویژگی ساده دوربین اپل، پتانسیل حذف Go-Pro را دارد. اگر علاقه‌مند هستید تا بدانید که تثبیت کننده حالت اکشن مانند گیمبال برای سری جدید آیفون ۱۴ چگونه کار می‌کند تا انتهای این مطلب با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

حالت اکشن اپل چیست؟

حالت اکشن در خود برنامه دوربین آیفون ادغام شده است، و هدف آن تثبیت ویدیوهایی با حرکات سنگین است. حالت اکشن اساسا شما را قادر می‌سازد تا ویدیوهایی شبیه خروجی Go Pro بگیرید.

بر اساس برداشت‌های اولیه، می‌توان با اطمینان گفت که حالت اکشن یک ویژگی افزوده شده شایسته به سایر حالت‌های شگفت انگیز موجود در برنامه دوربین آیفون است. علاوه بر تثبیت‌کننده فوق‌العاده ثابت، این حالت فیلم‌برداری به شما امکان می‌دهد از فیلمبرداری Dolby Vision و HDR نیز استفاده کنید.

اکشن مود اساساً یک حالت ثابت‌سازی یا لرزش‌گیری (Stabilization) پیشرفته است که این امکان را به کاربر می‌دهد برای فعالیت‌هایی که در حالت عادی باید برای آن‌ها دوربین GoPro به خود ببندد، از گوشی آیفون استفاده کند. در این حالت از کل سنسور و فناوری‌های دالبی ویژن و HDR بهره گرفته می‌شود تا نتیجه یک ویدیوی دیدنی با کیفیت بالا باشد. بدون شک آیفون ۱۴از لحاظ راحتی در حد و اندازه یک دوربین کوچک نیست، اما در عوض حالت اکشن مود آن کاربران را از خرید دوربین جدید بی‌نیاز می‌کند.

البته حالت اکشن مود تنها قابلیت جدیدی نیست که دوربین آیفون ۱۴ از آن بهره می‌برد. خود سخت‌افزار آیفون ۱۴ پرو بزرگ‌ترین ارتقای چند سال اخیر را به خود دیده و در عین حال، نسخه استاندارد این گوشی سنسور دوربین بزرگ‌تر با وضوح بیشتر و دیافراگم ƒ/1.5 دارد. Photonic Engine که برای بهبود عملکرد در نور پایین طراحی شده، یکی از قابلیت‌های تازه درخور توجه دوربین گوشی جدید اپل است.

کدام آیفون از حالت اکشن پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر، گزارش‌های اپل حاکی از آن است که تنها سری آیفون ۱۴ دارای حالت Action هستند. همچنین، هیچ توضیحی در مورد اینکه آیا آن‌ها حالت Action را برای سایر آیفون‌ها عرضه خواهند کرد یا خیر وجود ندارد.

نحوه روشن کردن حالت اکشن در آیفون ۱۴

حالت اکشن مانند هر حالت دیگری به صورت پیش‌فرض در برنامه دوربین آیفون ۱۴ موجود است. شما می‌توانید از میان حالت‌های موجود در نوار لغزنده حالت Action را انتخاب کنید، و فیلم‌های اکشن بسیار حرفه‌ای بگیرید.

1. برنامه دوربین را باز کنید.

2. به حالت ویدیو بروید.

3. تغییر حالت Action mode را انتخاب کنید.

نحوه عملکرد اکشن اپل در آیفون ۱۴

در حال حاضر، اطلاعات محدودی در این زمینه موجود است و تا فروش عمومی آیفون ۱۴ و استفاده کاربران، نمی‌توان نظر قطعی داد. اما در زمان راه اندازی خط تولید آیفون ۱۴ و حالت اکشن، اپل یک بیانیه رسمی در مورد نحوه عملکرد آن ارائه کرده است.

اپل در این بیانیه گفته بود، این حالت از تمامی سنسور برای ضبط تصویر استفاده می‌کند و با تکنیک‌های نرم‌افزاری ویدیو‌های بدون لرزشی را می‌تواند ثبت کند. با روشن کردن این ویژگی به سادگی می‌توانید ویدیو‌های روان و زیبایی را بدون داشتن لرزش‌گیرهای جانبی داشته باشید. این قابلیت از Dolby Vision HDR هم پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

حالت اکشنی که اپل معرفی کرده بسیار جالب است و به نظر می‌رسد این قابلیت را دارد که با تثبیت کننده خود Go Pro را شکست دهد. نظر شما در این باره چیست؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ملینا حامدی گفت:

من ایفون ۱۴ پرومکس دارم با اینکه اکشن موود رو فعال کردم ولی کار نمیکنه کلا چه تو نور کم چه تو نورزیاد مشکل از گوشیه یا تنظیمات با اپدیت درست میشه؟

ملینا گفت:

من ایفون ۱۴ پرومکس دارم با اینکه اکشن موود رو فعال کردم ولی کار نمیکنه کلا چه تو نور کم چه تو نورزیاد مشکل از گوشیه یا تنظیمات با اپدیت درست میشه؟